Minulla ongelmaksi omenapuille on ilmaantunut outo tuhoeläin. Se katkoo uusia hentoja saman kesän oksia jonkun kääriäiseläimen tapaan. Itse eläintä en ole tavoittanut itse teosta, mutta kyseessä on pakko olla hyönteinen, koska niin korkealla latvustossakin tuhokatkomista tapahtuu. Yhden vuosikasvun kohdalla huomasin työn jääneen puolitiehen, hento oksa jatkoi kasvuaan vinosti sen jälkeen kun siihen oli jyrsitty pikku kiila.
Uutta taimea elukat eivät vielä samana kesänä löydä, mutta jo seuraavana vuonna on täysi nävertäminen käynnissä. Mikä neuvoksi torjumisaineiden suhteen? Voiko keväällä vielä näitä ruiskutella vai olisiko se ollut syksyn asia? Entä luomutorjunta "kääriäisille"? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Minulla on myös luumupuita ja kirsikkapuu, niistä eivät pikkuötökät ole kiinnostuneet. Sen sijaan mansikkamaalla toisinaan kääriäinen tai vastaava jyrsii lehden ja marjanvarsia poikki. Voiko kyseessä olla sama eläin ja kuinka sen saa torjuttua, onko mansikkamaa suihkutettava samalla myrkyllä kun omenapuut?
Outo tuhohyönteinen
kuolema kääriäisille
0
458
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs541698- 161544
- 1741386
- 821383
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3021306- 201255
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti98975Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä61958Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33923- 347845