laserhoidosta kokemuksia?

no teen

Onko kellään kokemuksia aktiivisen aknen / aknearpien laserhoidosta (epilaser tms.) ? Itsellä on takana useampi roa-kuuri jne, joilla akne onkin jonkin verran rauhoittuntut mutta hoitoa kaipaísi edelleen (sekä akne että arvet, eivät onneksi kovin pahoja). Nyt alkaisi kuitenkin perheenlisäys olla pikku hiljaa ajankohtaista, joten lääkehoidot eivät tule kysymykseen. Suunnitelmissa olisi mennä ihotautilääkärin tekemään laserhoitoon, mutta onko näistä oikeast hyötyä?

3

3909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1mimmu

Olen käynyt kahdesti fraxelissa. Fraxel on laser, joka "ampuu" lasersäteitä satunnaisesti, ihoon jää koskemattomia alueita ja parantuminen on siten nopeaa. Googlettamalla löytyy enemmän tietoa.

Kävin viime pe toisen kerran hoidossa, edellinen kerta kk sitten. Iho on nyt sileämpi, joten se on helpompi meikata. Koko kasvojen alue käsiteltiin molemmilla kerroilla. Alussa oli kovaa turvotusta ja tänään vasta iho on ollut paremman näköinen, punoitti ja hilseili varsinkin tämän kerran jälkeen kovasti koska hoitotehot olivat suuremmat. Minulla on ollut paha akne jo 18 vuotta, nyt vasta lapset tehtyäni ja hormonien rauhoituttua e-pillereillä oli kannattavaa mennä ko. hoitoon. Raskaudet ja hormonikierukka pistivät ihon vuorollaan kukkimaan, ja uusimmat syvät arvet olivat kesältä. Eli katsoisin sinuna asiaa kun olte lopettanut ensimmäisen lapsesi imetyksen.. on kallis hoito ja harmittaahan se jos tulos on 0 muutaman vuoden päästä kun kasvot ovat mahdollisesti arpeutuneet lisää.

Punaiset arvet näkyvät vielä, kuopat ovat hiukan madaltuneet mutta iho on elävämmän, kirkkaamman näköinen, olen oikeasti onnellinen tästäkin ja todennäköisesti en enää mene hoitoihin. Se, että iho on freesimpi, riittää, en enää näytä niin väsyneelle. Arvet huomattavasti lieventyneenä saavat jäädä, niiden kokonaan poisto vaatisi kaikkiaan 5 kertaa.

• fsafsa

Unohtakaa laser hyvät ihmiset. Vain tca-kuorinta tehoaa tällä hetkellä aknearpiin

• Marjo29387
        fsafsa kirjoitti:

Unohtakaa laser hyvät ihmiset. Vain tca-kuorinta tehoaa tällä hetkellä aknearpiin

Minulle on jo tehty 2 TCA-hoitoa, toisesta vielä toipuminen hieman kesken. Olen siihen oikein tyytyväinen, hinta ja hyöty ovat siinä erittäin hyvin tasapainossa mielestäni. Kyseessä on siis hoito, missä tulee tuloksia ilman hirveitä hintoja ja pankkilainaa. Mutta mutta, kyllä laserillakin on oma paikkansa hoidossa, punoitusta voi tasoittaa laserilla ja sarjana annestusta Fraxelistakin on apua aknearpiin. Olen tällainen itseoppinut aknearvista kärsivä, ja kirjoitellut paljon tälle sivustolle ja jakanut kokemuksiani. Jokaisen oma asia tietenkin on, mihin hoitoon lopulta päätyy. Harkitsin itsekin kaikkia eri vaihtoehtoja. Ihan rahasyistäkin päädyin TCA hoitoon. Olen tyytyväinen TCA:n tuloksiin, mutta ihon irtoiluaika on siinä pitkä. Hinnaltaan TCA on edullisin arpiin oikeasti tehoava hoito, uskoisin näin. Lisäksi ihon laatu vaikuttaa hoitotulokseen, jollekin sopii laserhoito, jollekin TCA ja jollekin jokin muu hoito. Eli jaetaan kokemuksia ja vertaillaan, eikä haeta sitä yhtä ja parasta hoitoa. Hauskaa päivää kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2160
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      182
      1948
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1362
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      972
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      919
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      869
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      855
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      802
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      701
    Aihe