Näyttävä ja helppohoitoinen akvaario

Helppo ja vaivatonta

Iso, 300 litran kulmaan tuleva akvaario katseenvangitsijaksi olohuoneeseen. Paljon kasveja, runsaasti värikkäitä helppohoitoisia, kestäviä kaloja eli ei mitään kiekkokaloja joille ei mikään kelpaa. Mitä ehdotatte kaloiksi ja kasveiksi?

10

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaloja...

      Värikkäitä kaloja saa meriakvaarioon mutta tavalliseen ovat vaihtoehdot vähissään ellet sitten muovikaloja laita :) .Viljeltyjä kiekkokaloja saa erittäin hienolla värityksellä mutta ne olivatkin pois suljettuja ja niitäkin joutuu melkein saksasta asti hakemaan...jäljelle jää malawi kalat mistä löytyy muutamia värikkäitäkin yksilöitä ja kokonaisuus on helppohoitoinen.

      • edelliseen..

        malawi akvaariossa taas eivät kasvit menesty.


    • fish KING

      kongontetraparvi 20kpl
      norsukala
      selkäuimarimonni parvi 10kpl

      perus kasvillisuutta, mikä silmää mielyttää .. asiallinen valaistus ravinteet (satek, JBL7ball)
      kunnollinen ulkosuodatus EHEIMIN 3sarjalaista

      kypsytyksen aikana voit miettiä vielä kalastoa, minkä kokoista kalaa maksimissaan, muutama suuri vai paljon pieniä ... vaihtoehtoja on satoja

    • asdfghjklöädd

      Kiekkokalat ovat sitkeitä ja vahvoja ja helppoja ja ovat ahneita ruuan perään.

      • Helppoa ja vaivatont

        Minä olen kyllä kuullut aivan toista, erittäin nirsoja veden ja ruuan suhteen, tauteihin niitä kuolee kuin kärpäsiä, oikeita primadonnia, tavalliselta ihmiseltä menee hermot niiden kanssa!


      • asdfghjklkhf
        Helppoa ja vaivatont kirjoitti:

        Minä olen kyllä kuullut aivan toista, erittäin nirsoja veden ja ruuan suhteen, tauteihin niitä kuolee kuin kärpäsiä, oikeita primadonnia, tavalliselta ihmiseltä menee hermot niiden kanssa!

        On totta, että kiekkokala vaatii mielellään 30C lämpöä ja ison altaan. Suomalainen kraanavesi on erinomaista kiekkovettä. Kalat ovat näyttäviä ja komeita ja pitkäikäisiä. Omat kiekkoni eivät ole sairastellet. Mutta kai kala kun kala sairastuu ja kuolee, jos olosuhteet ovat otolliset.


      • fish KING
        asdfghjklkhf kirjoitti:

        On totta, että kiekkokala vaatii mielellään 30C lämpöä ja ison altaan. Suomalainen kraanavesi on erinomaista kiekkovettä. Kalat ovat näyttäviä ja komeita ja pitkäikäisiä. Omat kiekkoni eivät ole sairastellet. Mutta kai kala kun kala sairastuu ja kuolee, jos olosuhteet ovat otolliset.

        Tosiaan jos itellä on ko. kaloja lemmikeinä, onkin syytä kertoa niiden heikkoudet, veden lämpötila on yksi niistä, reikä tauti on hyvin yleinen sairaus väärin hoidetulla kiekolla.

        http://koti.kapsi.fi/~skare/akvaario/kiekkokala.html


      • fish KING
        asdfghjklkhf kirjoitti:

        On totta, että kiekkokala vaatii mielellään 30C lämpöä ja ison altaan. Suomalainen kraanavesi on erinomaista kiekkovettä. Kalat ovat näyttäviä ja komeita ja pitkäikäisiä. Omat kiekkoni eivät ole sairastellet. Mutta kai kala kun kala sairastuu ja kuolee, jos olosuhteet ovat otolliset.

        Kiekkokalan hinta on toinen joka saa akvaristin yleensä empimään hankintaa sillä kiekkohan on parvikala, iäkkäänäkin.

        Yleisimmin saatavilla olevat väri muodot maksavat n. 40-60€/kala .. kalliimmat erikoisemmat värimuodot luonnon muoto yli sata euroa, olen nähnyt 240€ kiekonkin eräässä akvaliikkeessä ;/

        KYMMENEN KALAN PARVI 500€ .. ei ihan joka pojan/tytön juttu kuitenkaan :)


    • Barbit rules

      Sellainen parin tusinan parvi, siinä on näyttävyyttä!

      • fish KING

        Tikrujen luonne kun tiedetään:/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3249
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1753
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1295
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    6. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      51
      1070
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      974
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      831
    Aihe