Pienikokoiset miehet ovat parhaita

Isän maallinen

Minulla on takana pitkällinen johtaja kokemus. Sen seurauksena olen huomannut, että pienikokoiset miehet ovat parhaita lähes jokaisessa asiassa.

Fyysisesti tähän on lääketieteellinen selityskin. Pienikokoisilla verenkiertoelimistö on tehokkaan matkan päässä toisistaan (sydän, keuhkot, aivot.) Tämä takaa nopean toiminnan ja päätöksenteko kyvyn.
Isokokoisilla miehillä toiminta ja päätöksentekokyky on huomo jo fyysisesti kun verenkierto ei toimi reaali ajassa. Esimerkkinä voidaan todeta hävittäjälentäjät.

Myös viime sotien kokemukset todistavat pienikokoisten miesten ylivoimaisuutta. Huomattava osa Mannerheim-ristin saaneista kaukopartiomiehistä oli erittäin pienikokoisia. Heillä kaikilla oli pienikokoisen miehen sitkeus ja nopea päätöksentekokykyä ja luontaista auktoriteettiä.

Nykyajan pulla Suomessa pienikokoisia miehiä kuitenkin sorretaan kun ei ole tosi kysymyksessä. Monilta pienikokoisilta miehiltä katkaistaan työura kesken.
Armeijassa ei pääse kenraalikuntaan vaikka on johtaja ominaisuuksilta ylivoimainen muihin verrattuna.
Pienikokoisia miehiä pilkataan ja naureskellaan seläntakana.
Tähän on kuitenkin vain yksi syy. Se on kateus ja katkeruus itseään huomattavasti parempia kohtaan.

Isänmaa tarvitsee parhaat voimat myös rauhan aikana. Siksi pienikokoisten miesten ylivoimaisuus ja kyvykkyys pitää tunnustaa. Joku epämääräinen katkeruus ei saa estää parhaimmistoa osallistumasta armeijan, vapaaehtoisen maanpuolustuksen tai edes siviili työhön kaikilla kyvyillään.
Pienikokoisten miesten kyvyt on tunnustettava ilman kateutta.

88

4870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 190 ja rapiat

siehä sälli oot. :D aika hyvää läppää. mut vitsiketju on erikseen. väitteesi ovat aivan käsittämättömiä.
      jos olet tosisissasi niin voisitko erinomaisuuksissasi laittaa myös lähteet näkyviin väittämiesi yhteyteen niin saadan erinomainen tieteellinen keskustelu aiheesta käyntiin.
      ps. ole myös yhteydessä jos tarvitset ylähyllyltä keksejä.
      pps. "Isokokoisilla miehillä toiminta ja päätöksentekokyky on huomo"

• Isän maallinen

"ps. ole myös yhteydessä jos tarvitset ylähyllyltä keksejä."
        Oletko sinä koskaan rehellisesti miettinyt miksi vihaat pienikokoisia miehiä?
        Kaiken takana on kateus. Ikävää todeta, että tuolla asenteella on päästy kenraaliksikin asti pätevämpiä pienikokoisia miehiä ohittaen.

• 190 ja rapiat
        Isän maallinen kirjoitti:

"ps. ole myös yhteydessä jos tarvitset ylähyllyltä keksejä."
        Oletko sinä koskaan rehellisesti miettinyt miksi vihaat pienikokoisia miehiä?
        Kaiken takana on kateus. Ikävää todeta, että tuolla asenteella on päästy kenraaliksikin asti pätevämpiä pienikokoisia miehiä ohittaen.

en ole koskaan miettinyt miksi vihaan pienikokoisia miehiä. ei tule yhtäkään syytä mieleen vaikka nyt sitä mietin. ei mitään. en edes koe vihaavani lyhyitä miehiä. miksi vihaisin?! kerro sinä jos sulla on idea ja kerro myös mistä päättelit minun heitä vihaavan? keksiosio oli huumoria. olisikohan niin että lyhyillä miehillä on huonompi kyky erottaa vitsailu vai olisiko kyse kateudesta (johon en edes näe aihetta)?

olen suositellut AUK:iin montaa lyhyttä miestä. ja olen myös antanut monelle lyhyelle miehelle hyvät arvosanat toiminnasta johtajana. olen myös evännyt monen pitkän miehen pääsyn po. kurssille. miten perustelet näitä?

kenraaliksi pääsy ei ole ensimmäisenä mielessä mutta jos siihen joskus tullaan niin mikäs siinä.

pituudella ei minun uskoakseni ole juuri mitään tekemistä näiden asioiden kanssa joista puhut.

oma tekstisi vaikuttaa melko katkeralta... vai mitä?

• ukkeli 172 cm

Puhut tuossa siitä, että monet Mannerheim-ristin saajat olivat pienikokoisia. Kuitenkin itse marski Mannerheim, joka on ollut ehkä Suomen kaikkien aikojen taitavin sodanjohtaja, oli muistaakseni 189 cm hujoppi.

En tiedä mihin perustat omat väitteesi, mutta ainakin Yhdysvalloissa Kalifornian yliopistossa tehdyssä ja N.Y Timesissa aikoinaan julkaistussa tutkimuksessa selvisi aika yksiselitteisesti että keskimääräisesti katsottuna ihmisen pituus on suhteessa hänen aivojensa kokoon ja älykkyyteensä. Pitkät ihmiset siis osoittautuivat tutkimuksessa keskimääräisesti lyhyitä älykkäämmiksi.
      Ihmisten älykkyys kasvaa sukupolvi sukupolven jälkeen, ja samalla on myös (elinolojen ja ravinnonsaannin parantumisen myötä) kasvanut ihmisten koko. Vielä ajanlaskun alussa keskiverto Eurooppalaisen miehen pituus oli alle 160 cm, kun nykyisin se on 175 cm. Tästä keskipituuden kasvusta iso osa (5 cm) on tapahtunut pelkän 1900-luvun aikana. Myös älykkyyden kasvu on ollut kaikkein suurinta 1900-luvun aikana.

Ja sitten vielä siitä, että pitkien ihmisten kestää kauemmin päätöksen teko.. Jos tarkoitat nyt jotain käskyjen välittymisaikaa hermoja pitkin aivoihin, tai aivoista muualle kehoon, niin tässäpä sinulle pieni esimerkki: Kaikilla tunnetuilla eläinlajeilla sähköimpulssin kulkeminen hermostossa kestää yhtä kauan. Kuvitellaanpa että olisi 30 metriä pitkä täysikasvuinen sinivalas, ja tartut sitä kädelläsi aivan pyrstön kärjestä. Kuinka kauan kestää että pyrstöstä lähtevä hermoimpulssi kerkeää vajaan 25 metrin päässä sijaitseviin valaan aivoihin, ja aivot tulkitsevat sen. Vastaus on n. 0,5 sekuntia. Eli 0,5 sekunnissa impulssi kulkee 25 metriä.
      Kuinka kauan sitten kestää ihmisellä, että esim. käsivarresta hermoimpulssi ehtii aivoihin? Kuinka suuri on ero esim. 160 cm miehellä ja 180 cm miehellä hermoimpulssin tajuamisessa? Kaksi sekunnin sadasosaa?

Että höpötipöpöti vaan tynkätanelien ylivertaisuuden kanssa...

t: ukkeli 172 cm!

• huh huh vieläkin

Huomio huomio. olkoon pitkä tai pätkä kunhan hommansa hoitaa.Edut ne on tavallaan kummallakin,pitkä antaa lyhyelle ylhäältä. Lyhyt antaa pitkälle alhaalta. Eipä tuo sen kummempaa.
      Itse siltä ja väliltä,ja mukavia kavereita on meikäläiselle pitkät ja pätkät.

• klosajfkl

"Myös viime sotien kokemukset todistavat pienikokoisten miesten ylivoimaisuutta. Huomattava osa Mannerheim-ristin saaneista kaukopartiomiehistä oli erittäin pienikokoisia. Heillä kaikilla oli pienikokoisen miehen sitkeus ja nopea päätöksentekokykyä ja luontaista auktoriteettiä."

^näin on/oli. Katsoppas kun silloin oli pieniä miehiä, esim. sodan kokenut vaarini on alta 170cm, väittämänsä mukaan hän oli sodassa tasan 170, oma isäni on ~176cm, itse olen 180cm.. EIKÄ vaarini pituus nyt ihan hirveästi ainakaan eronnut armeijakavereistaan..

"Fyysisesti tähän on lääketieteellinen selityskin. Pienikokoisilla verenkiertoelimistö on tehokkaan matkan päässä toisistaan (sydän, keuhkot, aivot.) Tämä takaa nopean toiminnan ja päätöksenteko kyvyn.
      Isokokoisilla miehillä toiminta ja päätöksentekokyky on huomo jo fyysisesti kun verenkierto ei toimi reaali ajassa. Esimerkkinä voidaan todeta hävittäjälentäjät."

-Puhutaan sekunnin sadasosista, maximissaan sekunnista..

"Pienikokoisten miesten kyvyt on tunnustettava ilman kateutta. "

-KETÄÄN nyt ei pitäisi pelkän pituuden vuoksi sortaa. Onko sinullakin huonoja kokemuksia liian pinnallisista naisista? Itsellä ainakin menee näihin kotimaan (, joka on "pikku- Amerikka") kaunottariin välillä hermot ihan totaalisesti..

• Isän maallinen

"näin on/oli. Katsoppas kun silloin oli pieniä miehiä, esim. sodan kokenut vaarini on alta 170cm, väittämänsä mukaan hän oli sodassa tasan 170, oma isäni on ~176cm, itse olen 180cm.. EIKÄ vaarini pituus nyt ihan hirveästi ainakaan eronnut armeijakavereistaan.."

Olet aivan oikeassa, että keski pituus on kasvanut. Kun samalla ajan jaksolla seurataan varusmiesten suorituskykyä niin huomataan, että se on laskenut kelvottoman huonoksi. Kyllä näillä asioilla on selvä yhteys. Myös armeijaan kelpaamattomien osuus on lisääntynyt voimakkaasti.

Päätöksen tekijän koko ei ehkä vaikuta yhden hermoimpulssin perille menoon kuin sadasosa tai tuhannesosa sekunttia, mutta yhden päätöksen aikana kulkee miljoonia hermoimpulsseja. Luontainen päätöksenteko kyky ja auktoriteetti on siis pitkillä miehillä paljon huonompi kuin lyhyillä miehillä.

Nimenomaan pienistä miehistä tulee hyviä sotilaita ja johtajia. On valitettavaa, että virkatie katkaistaan kateuden ja fyysisen ominaisuuden vuoksi.

• klosajfkl

"näin on/oli. Katsoppas kun silloin oli pieniä miehiä, esim. sodan kokenut vaarini on alta 170cm, väittämänsä mukaan hän oli sodassa tasan 170, oma isäni on ~176cm, itse olen 180cm.. EIKÄ vaarini pituus nyt ihan hirveästi ainakaan eronnut armeijakavereistaan.."

Olet aivan oikeassa, että keski pituus on kasvanut. Kun samalla ajan jaksolla seurataan varusmiesten suorituskykyä niin huomataan, että se on laskenut kelvottoman huonoksi. Kyllä näillä asioilla on selvä yhteys. Myös armeijaan kelpaamattomien osuus on lisääntynyt voimakkaasti.

Päätöksen tekijän koko ei ehkä vaikuta yhden hermoimpulssin perille menoon kuin sadasosa tai tuhannesosa sekunttia, mutta yhden päätöksen aikana kulkee miljoonia hermoimpulsseja. Luontainen päätöksenteko kyky ja auktoriteetti on siis pitkillä miehillä paljon huonompi kuin lyhyillä miehillä.

Nimenomaan pienistä miehistä tulee hyviä sotilaita ja johtajia. On valitettavaa, että virkatie katkaistaan kateuden ja fyysisen ominaisuuden vuoksi.

"Olet aivan oikeassa, että keski pituus on kasvanut. Kun samalla ajan jaksolla seurataan varusmiesten suorituskykyä niin huomataan, että se on laskenut kelvottoman huonoksi. Kyllä näillä asioilla on selvä yhteys. Myös armeijaan kelpaamattomien osuus on lisääntynyt voimakkaasti."

- Niitä kelvottoman huono kuntoisia on ollu aina, 30-luvulla moni ei kelvannu, mutta sodan syttyessä kyllä haettiin kaikki mahdolliset sotimaan.. Cooperin testi muuten mitään kerro, nyt KA. 2,4km, 70-luvulla Ka. taisi olla 300m enemmä, johtunee osin siitä, että nyt on paljon lihaksikkaita miehiä (kuten 2.maailmansodan aikaan [peltotyöt?], 70-luvulla juostiin, koska Paavo Nurmi oli kova sana?), lihas on aktiivista kudosta, kuluttaa happea enemmän, moni haluaa myös lyhemmän palveluksen ja siksi tahallaa huono tulos cooperissa. Tosin, jollei EDES 2kilsaa hölkkää niin on huonokunto! Suurin osa keskeyttä, koska pää ei kestä..

"Päätöksen tekijän koko ei ehkä vaikuta yhden hermoimpulssin perille menoon kuin sadasosa tai tuhannesosa sekunttia, mutta yhden päätöksen aikana kulkee miljoonia hermoimpulsseja. Luontainen päätöksenteko kyky ja auktoriteetti on siis pitkillä miehillä paljon huonompi kuin lyhyillä miehillä."

-Itse olen 180cm lyhyt, en nyt tiedä olenko merkittävästi "nopeampi", kuin pari kaveriani, jotka ovat lähes 2Metrisiä. Ehkä suutun helpommin:D, joten voi olla perääkin, en ole asiantuntia, joten en viitsi nyt alkaa tästä enempää väittelemään.. Kaverin kertoman mukaan armeijassa kovimmat oli 175-180cm, joten??
        Ei kai tämä maailma nyt ole niin mustavalkoinen?

• 190 ja rapiat

eikös luonnonvalinta hoida niin että kykenevimmät johtaa? jos lyhyet ovat niin erinomaisia niin miksi he eivät sitten jotenkin kikkaile itseään systeemin johtoon? kerroppa että mikä on se mainitsemasi pitkällinen johtajakokemus johon perustat väitteitäsi. ja edelleen lähtee puuttuu! laita ne! jooko!

• Isän maallinen
        190 ja rapiat kirjoitti:

eikös luonnonvalinta hoida niin että kykenevimmät johtaa? jos lyhyet ovat niin erinomaisia niin miksi he eivät sitten jotenkin kikkaile itseään systeemin johtoon? kerroppa että mikä on se mainitsemasi pitkällinen johtajakokemus johon perustat väitteitäsi. ja edelleen lähtee puuttuu! laita ne! jooko!

"jos lyhyet ovat niin erinomaisia niin miksi he eivät sitten jotenkin kikkaile itseään systeemin johtoon?"

Johtoasemaan ei pidä päästä "kikkailemalla" niin kuin pitkät miehet tekevät pilkkaamalla lyhyitä miehiä.

"eikös luonnonvalinta hoida niin että kykenevimmät johtaa?"

Luommonvalinta ei toimi pullamössö olosuhteissa. Vain kovissa tilantissa pienet miehet ovat arvostettuja vertaa sota. Muuten heitä pilkataan ja ollaan kateellisia.

Olen ollut kymmeniä vuosia johto tehtävissä. Olin parhaimmistoa, mutta en päässyt eteenpäin uralla koska olen lyhyt.

• kun oikein pyydetään

"jos lyhyet ovat niin erinomaisia niin miksi he eivät sitten jotenkin kikkaile itseään systeemin johtoon?"

Johtoasemaan ei pidä päästä "kikkailemalla" niin kuin pitkät miehet tekevät pilkkaamalla lyhyitä miehiä.

"eikös luonnonvalinta hoida niin että kykenevimmät johtaa?"

Luommonvalinta ei toimi pullamössö olosuhteissa. Vain kovissa tilantissa pienet miehet ovat arvostettuja vertaa sota. Muuten heitä pilkataan ja ollaan kateellisia.

Olen ollut kymmeniä vuosia johto tehtävissä. Olin parhaimmistoa, mutta en päässyt eteenpäin uralla koska olen lyhyt.

Ura siis katkesi lyhyeeseen :-)

• vösyttäöä pirusti

Kun pikkusella pinviinillä näyttää pienikin mulkku suhteessa normaalille. He siis kuvittelevat itsestään liikoja ja siksi tunkevat nokkansa joka paikkaan. Isot isomunkkuiset karpaasit sitten taas antavat turhien tittelinmetsästelijöiden päteä ja keskittyvät nussimiseen elämässään ja rakastelemaan pikkupavianienkin naiset;) Se on se luonnon kiertokulku!

• fwfw

Simo Häyhä oli pieni.

• unto87

äärikestävyyttä haetaan niin kyllä sieläl ei hujoppeja ole. napakiitäjät maratoonarit extremit ja kantajsherpat jne...

tosiaan kun on tavaraa niin pieni ei kuluta omaan liikkeisiin liikaa

• Isän maallinen

Pienikokoiset miehet ovat kautta historian osoittaneet myös henkisen ylemmyytensä ja ylivertaisen johtamiskykynsä.
        Valitettavasti se pääsee esille vasta todella kovissa oloissa. Muuten on pienikokoisten miesten sortaminen ja uran sabotoiminen sääntönä mm armeijassa.
        On vahinko Isänmaalle, että pienikokoiset miehet eivät pääse kenraalikuntaan.

• hml napoleoni

Hämeenlinnassa oli yksi vääpeli Kiviniitty, armoton judoka. Et kai sinä vain ole se?

• tulvaamielee

Jos pienikokoiset hallitsee todella kovissa oloissa niin miksi sitten ne ei hallitse nyt? tai siis miksi nyt ei ole kovat olot? tulkintani mukaan jos joskus on ollut kovat olo, pienet ovat hallinneet. miksi siis he eivät pitäneet oloja yllä pysyäkseen vallassa? miksi he luopuivat jos ovat vahvempia?

• Isän maallinen
        tulvaamielee kirjoitti:

Jos pienikokoiset hallitsee todella kovissa oloissa niin miksi sitten ne ei hallitse nyt? tai siis miksi nyt ei ole kovat olot? tulkintani mukaan jos joskus on ollut kovat olo, pienet ovat hallinneet. miksi siis he eivät pitäneet oloja yllä pysyäkseen vallassa? miksi he luopuivat jos ovat vahvempia?

En ole vääpeli Kiviniitty. Tästä muuten huomataan, että kaikki tuntevat useita ihailtavia kovia miehiä, jotka ovat pienikokoisia.

"Jos pienikokoiset hallitsee todella kovissa oloissa niin miksi sitten ne ei hallitse nyt?"

Rauhanaikainen armeijakulttuuri ei välttämättä tarvitse kovia miehiä ja hyviä johtajia vaan mielistelijöitä.
        Pienikokoiset miehet eivät tähän pysty hyvien taipumusten vuoksi. Siksi he eivät pääse kenraalikuntaan. Harvoin evertiksikään asti.

"siis miksi nyt ei ole kovat olot? "
        Se johtuu siitä, että veteraanit ovat hankkineet meille hyvät olot. Heidän parhaimmistostaan huomattava osa oli pienikokoisia miehiä.
        Voidaan tietenkin järjestää kovat olot hetkellisesti esim. MPK:n kursseilla. Silloin huomataan, että isokokoiset miehet ovat ensimmäisenä valittamassa ja luovuttamassa.

"jos joskus on ollut kovat olo, pienet ovat hallinneet. miksi siis he eivät pitäneet oloja yllä pysyäkseen vallassa? miksi he luopuivat jos ovat vahvempia?"

Pienille miehille on hyvien johtajien tapaan kyky ajatella kokonaisuutta ja suurempia päämääriä.
        Isänmaan ja sen kansalaisten kannalta ei ole järkevää pitää yllä kovia oloja vain siksi, että saisi oikeutta urallaan. Upseeri on isänmaan palvelija eikä päinvastoin.
        Pitkillä miehillä tämä unohtuu aina kun kyvykkäämpiä pieniä miehiä mollataan ja katkaistaan ura.

• 2+11

En ole vääpeli Kiviniitty. Tästä muuten huomataan, että kaikki tuntevat useita ihailtavia kovia miehiä, jotka ovat pienikokoisia.

"Jos pienikokoiset hallitsee todella kovissa oloissa niin miksi sitten ne ei hallitse nyt?"

Rauhanaikainen armeijakulttuuri ei välttämättä tarvitse kovia miehiä ja hyviä johtajia vaan mielistelijöitä.
        Pienikokoiset miehet eivät tähän pysty hyvien taipumusten vuoksi. Siksi he eivät pääse kenraalikuntaan. Harvoin evertiksikään asti.

Se johtuu siitä, että veteraanit ovat hankkineet meille hyvät olot. Heidän parhaimmistostaan huomattava osa oli pienikokoisia miehiä.
        Voidaan tietenkin järjestää kovat olot hetkellisesti esim. MPK:n kursseilla. Silloin huomataan, että isokokoiset miehet ovat ensimmäisenä valittamassa ja luovuttamassa.

"jos joskus on ollut kovat olo, pienet ovat hallinneet. miksi siis he eivät pitäneet oloja yllä pysyäkseen vallassa? miksi he luopuivat jos ovat vahvempia?"

Pienille miehille on hyvien johtajien tapaan kyky ajatella kokonaisuutta ja suurempia päämääriä.
        Isänmaan ja sen kansalaisten kannalta ei ole järkevää pitää yllä kovia oloja vain siksi, että saisi oikeutta urallaan. Upseeri on isänmaan palvelija eikä päinvastoin.
        Pitkillä miehillä tämä unohtuu aina kun kyvykkäämpiä pieniä miehiä mollataan ja katkaistaan ura.

Poliisi ja vartijakoulutuksessa opetetaan käsittelemään pieniä miehiä.
        Näillä on usein kova halu päästä esille ja päteä.
        Tässä taitaa olla samasta asiasta kysymys.

• nyt ne lähteet pelii

Laita edes yksi tieteellinen lähde niin luen viestit sillä silmällä että arvostaisin mielipidettäsi edes vähän!!!

• Make0504

Samainen mies oli 1974 ylikersantti ja kerran simputti vähäjärkistä panssarijääkäriä sitomalla halon tämän liiviin. Majuri onneksi puuttui tähän tapaukseen. Kunnioitukseni Suomen armeijaan estyi tästä syystä ihan täysin romahtamasta...

• Sinuna
      • ressukessu69

Itse muistan intissä että ainakin meidän alokkaat jakautuivat niin, että pitkien ja lyhyiden joukossa oli samanverran fiksuja ja ei niin fiksuja. Auk:kiin ja ruk:iin valitaan lähinnä kirjallisten kokeiden ja käytöksen perusteella. Pienikokoiset ovat keskimäärin useammin syrjäytyneet muista ihmisistä jo siviilissä (evoluution sääntöjen vuoksi) ja tämän takia halu päteä on suuri, koska armeija antaa siihen helposti tilaisuuden.

• Isän maallinen
        ressukessu69 kirjoitti:

Itse muistan intissä että ainakin meidän alokkaat jakautuivat niin, että pitkien ja lyhyiden joukossa oli samanverran fiksuja ja ei niin fiksuja. Auk:kiin ja ruk:iin valitaan lähinnä kirjallisten kokeiden ja käytöksen perusteella. Pienikokoiset ovat keskimäärin useammin syrjäytyneet muista ihmisistä jo siviilissä (evoluution sääntöjen vuoksi) ja tämän takia halu päteä on suuri, koska armeija antaa siihen helposti tilaisuuden.

Minä olen aina pätenyt kaikissa tehtävissä. Suoritustani vastaavaa menestystä urallani en ole saanut koska olen pienikokoinen mies.
        Jo kouluaikoina olin jääkiekkojoukkueen paras pelaaja, mutta en saanut juurikaan palkintoja kun vaan naureskeltiin "että on siinä pikkumiehellä yritystä".
        Työ uralla olin muita paljon parempi, mutta aina vaan sama juttu. "Pikkumiehelle" naureskeltiin kateellisten ja pätemättömien isokokoisten miesten toimesta.
        Jo alokkaana armeijassa olin aamulenkillä aina ensimmäisten joukossa.
        Jo kurinpitämistäni naureskeltiin vaikka tein kaikki ohjesääntöjen mukaan ja pidin niistä kiinni urallani.

Kyllä armeijassa ja muissakin laitoksissa huomaa, että isokokoiset miehet on veteliä ja pätemättömiä. Ne vain ottavat kunnian pienikokoisten miesten tekemästä työstä.

• kaikki hyviä

Minä olen aina pätenyt kaikissa tehtävissä. Suoritustani vastaavaa menestystä urallani en ole saanut koska olen pienikokoinen mies.
        Jo kouluaikoina olin jääkiekkojoukkueen paras pelaaja, mutta en saanut juurikaan palkintoja kun vaan naureskeltiin "että on siinä pikkumiehellä yritystä".
        Työ uralla olin muita paljon parempi, mutta aina vaan sama juttu. "Pikkumiehelle" naureskeltiin kateellisten ja pätemättömien isokokoisten miesten toimesta.
        Jo alokkaana armeijassa olin aamulenkillä aina ensimmäisten joukossa.
        Jo kurinpitämistäni naureskeltiin vaikka tein kaikki ohjesääntöjen mukaan ja pidin niistä kiinni urallani.

Kyllä armeijassa ja muissakin laitoksissa huomaa, että isokokoiset miehet on veteliä ja pätemättömiä. Ne vain ottavat kunnian pienikokoisten miesten tekemästä työstä.

Iänkaiken on ollut veteliä ja riskejä. Muistan oppikouluajoiltani että kun nuori toisellakymmentä ollut poika kasvaa hutjahti muutamassa vuodessa aikuispituuteensa, niin kyllä aamurukousrivissä musteni ja pyörrytti. Ravintopolitiikka oli viiskymmenlyvulla mökkiläisillä sitä mitä se oli ja kova pituuskasvu vei energiat. Vaikkakin silloin ulkoiltiin, laskettiin mäkeä. Ei ollut kokista eikä sipsejä. Koulun kilpahiihdoissakin olin alakynnessä, pienempikokoiset ja napakat pärjäsivät. Kuitenkin silloin piti kesällä olla töissä koska ruokaraha oli annettava kotiin siihen aikaan ja töitä oli uitoista ja rakennuksista lähtien. Tämän johdosta jo 17-18 vuotiaana oli syksyllä kovat voimat. Armeijassakin pärjäsin 186 senttisenä kiitettävästi. 14 -vuotiaasta lähtien on ollut verokirja ja eläkkeelle jäin 65-vuotiaana 2007 palveltuani samaa työnantajaa 40 vuotta. No nyt tuli ne pakolliset kehut mutta niin se silloin oli. Totta on että pienempi menee pienemmästä välistä. Kyllä silloinkin koulussa pienempiä sorrettiin mutta saivat pitkät ja laihatkin osansa. Pyöreitä ja lihavia ei minun aikaan koulussa ollut. Huomattavaa on että tämän päivän poliisiksi aikova on huippukuntoinen vaikka pituudelle on väh.vaatimus 175 cm. Lapsuudessani ihannoitiin rotevaa riskiä työmiestä ja niitä löytyi.
        Kunnia kaikenkokoisille miehille.

• Isän maallinen
        kaikki hyviä kirjoitti:

Iänkaiken on ollut veteliä ja riskejä. Muistan oppikouluajoiltani että kun nuori toisellakymmentä ollut poika kasvaa hutjahti muutamassa vuodessa aikuispituuteensa, niin kyllä aamurukousrivissä musteni ja pyörrytti. Ravintopolitiikka oli viiskymmenlyvulla mökkiläisillä sitä mitä se oli ja kova pituuskasvu vei energiat. Vaikkakin silloin ulkoiltiin, laskettiin mäkeä. Ei ollut kokista eikä sipsejä. Koulun kilpahiihdoissakin olin alakynnessä, pienempikokoiset ja napakat pärjäsivät. Kuitenkin silloin piti kesällä olla töissä koska ruokaraha oli annettava kotiin siihen aikaan ja töitä oli uitoista ja rakennuksista lähtien. Tämän johdosta jo 17-18 vuotiaana oli syksyllä kovat voimat. Armeijassakin pärjäsin 186 senttisenä kiitettävästi. 14 -vuotiaasta lähtien on ollut verokirja ja eläkkeelle jäin 65-vuotiaana 2007 palveltuani samaa työnantajaa 40 vuotta. No nyt tuli ne pakolliset kehut mutta niin se silloin oli. Totta on että pienempi menee pienemmästä välistä. Kyllä silloinkin koulussa pienempiä sorrettiin mutta saivat pitkät ja laihatkin osansa. Pyöreitä ja lihavia ei minun aikaan koulussa ollut. Huomattavaa on että tämän päivän poliisiksi aikova on huippukuntoinen vaikka pituudelle on väh.vaatimus 175 cm. Lapsuudessani ihannoitiin rotevaa riskiä työmiestä ja niitä löytyi.
        Kunnia kaikenkokoisille miehille.

Kyllä pitkät miehet pärjäävät omalla tasollaan. Joistakin on jopa johtajiksi. Pääsääntöisesti kuitenkin pienikokoiset miehet ovat johtajina ja kovissa paikoissa ylivertaisia.
        Minustakin olisi ollut ainesta vaikka mihin, mutta urani katkaistiin kateiden esimiesten toimesta.

• Suur-rölli

Kyllä pitkät miehet pärjäävät omalla tasollaan. Joistakin on jopa johtajiksi. Pääsääntöisesti kuitenkin pienikokoiset miehet ovat johtajina ja kovissa paikoissa ylivertaisia.
        Minustakin olisi ollut ainesta vaikka mihin, mutta urani katkaistiin kateiden esimiesten toimesta.

Pienet miehet oivia missä? No tietenkin suihin ottamisessa, kun nehän on jo valmiiksi sopivalla korkeudella. Meillä ne pienimmät olivat kyllä aikamoisia perseennuolijoita, että en ollenkaan ihmettelisi jos ne olisivat käyneet lipomassa hieman siellä toisellakin puolella. Ne kapiaisethan on kuulemma semmoisia miesten miehiä, että eikös se nyt ole päivänselvää että sinäkin olet tykästynyt eritoten niihin pieniin miehiin.

SENKIN SAIRAS PERVERSSI HOMO!

• Isän maallinen
        Suur-rölli kirjoitti:

Pienet miehet oivia missä? No tietenkin suihin ottamisessa, kun nehän on jo valmiiksi sopivalla korkeudella. Meillä ne pienimmät olivat kyllä aikamoisia perseennuolijoita, että en ollenkaan ihmettelisi jos ne olisivat käyneet lipomassa hieman siellä toisellakin puolella. Ne kapiaisethan on kuulemma semmoisia miesten miehiä, että eikös se nyt ole päivänselvää että sinäkin olet tykästynyt eritoten niihin pieniin miehiin.

SENKIN SAIRAS PERVERSSI HOMO!

Ymmärrän, että pitkät miehet saavat frustraatioita kun totuus sanotaan.

• Crossfire

Pienikokoiset miehet ei kelpaa edes alikkaaksi, eli hylätään het' kättelyssä.:

"U.S. Army Weight Charts for Initial Accession (Joining Up)"

http://usmilitary.about.com/od/armyjoin/l/blintweightmale.htm

Jenkit tunnetusti ovat tutkineet kaikki asiat ja siten myös fyysisen koon vaikutuksen. Vaikuttaa sille että väitteesi alkaa rapautumaan todisteiden ristitulessa...

• Isän maallinen

Pitkät miehet ovat heränneet puolustamaan vääryydellä hankittuja oikeuksia.
        Oli ennen sotia Suomessakin miehiä, joita ei huolittu väkeen. Heitä on Mannerheimristin ritareissa monta.
        Tosipaikassa miehen kunto punnitaan.
        Työssä olen nähnyt pienten miesten olevan kyvyiltä ylivoimaisia verrattuna kookkaisiin miehiin. Ja minulla sentään on pitkällinen työkokemus. Omalta kohdalta olen kokenut sen vainon kun pienikokoisia miehiä naureskellaan. Minä kuitenkin olen ollut aina parhaimmiston joukossa vaikka en ole päässyt tehtäviin, joita kykyni edellyttävät.

• vanttera voimapussi

Pitkät miehet ovat heränneet puolustamaan vääryydellä hankittuja oikeuksia.
        Oli ennen sotia Suomessakin miehiä, joita ei huolittu väkeen. Heitä on Mannerheimristin ritareissa monta.
        Tosipaikassa miehen kunto punnitaan.
        Työssä olen nähnyt pienten miesten olevan kyvyiltä ylivoimaisia verrattuna kookkaisiin miehiin. Ja minulla sentään on pitkällinen työkokemus. Omalta kohdalta olen kokenut sen vainon kun pienikokoisia miehiä naureskellaan. Minä kuitenkin olen ollut aina parhaimmiston joukossa vaikka en ole päässyt tehtäviin, joita kykyni edellyttävät.

"Väitös: Varusmiehet tarvitsevat lisää voimaharjoittelua"

http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135256051856

"Voimaa tarvitaan jo siksikin, että pelkkä normaali taisteluvarustus painaa noin 25 kiloa."

Isokokoisuudesta on sotilaalle selkeästi etua koska kamppeet on raskaita ja voimaa tarvitaan.

• 09876tghz
        vanttera voimapussi kirjoitti:

"Väitös: Varusmiehet tarvitsevat lisää voimaharjoittelua"

http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135256051856

"Voimaa tarvitaan jo siksikin, että pelkkä normaali taisteluvarustus painaa noin 25 kiloa."

Isokokoisuudesta on sotilaalle selkeästi etua koska kamppeet on raskaita ja voimaa tarvitaan.

onko pitkä vai pätkä, mutta esim viime sodan aikana panssarivaunumiehistöön valittiin juuri näitä vaahtosammuttimen kokoisia miehiä/poikia koska vaunun sisätilat oli ahtaat.
        Suur-rölli taitaa puhua vaan kokemuksistaan.

• lohdutukseksi sanoa,

että pienillä miehillä on usein suhteessa kokoon suurempi kalu kuin isommilla veljillään, mutta toisaalta taas isommilla on absoluuttisesti isompi kuin pienillä...

• Gimma-80

Tiedän yhden 170-senttisen kaverin, jolla 19-senttinen kalu. Siinä on kokoa ihan absoluttisesti niinkuin suhteellisestikin. Ja vielä nai niin ihanasti!

Nykyisin katselen baarista just sen kokoisia kavereita ja sitten tanssiessa koitan saada selvää hiukan "sen" koosta...

• meitä on moneksi,
        Gimma-80 kirjoitti:

Tiedän yhden 170-senttisen kaverin, jolla 19-senttinen kalu. Siinä on kokoa ihan absoluttisesti niinkuin suhteellisestikin. Ja vielä nai niin ihanasti!

Nykyisin katselen baarista just sen kokoisia kavereita ja sitten tanssiessa koitan saada selvää hiukan "sen" koosta...

löytyyyhän niitä kaikenlaisia, mutta noin keskimäärin, tiedäthän Gaussin kellokäyrän, voimme kai sanoa, että pienillä on suhteellisesti isompi ja suurilla taas absoluuttisesti, niin ei tule kenellekään paha mieli.

Ja kyllä se varmaan on niinkin, että pieni mies on parempi sängyssä, pieni ruumiin koko antaa tekniikkavirheet paremmin anteeksi. Ruumiiltaan isokokoiselta hyvältä rakastajalta vaaditaan tarkempaa työtä kuin pienikokoiselta, ettei tyttöä satu, näin olen antanut itseni ymmärtää... Tosin riippuuhan se tietysti asennostakin.

• tarkkaa puuhaa :-)
        meitä on moneksi, kirjoitti:

löytyyyhän niitä kaikenlaisia, mutta noin keskimäärin, tiedäthän Gaussin kellokäyrän, voimme kai sanoa, että pienillä on suhteellisesti isompi ja suurilla taas absoluuttisesti, niin ei tule kenellekään paha mieli.

Ja kyllä se varmaan on niinkin, että pieni mies on parempi sängyssä, pieni ruumiin koko antaa tekniikkavirheet paremmin anteeksi. Ruumiiltaan isokokoiselta hyvältä rakastajalta vaaditaan tarkempaa työtä kuin pienikokoiselta, ettei tyttöä satu, näin olen antanut itseni ymmärtää... Tosin riippuuhan se tietysti asennostakin.

Eipä ole kirpuillakaan aina helppoa, milli ohi ja se on silmässä.

• Isän maallinen
        tarkkaa puuhaa :-) kirjoitti:

Eipä ole kirpuillakaan aina helppoa, milli ohi ja se on silmässä.

Isokokoiset miehet kirjoittelevat alatyylisiä kirjoituksia ja yrittävät peittää tosiasioita.
        Ymmärrän, että tulee frustraatioita kun totuus sanotaan.
        Jos nyt tälle tielle mennään niin kysyn kumpi on kovempi "naisten mies" Sauli Niinistö vai Matti Vanhanen. Kumpi on pitkä ja kumpi pätkä?
        Naisilla on sisäänrakennettu tunnistusjärjestelmä. he tuntevat turvallisen ja tehokkaan miehen vaistollaan. Siksi juuri pienikokoiset miehet ovat myös naisten miehen maineessa.
        Tuollainen "pitkä ja komea mies" on tuhjää harhautusta. Naiset haluavat luonnostaan johtamiskykyisen ja kyvykkään miehen ja se ominaisuus on pienillä miehillä voimakas.

• Isän maallinen

TV1 klo. 21.10 tulee ohjelma, jossa käsitellään pienikokoisten miesten sortamista. Kannattaa katsoa.

• Isän maallinen

Suomen puolustuskyky vaarantuu pienikokoisten miesten syrjinnän takia. On maallemme suuri häpeä ja menetys kun lyhyitä miehiä ei päästetä kenraalikuntaan.

• molempiparempi2

Suomen puolustuskyky vaarantuu pienikokoisten miesten syrjinnän takia. On maallemme suuri häpeä ja menetys kun lyhyitä miehiä ei päästetä kenraalikuntaan.

vaan nämä pienet miehet ovat parhaita esim juoksuhautoihin, ei tartte kaivaa niistä niin syviä ja isoja miehiä taas tarvitaan kantamaan näitä pikkumiesten raatoja pois tantereelta.

• Isän maallinen
        molempiparempi2 kirjoitti:

vaan nämä pienet miehet ovat parhaita esim juoksuhautoihin, ei tartte kaivaa niistä niin syviä ja isoja miehiä taas tarvitaan kantamaan näitä pikkumiesten raatoja pois tantereelta.

Isot miehet pärjäävät armeijassa ja muissa kovissa paikoissa huomattavasti huonommin kuin lyhyet miehet. He ovat suorastaan naurettavia joskus. Ei heistä olisi pienikokoisten miesten ruumiiden kantajiksi. Menisi pupu pöksyyn. On häpeällistä ja Isänmaan edun vastaista että tuollaiset varastavat ylemmät vakanssit pätevämmiltä.

• Tuulenhalkoja

Isot miehet pärjäävät armeijassa ja muissa kovissa paikoissa huomattavasti huonommin kuin lyhyet miehet. He ovat suorastaan naurettavia joskus. Ei heistä olisi pienikokoisten miesten ruumiiden kantajiksi. Menisi pupu pöksyyn. On häpeällistä ja Isänmaan edun vastaista että tuollaiset varastavat ylemmät vakanssit pätevämmiltä.

Kokemus on osoittanut että pienten miesten heikko itsetunto johtaa jatkuvaan tarpeeseen päteä jollain tapaa vaikka ei oikeastaan ole mitään eväitä asiaan. Tästä on hyvänä esimerkkinä ja todisteena tämän topicin avaajan itsetunto-ongelmat ja siitä johtuva jatkuva kitinä täydellisen jonninjoutavasta asiasta.

Ettet **naa enempää lyhyenläntiä kanssaveljiäsi niin saattaisi olla paree lopettaa...

• Isän maallinen
        Tuulenhalkoja kirjoitti:

Kokemus on osoittanut että pienten miesten heikko itsetunto johtaa jatkuvaan tarpeeseen päteä jollain tapaa vaikka ei oikeastaan ole mitään eväitä asiaan. Tästä on hyvänä esimerkkinä ja todisteena tämän topicin avaajan itsetunto-ongelmat ja siitä johtuva jatkuva kitinä täydellisen jonninjoutavasta asiasta.

Ettet **naa enempää lyhyenläntiä kanssaveljiäsi niin saattaisi olla paree lopettaa...

Kun pienikokoinen mies haluaa käyttää kykyjään, niin häntä pilkataan alemmuskomleksista ja pätemisen tarpeesta.
        Isokokoiset miehet käyttävät hyvin rajallisia kykyjään hommassa johon eivät kuulu ja heitä ylennetään.
        Pienten miesten ylivertaiset kyvyt pitää tunnustaa ilman sortoa.

PS: sano edes yksi kenraali, joka olisi pienikokoinen.

• hEHhEH!

Kun pienikokoinen mies haluaa käyttää kykyjään, niin häntä pilkataan alemmuskomleksista ja pätemisen tarpeesta.
        Isokokoiset miehet käyttävät hyvin rajallisia kykyjään hommassa johon eivät kuulu ja heitä ylennetään.
        Pienten miesten ylivertaiset kyvyt pitää tunnustaa ilman sortoa.

PS: sano edes yksi kenraali, joka olisi pienikokoinen.

No esimerkiksi merkittävistä pienikokoisista sotapäälliköistä käy HYVÄNÄ esimerkkinä Napoleon Bonabarte. Samoin Adolf Hitler oli aikanaan maailmanlaajuisesti merkittävässä asemassa huolimatta lyhyydestään. Et kai tosissasi väitä että Adolfia olisi syrjitty pienen kokonsa takia?

Ja jos nyt suomalaiskenraalit ovat normaalikokoisia tai kookkaita niin sehän ei kerro mistään muusta kuin siitä että koko ei vaikuta mitenkään. Et vissiin ole huomannut että nykysuomalaiset ja -eurooppalaiset alkaa olemaan aika kookasata porukkaa verrattuna vaikka 50-vuoden takaiseen aikaan. Faijaani pidettiin nuorena pitkänä miehenä kun hän oli 185cm joka puolestaan nykyään ei ole kovinkaan paljoa.

Faktatietoa siitä että suuri koko ei automaattisesti auta vaan saattaa olla jopa haitaksi; ainakin useimpien kyselytutkimukseen vastannneiden naisten mielestä.

Tuossa linkki:

"Kuitenkin naisilla tehdyissä tutkimuksissa yhteneväisenä löydöksenä on ollut, että koolla ei ole keskeistä merkitystä, vaan sillä miten sitä käyttää."

http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=18&Itemid=26

• Isän maallinen
        hEHhEH! kirjoitti:

No esimerkiksi merkittävistä pienikokoisista sotapäälliköistä käy HYVÄNÄ esimerkkinä Napoleon Bonabarte. Samoin Adolf Hitler oli aikanaan maailmanlaajuisesti merkittävässä asemassa huolimatta lyhyydestään. Et kai tosissasi väitä että Adolfia olisi syrjitty pienen kokonsa takia?

Ja jos nyt suomalaiskenraalit ovat normaalikokoisia tai kookkaita niin sehän ei kerro mistään muusta kuin siitä että koko ei vaikuta mitenkään. Et vissiin ole huomannut että nykysuomalaiset ja -eurooppalaiset alkaa olemaan aika kookasata porukkaa verrattuna vaikka 50-vuoden takaiseen aikaan. Faijaani pidettiin nuorena pitkänä miehenä kun hän oli 185cm joka puolestaan nykyään ei ole kovinkaan paljoa.

Faktatietoa siitä että suuri koko ei automaattisesti auta vaan saattaa olla jopa haitaksi; ainakin useimpien kyselytutkimukseen vastannneiden naisten mielestä.

Tuossa linkki:

"Kuitenkin naisilla tehdyissä tutkimuksissa yhteneväisenä löydöksenä on ollut, että koolla ei ole keskeistä merkitystä, vaan sillä miten sitä käyttää."

http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=18&Itemid=26

Minulle Isänmaan etu menee aina oman edun edelle. Adolf Hitlerillä oli toisin. Hän oli erinomainen kansanjohtaja vaikka johtikin harhaan ja asetti oman etunsa kansan edelle.
        Sanoppa miten oli ylipäätään mahdollista, että ensimmäisen maailmansodan korpraalista tuli toisen maailmansodan osapuolen johtaja. Kykyjä miehellä oli, mutta ihanteet vääriä.

Napoleonia pilkattiin upseerikoulussa pienen kokonsa vuoksi. Yhteiskunnalliset mullistukset kuitenkin mahdollitivat hänen mousunsa kenraaliksi. Hän oli hyvä ja taitava sotapäällikkö.

Minusta Napoleonin ja Hitlerin häviön syyt ovat pitkät miehet. He eivät ottaneet riittävästi huomioon pitkien miesten kyvyttömyyttä toimia kovissa tilanteissa. Se on otettava huomioon sotilasjohtamisessa jo ryhmätasolla. Parhaat pitkät miehet vastaavat kokemukseni mukaan 3/4 osaa lyhyen miehen suorituskykyä. Valitettavan usein se on vähemmän. Valitettavan usein se on myös miinusmerkkinen eili pitkä mies on joukolle taakka.

• Sopivan pituinen
        hEHhEH! kirjoitti:

Tuossa linkki:

Hitler ei ollut erityisen lyhyt - Napoleon kyllä oli. Suomen kenraalikunnassa on kyllä ollut lyhyitä miehiä myös superteräksisen kenraali A.F. Airon jälkeenkin aivan viime vuosina. En nyt käy heidän pituuksiaan tässä luettelemaan. Tämä keskustelu ei näiltä osin perustu tosiaisoihin. aikuttaa pikeminkin siltä, että johtotehtävissä naiset ovat ainakin normaalipituisia.

• x-x-x-x-x-x

Heh heh.

Tuohon lisään vain sen vahvistuksen, jonka rannikkotykistössä kuulin.

Siellä kouluttaja sanoi tykkitornissa, että lataajaksi soveltuu parhaiten helvetin haba jätkä, joka on vasenkätinen ja pienikokoinen. Sellainen mahtuu parhaiten liikkumaan ahtaassa tornissa ja ylöspäin ammukset nostettiin vielä yleensä juuri vasemmalla kädellä voimakkaasti työntäen.

Lisäksi jalkamiehissä me lyhyet voimme olla sikäli hyviä, että pieneen maaliin on vaikeampi osua. Toisaalta lyhyillä jaloillamme juosten saavutamme määritellyn kohteen muita hitaammin.

• Isän maallinen

Kaikenlaisia selityksiä täällä on ollut.
        Totuus on kuitenkin se, että pienikokoiset miehet ovat ylivoimaisia johtajina, henkisiltä kyvyiltään ja ruumiillisilta kyvyiltään tosipaikassa.
        Pienikokoista miestä pitäisi arvostella kykyjen mukaan ja heidän uraansa ei saisi katkaista valheellisin perustein.
        Nykyään pienikokoiset miehet eivät pääse kenraaliksi asti.

• tai puujaloilla

Totuus on kuitenkin se, että pienikokoiset miehet ovat ylivoimaisia johtajina, henkisiltä kyvyiltään ja ruumiillisilta kyvyiltään tosipaikassa.
        Pienikokoista miestä pitäisi arvostella kykyjen mukaan ja heidän uraansa ei saisi katkaista valheellisin perustein.

Entäs piilokorkojen kanssa?

• Pätkänpaljastaja

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kymmenien suomalaisten luita pidennetään vuosittain/1135253151034

"Kymmenien suomalaisten luita pidennetään vuosittain "

Tuossa on ratkaisu kaikille lyhytkasvuisuudesta kärsiville jotka haluaa kenraaleiksi!!! Ei muuta kuin jalkojen pidennysleikkaukseen niin jovain ura urkenee. En nyt löydä lääkäriaseman sivuja mutta siellä luvattiin muun muassa että jos muuten ura tyssäisi sopimussotilaaksi niin 13cm pidennyksellä taataan, tai rahat takaisin, että kadiksen kautta vähintään everstiksi. Jos valitsee 18cm pidennyksen taataan vähintään yhden leijonan kenraaliarvo vaikkei se nyt ihan oikea kenraali olekaan. Ja 24cm pidennyksellä sitten varsinaisiin kentsunarvoihin samoin rahat takaisin takuulla. Lääkäriasema ei voi kuitenkaan taata pv-komentajan vakanssia vaikka ottaisi suurimman mahdollisen pidennyksen. Tämä ainoastaan että vakannien määrä ja kierto on niin hidasta.

Kuka vielä voi väitää ettei pituus vaikuttaisi ja etteikö pienikokoisia sorsittaisi. Ja tämän nyt ovat huomanneet kaupalliset lääkäriasemat jotka lyö tällä rahoiksi. Eikä siinä kaikki, aidosti pitkäkasvuiset on hankkimassa testiä millä paljastetaan keinotekoisesti mittaa hankkineet, pidennysleikkaukset on näes heidän kannaltaan kuin kiellyttyjä aineita ja doping urheilussa. Ja siihen vastavetona jalkapidennetyt käyttää mömmöjä jotka sotkee nuo paljastustestit.... eikä siinä vielä kaikki..........

• Isän maallinen
        Pätkänpaljastaja kirjoitti:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kymmenien suomalaisten luita pidennetään vuosittain/1135253151034

"Kymmenien suomalaisten luita pidennetään vuosittain "

Tuossa on ratkaisu kaikille lyhytkasvuisuudesta kärsiville jotka haluaa kenraaleiksi!!! Ei muuta kuin jalkojen pidennysleikkaukseen niin jovain ura urkenee. En nyt löydä lääkäriaseman sivuja mutta siellä luvattiin muun muassa että jos muuten ura tyssäisi sopimussotilaaksi niin 13cm pidennyksellä taataan, tai rahat takaisin, että kadiksen kautta vähintään everstiksi. Jos valitsee 18cm pidennyksen taataan vähintään yhden leijonan kenraaliarvo vaikkei se nyt ihan oikea kenraali olekaan. Ja 24cm pidennyksellä sitten varsinaisiin kentsunarvoihin samoin rahat takaisin takuulla. Lääkäriasema ei voi kuitenkaan taata pv-komentajan vakanssia vaikka ottaisi suurimman mahdollisen pidennyksen. Tämä ainoastaan että vakannien määrä ja kierto on niin hidasta.

Kuka vielä voi väitää ettei pituus vaikuttaisi ja etteikö pienikokoisia sorsittaisi. Ja tämän nyt ovat huomanneet kaupalliset lääkäriasemat jotka lyö tällä rahoiksi. Eikä siinä kaikki, aidosti pitkäkasvuiset on hankkimassa testiä millä paljastetaan keinotekoisesti mittaa hankkineet, pidennysleikkaukset on näes heidän kannaltaan kuin kiellyttyjä aineita ja doping urheilussa. Ja siihen vastavetona jalkapidennetyt käyttää mömmöjä jotka sotkee nuo paljastustestit.... eikä siinä vielä kaikki..........

ei tietenkään ole piilokorot tai luitten venyttäminen kuten useat kyvyttömyyteensä frustroituneet pitkät miehet leukailevat.
        Ratkaisu sen sijaan on pienikokoisten miehien ylivoimaisuuden myöntäminen varsinkin esimies tehtävissä ja heidän hyväksymisensä kenraalikuntaan.
        Armeijan parhaimmistoon panostaminen on Isänmaan etu.

• Keskimittainen

ei tietenkään ole piilokorot tai luitten venyttäminen kuten useat kyvyttömyyteensä frustroituneet pitkät miehet leukailevat.
        Ratkaisu sen sijaan on pienikokoisten miehien ylivoimaisuuden myöntäminen varsinkin esimies tehtävissä ja heidän hyväksymisensä kenraalikuntaan.
        Armeijan parhaimmistoon panostaminen on Isänmaan etu.

Kaveri, joka on saanut elinikäisen trauman siitä, ettei päässyt RUKiin tai upseeriura jumittui yliluutnantiksi, ei todellakaan ole sopiva johtajaksi. Samaten kaveri, joka tosikkona tekee itsestään naurettavan, on sopimaton johtamaan muita.

Jos itsekunniotuksesi riippuu sotilasarvostasi tai siitä, kuinka monta alaista sinulla on, olet vihonviimeisintä ainesta johtamaan muita.

Kyllä jokainen on kokenut vääryyttä, sinä ehkä pienen ruumiinkokosi vuoksi, mutta yritä jo päästä asian yli. Sinusta ei enää kenraalia tule etkä tällä kirjoittelullasi muuta pienten miesten syrjintää. Sitten, kun pienikokoisia poikia ei enää vedetä koulussa turpaan tai naisen raiskaaminen on aina raiskaus, eikä esimerkiksi seksuaalinen hyväksikäyttö, voidaan armeijassakin höllentää mahdollista pienten miesten syrjintää.

• Isän maallinen
        Keskimittainen kirjoitti:

Kaveri, joka on saanut elinikäisen trauman siitä, ettei päässyt RUKiin tai upseeriura jumittui yliluutnantiksi, ei todellakaan ole sopiva johtajaksi. Samaten kaveri, joka tosikkona tekee itsestään naurettavan, on sopimaton johtamaan muita.

Jos itsekunniotuksesi riippuu sotilasarvostasi tai siitä, kuinka monta alaista sinulla on, olet vihonviimeisintä ainesta johtamaan muita.

Kyllä jokainen on kokenut vääryyttä, sinä ehkä pienen ruumiinkokosi vuoksi, mutta yritä jo päästä asian yli. Sinusta ei enää kenraalia tule etkä tällä kirjoittelullasi muuta pienten miesten syrjintää. Sitten, kun pienikokoisia poikia ei enää vedetä koulussa turpaan tai naisen raiskaaminen on aina raiskaus, eikä esimerkiksi seksuaalinen hyväksikäyttö, voidaan armeijassakin höllentää mahdollista pienten miesten syrjintää.

"Kaveri, joka on saanut elinikäisen trauman siitä, ettei päässyt RUKiin tai upseeriura jumittui yliluutnantiksi, ei todellakaan ole sopiva johtajaksi."
        En ole kirjoittanut, että en päässyt RUKkiin tai jäin yliluutnantiksi.
        Kirjoitin, että pienikokoisia miehiä syrjiyään mm. sillätavalla että ylempiin virkoihin heitä ei hyväksytä vaikka kykyjä olisi.

"Jos itsekunniotuksesi riippuu sotilasarvostasi tai siitä, kuinka monta alaista sinulla on, olet vihonviimeisintä ainesta johtamaan muita."
        Itsekunnioitukseni ei riipu sotilasarvosta, koska tiedän olevani pätevämpi kuin useimmat miehet siviilielämässä ja armeijassa.
        Sensijaan en ole menestynyt kykyjeni edellyttämällä tavalla koska pienikokoisia kadehditaan ylivoimaisten johtajaominaisuuksien ja kykyjen vuoksi.
        Oikeuden toteutumiseen on aina pyrittävä. Pienikoikoisten miesten kykyjen käyttämättömyys on yhteiskunnallista tuhlausta.

• tee vallankaapaus

"Kaveri, joka on saanut elinikäisen trauman siitä, ettei päässyt RUKiin tai upseeriura jumittui yliluutnantiksi, ei todellakaan ole sopiva johtajaksi."
        En ole kirjoittanut, että en päässyt RUKkiin tai jäin yliluutnantiksi.
        Kirjoitin, että pienikokoisia miehiä syrjiyään mm. sillätavalla että ylempiin virkoihin heitä ei hyväksytä vaikka kykyjä olisi.

"Jos itsekunniotuksesi riippuu sotilasarvostasi tai siitä, kuinka monta alaista sinulla on, olet vihonviimeisintä ainesta johtamaan muita."
        Itsekunnioitukseni ei riipu sotilasarvosta, koska tiedän olevani pätevämpi kuin useimmat miehet siviilielämässä ja armeijassa.
        Sensijaan en ole menestynyt kykyjeni edellyttämällä tavalla koska pienikokoisia kadehditaan ylivoimaisten johtajaominaisuuksien ja kykyjen vuoksi.
        Oikeuden toteutumiseen on aina pyrittävä. Pienikoikoisten miesten kykyjen käyttämättömyys on yhteiskunnallista tuhlausta.

Olisit ottanut Napoleonista mallia. Ei valtaa kenellekään anneta, se täytyy ottaa!

• Isän maallinen
        tee vallankaapaus kirjoitti:

Olisit ottanut Napoleonista mallia. Ei valtaa kenellekään anneta, se täytyy ottaa!

Olen ilmoittanut että asetan kykyni Isänmaan palvelukseen. Huomasin että kykyni olivat ylivertaisia varsinkin isokokoisiin miehiin verrattuna.
        En kuitenkaan menestynyt kykyjeni edellyttämällä tavalla.
        Armeijassa ja maanpuolustuskoulutuksen kursseilla huomaa tämän isikokoisten miesten velttouden ja heikot kyvyt selvästi.

• Miksi...?

Olen ilmoittanut että asetan kykyni Isänmaan palvelukseen. Huomasin että kykyni olivat ylivertaisia varsinkin isokokoisiin miehiin verrattuna.
        En kuitenkaan menestynyt kykyjeni edellyttämällä tavalla.
        Armeijassa ja maanpuolustuskoulutuksen kursseilla huomaa tämän isikokoisten miesten velttouden ja heikot kyvyt selvästi.

"Huomasin että kykyni olivat ylivertaisia varsinkin isokokoisiin miehiin verrattuna."

Mikähän oli syynä ettei kukaan muu huomannut tuohon viittaavaa...??? Kyllä pätevä ja kykenevä henkilö aina huomataan mutta jostain syystä olet ollut varsin yksin käsityksesi kanssa....?

Taiat kuulua niihin tuhansiin kun luulee itsestään turhan suuria, niin se vaan valitettavasti käytännössä aina on. Vai saitko kavereiltasi ihmettelyjä kuns et edennyt urallasi..??
        Veikkaan etttei KUKAAN muu ihmetellyt asiaa.

• Hongan Kolistaja

http://www.iltalehti.fi/terveys/2010071912061030_tr.shtml

"Lyhytkasvuisuus lisää sydänkohtauksen riskiä

Maanantai 19.7.2010 klo 09.17

Lyhyiden miesten ja naisten riski sairastaa sepelvaltimotautia, saada sydänkohtaus tai kuolla sydänkohtaukseen on noin puolitoista kertaa suurempi pitkiin verrattuna."
      _________________________________________________________________________________________

Eli vielä yksi naula höpöhöpöväitteen arkkuun. Nyt on sitten jo tieteellisesti todistettu lyhytkasvuisten miesten sydäntautialttius ja siten huono soveltuvuus tunnetusti verenpainetta muutenkin nostaviin johtotehtäviin. Olisikin suorastaan edesvastuutonta asettaa lähtökohtaisesti riskiryhmään kuuluva (pienikasvuinen mies) esimiesasemaan jossa tämä varmaan kohta saisi sydärin. Lisäksi käytännössä on todettu (mm. Vietnam ja Korea) että sen minkä pienikokoinen mies saa taistelutilanteessa hyötyä pienemmästä osuma-pinta-alasta hukkuu siihen että he ovat taistelutilanteessa ihan puhki väsymyksen takia. He kun eivät tahdo jaksaa kantaa henkilökohtaista (ase-)varustustaan, niitä kun on vain yhtä kokoa ylensä. USA jopa suunnitteli pienten miesten helpommin kannettavaa kevyempää asetta; vähän niin kuin pienoiskivääri...

• Isän maallinen

Varusmiehenä olin 70-luvulla. En ollut heikko silloinkaan. Aamulenkillä olin aina ensimmäisten joukossa.
        Vasta myöhemmin huomasin että isot miehet tekeät kiusaa asioiden sujuvuuden kannalta. Usein he tekivät sitä kyvyttömyyttään mutta usein myös pirullisuuttaan kadehtiessaan pienikokoisten miesten ylivertaisia kykyjä isoihin miehiin verrattuna.

• Vai aamulenkillä?

Varusmiehenä olin 70-luvulla. En ollut heikko silloinkaan. Aamulenkillä olin aina ensimmäisten joukossa.
        Vasta myöhemmin huomasin että isot miehet tekeät kiusaa asioiden sujuvuuden kannalta. Usein he tekivät sitä kyvyttömyyttään mutta usein myös pirullisuuttaan kadehtiessaan pienikokoisten miesten ylivertaisia kykyjä isoihin miehiin verrattuna.

Vai olit hyvä juoksemaan aamulenkillä sen aikaiset kevyet kumitossut jalassa ja ilman mitään varusteita...? Sehän vastaa tilannetta kun on kaikki tavarat heitetty pois ja juostaan karkuun suin päin ja itsekin kerrot olevasi tälläisessä hyvä.... siis ylivertainen karkuunjuoksusa...?

Et vastannut kysymykseen: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8766014/44992595

Huomasiko tosiaan KUKAAN muu että kesenkasvusta sorsitaan...?i

• Isän maallinen
        Vai aamulenkillä? kirjoitti:

Vai olit hyvä juoksemaan aamulenkillä sen aikaiset kevyet kumitossut jalassa ja ilman mitään varusteita...? Sehän vastaa tilannetta kun on kaikki tavarat heitetty pois ja juostaan karkuun suin päin ja itsekin kerrot olevasi tälläisessä hyvä.... siis ylivertainen karkuunjuoksusa...?

Et vastannut kysymykseen: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8766014/44992595

Huomasiko tosiaan KUKAAN muu että kesenkasvusta sorsitaan...?i

Olin aamulenkillä parhaiden joukossa kuten kaikessa muussakin varusmiespalveluksen ja urani ajan olen ollut.
        Kateus ja katkeruus pienikokoisia miehiä kohtaan on ollut aina mukana koko urani ajan.
        Olen edennyt urallani normaalisti ja saanut tunnustusta katkerien isokokoisten miesten torpeddinti yrityksistä huolimatta.
        En kuitenkaan edennyt uralla siihen asti, jota kykyni olisivat edellyttäneet. Siinä tämä pieniin miehiin kohdistettu kateus ja katkeruus voitti minut.
        Suurin häviäjä on Isänmaa kun parhaita voimia sen hyväksi ei käytetä.
        Ymmärrän hyvin isokokoisten miesten frustraatiot. Olin todella ylivoimainen heidän suorituksiinsa verrattuna.
        Isokokoisten miesten kyvyt niin maanpuolustustyössä kuin siiviili töissä ovat usein naurettavan vajavaisia. Muuta ei osata kun leuhkia isolla koolla joka on muka miehekästä.

• Miksi kiertelet ?

Olin aamulenkillä parhaiden joukossa kuten kaikessa muussakin varusmiespalveluksen ja urani ajan olen ollut.
        Kateus ja katkeruus pienikokoisia miehiä kohtaan on ollut aina mukana koko urani ajan.
        Olen edennyt urallani normaalisti ja saanut tunnustusta katkerien isokokoisten miesten torpeddinti yrityksistä huolimatta.
        En kuitenkaan edennyt uralla siihen asti, jota kykyni olisivat edellyttäneet. Siinä tämä pieniin miehiin kohdistettu kateus ja katkeruus voitti minut.
        Ymmärrän hyvin isokokoisten miesten frustraatiot. Olin todella ylivoimainen heidän suorituksiinsa verrattuna.
        Isokokoisten miesten kyvyt niin maanpuolustustyössä kuin siiviili töissä ovat usein naurettavan vajavaisia. Muuta ei osata kun leuhkia isolla koolla joka on muka miehekästä.

Suora kyysymys: "Taiat kuulua niihin tuhansiin kun luulee itsestään turhan suuria, niin se vaan valitettavasti käytännössä aina on. Vai saitko kavereiltasi ihmettelyjä kuns et edennyt urallasi..??
        Veikkaan etttei KUKAAN muu ihmetellyt asiaa. "

Kun kierrät tuota suoraa kysymystä niin pidän selvänä että olet ollut täydellisen yksinäinen suuruudenhulluusfantasioinesi kanssa. Jos oikeasti pätevä henkilö ei ala menestymään ja etenemään uralla se kyllä takuuvarmasti herättää lähipiirissä ihmettelyä. Näin ei siis kuitenkaan kohdalölasi tapahtunut joten voidaan olla varmoja ettei kukaan muu 'ylivertaisuuttasi' huomannut. Varmaan siksi että sitä ylivertaisuutta oli vain päiväunissasi.

Jospa alkaisit tunnustamaan kylmät tosiasiat etkä tyypillisen luuserien tapaan ala syyttelemään muita huonosta menestymisestäsi.

• B.mies

Mm. mannerheiminristinritarina tunnettu Toivo Kirppu oli erittäin pieni
        mies ja niin vain oli muista parempi tosihommissa.

• Kun sokea kana..
        B.mies kirjoitti:

Mm. mannerheiminristinritarina tunnettu Toivo Kirppu oli erittäin pieni
        mies ja niin vain oli muista parempi tosihommissa.

Ja kun yksi sokea kana onnistuu löytämään yhden jyvän niin yleisesti ottaen on helppo uskoa että kaikki sokeat kanat nokkivat jyviä näkeviä paremmin...

Niinkö tosiaan ajattelet?

• hyviä pointteja
        Kun sokea kana.. kirjoitti:

Ja kun yksi sokea kana onnistuu löytämään yhden jyvän niin yleisesti ottaen on helppo uskoa että kaikki sokeat kanat nokkivat jyviä näkeviä paremmin...

Niinkö tosiaan ajattelet?

että mitä isompi hevonen sen laiskempi. vois ihmiseen verrata näin että iso sälli kuluttaa enempi. kantaa suhteessa vähempi kamaa. eikä ole niin ketterä.(esim kiipeäminen)

• Jepjep...
        hyviä pointteja kirjoitti:

että mitä isompi hevonen sen laiskempi. vois ihmiseen verrata näin että iso sälli kuluttaa enempi. kantaa suhteessa vähempi kamaa. eikä ole niin ketterä.(esim kiipeäminen)

Ja kun on mitä parempi kiipeämään niin sitä parempi johtotehtäviin ja esimerkiksi vaikka kentsuksi...?

Vaikka olisi miten pasifisti ja sodanvastainen niin en oikein silti usko että edes intissä korkeimpiin johtotehtäviin pääsee silti pelkällä voltin heitolla ja käsilläkävelyllä. Voi se silti olla hauskaa sivarijengissä uskoa että parhaat käsilläkävelijät ja muut akrobaatit etenee parhaiten. Sen jo kumoaa muuten yksi kaikkien aikojen typerimmistä topiceista tässä ketjussa!

• tää juttu
        Jepjep... kirjoitti:

Ja kun on mitä parempi kiipeämään niin sitä parempi johtotehtäviin ja esimerkiksi vaikka kentsuksi...?

Vaikka olisi miten pasifisti ja sodanvastainen niin en oikein silti usko että edes intissä korkeimpiin johtotehtäviin pääsee silti pelkällä voltin heitolla ja käsilläkävelyllä. Voi se silti olla hauskaa sivarijengissä uskoa että parhaat käsilläkävelijät ja muut akrobaatit etenee parhaiten. Sen jo kumoaa muuten yksi kaikkien aikojen typerimmistä topiceista tässä ketjussa!

on ihan hyvin perusteltu. Kyll pieni mies on parempi kun keskiverto iso mies. On niissäkin tietty poikkeuksia.

• res alik. II/07
        tää juttu kirjoitti:

on ihan hyvin perusteltu. Kyll pieni mies on parempi kun keskiverto iso mies. On niissäkin tietty poikkeuksia.

Vai miten on mahdollista että noin paljon on tullut kehuja, jotka kirjoitustyyliltään ovat ihan kuin saman kaverin kirjoittamia.

Meillä ne pienikokoiset oli valehtelematta kaikkein kovimpia nuoleskelijoita. Se on se intti sellainen paikka, joka antaa kaikkein syrjityimmille tilaisuuden purkaa traumojaan muihin ihmisiin kunhan vain nuolee innokkaasti kouluttajia, jotta pääsisi aukkiin tai rukkiin.

• pieni armeija riittä
        tää juttu kirjoitti:

Armeijassa pitäisi kieltää eri pituudet, erikoistehtävät poislukien. Keskikokoisia 48 numeron miehiä on Suomessa aivan riittävästi realistinen puolustusbudjetti ja kunnollisen varustelun yhäti nouseva hinta huomioiden.

Vain normaalivartaloisia 180 senttisiä otetaan armeijaan, silloin tarvitaan varusvarastolla vaatteita vain yhtä kokoa. Sopiva kengänkoko voisi olla 44. Jos on liian iso tai liian pieni jalka, niin ei voi mitään, vapautus tulee ja muhkeat päivärahat jäävät kuittaamatta. Kenkiäkin tarvitaan vain yhtä kokoa.

Esimerkiksi joidenkin vaunumiesten on pakko olla aika lyhyitä, joten heille ihannemitta on erilainen.

Jos esim 160 cm pitkille tulee traumoja siitä etteivät päässeet armeijaan pätemään edes piilokorkojen kanssa, niin heille voisi valtio tarjota lohdutukseksi ilmaista olutta _isosta_ tuopista vaikkapa Hämeenlinnan Williams-pubissa.

• Isän maallinen
        pieni armeija riittä kirjoitti:

Armeijassa pitäisi kieltää eri pituudet, erikoistehtävät poislukien. Keskikokoisia 48 numeron miehiä on Suomessa aivan riittävästi realistinen puolustusbudjetti ja kunnollisen varustelun yhäti nouseva hinta huomioiden.

Vain normaalivartaloisia 180 senttisiä otetaan armeijaan, silloin tarvitaan varusvarastolla vaatteita vain yhtä kokoa. Sopiva kengänkoko voisi olla 44. Jos on liian iso tai liian pieni jalka, niin ei voi mitään, vapautus tulee ja muhkeat päivärahat jäävät kuittaamatta. Kenkiäkin tarvitaan vain yhtä kokoa.

Esimerkiksi joidenkin vaunumiesten on pakko olla aika lyhyitä, joten heille ihannemitta on erilainen.

Jos esim 160 cm pitkille tulee traumoja siitä etteivät päässeet armeijaan pätemään edes piilokorkojen kanssa, niin heille voisi valtio tarjota lohdutukseksi ilmaista olutta _isosta_ tuopista vaikkapa Hämeenlinnan Williams-pubissa.

Pitkät miehet saavat frustraatioita kun totuus sanotaan. Samanlaisia frustraatioita on heillä usein kun he huomaavat, että kyvyt ei riitä.

Tässä keskustelussa ei ole tullut esille yhtään asiaa joka kumoaisi pitkällisen johtajakokemukseni kokemukset. Pienikokoiset miehet ovat parhaita edelleen.
        Ei sinne panssarivaunuun tai hävittäjään kannata huonoa miestä laittaa. Kyllä sinne mahtuu isokin mies mutta heistä ei löydy tarpeeksi hyvää.
        Korkeakorkoiset kengät sopivat univormun kanssa jos ne ei ole ohjesäännön vastaiset.

• niin on...

Pitkät miehet saavat frustraatioita kun totuus sanotaan. Samanlaisia frustraatioita on heillä usein kun he huomaavat, että kyvyt ei riitä.

Tässä keskustelussa ei ole tullut esille yhtään asiaa joka kumoaisi pitkällisen johtajakokemukseni kokemukset. Pienikokoiset miehet ovat parhaita edelleen.
        Ei sinne panssarivaunuun tai hävittäjään kannata huonoa miestä laittaa. Kyllä sinne mahtuu isokin mies mutta heistä ei löydy tarpeeksi hyvää.
        Korkeakorkoiset kengät sopivat univormun kanssa jos ne ei ole ohjesäännön vastaiset.

Pienikokoisilla miehillä asema on vähän sama kuin naisilla: heitä väheksytään ja siksi he joutuvat tsemppaamaan, se kasvattaa luonnetta ja tuloksena on kyvykkäämpi ihminen. Isokokoiset miehet mamman lellikkeinä ovat pilalle hemmoteltuja.

Näin sitä voisi karrikoiden sanoa. Todellisuudessahan nykyään naisten väheksyminen tuppaa olemaan tabu, ja isokokoisilla miehillä saattaa olla ulkonäköpaineita vaikka laihuuden suhteen, sillä iso koko ei nykyään enää kieli siitä, että olisi varakkaasta perheestä, kun on saanut syödä kyllikseen ja kasvanut isoksi.

• standardi-sotilas
        pieni armeija riittä kirjoitti:

Erilaisista pituuksista on armeijassa vain haittaa. Eripituisten sotilaiden varustaminen aiheuttaa turhia kustannuksia. Keskikokoisia on eniten ja heitä on tarpeeksi paljon, koska koko ikäluokkaa ei kuitenkaan voida varustaa kunnolla. Tykinruokaa ei tarvita, massa-armeijan aika on ohi Suomen puolustamisessa. Jos ei säästetä ja kohdenneta vähiä määrärahoja huippuvarusteisiin, niin sota hävitään joka tapauksessa.

• Eri mieltä...

http://www.iltalehti.fi/talvisota/2009120410622175_ts.shtml

"Lisäksi miesvoimaa söivät nuorten miesten heikko kunto, huono terveys ja PIENIKASVUISUUS. Niiden takia kutsunnoissa jouduttiin hylkäämään monta miestä."

Kyllä ainakin tuo talvisota-artikkeli pitää pienikasvuisuutta selvän kielteisenä tekijänä.

"1920-luvulla vain 60 prosenttia nuorukaisista oli kelvannut varusmiespalvelukseen ja heistäkin oli jouduttu vielä kahdeksan prosenttia raakkaamaan alokkaiden tulotarkastuksessa. Taustalla olivat monet kansantaudit kuten tuberkuloosi, RIISITAUTI, heikko ravitsemus ja kova ruumiillinen työ."

Kyä sen jo järkikin sanoo ettei riisitautinen ruipelo tositoimissa pärjää täyskasvuiselle.

• Anonyymi00084

olisitpa kysynyt häyhältä

• Lisää todisteita väi
      • Isän maallinen

Ennen sotia ei suuri joukko pienikokoisia miehiä kelvannut asepalvelukseen.
        Sotaan he kelpasivat. Monet suoraan suojeluskunnasta ja osa pikakoulutuksen kautta.
        Ilman meitä pienikokoisia miehiä talvisodan ihmettä ei olisi tapahtunut. Jatkosodassa olivat jo kaikki ja sielläkin huomattava osa pienikokoisista kunnostautui.
        On myös huomioitava, että hyvinä ja esimerkillisinä taisstelijoina he toimivat tukena pitkille miehille.
        Myös nykyään pienikokoiset miehet ovat ylivertaaisia kaikessa. Sen olen huomannut itsestäni ja pitkällisen työkokemukseni kautta.
        Pitkien miesten sorrosta huolimatta olen päässyt samaan kuin he ja vähän enemmänkin.
        Se ei kuitenkaan ole paljon kykyihini nähden. Siksi voi sanoa, että pitkät miehet ovat voittaneet minut.

• vfghj

Sotaan he kelpasivat. Monet suoraan suojeluskunnasta ja osa pikakoulutuksen kautta.
        Ilman meitä pienikokoisia miehiä talvisodan ihmettä ei olisi tapahtunut. Jatkosodassa olivat jo kaikki ja sielläkin huomattava osa pienikokoisista kunnostautui.
        On myös huomioitava, että hyvinä ja esimerkillisinä taisstelijoina he toimivat tukena pitkille miehille.
        Myös nykyään pienikokoiset miehet ovat ylivertaaisia kaikessa. Sen olen huomannut itsestäni ja pitkällisen työkokemukseni kautta.
        Pitkien miesten sorrosta huolimatta olen päässyt samaan kuin he ja vähän enemmänkin.
        Se ei kuitenkaan ole paljon kykyihini nähden. Siksi voi sanoa, että pitkät miehet ovat voittaneet minut.

Tunge vaan ittees esiintymään joka paikkaan. Naurua va vaivautuneita piisaa...

• pygnikko miehillä

on tosin vakavia henkisiä traumoja miehisyydestään.
        Tämä johtuu naisellisen pyöreästä ja punakasta ulkomuodosta ja partakaan ei kasva kuten miehillä kuuluu.

• Kelol

Ehkä tämä on tottakin mutta ei kaikkea voi yleistää ja suuremmilla miehillä on suuremmat lihakset joka ei ainakaan huono asia ole.

• joo joo joo joo

Joo

• Jopparihoppari

Outo keskustelunaihe! Enpä ole itse ikinä tullut edes ajatelleeksi moista. Itse olen 165 cm, eli nykymittapuulla lyhyt. Ei se ole minua ikinä haitannut. Intissä ei laitettu johtajakoulutukseen, mutta se nimenomaan olikin toiveeni. En tiedä olisinko päässyt jos olisin vastannut palikkatestin muutamaan kysymykseen toisin. Muistini mukaan Aukkiin lähti kaiken mittaisia, myös lyhyitä kavereita. Työelämässä kyllä olen pärjännyt hyvin ja olen esimiesasemassa. Mutta on niissä kaikenmittaisia. Olen huomannut että pitemmällä miehellä on tavallaan enemmän valinnanvaraa naisten suhteen, koska naiset haluavat itseään pitemmän miehen. Mutta kyllä niitä naisia ihan riittävästi lyhyemmällekin miehelle löytyy! En ole kokenut ikinä ongelmaksi ja olen tyytyväinen itseeni juuri sen mittaisena kuin olen, ei ole syrjitty, vaikken olekaan kentsu. Pitempi myös on yleensä fyysisesti vahva ja jaksaa kantaa raskasta kuormaa. Ainakin hänellä on siihen edellytykset jos vain treenaa, tai treenautetaan väkisin. Siihen varmaan perustuu jenkkien nykykriteerit. Mutta Vietnamissa lyhytkasvuisten pikkumiesten joukko näytti jenkeille närhen munat! Totta puhuen en usko että on suuresti merkitystä. Onkohan aloittaja joku turhautunut lyhytkasvuinen kapiainen, jonka urakehitys ei omasta mielestä vastaa kykyjä vaikka niin juuri nimenomaan on?

• Anonyymi00080

poliisi koouluun piti olla sata seitsemän viisi senttiä

• Anonyymi00081

Pituusrajat poistuivat jo 2000-luvulla.

• Anonyymi00082

Taaasan, ei yli, kikrotsitaito pida on hyvä

• Jorma 23 cm.🍆🇫🇮👍🎖

• Anonyymi00083

hankitaan sherpoja on viileyttä ja hyvää kuntoa, luovuutta myös

• Anonyymi00085

Pikkuset persikat on siistit.

• Anonyymi00086

"Pienikokoiset miehet ovat parhaita"

Niitä on mukava pyöritellä sängyssä!

Varrastaa takaapäin ja pyöritellä vartaassa pitkin yötä.

• Anonyymi00087

Nyt vain lyhennetään päänmitalla jokaista sotahullua, niin pääsevät pätemään! 🤣

Kannatetaan! 👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      95
      1679
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1559
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1355
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1282
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      126
      1103
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1001
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      998
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      977
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      848
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      783
    Aihe