Automaattinen ajopäiväkirja

Pihalla ollaan

Olen yrittänyt löytää automaattista ajopäiväkirjaa. Nyt olen löytänyt kännykkäratkaisun, joka kirjaa kaikki ajot täysin automaattisesti. (Ajon alku, loppu, matka ja reitti). Onko kellään kokemuksia myHelmi palvelusta, osoite on:

http://www.myhelmi.com

Hyvää? Huonoa?

31

12670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen

      Olen muutaman kuukauden käyttänyt ko. palvelua.

      Hyvää:

      - täysin automaattinen ajon kirjaus päivän aikana
      - sammuttaa itsensä päivän päätteeksi (klo 17.00)

      Huonoa:

      - pieni vaikutus akun kestoon
      - muistettava käynnistää aamuisin
      - ei tee automaattista eroa työ ja omien ajojen välillä

      • Älypuhelinkäyttäjä

        Pelkkää positiivista sanottavaa. Toiminut aivan erinomaisesti ainakin mun Sonyn kännykässä.


      • Nyt toimii tooodeell
        Älypuhelinkäyttäjä kirjoitti:

        Pelkkää positiivista sanottavaa. Toiminut aivan erinomaisesti ainakin mun Sonyn kännykässä.

        Olen ollut myHelmiin pääasiassa tyytyväinen.

        Puhelimeni kanssa oli tosin alussa pieniä ongelmia. Puhelimen sisäinen gps-oli luokaton. Puhelimenani toimii Nokia N97. Ongelma korjautui kun päivitin puhelimen ohjemliston Nokian sivujen kautta.

        Ongelma oli tosin puhelimessa, ei http://www.myhelmi.com palvelussa.

        Nyt toimii tooooddddeeeellllaaaa hyvin.


      • EHHEH
        Nyt toimii tooodeell kirjoitti:

        Olen ollut myHelmiin pääasiassa tyytyväinen.

        Puhelimeni kanssa oli tosin alussa pieniä ongelmia. Puhelimen sisäinen gps-oli luokaton. Puhelimenani toimii Nokia N97. Ongelma korjautui kun päivitin puhelimen ohjemliston Nokian sivujen kautta.

        Ongelma oli tosin puhelimessa, ei http://www.myhelmi.com palvelussa.

        Nyt toimii tooooddddeeeellllaaaa hyvin.

        Noniin, eikös tämä mainostaminen jo riitä kun jo kuukausi on kulunut ko. tuotteen lanseeraamisesta


      • Jone 1234
        EHHEH kirjoitti:

        Noniin, eikös tämä mainostaminen jo riitä kun jo kuukausi on kulunut ko. tuotteen lanseeraamisesta

        Ekan viestin perusteella kyseessä on puoli vuotta ei kuukausi. DDDDD


    • bluetooth gps

      Mun puhelimessa tarttee ulkoisen paikantimen, koska puhelimen oma paikannin on aivan surkee.

    • työmatkaaja

      Kokeilin testimielessä 400 km matkalla. Hyvää on automaattinen lähtö- ja kohdeosoitteen haku. Huonoa on tuo matkan mittaustapa, joka perustuu gps-pisteistä tehtyyn reittiin. Pitkällä matkalla menetät varmasti kilometrejä, jos ohjelman perusteella niitä ilmoittelet. Sama juttu, jos tulee katko palvelinyhteydessä. Reittiviivaa kun kartalta katsoo, niin katvealueilla mutkat on vedetty suoriksi.

      • Ostomeininkiä

        Olen harkinnut GPS-ajopäiväkirjan hankintaa. Osaatko antaa osviittaa siitä, kuinka paljon tuota virhettä syntyy?


      • työmatkaaja2
        Ostomeininkiä kirjoitti:

        Olen harkinnut GPS-ajopäiväkirjan hankintaa. Osaatko antaa osviittaa siitä, kuinka paljon tuota virhettä syntyy?

        Kokeilin erilaisia ajopäiväkirjoja, joista yksi oli toi maksuton myHelmi ja joukossa olis muutama maksullinen palvelu kokeilukäytössä.

        Tein useampia matkoja, joista osa Lapissa alueilla, joissa ei tietääkseni ole nettiä ja katvealueita riittää. Ajot olivat pääasiassa Kolari-Levi-Inari akselilla. Ajot vertasin auton omaan mittariin ja käsinkirjoitettavaan ajopäiväkirjaan.

        Virhettä yleensä oli luokkaa kilometri suuntaan tai toiseen ajetulla matkalla. Tuntui oudolta, että poikkeama auton kilometrilukemiin oli niin pieni, koska auton nopeusmittarihan poikkeaa usein jopa 10 kilometriä tunnissa todelliseen nopeuteen verrattuna.

        Tulokset eri palvelujen välillä tuntuivat melko pieniltä.

        Jatkan testailua vielä muutaman viikon ja katsotaan kuinka käy.


    • Kokemuksen sana

      Mulla on yrityksen autoissa käytössä paikanna.fi automaattinen ajopäiväkirja, ja olen ollut tuohon palveluun todella tyytyväinen. Ajopäiväkirjat on tarkkoja ja kilometrit pitävät paikkaansa, kun mittaus systeemi menee automaattisesti osoitteien mukaan.

      Sillon kun itse olin hankkimassa ja kilpailutin vastaavia yrityksiä, niin tuo paikanna.fi oli selvästi halvin. Ajopäiväkirjan lisäksi siinä on mukavia varashälytin yms. hälytyksiä, jotka on yllättävän käteviksi osoittautuneet.

      Voin suositella siis lämmöllä tuota palvelua.

      Tässä heidän kotisivut www.paikanna.fi

      • Se nyt vaan on ...

        Paikanna.fi on puheiden mukaan 300 egee aloitus ja kuukausimaksu päälle.

        myHelmi.com on ilmainen.

        Miksä mä maksaisin paikanna.fi:stä, jos saman saa ilmaiseksi?


      • Luotettavuus maksaa
        Se nyt vaan on ... kirjoitti:

        Paikanna.fi on puheiden mukaan 300 egee aloitus ja kuukausimaksu päälle.

        myHelmi.com on ilmainen.

        Miksä mä maksaisin paikanna.fi:stä, jos saman saa ilmaiseksi?

        Luotettavuushan noissa kahdessa on aivan eri luokkaa, eikä niitä oikeastaan voi edes vertailla keskenään.

        myHelmi toimii kännykän kautta, ja siinä pitää jokainen ajo aloittaa ja lopettaa manuaalisesti kännykästä. Tässä on siis sama homma kuin tavallisen paperisen ajopäiväkirjan pidossa.

        Paikanna.fi:ssä taas ajopäiväkirjat tulevat automaattisesti, eikä sinun tarvitse ajoja aloitella tai lopetella, vaan paikanna.fi:n laitteet hoitavat tämän. Saat jopa kuukautisen ajopäiväkirjan suoraan sähköpostiin halutessasi.

        Lisäksi paikanna.fi:n laitteet ovat huomattavasti tarkemmat verrattuna myHelmeen. Jos katvealueella on ongelmia, tallentaa paikanna.fi:n laite kaikki ajon paikkatiedot omaan muistiinsa, ja lisää ne ajopäiväkirjaan kun katvealueen ongelma on ohi. Näin siis kartalle ei tule suoria viivoja niissä kohdissa joissa on huono GSM yhteys, vaan ajot tallettuvat ajopäiväkirjaan oikein. Tarkkuus ajopäiväkirjassa on tärkeää. Tarkalla laitteella saat talteen kaikki ajetut ajokilometrit, ja saat oikean korvauksen ajoistasi.

        Ajopäiväkirjan pito on tarkkaa hommaa, ja hyvällä laitteella se onnistuu helposti.


    • Kt

      Jos laatua haluatte ammattikäyttöön niin silloin kannattaa kiinnittää huomiota laitteen antenneihin.
      http://www.route-tracker.com/fi/ On meillä käytössä on osoittautunut huippu tuotteeksi. Ajopäiväkirja, ajoprofiili, ajoreitit, matkalaskut jne...

    • Epäilyttää

      Tuo Paikanna.fi on vain hieman epäilyttävä, koska en itse ainakaan löytänyt keltä (yritys) ostan palvelua. Joten jos sivuille ei kehtaa laittaa yrityksen nimeä ja y-tunnusta niin heikolla pohjalla on oltava hommat!

      • Jr

        Paikanna.fi sivuilla olevan puhelinnumeron takaa Eniro löysi nimen Mohamed Montasir ja yrityksen Palanet Group Oy


    • Krister68

      Olisin itse kiinnostunut tuosta routetracker paikantimesta onkohan kellään tietoa minkä hintainen. Olen saanut itse yhden matkalaskun joka oli tehty sillä. Myydäänkö laitetta yksityiselle?

    • Tyytyväinen

      Hankin pari viikkoa sitten MaxTech.in automaattisen ajopäiväkirjan ja on soiva peli. Ostin yksityishenkilönä myös ja ei hinta ollut paha.

    • KM-korvauksia

      Meillä on GPS-paikannus laitteet ja homma toimii. Hinta on noin 30e / kk, eikä mitään määräaikaista diiliä. Toistaiseksi voimassa ja saa koekäyttöön ilmaiseksi. www.gpspaikannus.fi

    • Harry74

      Mulla oli aiemmin paikannuksessa kännykkäversio ei toiminut, nyt hankin rt-58 paikantimen. Se on osoittautunut toimivaksi ja sen avulla olen todella voinut unohtaa ajopäiväkirjan.

    • 87k

      Mihin unohtus perinteinen lause "alkaa toi sinikantisen täyttäminen tympimään"

    • Hinta vai laatu vai

      Muakin on alkanut ajopäiväkirjan täyttäminen tympimään. Onko kukaan täällä kokeillut route-tracker.com osoitteesta RT-Mini ajopäiväkirjaa? Kannattaako tilata?

    • Ilmalämpöpumppu

      Hommasin ko laitteen ja täytyy sanoa, etten vaihda sitä mihinkään.

    • somme

      Hienoa lueskella täällä kun "kilpailijat" kehuuvat ihteesä :D Hiukka säälittävää :) Satun just olee lomareissulla ja löysin googlen kautta tänne. On näköjään kaupanteko vähäistä ku tänne päivälläkirjotellaan:) Sen verran voin sanoa että kannattaa kartoittaa tarkkaan mistä ottaa laitteen, tarjoajia on monia ja palveluissa suuria eroja. Kannattaa myös tarkistaa inoasta että yritys tekee voittoa kunnolla ettei vuoden päästä palvelun tuotto lopu kun ei ole rahaa pyörittää, sittenpä ei ennee raportteja tehdä :D Hyvvee jatkoo kaikille ja nautitaan viel lämpimistä keleistä kun niiä´tä riittää.

    • Unohda jo toi
      • Johann g

        Rt-mini on huippu vehe.


      • konsultti100

        Miten näissä erotellaan yksityiset ja eri toimeksiantajien ajot?


    • Varmistakaa

      Suosittetelen myös katsastamaan yrityksen taustaa taloudellisesti ettei sitten jää laite käteen kun toiminta loppuu. Tästäkin on kokemuksia.

      • Pysvalv

        Taustat? Itseäni ainakin kiinnostaa enemmän käytännön toimivuus. Jossa on todella suuria eroja. Olen kokeillut kolmea. Ilmainen ohjelma puhelimeen Hyvää ilmainen huonoa epävarma. Sitten maksullinen puhelinversio hyvää - yhtä epävarma kuin ilmainen. Sitten kotimainen tupakansytytin malli erillinen paikannin toimii. Hinta 199e


    • tapsanakki

      http://www.ajokki.fi, toimii ja on monipuolinen. OBD:n kanssa tallentaa myös polttoaineen kulutuksen.

    • Näinmeillä

      Jaa en ikipäivänä alkais käyttää tollasta eikä meijä firmas kukaa käytä. Perinteinen käsin kirjotettu on paras. Aamulla lähtö kellonaika ja kilometrilukema ja illalla sitten uusiks paluulukema ja kellonaika. Kiertävää myyntityötä jossa suhataan ympäriinsä. Kilsat näkee mittarista. Iltasin sitten tulee joskus ykstyisajoa vähän mutta melkeen koko mittarilukema on tätä työtä. Menis ikä ja terveys kun pitäs jotain laitetta vielä alkaa käyttää. Ainoo paska näis papereissa on se että niitä häviää aina välillä mutta onneksi kilometrit löytyy aina autosta. Meillä tosin ei firma anna ajaa työajoa kun 2500km kuussa ja joka kuussa tuleekin maksettua loput omasta pussista.

      • Anonyymi

        Näin on, paperinen on paras. Voi keräillä vaikka koko kuukauden ja kerralla nostella km perusteet.
        Olipa hyvä lukea nämäkin jutut täällä.
        Jotkut jutut on ihan hyviä bitimaailmassa. Joistain tulee mieleen pelkkä rahastus.
        Paperinen siis taas jatkossa...kin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3440
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2912
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2790
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2594
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2395
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1962
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      154
      1596
    Aihe