A4:n takapöntöissä vettä

Kattilat tulella

Olen ensimmäistä talvea pappia kyydissä vm. 2005 A4 Avant 2.0T quattrolla. Epäilin, että nyt pakopuolella jotain vuotaa, koska ääneen alkoi tulla sen verran ylimääräistä murinaa ja pörinää - lisäksi ehkä jopa hieman tärinääkin. Tilanne paheni hiljalleen tässä kun lunta on tullut pirusti. Pajalla sanoivat, että takapöntöt ovatkin täynnä vettä! Ajoni on melkoista nurkkapyöritystä ja auto on arkisin lämpimässä hallissa sulamassa. Et simmottis. Vaihtoehdot kai ovat:

1) Porata parin millin reiät pönttöihin.
2) Yrittää kuivattaa pönttöjä maantieajossa (ei ole varsinkaan talvisin juuri asiaa Kehä III:n ulkopuolelle). Mahtaako kikka edes toimia?
3) Ottaa putkisto irti ja tyhjentää.
4) Odottaa kevättä ja veden haihtumista lämpimämpien säiden myötä.
5) Etsiä mahdollisimman jyrkkä ylämäki, johon quattro nousee tyhjennysharjoitukseen ;)

Kaikissa vaihtoehdoissa taitaa olla oman huonot puolensa. Onkos joku muu paininut vesipönttöjen kanssa?

6

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöntön alapintaan

kohtaan joka on auton seistessä tasaisella alustalla alimpana. Joissakin muissa merkeissä on olemassa jo valmiina pienet reiät vedenpoistoon. Kokeilisin kyllä aluksi alle 1 mm reikää

• asentaja esa

alle millin reikä olla heti tukossa:D Ei muutakuin alimpaa kohtaa vaimentajiin reijät mieluiten päätyihin

• vaihda auto
        asentaja esa kirjoitti:

alle millin reikä olla heti tukossa:D Ei muutakuin alimpaa kohtaa vaimentajiin reijät mieluiten päätyihin

Purkin avaajalla pohja pois pöntöstä

• Kattilat tulella

Päivityksenä tilanteeseen: Kun eilen lähdin lämmitetystä hallista työpäivän jälkeen ajelemaan, niin totesin, että pöntöt ovat jo kuivaneet selvästi, koska äänet olivat melkein normaalit. Eli vaikuttaa siltä, että kyllä se tästä hoitu itsekseen kun pakkaset hellittivät.

• jeremias..

Tutkippa ettei kannentiiviste vuoda, onko öljy normaalin mustaa? Tuo vesi änkkärissä vaikuttais kyllä jotenkin ehkä kannentiiviste vialta??

• En vaihtaisi pois!

Vie heti korjaamolle! Mulla oli sama oire ja vika oli venttiilikoneistossa. Nokka-akseli ja koneisto piti käydä läpi. Nyt toimii hyvin, ei pörise eikä hökellä. Maksoi kyllä aika pirusti mutta nyt hyvä. Kun painaa kaasua niin lähtö valkenee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      112
      659
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56