kääntyminen masulta selälleen

onko ok?

meillä vauva ei omatoimisesti käänny masulle käännyttyään takaisin selälleen. Kääntyy jos auttaa.

Sängyssä sama homma, kääntyy masulle, mutta ei takaisin selälleen (pitää käydä kääntämässä, koska ei viihdy masullaan). Oppi aikoja sitten kääntymään masulle, mutta ei vain käänny toisinpäin. Neuvolassa lähinnä kohauteltiin olkapäitä.

9

3690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sabu-81

mahalleen pyörähtää vikkelästi mutta kun kärsivällisyys menee/väsähtää niin ei tajua itse kääntyä, itse täytyy kääntää että rauhoittuu.
      mutta kuulema aika normaalia, tää on näitä kehitysjuttuja. jotkut ei suostu opettelee istumista, toiset ei koskaan ryömi tai konttaa. tai homma sujuu vasta paljon myöhemmin.
      en itse huolestu koska poika on muuten kova menijä ja ryömimisen alkeet on kohta hallussa ja kovasti haluaa opetella istumaan.

• Saimi:)

kannataakos mun sit olla huolissaan: meidän 6 kk vauva ei käänny vatsalleen lainkaan! Tai hän teki sitä nelikuisena, onnistui jopa masultaan takaisin selälleen. Mutta nyt kääntyminen on loppunut kokonaan. Mahalleen kun laitan lapsen, ni hän kyl yrittää työntää itteään eteenpäin, mutta ei muuta. Ukko sano mulle, että ei siinä mitään vikaa ole, älä ole huolissaan. Mutta silti, eikö useimmat vauvat pyöri jo 6 kk:n ikäisenä kovastikin?

• khao

Meillä neiti oppi n. 4kk ikäisenä kääntymään ihan tarkoituksella mahalleen ja kaks kuukautta jankkasi, ennenkuin oppi asian toisin päin. Ykskaks jouluna kääntyi itse (siihen saakka käännettiin, kun toinen väsähti) ja siitä saakka onkin sitten itsekseen pyörinyt ees taas. Yritettiin aina "opettaa" kääntymään niin, että kun itse autoimme kääntymistä niin tehtiin se niin, kuin tyttö itse olisi tehnyt jos kääntyisi. Ymmärtääköhän tuosta mitään

• hennaliina

ei käänny kumminkaan päin muutaman kerran pyörähtäny omatoimisesti vahingossa joskus 6kuisena ja siihen jäi. istuu ku tatti. on istunu jo 3 kuukautta. vattallansa pyörii ja pakittaa. seisoo kun nostetaan seisomaan. että nou hätä teillä sielä.

• 9kuinen

kääntyy mahalleen, mutta harvemmin takaisin selälleen. Oppi kääntymään selinmakuulta mahalleen jo kuukausia sitten, mutta ei kyllä kovin usein käänny mahalta selälleen. Ehkä silloin alussa enempi kuin nykyään.

• sabu-81

pyörähti eilen omavaraisesti ensimmäisen kerran takaisin selälleen, ja taas takaisin mahalleen, siihen jäi.
        Jos tässä käy samoin kun silloin kun oppi 3.5kk kohdalla pyörähtää mahalleen ja homma jäi siihen kunnes 5kk tuli täyteen ja mahalleen menosta ei ole sen jälkeen loppua ole tullut, niin pitää kai odottaa taas kuukausi niin pyörähtää takaisin sellälleenkin. Poika näyttää pitävän oppimispausseja.

• laiskako

näin että kääntyiminen ikään kuin unohtuu jossain vaiheessa. Meillä kääntyi molemmin päin 6kk iässä ja tuossa 8kk iässä alkoi tuntuun, että välissä joutuu vauhdittaan kääntymisen suhteen. Ikään kuin olisi unhoittanut miten käännytään. Selällään saattaa maata ja äkistä ja jos pikkuisen sormella tökkää, niin kääntyy ja lähtee ryömiin.

• guuppi

meni just näin. Oppi kääntymään mahalta selälleen jo n. 2-3kk ikäisenä (siis kun laitettiin itse mahalleen). No sitten oppi kääntyyn itse mahalteen alle 4 kk:n iässä, mutta unohti miten käännytään mahalta takaisin selälle. Sitten 5kk:n iässä yhtäkkiä muisti tämän taidon (eli mahalta takaisin selälleen kierähtämisen) ja alkoi saman tien kieriä ympäri asuntoa. Nyt 6kk ja kierii todella taidokkaasti jopa 10 m eteenpäin ja harjoittelee kovasti konttausta. :)

• sabu-81
        guuppi kirjoitti:

meni just näin. Oppi kääntymään mahalta selälleen jo n. 2-3kk ikäisenä (siis kun laitettiin itse mahalleen). No sitten oppi kääntyyn itse mahalteen alle 4 kk:n iässä, mutta unohti miten käännytään mahalta takaisin selälle. Sitten 5kk:n iässä yhtäkkiä muisti tämän taidon (eli mahalta takaisin selälleen kierähtämisen) ja alkoi saman tien kieriä ympäri asuntoa. Nyt 6kk ja kierii todella taidokkaasti jopa 10 m eteenpäin ja harjoittelee kovasti konttausta. :)

meillä poika tosiaan näyttää pitävän noita oppimistaukoja, eli yhden jutun tehtyään voi mennä aikaa ennen kuin tekee sen uudestaan ja sitten näyttää sujuvan hyvin. poika on nyt kierähtänyt ympäri kerran päivässä ja jää aina makaamaan ällistyneenä selälleen, että mitä tapahtui. vie vähän aikaa ilmeisesti tajuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe