Olen nyt yli vuoden lukenut tätä palstaa ja kummastelen että miksi ihmeessä täälä monet kaipaa vain vinkkejä siihen ettei ulosottoviranomaiset yms. tahot saa tietää että on töissä? Sitten kitistää kun ulosotto vie muutaman satkun tai kympin tilistä! Kysellään että viekö vouti auton/ asunnon jne. Mä en vaan tajua...
Ihmiset hei, joka ainut ulosotto tapaus on oikeuden mukainen, ulosotossa oleva ihminen on itse aiheuttanut tilanteen, vaikka olisi kuinka yritykseen tai laina takaajan vastuuseen liittyvä tapaus.
Joka ikisessä "näkeekö vouti,löytääkö vouti" viestissä dissataan ulosottoviranomaisia, kun ne mukamas on niin kauheita jne. Hoitaako teistä yksikään vastarannan kiiski ulosoton kanssa asioita? Kirjoitelmien perusteella ei!
Tämän kirjoituksen takana on ulosotossa oleva nainen, ihminen joka itse erossa jätti asiat hoitamatta ja keräsi mojovan velkasaldon ulosottoon, kun kirjeitä uo:sta alkoi tulemaan, soitin aina ulosottomiehelle ja sovittiin asioita, rupesin maksamaan ihan oma-aloitteisesti velkoja, osa onneksi jo pudonnut pois mutta maksettavaa on noin 20te. kertaakaan ei ole vouti 1,5vuoden aikana vieraillut tilillä, eikä ole vienyt velatonta autoa (tosin kallishan se ei ole), maksuvapaita kuukausia en kaipaa, kaipaan vaan sitä että joskus koittaa se päivä että olen velkani hoitanut. Kaksi kertaa olen pyytänyt 250€ pienennyksen kuukausierästä jotta sain veromätkyny maksettua, senkin vouti antoi tuosta noin vain. Joo, en ole supertuloinen, käteeni kuukaudessa jää 1300-1800te, eli kun pakolliset kulut vähentää, sekä ulosottoon maksamani 750per kk, ei paljoa ole rahaa muuhun. Huonona kuukautena elän 200€:lla, ostan ruuat,meikit,bensat jne. Ja hyvin pärjään, nautin suuresti elämästäni kun elän rehellistä elämää, ei tarvitse pakoilla ketään ja voi vain olla oma itsensä :)
Tiedän että eihän minun kuuluisi maksaa noin paljoa uo:lle, mutta kun tahdon! Haluan kantaa vastuuni ja hoitaa asiani.
Ottakaa vastuun pakoilijat vastuu omista asioista ja lopettakaa tommonen pakoilu, sen jetset elämän voi lopettaa muutamaksi vuodeksi ja hoitaa omat velat pois.
ps. täälä suunnalla on ainakin maailman kultasin ja parhain ulosottoviranomainen
Miksi ihmiset pakoilee vastuuta ja ulosottoviranomaisia?
37
1803
Vastaukset
- eikaivaan
Ihmiset nyt ovat erilaisia. Vasta velkaantuneet haluavat tietoa asuntojensa ja omaisuutensa kanssa, on ihan ymmärrettävää, kysellä asioita sieltä missä tietoa on. Tuo vasta alkavien ryhmä vasta käsittelee tilannettaan, eikä välttämättä näe sitä vielä niin toivottomaksi, että alkaisi miettiä heti konsteja voudin huijaamiseen.
Rahaa piilottaa vain ne joilla ei ole säännöllistä työtä. Ja joiden velat ovat ylisuuret, vaikka töitä tekisikin, eivät ne vähene. On nuoria, vanhoja, yksinäisiä ja perheellisiä joiden tausta ovat erinlaiset. Jostain luin näitä lukuja muuan vuosi sitten, (mutta saattaa olla että muistan väärin) Joissa kerrottiin suomessa olevan 600 000 maksuhäiriömerkintää, joista 300 000 jatkuvaa. Noista osa siis maksaa ja osa ei. Osan ei edes kannata.
Kuten minun. En pääse töihin ja jos pääsen on se niin pienipalkkaista, ettei vouti siitä senttiäkään saa, suojaosuuden jälkeen. Jos palkkani nousisi lyhentäsin velkojani niin vähän, että monen lapsen viikkorahakin on suurempi. Nautin siis kotona olostani ja elän onnellisemmin, kuin tekemällä työtä jossa voin henkisesti pahoin sen epämiellyttävyyden takia. ei kukaan hakkaa itseään varpaaseen vasaralla, kun ei tarvi.- P. L
Vaikka aloittajalla onkin maailman kultaisin ja parhain ulosottoviranomainen, niin jollakin se uo on taas aivan täysi mulkku. Itselläni on juuri tämä jälkimmäiseen kategoriaan kuuluva pikkutarkka pilkunnussija.
Tämä tekee kaikista asioista mahdolisimman vaikeata, rokottaa aina kun vain voi, mitään ylimääräisiä maksuvapauksia tai muita helpotuksia ei tipu, ei vaikka olisi kyseessä minkälainen hätä hyvänsä.
Pitäisikö siinä sitten vaan hymyssä suin katsella ?
Minä ainakin pidän uo:ta niin loitolla elämästäni kuin vaan voin. Jätän joka kuukausi paljon tunteja jemmaan, ja otan ne maksuun kerran vuodessa, silloin kun mulla on maksuvapaa kuukausi. Myös lomarahat otan ulos maksuvapaiden aikaan.
Ajan uudella autolla joka ei ole omissa nimissäni, teen pimeitä töitä ym.
- marikukapasmuu
Täällä myös nainen, joka itse sössinyt avioerin jälkimainingeissa raha-asiansa =(
Minä olen 110% samalla aaltopituudella kanssasi ja tuntuu, kuin olisit "puhunut minun suullani"!
Itse sain juuri muutama kuukausi sitten maksettua viimeisenkin velkani pois ja olo on huojentunut.
Kaikesta korostan KAIKESTA turhuudesta olen luopunut vuosien aikana ja silti elämäni on ollut elämisen arvoista! Ihmiset eivät vain osaa päästää irti siitä elintasostaan vaan elävät ulosotossa ollessaankin "ylivarojensa" ja lyhentävät velkaansa minimaalisesti, että voivat elää ns. normaalia elämää...
Vuosien _"kurjuudella_"`oli se hyvä puoli, että nyt olen velaton ;)
ps: ja velkaa oli kuitenkin maksettavana reippaanlaisesti...yli 20 000 euroa! - laxylady
Kirjoitat asiaa. Itse en ole ulosoton asiakas, mutta täytyy minunkin laskuni hoitaa.
On opintolainaa, päivähoitomaksut, vuokra, sähkö yms. Ja onpa mukana pari luottokorttilaskuakin.
Ei minulla jää pakollisten laskujen jälkeen kovin paljoa rahaa, mutta toimeen on tultava.
Se on jokaisen oma valinta, miten on asiansa hoitanut. Toiset maksaa ne ns. normaalin kautta, ja toiset
päästävät ulosottoon ja maksavat sieltä. Vähemmän minulle jää rahaa palkastani nyt, kuin että uo
ottaisi 1/3. Että silleen.- äksytin
olin ketjuteussa työsuhteessa oikeusministeriössä useamman vuoden. työsuhteeni oli siis määräaikainen.
kuinka ollakaan määrärahat loppuivat. siihen loppui myös työsuhteeni. kuitenkin tilalle palkattiin uusi henkilö.
minulla oli neuvoteltuna takuu-säätiöstä takauslaina. valmiina odottamassa että jos tyosuhde olisi jatkunut olisin saanut lainan ja velat hoidettu.
perään kuulutan myös vastuuta mikä meidän työnantajilla pitäisi olla ja varsinkin vielä oikeuslaitoksella jonka pitäisi antaa esimerkkiä.
vanheneva ihminen ei enää tietenkään työllistynyt joten raha-asiat menivät siinä ohella pieleen. ensin monta vuotta ansiosidonnaisella ja sitten 60 vuotiaana työeläke. joten ei se aina ole ihan itsestä kiinni jos asiat menee ulosottoon. olisin maksanut tietenkin mutta anisodinnainen oli niin pieni että hädin tuskin riitti elämiseen.
että oma valinta. niinpä niin! - kylläonmukavalukea
äksytin kirjoitti:
olin ketjuteussa työsuhteessa oikeusministeriössä useamman vuoden. työsuhteeni oli siis määräaikainen.
kuinka ollakaan määrärahat loppuivat. siihen loppui myös työsuhteeni. kuitenkin tilalle palkattiin uusi henkilö.
minulla oli neuvoteltuna takuu-säätiöstä takauslaina. valmiina odottamassa että jos tyosuhde olisi jatkunut olisin saanut lainan ja velat hoidettu.
perään kuulutan myös vastuuta mikä meidän työnantajilla pitäisi olla ja varsinkin vielä oikeuslaitoksella jonka pitäisi antaa esimerkkiä.
vanheneva ihminen ei enää tietenkään työllistynyt joten raha-asiat menivät siinä ohella pieleen. ensin monta vuotta ansiosidonnaisella ja sitten 60 vuotiaana työeläke. joten ei se aina ole ihan itsestä kiinni jos asiat menee ulosottoon. olisin maksanut tietenkin mutta anisodinnainen oli niin pieni että hädin tuskin riitti elämiseen.
että oma valinta. niinpä niin!No nimenomaan oma valinta!
Kyllä sinullakin olisi ollut ennen tuota määräaikaista työsyhdetta tai eläkeikää aikaa hoitaa raha-asiasi kuntoon.
Tässä nähtiin juuri malliesimerkki siitä, kuinka helppoa on syyttää muita tahoja omista rahasotkuistaan...
"minulla oli neuvoteltuna takuu-säätiöstä takauslaina. valmiina odottamassa että jos tyosuhde olisi jatkunut olisin saanut lainan ja velat hoidettu.
vanheneva ihminen ei enää tietenkään työllistynyt joten raha-asiat menivät siinä ohella pieleen. ensin monta vuotta ansiosidonnaisella ja sitten 60 vuotiaana työeläke. joten ei se aina ole ihan itsestä kiinni jos asiat menee ulosottoon. olisin maksanut tietenkin mutta anisodinnainen oli niin pieni että hädin tuskin riitti elämiseen."
seliseliseli... - äksytin
kylläonmukavalukea kirjoitti:
No nimenomaan oma valinta!
Kyllä sinullakin olisi ollut ennen tuota määräaikaista työsyhdetta tai eläkeikää aikaa hoitaa raha-asiasi kuntoon.
Tässä nähtiin juuri malliesimerkki siitä, kuinka helppoa on syyttää muita tahoja omista rahasotkuistaan...
"minulla oli neuvoteltuna takuu-säätiöstä takauslaina. valmiina odottamassa että jos tyosuhde olisi jatkunut olisin saanut lainan ja velat hoidettu.
vanheneva ihminen ei enää tietenkään työllistynyt joten raha-asiat menivät siinä ohella pieleen. ensin monta vuotta ansiosidonnaisella ja sitten 60 vuotiaana työeläke. joten ei se aina ole ihan itsestä kiinni jos asiat menee ulosottoon. olisin maksanut tietenkin mutta anisodinnainen oli niin pieni että hädin tuskin riitti elämiseen."
seliseliseli...paremmin muiden asiat kuin asianomainen itse.
elämäntilanteet ovat erilaisia ja muuttuvia. jos takauslaina kaatuu niskaan olet vaikeuksissa.
oma tyhmyys tietysti että ryhtyy takaajaksi. enpä oikeastaan syyttänyt ketään kerroin vain esimerkin.
sinä viimeisin kirjoittaja; olet ilkeä ja sadistinen luonteeltasi. haluat lyödä löytyjä. mutta se isku osuuskin sinuun itseesi lopulta. kuin bumerangi.sinulta ei löydy myötäelämisen kykyä vaikka tikulla kaivaisi vaikken sinunlaistesi ymmärrystä kaipaakaan.
olisi kiva tietää millainen ihminen olet lähimmäisillesi ja muutenkin? taidat nauttia ihmisten pahoinvoinnista.
henkisesti olen sinua korkeammalla. omaan hyvät sosiaaliset taidot ja olen onnellinen. nautin pienistä asioista. osaan iloita myös muiden puolesta eli olen ns. empaattinen. sinä olet vielä "raakile" mutta ehkä elämänkoulu sinuakin opettaa vaikka yleensä sinun kaltaisesi ovat luonnevikaisia joita on aika vaikea muuttaa. siis synnynäinen valuvika jolle itse raukkaparka et ehkä mitään voi. koeta siinä sitten elää itsesi kanssa. takaan että olet kokenut ongelmia jo tähän mennessä suhteissa kanssaihmisiin.
ehkä elämäsi tärkein arvo on raha. kieriskele siinä ja huomaat mitä sinulle jää käteen loppupeleissä. - kylläonmukavalukea
äksytin kirjoitti:
paremmin muiden asiat kuin asianomainen itse.
elämäntilanteet ovat erilaisia ja muuttuvia. jos takauslaina kaatuu niskaan olet vaikeuksissa.
oma tyhmyys tietysti että ryhtyy takaajaksi. enpä oikeastaan syyttänyt ketään kerroin vain esimerkin.
sinä viimeisin kirjoittaja; olet ilkeä ja sadistinen luonteeltasi. haluat lyödä löytyjä. mutta se isku osuuskin sinuun itseesi lopulta. kuin bumerangi.sinulta ei löydy myötäelämisen kykyä vaikka tikulla kaivaisi vaikken sinunlaistesi ymmärrystä kaipaakaan.
olisi kiva tietää millainen ihminen olet lähimmäisillesi ja muutenkin? taidat nauttia ihmisten pahoinvoinnista.
henkisesti olen sinua korkeammalla. omaan hyvät sosiaaliset taidot ja olen onnellinen. nautin pienistä asioista. osaan iloita myös muiden puolesta eli olen ns. empaattinen. sinä olet vielä "raakile" mutta ehkä elämänkoulu sinuakin opettaa vaikka yleensä sinun kaltaisesi ovat luonnevikaisia joita on aika vaikea muuttaa. siis synnynäinen valuvika jolle itse raukkaparka et ehkä mitään voi. koeta siinä sitten elää itsesi kanssa. takaan että olet kokenut ongelmia jo tähän mennessä suhteissa kanssaihmisiin.
ehkä elämäsi tärkein arvo on raha. kieriskele siinä ja huomaat mitä sinulle jää käteen loppupeleissä.Mitä enemmän sinä teet analyysejä esim. minusta tai muuten vaan tuot julki elämääsi/omaa luonnettasi minulle vain hetki hetkeltä enemmän vahvistuu tunne siitä, että
miksi sinun määräaikaista työsyhdettasi ei jatkettu ja tilalle palkattiin joku muu.
Ehkä nuo sinun pitkät tilityksesi äsken minunkin elämästäni ja luonteestani yms. riittää kuvaamaan omaa luonnettasi. - äksytin
Mitä enemmän sinä teet analyysejä esim. minusta tai muuten vaan tuot julki elämääsi/omaa luonnettasi minulle vain hetki hetkeltä enemmän vahvistuu tunne siitä, että
miksi sinun määräaikaista työsyhdettasi ei jatkettu ja tilalle palkattiin joku muu.
Ehkä nuo sinun pitkät tilityksesi äsken minunkin elämästäni ja luonteestani yms. riittää kuvaamaan omaa luonnettasi.Jos näkökykyään täällä käyttää
näkee todella miltä maailma näyttää
Näet tuskan ja pelon, näet koko ihmiselon.
Toki riemu ja rakkaus siihen mahtuu,
myös hyvyys jos niin tahtoo.
Älä ihminen silmät ummessa kulje,
katso maailmaa se on avoin sulle.
Mieti tekosias pieni hetki,
kunnioita elämää, se on pitkä retki.
tämä kuvaa luonnettani ja on omatekemä.
http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2010/01/15/nordean-jattibonukset-ovat-moraalittomia/2010621/12
asiasta toiseen tuossa on oiva esimerkki joidenkin ihmisten moraalista vaikkei liitykään ulosottoasiaan. nordea on nostanut palvelumaksuja huimasti
vaikka pankkia en käytä. toki maksut koskee muitakin kuin minua. kelpaa pankkien rällästellä! - apinapapina
Mitä enemmän sinä teet analyysejä esim. minusta tai muuten vaan tuot julki elämääsi/omaa luonnettasi minulle vain hetki hetkeltä enemmän vahvistuu tunne siitä, että
Ehkä nuo sinun pitkät tilityksesi äsken minunkin elämästäni ja luonteestani yms. riittää kuvaamaan omaa luonnettasi.Haluat siis alistaa haaveilemasi henkilön, jota et ole koskaan tavannut ja jonka nimeä et tiedä.
Haaveissasi voit kuvitella niin. Vierestä ketjuunne tarrautuneena sanoisin keskustelunne täysin turhaksi. Ei ole kovinkaan älykästä laatia ihmisestä profiilia pääkoppaansa muutamasta lauseesta. Ja kaikenpäälle tuon harhakuvan haukkuminen on mielestäni aika huvittavaa. Leiki hyvä ihminen haaveissas vaan. JA
Kuka käskee puhua totta nettifoorumeilla....pöh ei kukaan. En minä ainakaan. Kerro kaikille kaikkea itsestäni vaikka paljon kirjoittelenkin. Välillä olen kaltaisillesi, mies, nainen, nuori, vanha keski-ikäinen. Köyhä, rikas, keskituloinen ja vaikka ja mitä muuta. - äksytin
apinapapina kirjoitti:
Haluat siis alistaa haaveilemasi henkilön, jota et ole koskaan tavannut ja jonka nimeä et tiedä.
Haaveissasi voit kuvitella niin. Vierestä ketjuunne tarrautuneena sanoisin keskustelunne täysin turhaksi. Ei ole kovinkaan älykästä laatia ihmisestä profiilia pääkoppaansa muutamasta lauseesta. Ja kaikenpäälle tuon harhakuvan haukkuminen on mielestäni aika huvittavaa. Leiki hyvä ihminen haaveissas vaan. JA
Kuka käskee puhua totta nettifoorumeilla....pöh ei kukaan. En minä ainakaan. Kerro kaikille kaikkea itsestäni vaikka paljon kirjoittelenkin. Välillä olen kaltaisillesi, mies, nainen, nuori, vanha keski-ikäinen. Köyhä, rikas, keskituloinen ja vaikka ja mitä muuta.Ei se ole haaveilua vaan ihmistuntentemusta jota kertyy toivon mukaan sullekin kun elät ja avaat
sydämesi ja silmäsi sille että ihmiset ovat erilaisia. On erilaisia elämänkokemuksia, elämäntilanteita mutta siitä huolimatta kaikilla on oikeus olemiseen ja elämiseen myöskin mielipiteen vapaus lyyttäämättä toista. Miedän suomalaisten luonteeseen kuuluu ilkeys,kateus ja vahingonilo. Ei toki kaikkien. Meillä suomessa on tsaarin aikaiset lait eli yhteiskuntamme on kova.
Meillä tapahtuu paljon väkivaltaa jne. Nyt tietysti joku huomauttaa kuinka hyvin meillä asiat on verrattuna vaikkapa sanotaan Haitiin. Toki murhenäytelmä siellä on hirveä mutta ei tarkoita sitä etteikö voisi kritisoida kotimaisia oloja lakeja ja lainsäädäntöä. Ei elämää ole helpoksi tarkoitettu kenellekään vaan se on ikuista oppimista. Vähän kuin koulunkäyntiä. Kaikilla asioilla on muuten aina kaksi puolta. Ulosottoihmisiäkin löytyy moneen lähtöön. Toiset on valta sokaissut ja käyttäytyvät vellallista kohtaan kuin pikku Hitlerit. Se on se vallankäytön suoma tunne. Löytyy mukaviakin jotka
osaavat asernnoitua myös velallisen asemaan.
sika
"jos mä pieni possu oisin,
sua kärsälläni kutitella voisin.
kylki kyljessä kyhnöttäisimme
pahnoja pöyhisimme,
riemusta röhkisimme.
siihen loppui loru,
röh, röh.
on sialla hyvä olo".
omatekemä.
- pelimies rampe
Niin, ulosotto on oeliä kuin monopoli tai pöytälätkä. Totuus vaan on että meillä tosiaan on maailman persikkaisin lainsäädäntöä jopa rikollisesti velkaantuneille. Tilaisuus tekee varkaan. Ainakin minä tiesin pörssipeleihin ja velallisen epärehellisyyteen ja kirjanpitorikokseen ja konkurssirikokseen syyllistyessäni, että rangaistus on maksimissaan vuoden verran ehdollista. Eipä tullut sitäkään...
Ja ulosotto. Kovin hidasta on paperisotien jälkeen. Normaalijärkinen pystyy parissa päivässä jemmaamaan käpynsä ja esittämään pienituloista eläkeläistä tai työtöntä ja asumaan vaikkapa vuokralla. Monella "syrjäytyneellä" on fyrkat sivussa. Markkinoilta voi ostaa puhtaat paperit omaavan henkilön, joka saa korvauksen "omaisuuden hoidosta".
Let's play hockey. - Pilattu Elämä.
Kuinka tähän nyt vastaisi, itse olen takausvelallinnen, tai siis olin, nykykään
ns. vapaa, 15v kärsitty ja kaikenlisäksi jopa takausvelkani maksaneena, sekä
kaikki muut omat velkani, siis nyt tuli ensimmäinen lähes täysi tili, 15v, jälkeen,
siis melkein vieläpä os.aik. lomautukset päälle tähän päälle, siis kaikki on maksettu,
oma moka mitäs takasin as.lainaa 90-luvulla, hyvää hyvyttäni, tienaamatta itse mitään
ko. "ystävällisyydestä", tällä aikaa olin n. neljän-viiden, Uo-viranomaisen, "alaisuudessa",
eri persoonia kaikki, eli luulen tietäväni jotain, tai en luule vaan tiedän, kyllä Uo-viranomaisia
mahtuu joka ruutuun, sekä hyviä että vähemmän...siis, kyllä tämä elämä on edelleen, yhtä
Helv. vaikka töitä on mutta väh.15, elämästä pois, aloittajalle voisi sanoa en ole lukenut tätä
palstaa kuin vasta 5v. mutta tähänkin aikaan mahtuu, parin ystävän poismeno, sekä paljon
muuta, olen yksinkertaisesti katkera suomalaista oik.yhteiskuntaa, vert. Ruotsi..ym..ei ihme
että suomessa tapahtuu, kaikenlaista, pidetään kulisseja yllä, siis korostan, kaikki rahalliset velat
on maksettu, jopa hirvittävine viivästyskorkorkoineen, alussa 16-18%, hymyilyttääkö,
kaiken lisäksi velat myytiin per.toimistolle, toki pankki/pankit ottivavat omansa päältä ensin, kele.
Voi ihana yhteiskunta.- Ehkä vielä toivoa.
Alkuperäiselle, älä ihmettele mitään, tämä on jatkoa, pilattu elämä part,2.
Itse elin ns. kunniallista elämää, (lue onnellista), tosin auto oli tuolloin käytössä,
jopa paljon enemmän, "ystäviä", jopa kohtuullinen tosin vuokra riv.asunto, no.
niistä oli pakko luopua, "lyhentääkseni", Takausvelkaa", ja tosiaan välissä oli oli jo
1994v, lomautukset kaikki, muut ihmissuhdevaikeudet, johtuen suurimmaksi-osin,
kys. asioista, joten myin auton vaihdoin pienempään vuokra-asuntoon, hyvissä-ajoin
ja niitä "lama-aikoja oli tässä välilläkin, sanottiin irti porukkaa jne, niinkuin edelleen,
kyllä siinä tunne-elämä kärsi, sekä muu elämä, ihmissuhteita sekä terveyttä myöten,
mutta ne tärkeimmät asiat tunteet, sekä motivaatio moneen asiaan menivät,ehkä ne
saa takakaisin ehkä ei, no kävellen eteenpäin. ps. ei 99.9% ole kieroilijoita, luulisin,
saa helposti tälläisen kuvan kun lukee tätä palstaa.
Mutta ohi on ystävät, ainakin velan-maksu.
- Terveisiä vaan..
Jos ylipäätään on varaa autoon ylläpitokustannuksiin ym. meikkeihin ym, no. itse en
tarvinnut, kumpiakaan, koska, "silloisen", auton myin pois,ei ollut varaa
enkä meikkejä käyttänyt, eikä niitä kyllä töissä vaadittukaan, heh.
(mies), jos 200e, kk. autoon kuluihin, sekä vak veromaksuihin ja mahd. remontteihin
riittää ilman sairastumisia tai mahd. ylim. kuluja, ilman mitään
tukia. niin mikäs siinä, miksi pitäisi maksaa enemmän kuin laki "sallii", taitaa tulla tukea
tuolta jostain, "Ylhäältä", vai, ei siinä kult. uo-setä, auta.
Itse en saanut mitään tukia, velkajärjestely hylättiin, n.1995, no. nyt olen maksanut velkani,
kieroilematta. no vieläkin polkupyörää käytän työmatkoihin tai kävelen ja säästelen, on varmaan tosi
kultainen uo-kun, "suostuu ottamaan vastaan Ylim", suor. sanoisin jopa, toisinpäin.
Siis itse olen velkani maksanut, mutta silti ei varaa autoon, vaikka tarvetta olisi. - Niin se vain on.
Parahin Uo-omainen voisinko siirtää tuloni kokonaan tilillesi,
tosin olen jo velkani maksanut, mutta kun pankit ja perintä-
toimistot ovat niin vähävaraisia niin haluasin auttaa,
please parhain ulosottoviranomainen, kuulin jopa että joku
nigrialainenkin vai oliko se joku muu, eihän näistä
erota olisi avun tarpeessa, tarvitsisi vain 10000e, että pärjäisi
pari päivää, perheineen, hotelli Zämpissä.
lainan viikoksi maksaa toki takaisin, viikon sisällä, 110% korko.
No. tämä oli toki erittäin mauton sekä huono vitsi.
Mutta todellista apua tarvitaan, Haitissa, tingi sinä uo-n piirissä
oleva tyttö vaikka 10e, voit auttaa, joka eurolla enemmän,
Tämä ei kylläkään ollut oikea foorumi, tai oli siinä mielessä että
ymmärtäisimme kuinka hyvin me täällä Suomessa voimme velois-
tamme huolimatta.- kun velkasaldo
kasvaa korkoa yli 1000 euroa kuukaudessa. ei ole semmosia työtarjouksia vielä tullut vastaan,jotta voisi lyhentää sitä velkaa saatikka edes noita korkoja. toisaalta kun tähän tilanteeseeni on jo tottunut,niin eipä hirveästi enää kaipaakaan työelämään. harrastuksista saa ihan riittävästi sisältöä päiviin ;)
- 1+3=0
kun velkasaldo kirjoitti:
kasvaa korkoa yli 1000 euroa kuukaudessa. ei ole semmosia työtarjouksia vielä tullut vastaan,jotta voisi lyhentää sitä velkaa saatikka edes noita korkoja. toisaalta kun tähän tilanteeseeni on jo tottunut,niin eipä hirveästi enää kaipaakaan työelämään. harrastuksista saa ihan riittävästi sisältöä päiviin ;)
Harrastele sinä vaan, seon varmaan mukavaa, elellä yhteiskunnan, elättinä,
mutta jossain vaiheessa saattaapi pilkka osua omaan nilkkaan, raha ei kasva puussa,
luullakseni. - Radalle.com
1+3=0 kirjoitti:
mutta jossain vaiheessa saattaapi pilkka osua omaan nilkkaan, raha ei kasva puussa,
luullakseni.Mutta siinä olet oikeassa,että on mukava harrastella kaikenlaista nimittäin autot(monikko)mökki ja talo laitettu aikoinaan viisaasti muijan ja lasten nimiin mikäs tässä on harrastellessa sosiaalitukiakin ottaisin mutteivat pirut anna väittää,että taloudessa on niin isot tulot ; ) kysäsin nimittäin muutamia vuosia takaperin.Minä en ainakaan maksa uo:lle yhtään mitään en ole ikinä maksanut enkä maksa.Kyllähän se jaksoi aikoinaan minuakin kytätä mutta nykyisin saanut olla "melko"rauhassa tyhjästä on paha nyhjästä:D
- 12-7
1+3=0 kirjoitti:
luullakseni.En minäkään. Mitäs työtön tekee uudella autolla. Vahaa sen huvikseen joka päivä vai??? No jos oppii elämään ja nauttimaan elämästä ilman turhia kulutushyödykkeitä. Miksi niitä pitäisi kaivata? Elän ruualla, en uusilla vaatteilla. Maistuu tuo rukan kallis talvitakkikin paistinpannulla pahalta. Minä en tarvitse kaikkea sitä mitä sinä tarvitset. Yhteiskunnan eläteistä puheenollen maksaahan ne yhtesikunnan luusereiden parissa työskentelevätkin veroja. Ja niitä on tässä pullamössövaltiossa paljon.
- Että tämmöistä...
Radalle.com kirjoitti:
Mutta siinä olet oikeassa,että on mukava harrastella kaikenlaista nimittäin autot(monikko)mökki ja talo laitettu aikoinaan viisaasti muijan ja lasten nimiin mikäs tässä on harrastellessa sosiaalitukiakin ottaisin mutteivat pirut anna väittää,että taloudessa on niin isot tulot ; ) kysäsin nimittäin muutamia vuosia takaperin.Minä en ainakaan maksa uo:lle yhtään mitään en ole ikinä maksanut enkä maksa.Kyllähän se jaksoi aikoinaan minuakin kytätä mutta nykyisin saanut olla "melko"rauhassa tyhjästä on paha nyhjästä:D
Maksanut kaikki velkani Uo-n, kautta, kaipaisin aloittajan kommenttia?
Mutta eipä taida onnistua, miksi? ei mitään helv. hymiöitä.
Elämä raskasta, muutenkin,,,,,!
- Ikävää mutta totta.
Kerro asiasi, olet todennäköisesti, kovin nuori, ja silti velkaa sievoset summat, miksi?
Koeta ymmärtää, edes miettiä miksi ihmiset tänne kirjoittelee....?
tämä viesti lähinnä aloittajalle,sekä parille muulle, kyllä ottaa päähän tuollainen teksti/tekstit..vaikka itse olen ns. Uo-maksuni maksanut, jopa lähes tulkoon ajallaan, siis kaikki, niin silti olen seurannut kys. palstoja edelleen, (tämä siis lähinnä aloittajalle, 200-400e, et pärjää missään paitsi Äiteesi helmoissa, jos sielläkään,),
joku raja sentään, ei mitään "sievistelyjä", moni on menettänyt kaiken, siis ei mitään huumoria, vaan täysin
Totta.
Lisäksi myös myös sen viimeisen...tiedän.. monta..,ei vitsi, ei ollenkaan, siis monille ihmisille vakava asia, toivotaan että tästäkin lamasta selvitään kuitenkin. - Epätietoinenko?
Mutta itse pakoilet vastausta, miksi on näin?
No kai siihen on hyvä syy, luulen!- Pankit käärii...
Vastuuta enkä velkoja, no toki velat on maksettu, siis, "toistenkin", eikö mene
perille, siis ed. sanotaan summa n.100.000e, siis kaikkine viiv. korkoineen, sillähän
olisi saanut vaikkan mitä, oma osuuteni ko. lainan takauksesta oli alunperin n.80.000,mk,hirveät
korot, silloin kun sain kuulla ko. asiasta velka oli jo 100,000mk, viiv, korko norm, olisko 9% viiv. 16-18%
eihän tämmöisestä selviä vanha Erkkikään joten siis jäi maksettavaksenni, talo ei riitänyt enää vakuudeksi, arvo/tarjous oli n.1,3milj, (pankkipeliä).
markkaa, no pankit myivät ko. uuden 700.000, hintaan, siitä tämä, no itsellle jäi luu vetävän
käteen, eli täysimääräinen, perusteita, ei kysytty, kuka maksaa, mutta kyllä pankit tienasivat
jo tuossa vaiheessa omansa, aivan varmasti, mutta eihän se riittänyt alkuunkaan, eli kuka tässä
on kusettanut ja ketä,,,,,,,,,,,? no yksinkertainen vastaus pankit, siihen aikaan luotettiin uskot-
tiin luotettiin näihin rahalaitoksiin. No maksettu on,,,kaikki. pois.
PS. Itse olin ainkin täysi luuseri, no pankit sekä myöhemmin per. tosi sankareita, no en ole koskaan tämän kusettajapankin asiakas, nimialkaa N:llä. tämä tässä, että siinä meni yli 15v, jos joku vielä vinoilee, siitä vaan vapaasti, - Huhhuhhuh
Ei voi kun hymyillä, tokihan minä vastaan jos pyydetään. Elämässäni on muutakinkun keskustelupalstojen tuijottelu, kuten esimerkiksi TYÖ!
En viitsi ottaa edes kantaa noihin kaikkiin juttuihin koska selkeä mielipiteeni löytyy alkuperäisestä viestistäni.
Lähinnä niille ihmettelijöille jotka taivastelee että ei voi tulla 200€ toimeen kuukaudessa, Miksikö ei? Väännetään rautalangasta, niin kun sanoin että palkkani vaihtelee, boita 200€ kk oli viimevuonna 2kpl. Miten en sillä tule toimeen jos työmatkoihini yli 10v vanha kauppakassini syö kuukaudessa 50€. Ruuan saa kaupasta 15€ per vko. Puhelin 20€. Tekee yhteensä 130€. Josta jää 70€ ? Miksi ei sillä toimeen tule?
Jos on isompi lasku, soitan ja siirrän eräpäivän. Vakuutuslaskuni sekä sähkölaskuni olen sopinut valmiiksi eräpäivät, kuukaudet jolloin tiedän että on isompi tili. Terveyspalveluista en maksa, vaan sen tekee työnantaja puolestani ja kun hampaat muistaa pestä joka ilta, ei tarvitse murehtia reikiintymistä.
...Äidin helmoissa elävä? Voi kun olisikin äiti jonka helmoihin vielä pääsisi.
Sinulle joka manaat että uo velkojen korot on 1000e/kk. Eikö olis tunnollisempaa koittaa edes maksaa pientä summaa, eikö tommonen toiminta käy omantunnon päälle? Kantaisit vastuusi. - 0-1=-1, kai?
Huhhuhhuh kirjoitti:
Ei voi kun hymyillä, tokihan minä vastaan jos pyydetään. Elämässäni on muutakinkun keskustelupalstojen tuijottelu, kuten esimerkiksi TYÖ!
En viitsi ottaa edes kantaa noihin kaikkiin juttuihin koska selkeä mielipiteeni löytyy alkuperäisestä viestistäni.
Lähinnä niille ihmettelijöille jotka taivastelee että ei voi tulla 200€ toimeen kuukaudessa, Miksikö ei? Väännetään rautalangasta, niin kun sanoin että palkkani vaihtelee, boita 200€ kk oli viimevuonna 2kpl. Miten en sillä tule toimeen jos työmatkoihini yli 10v vanha kauppakassini syö kuukaudessa 50€. Ruuan saa kaupasta 15€ per vko. Puhelin 20€. Tekee yhteensä 130€. Josta jää 70€ ? Miksi ei sillä toimeen tule?
Jos on isompi lasku, soitan ja siirrän eräpäivän. Vakuutuslaskuni sekä sähkölaskuni olen sopinut valmiiksi eräpäivät, kuukaudet jolloin tiedän että on isompi tili. Terveyspalveluista en maksa, vaan sen tekee työnantaja puolestani ja kun hampaat muistaa pestä joka ilta, ei tarvitse murehtia reikiintymistä.
Sinulle joka manaat että uo velkojen korot on 1000e/kk. Eikö olis tunnollisempaa koittaa edes maksaa pientä summaa, eikö tommonen toiminta käy omantunnon päälle? Kantaisit vastuusi.Mutta itsehän mainostit, että olet seuraillut n. vuoden verran, näitä palstoja,
ja nyt jo naurattaa, oikein kiva, sitä vartenhan nämä palstat ovatkin, että
voidaan pilkata/huijata ihmisiä, eikö niin, vai, no minulle jää ehkä paljonkin
enemän käteen, siis palkasta, joka tulee niinsanotusta työnteosta, tämän uo-
seikkailun jälkeenkin, olen ollut duunissa, siis töissä, lähes siitä saakka kun kouluni/
opiskeluni päätin, et silleen, mutta että parisataa risat kuussa, kyllä täällä päin riitä
kuin pariksi viikoksi, no on meilläkin ilmainen työterveyshuolto, no itse maksoin 1/3kk
tuloistani 15v. ja se on ohi...eikä naurata yhtään,,ei vieläkään, ties milloin, mutta
autoon ei ole varaa, (ei halpaan eikä kalliiseen), en tiedä oliko tuo provo, koko aloitus. - jos olisin
Huhhuhhuh kirjoitti:
Sinulle joka manaat että uo velkojen korot on 1000e/kk. Eikö olis tunnollisempaa koittaa edes maksaa pientä summaa, eikö tommonen toiminta käy omantunnon päälle? Kantaisit vastuusi.ylivelkaantunut tai pannut nimeni johonkin takauspaperiin,mutta niin en ole tehnyt vaan velkani ovat tulleet ihan muusta syystä,joka oli mielestäni oikeusmurha.euroakaan en maksaisi,vaikka lottovoitto tulisi tilille. siinä mielessä omatuntoni on erittäin puhdas tämän asian suhteen.
- Voivoioi.
Perusteella ymmärrän miksi et ymmärrä/tajua, lyhyt analyysi,ei juuri kaipaa kommenttia.
siis, nim.merkille, huhuh, vai mikä se oli.
Entinen velallinen, kaikki, maksettu luottotiedot kunnossa vakituinen työpaikka, tosin
ei varaa tuhlailuun, niikuin kauppakassin ostoon, lue, "auto", no ehkä joskus on, en
ole mitään vippivelkoja harrastanut, enkä harrasta, ylipäätään kyseisen tyyppisiä,"lainoja",
Lue aloittamasi viesti, sekä tämä toinen uudelleen, Suosittelen ja Mieti, no onneksi itsellänikin
on TYÖ-paikka tallella, edelleen,
kaikesta huolimatta, mutta todella vaikeita aikoja on välillä ollut, toivottavasti
joskus vielä hymyilyttää, ei millään pahalla, mutta kyllä tähänkin maahan mahtuu jopa rehel-
lisiäkin ihmisiä, toivotaan että näin on vielä jatkossakin, ei yhteiskunta muuten toimi ja piste.
Ps. kyllä rupes verenpaine nousemaan, kyllä tällä muutkin muutkin käy töissä. - gg,fh,
Iten oon muutaman kerran tällä palstalla kans vieraillut ja ihmetellyt samaa asiaa. Millon myös väitetään että ulosotto mies toimii omavaltaisesti, ja millon mitäkin.
Ikävä kyllä jos on itse saanut rahaasiansa solmuun, ei auta muuta kun ryhdistäytyä ja tehdä asialle jotain. Ei ne velat hups vaan yht´äkkiä jostain ilmesty. Eihän niitä oo kiva maksella, mutta maksettava ne kuitenkin on.
Nostan sulle AP hattua!! Ja oikein hyvää talven jatkoa! Kyllä se sun velkahelvetti loppuu aikanaan!- Joka ainut tapausko?
Siis itse velkansa aiheuttanut, ilm.naishenkilö, jolla on "vain" 20te, velkaa,jäljellä ties mistä
kulutusluotoista, ilmeisesti hävettää, tietty jos summa pidätettäisiin suoraan palkasta, kyllä tässä eroja on
ollut muillakin.
no hyvä että se ulosotto, tosin uo-mies vaihtuu ja homma yleensä kiristyy, no toki toimii, mutta kasvot täytyy säilyttää,no saattapi olla niin ettäpä vaikka sairastuu, (semmoistakin tapahtuu),
tai työpaikka menee alta, niin kuin monelle on käynyt mutta mietin kuinka maksat asumis, auto, ym. kulusi,
ei tuo laskelma oikein kuulosta realistiselta, kyllähän kaurapuurolla pärjää jää jopa leipäänkin varaa, ehkä.
Itse maksoin aluksi kaikki ns. "omat" velkani myös pois niinkuin kuuluukin, siis ilman ulosottoa, autosta piti
luopua, samoin asunnosta, koska tiesin kohta alkaisi tämä, takausvelkani kuittaus, joka sekin on hoidettu,
ja kyseessä ei ollut, mikään kulutusluotto, siinä meni perintöosuuskin sivussa, itse kerroin tuolloin työnanta-
jan edustajalle, sekä lähimmille työkavereille tilanteeni, parempi niin, kuin hautoa näitä asioita lähes 20v,
niin ja ei uo-n kanssa tekemät sopimukset välttämättä, pidä, vaikka kuinka vapaaehtoisesti makselee, kyllä sielläkin porukka, vaihtelee ja kyllä satoja puheluita ym, viestejä tässä välitetty, sekä kaikenmaailman papereitä täytelty on kaikenlaista koettu, penniäkään enkä senttiäkään ole yhteiskunnan tukia saanut enkä hakenut, ja töissä ollaan, (nostele sinä, "samaa mieltä oleva vaan hattujasi"). Siis kaikki maksettu, Helmikuussa 2010, tulee ensimmäinen, "normaali tili", eikö olekkiin hauskaa, sanoisin, "jopa tosi hauskaa",
ihme että mielenterveys säilyi, no ainkin omastamielestäni, no sääliksi käy näitä tulevia, sekä nykyisiäkin velallisia, tosi sinisimäistä porukkaa, kannattais vähän miettiä, no onneksi huomenna töitä edelleen, kaikki päättyy aikanaan. - Vapaa VELOISTA
Joka ainut tapausko? kirjoitti:
Siis itse velkansa aiheuttanut, ilm.naishenkilö, jolla on "vain" 20te, velkaa,jäljellä ties mistä
kulutusluotoista, ilmeisesti hävettää, tietty jos summa pidätettäisiin suoraan palkasta, kyllä tässä eroja on
ollut muillakin.
no hyvä että se ulosotto, tosin uo-mies vaihtuu ja homma yleensä kiristyy, no toki toimii, mutta kasvot täytyy säilyttää,no saattapi olla niin ettäpä vaikka sairastuu, (semmoistakin tapahtuu),
tai työpaikka menee alta, niin kuin monelle on käynyt mutta mietin kuinka maksat asumis, auto, ym. kulusi,
ei tuo laskelma oikein kuulosta realistiselta, kyllähän kaurapuurolla pärjää jää jopa leipäänkin varaa, ehkä.
Itse maksoin aluksi kaikki ns. "omat" velkani myös pois niinkuin kuuluukin, siis ilman ulosottoa, autosta piti
luopua, samoin asunnosta, koska tiesin kohta alkaisi tämä, takausvelkani kuittaus, joka sekin on hoidettu,
ja kyseessä ei ollut, mikään kulutusluotto, siinä meni perintöosuuskin sivussa, itse kerroin tuolloin työnanta-
jan edustajalle, sekä lähimmille työkavereille tilanteeni, parempi niin, kuin hautoa näitä asioita lähes 20v,
niin ja ei uo-n kanssa tekemät sopimukset välttämättä, pidä, vaikka kuinka vapaaehtoisesti makselee, kyllä sielläkin porukka, vaihtelee ja kyllä satoja puheluita ym, viestejä tässä välitetty, sekä kaikenmaailman papereitä täytelty on kaikenlaista koettu, penniäkään enkä senttiäkään ole yhteiskunnan tukia saanut enkä hakenut, ja töissä ollaan, (nostele sinä, "samaa mieltä oleva vaan hattujasi"). Siis kaikki maksettu, Helmikuussa 2010, tulee ensimmäinen, "normaali tili", eikö olekkiin hauskaa, sanoisin, "jopa tosi hauskaa",
ihme että mielenterveys säilyi, no ainkin omastamielestäni, no sääliksi käy näitä tulevia, sekä nykyisiäkin velallisia, tosi sinisimäistä porukkaa, kannattais vähän miettiä, no onneksi huomenna töitä edelleen, kaikki päättyy aikanaan.Sain kirjeen jostain rekisteristä kaikki lue kaikki on nollattu ja luottotiedot puhtaan huom puhtaat.
Ulosottoni alkoi viimevuosituhannella eli 1981, mieti vuosiluku.
kaikki saatavat on myyty milloin millekkin peritämafialle joka kerta on tullut lisää muutama tonni,
luuleeko joku että olisin innostunut makselemaan kaikenmaailmanrosvoille jotain osinkoa.
Olisi todellinen aika puhaltaa perintämafioiden peli poikki lopullisesti.
Ainut häviäjä tässä pelissä on yhteiskunta, 90% pimeästä taloudesta pyörii ulosotossa olevien taholta.
Tietysti nämä velkojen vanhentumiset ovat auttaneet asiaa parempaan suuntaa.
Kepun ministerit voisivat jatkaa siitä mihin Lipposen aloittama homma pysähtyi. - 1+1=-2
Vapaa VELOISTA kirjoitti:
Sain kirjeen jostain rekisteristä kaikki lue kaikki on nollattu ja luottotiedot puhtaan huom puhtaat.
Ulosottoni alkoi viimevuosituhannella eli 1981, mieti vuosiluku.
kaikki saatavat on myyty milloin millekkin peritämafialle joka kerta on tullut lisää muutama tonni,
luuleeko joku että olisin innostunut makselemaan kaikenmaailmanrosvoille jotain osinkoa.
Ainut häviäjä tässä pelissä on yhteiskunta, 90% pimeästä taloudesta pyörii ulosotossa olevien taholta.
Tietysti nämä velkojen vanhentumiset ovat auttaneet asiaa parempaan suuntaa.
Kepun ministerit voisivat jatkaa siitä mihin Lipposen aloittama homma pysähtyi."luuleeko joku että olisin innostunut makselemaan kaikenmaailmanrosvoille jotain osinkoa.
Ainut häviäjä tässä pelissä on yhteiskunta"
HAhahaha,niin totta.Moni maksais varmaan ihan mielellään jos maksais kohtuullisia kuluja ja korkoja,mutta jos 39€ saatava on lopulta 149€ niin tuosta voi jo laskea vähän suhteellisuutta siihen miten paljon välissä on ilmaa ja rahaa menee ihan hukkaan.Jos tosiaan tulis vaikka laki,että velan korot ja kulut pysyy aisoissa KUN IHMINEN VAAN RYHTYY MAKSAMAAN niin moni maksais mieluusti.Mutta vitun järkee on maksaa 1200€ tuloista 200€/kk,kun se ei vuositasolla riitä lyhentämään edes velkojen KORKOJA JA KULUJA? Ei niinsanotusti moniakaan innosta.Saa ensin 8000€ velkaa ja huomaa 5v päästä, että sulla onkin sitä tonneja enemmän.
SIINÄ JEESUSTELIJOILLE.Jos niinku häiritsee ihmisten välinpitämättömyys niin kyselkää tilinumeroit ja maksakaa toistenkin vipit.Tuleepa teille sit parempi mielenrauha ja pyhimysfiilis.
PS. Rauhaa ja rakkautta
- Vastuuton pakoilija
Tai tonni, jo maksetuista veloista korkoina vieläpä joillekkin perintätoimistoille,
ensin maksettu pankeille, jotka vaihtoivat nimiään, oli STS,KOP,SYP,MERITA,NORDEA, siis saman velan aikana jotka myyneet velkansa eteenpäin, ensin omansa toki saaneena kaikkine pankkitukineen, joissa taas sama juttu, oli ensin CONTANT, BALANCON,LINDORFF,(siis perintätoimistot), itseasiassa tietääkseni samaa
firmaa, "Nordean kumppaneita", eli aluksi viivyteltiin muutama vuosi, sitten ilmoitetaankin yht.äkkiä
että lainaa ei olekkaan lyhennetty, siis kyseessä asuntolainaan kohdistunut takausvelka, joka oli alunperin
vuodelta 1988, Käräjäoik. 1994, päivä kuukausi xx, eli kuusi vuotta kasvoi korkoa viiv.korkoa, eikä informaatiota tullut, vasta kuin Uo-n, kautta, että tämmöinen oli tilanne. no senhän tietää että velat kasv-
aa vanhetessaan, tuohon aikaan viiv. korko oli vaivaiset 16-18%, eli maksaessani velka vain kasvoi, tottakai,
vaadiittiin jatkuvia yhteydenottoja sinne sun tänne, myös silloisiin pankkeihin,viim. nyk. Nordea, jossa silloin ei ei tiedetty koko velasta yhtään mitään, sen verran tuli tietoa että on siirretty perintätoim. se ja se.(nyk.Lindorff). No tänäpäivänä olen fyysisesti vapaa, alunperin 80,000mk, takausvelasta, turha kysyä olenko
ollut yhteydessä mihinkään tahoon tänä aikana, ihme että "jaksoin" tätä kusetusta, ja vieläpä töissä käyden.
Kannattaisi perehtyä tuohon 1990-luvun taitteeseen vähän yhden jos toisenkin ihmisen, niin ymmärtäisi ehkä hiukan paremmin tätäkin päivää. (siihen aikaan pankeissa ei juuri kerrottu mistään riskeistä, ja oli
han uusi ok. talo vakuutena, jonka pankit kauppasivat reiluun puoleen hintaan sill. arvostaan). Että tällaista,
niin ja vielä aloittajalle, kuka pakoilee kuka tienaa, itse en tunne kuuluvani, vastuun pakoilijoihin, ei se "mi-
tään tyhmyydestä sakotetaan", (luottamuksesta), ihmisiin, pankkeihin.
Eli loppupäätelmä 80.000mk=>40.000e, omat velat kaikki maksettu, tavallisilla toimihenkilön palkkatuloilla.
Mutta ei naurata eikä oikein hymyilytä vieläkään, miksiköhän?- Tyhmä ihminen
Olen pitkään sairastanut ja eronnut yksinhuoltaja.
Kun erosisn puolisosta niin vuoden päästä iski ulosottoviranomainen laput kotiin ja ilmoitti 9000 euron ulosotosta. Ihmettelin mistä ne tuli ja selvittelin asiaa heidän kanssaan niin ex oli jättänyt tarhamaksut ja muutakin maksamatta ja häneltä ei niitä saatu ulosmitattua.
Näin kaikki lankesi minun päälle.
Sairastaessani sairaalalaskut tulivat niin isoiksi että kaikki likenevä raha meni niihin.
Muut velat jäikin maksamatta sitten.
Nyt olen 2 vuotta tehnyt töitä ja ulosottaja ollut tilillä koko ajan.
Ensimmäinen vuosi sain sovittua voudin kanssa että oli pieni lyhennys kuukaudessa.
Seuraava vuosi olikin vouti vaihtunut ja ei minkäänlaista sopimusta saannut tehtyä vaan täysimääräisesti käytiin tiliin kiinni vaikka kuinka yritin puhua ja sopia 300 euron kuukausi lyhennystä.
Vapaa kuukausia ei annettu ja perustelu olikin että maksan liikaa joka kuukausi ulosottomaksua tilistä joten ei tipu sen takia vapautusta jouluksi jotta saisin lapsille jotain järjestettyä.
No ajattelin et ei tässä mitään tehdään hiukan ylitöitä ja yritän mielellään maksaa velat pois.
Lyhennyksiä menikin hienosti joka kuukausi 550-900 euroa per kuukausi.
Käteen jäi tilistä 1100 euroa per kuukausi.
Nyt kun olinkin tehnyt ylitöitä jotta saisin velkaa enemmän vähennettyä niin verottaja muisti minua ja loput 5 kuukautta veroa menee 34% tilistä ja ulosottoon edelleen menee täysin säädösten mukaan ja minulle sekä lapselleni jää joka kuukausi 890-920 euroa käteen josta maksan vuokran 600 ja vesimaksun 2 hengeltä sekä sähkön.
Näin käteen jää noin 300-350 euroa kuukaudessa elämiseen. Ja taas ihminen osasi olla tyhmä kun teki ylitöitä joo myönnän sen mut ajattelin et saan velat nopeammin pois :(
Ennen kuin joku alkaa nitisee että kyllä sillä summalla elää aikuinen ja lapsi helposti niin totta kyllä sillä ruuan saa taloon mutta ei sitten lapsi muuta saakkaan. Ja vielä kumpikin kun sairastellaan niin onhan ne lääkkeetkin ostettava.
Ulosottomies tuumasi vain että emme tee enään mitään sopimuksia pienemmistä eristä se oli ennen vanhaan kun näin pystyi tekemään!!
Eli maksut menee jatkossakin samalla lailla.
Nyt on masennus jo niin paha että mietin jo oikeesti että vedän itseni narun jatkoksi!
Ei ihmistä saa vetää tahallaan siihen pisteeseen että ajattelee itsemurhaa.
Mutta näin yhteiskunta toimii ikävä kyllä.
Kyllä myönnän että omaa tyhmyyttäni on asiat menneet tähän pisteeseen! Miksi en sairastaessani väkisin painanu töitä ja maksanut silloin noita pois.
Miksi en hoitanut että näin ei olisi päässyt käymään no joo omaa tyhmyyttä se on.
Mutta jos ihminen haluaa tehdä töitä ja kertoo että haluan maksaa pois noi velat ja jatkan töitä vaikka saisi saman työttömänä käteen joka kuukausi.
Näin toimii suomessa ulosottoviranomaiset joten en yhtään ihmettele miksi halutaan tehdä pimeitä töitä ja pakoilla voutia!
Kuitenkin on meitä niitäkin jotka ei pakoile ulosottoviranomaisia ja sitten käy näin että ajetaan nurkkaan kun haluat maksaa velkasi yhteikunnalle.
No nyt näyttää siltä että jää velalliset nuolemaan näppejään niin kun myös vouti sillä minulla ei todellakaan enään riitä paukut nousta ulosottoviranomaisen ison jalan alta jatkamaan velkojen makua.
Loppuun vielä sen verran että älkää tehkö töitä ja yrittäkö todistaa itsellenne ja ulosottoviranomaiselle että haluatte olla kunnon kansalaisia jotka hoitaa velkansa kun on ne tyhmänä jättänyt hoitamatta se ei todellakaan kannata suomessa sillä masennut vain ja on yksi ihminen vähemmän mailmassa kun valtio ajaa sinut siihen pisteeseen että ei enään voimat riitä.
- ulkkis
ime munaa
- tarkennuksena vaan
Ei liity aiheeseen, mutta älkää turhaan puhuko miten vouti tekee kaikkea ja vie kaiken. Se on ulosottomies, joka ne tilit kattelee ja tyhjentää ja vie autot ja asunnot. Vouti on suurimmissa ja vaikeimmissa asioissa lyömässä nimen paperiin, jonka on kuitenkin ulosottomies tehnyt.
- ruokaa
Ap:n kysymykseen, että siis miksi. No, siksi, että edes jää rahaa välttämättömään elämiseen eli siis ruokaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial101681Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1311670Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2531198Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 128939
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3887Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49868- 10865