Sama hotelli - monta hintaa!

kartanlukija

Jokainen omatoimimatkailija tietää hintojen vaihtelevan varauspaikasta riippuen. Aikaisin varaava saa yleensä edullisimman hinnan ja yöpymisiltana suoraan hotelliin marssiva maksaa yleensä huoneen listahinnan. Mutta se, kuinka suuria hintojen erot voivat olla, on mielestäni hämmästyttävää.
Olen varannust elokuulle tuplahuoneen aamiaisella Berliinistä (Ivsbergs Hotel Charlottenburg, www.ivbergs.de). Se on 3 tähden hotelli, joka on saanut eri arvosteluissa pisteitä 7,7-8.5 kymmenestä eli oletettavasti aivan kelvollinen hotelli. Tällä kertaa eri hotellivaaraamot olivat kovin yksimielisiä hinnoista ja myivät tuplahuonetta aamiaisella noin 100 euroa/vrk, kun saksalainen matkatoimisto myi samaa 48 euroa/vrk. Matkatoimiston perumisehdot eivät toki ole yhtä edulliset kuin hotellivaraamon, mutta hintaerokin on suuri.

9

814

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hintaerot

Onko kyseessä siis samanlainen huone? Hotellissa kun voi olla hyvinkin monenlaisia huoneita ja kaikilla eri hinta. Ja oliko tuo toinen mahdollisesti joku tarjoushinta? Silloinhan hinta saattaa vaihdella paljonkin. Mutta jos kyseessä on saman huoneen perushinta niin sitten ero on jo aika mittava!

• Hintaero

Viikko sitten varattiin hotelli maaliskuulle. Sama paketti 4 yön reissuun halvimmillaan n. 380 € ja kalleimmillaan n. 630 €. Peruutusehdot kummassakin samat, peruutuksen tekeminen onnistuu viime tippaan saakka.

• kartanlukija

minkä nimisestä hotellista varasit huoneen? Aamiaisella vai ilman? Sekinhän vaikuttaa hintaan.
        Minun varaamassani hotellissa on kyse aivan samanlaisesta huoneesta aamiaisella kahdelle.
        Varasin myös toisesta kaupungista 4 tähden hotellista (www.nh-hotel.de) tuplahuoneen aamiaisella ja se maksoi 52 euroa yö saksalaisella matkatoimistolla, mutta muuten noin 100 euroa, kun on ajoissa varaamassa.

• Hintaero
        kartanlukija kirjoitti:

minkä nimisestä hotellista varasit huoneen? Aamiaisella vai ilman? Sekinhän vaikuttaa hintaan.
        Minun varaamassani hotellissa on kyse aivan samanlaisesta huoneesta aamiaisella kahdelle.
        Varasin myös toisesta kaupungista 4 tähden hotellista (www.nh-hotel.de) tuplahuoneen aamiaisella ja se maksoi 52 euroa yö saksalaisella matkatoimistolla, mutta muuten noin 100 euroa, kun on ajoissa varaamassa.

Aamiainen kuuluu hintaan. Meillä matkaan lähtee mukaan lapsi, joten aamiainen on yksi tärkeä tekijä valittaessa hotellia. Enkä mä itsekään kamalasti valita päästessäni valmiiseen aamiaispöytään ;)

Hotellilla on tarjous meneillään (ilmainen yö sekä valitse aamiainen tai korotettu huone), joten siitä tuo "pieni" hintaero. Booking.com tarjosi tuon kalleimman vaihtoehdon, niillä ei ole tarjous myynnissä.

• mitä vertaillaan
        Hintaero kirjoitti:

Aamiainen kuuluu hintaan. Meillä matkaan lähtee mukaan lapsi, joten aamiainen on yksi tärkeä tekijä valittaessa hotellia. Enkä mä itsekään kamalasti valita päästessäni valmiiseen aamiaispöytään ;)

Hotellilla on tarjous meneillään (ilmainen yö sekä valitse aamiainen tai korotettu huone), joten siitä tuo "pieni" hintaero. Booking.com tarjosi tuon kalleimman vaihtoehdon, niillä ei ole tarjous myynnissä.

Silloin hinnat ei ole vertailukelpoisia jos toisella on tarjous ja toisella ei! Pitäisi verrata samana ajankohtana varattuja samanlaisia huoneita samoilla palveluilla jotta tietäisi mikä on oikea hintaero.

• Hintaero
        mitä vertaillaan kirjoitti:

Silloin hinnat ei ole vertailukelpoisia jos toisella on tarjous ja toisella ei! Pitäisi verrata samana ajankohtana varattuja samanlaisia huoneita samoilla palveluilla jotta tietäisi mikä on oikea hintaero.

kun ei voi vertailla tarjousta...

Meillä kuitenkin "ei oikea" hintaero on 250 € yhtä tasokkaasta huoneesta, aamiaisesta, peruutusehdoista sekä samasta matkustusajankohdasta.

• First timer

Olemme menossa Ivbergs Charlottenburgiin viikoksi huhtikuun lopulla ja matka maksoi (Finskin) lentoineen ja aamiaisineen 325€ per nuppi. Hinnat todellakin ovat nykyään hyvinkin vaihtelevia.

• vertaile12

Olen itse huomannut varatessani, että saman hotellin hinnat voivat olla nk. tarjoustunnilla halvempia. Eroja ei huoneissa tai muissakaan ehdoissa. On sattumalta huomattu ja tämän jälkeen olen oppinut katselemaan tilannetta rauhassa muutaman päivän.
      Hintavertailuja kannattaa tehdä useiden reittien kautta ja säästää sievoisen summan.

• Euromatkustaja

Pari vuotta sitten matkustettiin häihin Ouluun. Suoraan hotellin nettisivuilta ostettuna hinta olisi ollut kalliimpi, kuin ko. hotelliketjun englanninkieliseltä sivustolta. Tuntui vähän hassulta varata suomalaiseen hotelliin huone näin, mutta mitäs.. olipa edullisempi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      239
      754
    2. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      655
    3. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      610
    4. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      538
    5. En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta

Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.
      Ikävä
      45
      427
    6. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      30
      424
    7. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      38
      416
    8. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      27
      406
    9. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      37
      387
    10. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      41