Trimmauksen hinta?!?

Ihmettelevä

Käytinpä vastikään koiraani trimmauksessa (Cockeri). Arvatkaapa paljonko asiantunteva trimmaaja peri tuosta lystistä? Ei vähempää kuin 30 euroa n. kolmen vartin työstä. Tietenkään en saanut mitään kuittia vastineeksi rahoistani. Satuinpa vilkaisemaan trimmaustilassa pöydällä lojuvia papereita, joista kävi ilmi, että asiakkaita hänellä oli useita illassa. Trimmauksen taso oli aikaisempiin verrattuna korkeintaan keskinkertainen, ja soittipa trimmaaja vielä suutansakin minulle siitä, että tassut olivat märät ja hiekkaiset. Olisi kuullemma pitänyt kantaa koira parkkipaikalta sisälle. Samalla hengenvedolla trimmaaja totesi:"ei kai kukaan voi olla niin tyhmä, että tuo märän koiran trimmaukseen", ja päätti lauseensa:"sakset kuluvat hiekkaisia koiria leikatessa". Trimmauksen lopussa hän kuitenkin totesi saavansa sakset ilmaiseksi partureilta, kun he heittävät kuluneet sakset helposti pois. Joka tapauksessa mitä mieltä olette tämän kaltaisesta toiminnasta? Korostan vielä, että kyseinen trimmaaja totesi olevansa hoitovapaalla, ja tekevänsä ohessa trimmauksia. Eniten minua ärsyttää se, että pikkuhommasta peritään pimeänä suurinpiirtein hammaslääkärimaksun verran rahaa. Kyseinen koiraparturihan tienaa yksinkertaisella yhteenlaskulla laskettuna pimeänä n. 90 euroa päivässä, 450 euroa viikossa ja n. 1800 - 2000 euroa kuukaudessa pimeänä hoitovapaiden päälle, jos tyytyy kolmeen asiakkaseen päivässä. Pitäisikö esittää tutkintapyyntöä verotarkastajalle tai poliisille?

81

41691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kateellinen

      ei mielestäni kallis. Oman koiran trimmaus maksaa vieraalla 50 ekee.
      Ja totta puhui ei koiraa saa viedä märkänä ja hiekkaisena trimmaajalle, tassutkin pitää olla kuivat. Sakset siinä menee pilalle. Ja ne on muuten kalliita 50 - 60 euroa kappale.
      Kuule opettele itse trimmaamaan koirasi, ettei tarvitse täällä kateellisena ruikuttaa....

      • Moorris

        Sakset on kalliima vähintään sataeuroa, halvimmasta päästä. T. Ammatti parturi


    • Entinen trimmausyrittäjä

      Onhan niitä kaiken näköisiä"trimmaajia".
      Ilman muuta otat verottajaan yhteyttä,nämä amatöörithän syövät ammattilaisten leipää,jotka maksavat joka killingistä veroa ja hankkivat ammattilaistarvikkeensa,sakset,koneet,kemikaalit ja vielä vuokrahuoneenkin trimmaustuloilla,eivätkä takuulla pääse rikastumaan,siitä pitää kyllä valtio huolen.

      • Nimetön

        heippa. Mistä ihmeestä löydätte trimmaajia, siis oon kolunnu koko netin läpi yrittäen löytää Vantaalta edes jonkun trimaajan. TArkotus olis saada koira kaljuks kesäks...Onko hyviä haku ideoita


      • merja
        Nimetön kirjoitti:

        heippa. Mistä ihmeestä löydätte trimmaajia, siis oon kolunnu koko netin läpi yrittäen löytää Vantaalta edes jonkun trimaajan. TArkotus olis saada koira kaljuks kesäks...Onko hyviä haku ideoita

        hei itse löysin netistä vantaalla olevan trimaajan.eli Trimmauspalvelu Hentilä Malla Tervahaudantie 12 01400 Vantaa puh no: 09-8742110


      • varokaa

        onko kellään huonoja kokemuksia trimmaamoista??? itse kävin trimmaamo vauhtitassussa ja se vaikutti joltain kidutus paikalta siellä oli paljon koiria häkeissä ja trimmaaja vaikutti pelottavalta ja se oli tosi ilkeä. lisäksi kun kysyin voinko tulla koirani mukaan hän sanoi ettei edes neuvottele sellasesta asiasta ja antoi koirani takaisin syliini. paikka oli tosi likainen ja sisälle ei kunolla päässy katsomaan että minkä näköinen paikka se oli, mutta tarpeeksi huonon kuvan antoi aidotettu eteinen että otin koirani takaisin miehen sylistä ja lähin kävelee. kannattaa tarkastaa kunnolla minne hauvan vie mielummin vähän kalliimpaan paikkaan kun kidutus kammioon mistä ei tiedä mitä siellä tapahtuu. kyseisessä paikassa trimmaus makso 40 euroa joka oli aika halpa koiralleni muualla maksaa noin 60 euroo.


      • Paras tähän asti
        varokaa kirjoitti:

        onko kellään huonoja kokemuksia trimmaamoista??? itse kävin trimmaamo vauhtitassussa ja se vaikutti joltain kidutus paikalta siellä oli paljon koiria häkeissä ja trimmaaja vaikutti pelottavalta ja se oli tosi ilkeä. lisäksi kun kysyin voinko tulla koirani mukaan hän sanoi ettei edes neuvottele sellasesta asiasta ja antoi koirani takaisin syliini. paikka oli tosi likainen ja sisälle ei kunolla päässy katsomaan että minkä näköinen paikka se oli, mutta tarpeeksi huonon kuvan antoi aidotettu eteinen että otin koirani takaisin miehen sylistä ja lähin kävelee. kannattaa tarkastaa kunnolla minne hauvan vie mielummin vähän kalliimpaan paikkaan kun kidutus kammioon mistä ei tiedä mitä siellä tapahtuu. kyseisessä paikassa trimmaus makso 40 euroa joka oli aika halpa koiralleni muualla maksaa noin 60 euroo.

        Eipäs, kuin paras ikinä!

        Käytimme cockeriamme vuosia Vauhtitassussa, sai aina hyvän trimmauksen, pesun ja kynsien leikkauksen ja halpaan hintaan. He muuttivat Siuontioon, valitettaavasti, liian pitkä matka.


      • aina_pitää_varoa
        varokaa kirjoitti:

        onko kellään huonoja kokemuksia trimmaamoista??? itse kävin trimmaamo vauhtitassussa ja se vaikutti joltain kidutus paikalta siellä oli paljon koiria häkeissä ja trimmaaja vaikutti pelottavalta ja se oli tosi ilkeä. lisäksi kun kysyin voinko tulla koirani mukaan hän sanoi ettei edes neuvottele sellasesta asiasta ja antoi koirani takaisin syliini. paikka oli tosi likainen ja sisälle ei kunolla päässy katsomaan että minkä näköinen paikka se oli, mutta tarpeeksi huonon kuvan antoi aidotettu eteinen että otin koirani takaisin miehen sylistä ja lähin kävelee. kannattaa tarkastaa kunnolla minne hauvan vie mielummin vähän kalliimpaan paikkaan kun kidutus kammioon mistä ei tiedä mitä siellä tapahtuu. kyseisessä paikassa trimmaus makso 40 euroa joka oli aika halpa koiralleni muualla maksaa noin 60 euroo.

        Ei se että koirat odottavat häkeissä tee paikasta kidustuskammiota. Huonoja paikkoja on. Itse tiedän erään naisen, jonka trimmauksen jälkeen koirat ovat: silmät punaisena, tärisevät ym..Olen myös näyttelyssä nähnyt naisen nipistäneensä koiraansa kun ei pärjännyt.. Kyllä etsivä löytää, hyvän paikan. Ja aloittajalle, trimmaus on monelle harrastus aivan samalla lailla kun autojen/pyörien/mopojen präkäys, josta ei oteta "kuitillista hintaa". 30e kuulostaa aika edulliselta (itsellä ollut kokkeri,vaatii hommaa) trimmauksesta..


    • rimmeri

      Ja tuli vaan mieleen kun mainitsit että trimmaaja hankkii parturista vanhat käytetyt saksetkin. Voi vaan kuvitella millasta jälkeä saa aikaan vanhoilla mahdollisesti tosi tylsillä saksilla. Tuntuu varmaan turkissa kivalta..

      • Ihmettelevä

        Tylsyneilläkin tai naarmuuntuneilla parturisaksilla pystyy vielä leikkaamaan koiran karvaa, joka on ohuempaa kuin ihmisen hiukset. Näin kuulin trimmaajan sanovan. Parturin kobolttisaksethan saattavat maksaa satoja euroja, joten parturi/kampaajilla kulut ovat huomattavasti korkeammat kuin trimmaajilla. Omaan viesiini liittyen ihmetyttääkin, miten parturi voi verollisenakin laskuttaa vain 12 euroa 40 minuutista, kun taas trimmaaja periin 30 tai jopa 50 euroa samasta ajasta verollisena tai jopa pimeänä, vaikka kulut ovat huomattavasti pienemmät, eikä tehtävään vaadita ammattikoulutusta tai edes asiallisia työtiloja.


      • suutarilla teroittan
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Tylsyneilläkin tai naarmuuntuneilla parturisaksilla pystyy vielä leikkaamaan koiran karvaa, joka on ohuempaa kuin ihmisen hiukset. Näin kuulin trimmaajan sanovan. Parturin kobolttisaksethan saattavat maksaa satoja euroja, joten parturi/kampaajilla kulut ovat huomattavasti korkeammat kuin trimmaajilla. Omaan viesiini liittyen ihmetyttääkin, miten parturi voi verollisenakin laskuttaa vain 12 euroa 40 minuutista, kun taas trimmaaja periin 30 tai jopa 50 euroa samasta ajasta verollisena tai jopa pimeänä, vaikka kulut ovat huomattavasti pienemmät, eikä tehtävään vaadita ammattikoulutusta tai edes asiallisia työtiloja.

        Lisäksi suutari pystyy teroittamaan sakset............

        Ihan vaan tiedoksi.


      • Tatsu

        Parturiin ei voi viedä trimmi saksia lähetettävä terotettavaksi


    • Vain

      Kyllä minä ainakin mielelläni maksan meidän trimmaajalle hänen pyytämänsä summan. On tuossa kk.kettuterrierissä ainaskin sen verran hommaa etten ees itse viitsi alkaa siihen. Vaikka ois se kyllä ihan kiva taito ja kyky osata niin vois hoitaa homman millo itelle sopii eikä tarttis jonotella.

      • niiiina27

        itselläni karkkari kettis ja oikeanlainen trimmi karkkarille(teen itse) on silloin kun karva on ns. kypsää eli ei suinkaan trimmata milloin vaan huvittaa.

        Karkkarin trimmi on työläs myönnän myös itse kokeneena vaikka teenkin sen aina enkä trimmauta enään ulkopuolisella..haluan näin omasta ilostani ja säästän samalla(pidän tätä yhtenä käsityönäni). Itselläni menee kauemmin kuin ammattilaisella. Ja jos vaikuttaa aloittajasta että käy nopeasti ja helposti niin ammattitaito on kehittynyt työn ohessa ja siitä kannattaa maksaa mikäli lopputulos erinomainen. Käytetyllä ajalla ei niin merkitystä.Varsinaiseen näyttelytrimmiin pitää olla erittäin kokenut trimmmaja ja niitä on harvassa.


    • miia

      Tosta suun soittamisesta ja trimmauksen tasosta sen verran, että turha odottaa mitään huippu trimmejä jos koiralla on tassut likaiset ja hiekassa tai karva muuten kiharaa. Itse ostin joskus partureilta käytettyjä saksia, mutta en usko että kukaan niitä ilmaiseksi jakelee, luulen, että trimmaajasi joutuu kuitenkin maksamaan saksistaan, vaikka ne halvemmalla saisi. Kalliita saksia kun ei viitsi likaiseen koiraan iskeä, niillä leikataan omat koirat. Enkä usko että kenelläkään riittää asiakkaita/omaa innostusta tehdä trimmejä monena saati joka ilta viikossa. Ja lisäksi.. Trimmauksen voi opetella itse jos ei halua maksaa..

      Minua pyydettiin viemään ilmoitus paikalliseen eläinkauppaan, kun trimmaajia on täällä meidän suunnalla vain yksi ja osaan itse trimmata. No asiakkaita ehti käydä muutamia ja ihmiset toivat takkusia, likaisia ja märkiä koiria. Oli myös koira jolle ei ollu ikinä tehty mitään jä koira oli koko ajan kädessä kiinni. en tajua miten ihmiset kuvittelevat trimmaajan olevan taikuri joka saa takiaisia täynnä olevasta koirasta seuraavana päivänä näyttelyyn vietävän tai sellaisen mitä näyttelyissä näkee.Todellakin arvostan ihmisiä jotka viitsivät ottaa asiakkaita vastaan, sillä he kun saattavat olla mitä ovat.

      • Ihmettelevä

        Mainittakoon, että likaiset tassut olivat minun virheeni, jonka jo myönsinkin, mutta toteanpa vielä, että nuo tassut jäivät leikkaamatta tämän vuoksi. Eli maksoin 30 euroa korvien, rinnan ja takapään leikkauksesta, jotka olivat täysin siistissä kunnossa, eikä niistä valitettukaan. Eikä koirani turkki ollut yhtään takkuinen, vaan siisti ja helppohoitoinen. Sinäkään et tuntunut tajuavan viestini pointtia, jonka toistan vielä: PIMEÄ TYÖ JA KESKINKERTAINEN ASIAKASPALVELU SEKÄ HEIKOHKO TYÖJÄLKI EIVÄT OLE 30 EURON ARVOISIA. ÄLKÄÄ MUUT SUOSTUKO MAKSAMAAN MOISESTA. KIERTÄKÄÄ KAUKAA PIMEÄN TYÖN TEKIJÄT, JOTKA NAUTTIVAT MUIDEN MAKSAMISTA VERORAHOISTA EIVÄTKÄ OSALLISTU KANSANTALOUDELLISIIN TALKOISIIN.
        P I S T E!


      • hhh
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Mainittakoon, että likaiset tassut olivat minun virheeni, jonka jo myönsinkin, mutta toteanpa vielä, että nuo tassut jäivät leikkaamatta tämän vuoksi. Eli maksoin 30 euroa korvien, rinnan ja takapään leikkauksesta, jotka olivat täysin siistissä kunnossa, eikä niistä valitettukaan. Eikä koirani turkki ollut yhtään takkuinen, vaan siisti ja helppohoitoinen. Sinäkään et tuntunut tajuavan viestini pointtia, jonka toistan vielä: PIMEÄ TYÖ JA KESKINKERTAINEN ASIAKASPALVELU SEKÄ HEIKOHKO TYÖJÄLKI EIVÄT OLE 30 EURON ARVOISIA. ÄLKÄÄ MUUT SUOSTUKO MAKSAMAAN MOISESTA. KIERTÄKÄÄ KAUKAA PIMEÄN TYÖN TEKIJÄT, JOTKA NAUTTIVAT MUIDEN MAKSAMISTA VERORAHOISTA EIVÄTKÄ OSALLISTU KANSANTALOUDELLISIIN TALKOISIIN.
        P I S T E!

        nyt jotain rajaa, ei sinun ole pakko trimmauttaa koiraasi missä vaan, olisit kysynyt hinnan etukäteen! Lisäksi hinta ei ole vielä lainkaan korkea. Toi on taas tota suomalaiskansallista kateutta, arvaappas paljon tuttavat tienasi puolukan keruusta? Enpäs kerro, ettet ilmoita veroviranomaisille.

        Koira ei saa olla hiekkainen mennessään trimmaajalle. Satikutia olisit saanut muualtakin, tuttavani olisi jättänyt leikkaamatta. Sitäpaitsi, sekö oikeuttaa olemaan välinpitämätön toisten saksia kohtaan, kun tietää mistä niitä on saatu. Tuskin niitä nyt sieltäkään päivittäin satelee, ovat nimittäin arvokkaita.

        Sanoisin, että jos arvokkuutes haluaisit säästää, niin vaikene nyt hyvä ihminen koko hommasta tai opettele itse trimmaamaan, mieti mitkä tienistit!


      • Ihmettelevä
        hhh kirjoitti:

        nyt jotain rajaa, ei sinun ole pakko trimmauttaa koiraasi missä vaan, olisit kysynyt hinnan etukäteen! Lisäksi hinta ei ole vielä lainkaan korkea. Toi on taas tota suomalaiskansallista kateutta, arvaappas paljon tuttavat tienasi puolukan keruusta? Enpäs kerro, ettet ilmoita veroviranomaisille.

        Koira ei saa olla hiekkainen mennessään trimmaajalle. Satikutia olisit saanut muualtakin, tuttavani olisi jättänyt leikkaamatta. Sitäpaitsi, sekö oikeuttaa olemaan välinpitämätön toisten saksia kohtaan, kun tietää mistä niitä on saatu. Tuskin niitä nyt sieltäkään päivittäin satelee, ovat nimittäin arvokkaita.

        Sanoisin, että jos arvokkuutes haluaisit säästää, niin vaikene nyt hyvä ihminen koko hommasta tai opettele itse trimmaamaan, mieti mitkä tienistit!

        Taas puhetta trimmaajalta. En viitsi enää kommentoida. Antaa olla!


      • Ihmettelevä myöskin
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Taas puhetta trimmaajalta. En viitsi enää kommentoida. Antaa olla!

        Mistä muuten tiedät, ettei trimmaajasi maksa veroja? Entä olisitko sinä itse valmis pilaamaan n. 30-60 euroa maksavat sakset yhteen hiekkaiseen koiraan - niinkuin joku sanoi, ei niitä kampaajilta jääneitä ilmaisia saksia niin vain löydy ja ainakin itse olen jokaisen saksiparin itse joutunut normaalilla hinnalla ostamaan.

        Trimmaan silloin tällöin koiria ja voin kyllä ihan kokemuksesta sanoa, ettei ole mukava saada käsittelyyn hiekkaista ja märkää koiraa. Tietenkin trimmaaja voi pestä ja föönata koiran tassut (mikäli koiralle varattu trimmausaika riittää siihen), mutta trimmauksen hinta on silloin luonnollisesti korkeampi. Toivoisi jokaisen trimmattavan koiran kasvattajan valistavan pennunostajiansa muutamista perusasioista. Eli älä anna koiran kastella ja sotkea turkkia juuri ennen trimmiä, huolehdi myös, että koiran peräpää on siisti (kakasta piilonmuurautuneen peräpään siistiminen ei todellakaan ole mieltä ylentävä kokemus). Jos koiran turkki on hyvin takkuinen, ilmoita siitä jo aikaa varatessa trimmaajalle. Aikaa takkuiseen turkkiin on varattava enemmän, samoin rahaa. Tuo koirasi täsmälleen sovittuna aikana ja muista, ettet anna koirasi tehdä tarpeitaan trimmaajan portinpieleen.


      • kaisu22
        Ihmettelevä myöskin kirjoitti:

        Mistä muuten tiedät, ettei trimmaajasi maksa veroja? Entä olisitko sinä itse valmis pilaamaan n. 30-60 euroa maksavat sakset yhteen hiekkaiseen koiraan - niinkuin joku sanoi, ei niitä kampaajilta jääneitä ilmaisia saksia niin vain löydy ja ainakin itse olen jokaisen saksiparin itse joutunut normaalilla hinnalla ostamaan.

        Trimmaan silloin tällöin koiria ja voin kyllä ihan kokemuksesta sanoa, ettei ole mukava saada käsittelyyn hiekkaista ja märkää koiraa. Tietenkin trimmaaja voi pestä ja föönata koiran tassut (mikäli koiralle varattu trimmausaika riittää siihen), mutta trimmauksen hinta on silloin luonnollisesti korkeampi. Toivoisi jokaisen trimmattavan koiran kasvattajan valistavan pennunostajiansa muutamista perusasioista. Eli älä anna koiran kastella ja sotkea turkkia juuri ennen trimmiä, huolehdi myös, että koiran peräpää on siisti (kakasta piilonmuurautuneen peräpään siistiminen ei todellakaan ole mieltä ylentävä kokemus). Jos koiran turkki on hyvin takkuinen, ilmoita siitä jo aikaa varatessa trimmaajalle. Aikaa takkuiseen turkkiin on varattava enemmän, samoin rahaa. Tuo koirasi täsmälleen sovittuna aikana ja muista, ettet anna koirasi tehdä tarpeitaan trimmaajan portinpieleen.

        paljonko maksaa hyvinkäällä tai yleensäkin oikeesti keskikokoisen koiran trimmaus!??


      • Wilmattaresta Katja
        kaisu22 kirjoitti:

        paljonko maksaa hyvinkäällä tai yleensäkin oikeesti keskikokoisen koiran trimmaus!??

        Hankala sanoa,sehän riippuu siitä kauanko ko.koiraan menee.Onko rotu leikattava,nypittävä,haluaako pesuineen kuivauksineen jne.Itse teen ihan toiminimellä (Wilmatar) trimmauksia kaikenrotuisille koirille.
        Tunti veloitus on 30€.
        Esimerkkeinä,kääpiösnautseri nypintä ajelut/siistintä 2 tuntia=50€,hinta siksi edullisempi,kun ei tarvita nypinnässä kuluvia työvälineitä.
        Keskarivillakoira ja siitä pienempi,ilman pesua,noin 1 tunti=30€ jne.Kannattaa soitta ja kysellä lisää. 050-5992835


      • paskakissssa
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Mainittakoon, että likaiset tassut olivat minun virheeni, jonka jo myönsinkin, mutta toteanpa vielä, että nuo tassut jäivät leikkaamatta tämän vuoksi. Eli maksoin 30 euroa korvien, rinnan ja takapään leikkauksesta, jotka olivat täysin siistissä kunnossa, eikä niistä valitettukaan. Eikä koirani turkki ollut yhtään takkuinen, vaan siisti ja helppohoitoinen. Sinäkään et tuntunut tajuavan viestini pointtia, jonka toistan vielä: PIMEÄ TYÖ JA KESKINKERTAINEN ASIAKASPALVELU SEKÄ HEIKOHKO TYÖJÄLKI EIVÄT OLE 30 EURON ARVOISIA. ÄLKÄÄ MUUT SUOSTUKO MAKSAMAAN MOISESTA. KIERTÄKÄÄ KAUKAA PIMEÄN TYÖN TEKIJÄT, JOTKA NAUTTIVAT MUIDEN MAKSAMISTA VERORAHOISTA EIVÄTKÄ OSALLISTU KANSANTALOUDELLISIIN TALKOISIIN.
        P I S T E!

        ja kateelliset painelee verottajalle tai poliisille (en kyllä vielä keksinyt mitä poliisi tuolle asialle voi)

        Mitä jos kyseinen ihminen tekee sitä ihan harrastuspohjalta, joten verottajaakaan ei vois paskaakaan kiinnostaa. Koska noin meuhkaat ja olet kateellinen muutamasta kympistä, opettele itse trimmaamaan, huomaat ettei oo helppoa eikä saksetkaan ilmaisia. En olisi minäkään saksiani koirasi tassuihin rikkonut.


      • LOPETA JO VALITUS
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Mainittakoon, että likaiset tassut olivat minun virheeni, jonka jo myönsinkin, mutta toteanpa vielä, että nuo tassut jäivät leikkaamatta tämän vuoksi. Eli maksoin 30 euroa korvien, rinnan ja takapään leikkauksesta, jotka olivat täysin siistissä kunnossa, eikä niistä valitettukaan. Eikä koirani turkki ollut yhtään takkuinen, vaan siisti ja helppohoitoinen. Sinäkään et tuntunut tajuavan viestini pointtia, jonka toistan vielä: PIMEÄ TYÖ JA KESKINKERTAINEN ASIAKASPALVELU SEKÄ HEIKOHKO TYÖJÄLKI EIVÄT OLE 30 EURON ARVOISIA. ÄLKÄÄ MUUT SUOSTUKO MAKSAMAAN MOISESTA. KIERTÄKÄÄ KAUKAA PIMEÄN TYÖN TEKIJÄT, JOTKA NAUTTIVAT MUIDEN MAKSAMISTA VERORAHOISTA EIVÄTKÄ OSALLISTU KANSANTALOUDELLISIIN TALKOISIIN.
        P I S T E!

        LOPETA se valittaminen ja opiskele itse trimmaaman sen piskisi.

        Ihan oikeasti kukaan ei jaksa kuunnella tuollaista !!!!!!!!!!!!

        Ei kukaan.


      • torimyyjä
        hhh kirjoitti:

        nyt jotain rajaa, ei sinun ole pakko trimmauttaa koiraasi missä vaan, olisit kysynyt hinnan etukäteen! Lisäksi hinta ei ole vielä lainkaan korkea. Toi on taas tota suomalaiskansallista kateutta, arvaappas paljon tuttavat tienasi puolukan keruusta? Enpäs kerro, ettet ilmoita veroviranomaisille.

        Koira ei saa olla hiekkainen mennessään trimmaajalle. Satikutia olisit saanut muualtakin, tuttavani olisi jättänyt leikkaamatta. Sitäpaitsi, sekö oikeuttaa olemaan välinpitämätön toisten saksia kohtaan, kun tietää mistä niitä on saatu. Tuskin niitä nyt sieltäkään päivittäin satelee, ovat nimittäin arvokkaita.

        Sanoisin, että jos arvokkuutes haluaisit säästää, niin vaikene nyt hyvä ihminen koko hommasta tai opettele itse trimmaamaan, mieti mitkä tienistit!

        puolukankeruusta tienattu raha on verovapaata tuloa.


      • tuloja
        paskakissssa kirjoitti:

        ja kateelliset painelee verottajalle tai poliisille (en kyllä vielä keksinyt mitä poliisi tuolle asialle voi)

        Mitä jos kyseinen ihminen tekee sitä ihan harrastuspohjalta, joten verottajaakaan ei vois paskaakaan kiinnostaa. Koska noin meuhkaat ja olet kateellinen muutamasta kympistä, opettele itse trimmaamaan, huomaat ettei oo helppoa eikä saksetkaan ilmaisia. En olisi minäkään saksiani koirasi tassuihin rikkonut.

        Hei, harrastuspohjalta EI oteta silloin maksua. Kaikki missä raha liikkuu palvelun ja rahan välillä, kuuluu verotettavaan.


      • Anonyymi
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Mainittakoon, että likaiset tassut olivat minun virheeni, jonka jo myönsinkin, mutta toteanpa vielä, että nuo tassut jäivät leikkaamatta tämän vuoksi. Eli maksoin 30 euroa korvien, rinnan ja takapään leikkauksesta, jotka olivat täysin siistissä kunnossa, eikä niistä valitettukaan. Eikä koirani turkki ollut yhtään takkuinen, vaan siisti ja helppohoitoinen. Sinäkään et tuntunut tajuavan viestini pointtia, jonka toistan vielä: PIMEÄ TYÖ JA KESKINKERTAINEN ASIAKASPALVELU SEKÄ HEIKOHKO TYÖJÄLKI EIVÄT OLE 30 EURON ARVOISIA. ÄLKÄÄ MUUT SUOSTUKO MAKSAMAAN MOISESTA. KIERTÄKÄÄ KAUKAA PIMEÄN TYÖN TEKIJÄT, JOTKA NAUTTIVAT MUIDEN MAKSAMISTA VERORAHOISTA EIVÄTKÄ OSALLISTU KANSANTALOUDELLISIIN TALKOISIIN.
        P I S T E!

        Yleensähän koira pestään trimmauksen yhteydessä.
        Että mikä tässä on ongelma??
        Pommin trimmaus maksaa yli 100 euroa.
        Koskaan ei ole sanottu tassuista mitään, koirahan pestään trimmaamossa miksi ei saisi olla märkä ja tassut hiekassa.
        Turkin huollostahan siinä maksetaan.


    • Sanna Koponen

      Heissan!
      Kun koira tuodaan esim. minulle trimmaukseen on sen oltava puhdas ja täysin takuton.
      Oster A5 koneen terät maksavat 40 euroa kappaleelta, ja hiekka tassuissa pilaa ne.
      Samoin sakset maksavat järjestään yli 100 euroa kipaleelta. Niillä ei likaisia koiria leikellä edes isosta maksusta.

      Itselläni ei käy maksullisia koiria trimmissä, sillä trimmaan vain omia kasvattejani ja ne aina ilmaiseksi. Mutta olen seurannut trimmausmaksuja joten olen niistäkin perillä.

      Keskiverto koira trimmaus maksaa 40-80 euroa koiran koosta ja työmäärästä johtuen. Se on kallista lystiä, mutta jos ajattelee paljonko siinä on oikeasti työtä, se ei enää tunnukkaan kovalta hinnalta. Nimittäin trimmaaminen on hyvin fyysinen suoritus, samoin siivoaminen trimmauksen jälkeen.

      Trimmaajia on toki monen tasoisia ja kannattaa siis vertailla heitä. Jos ei miellytä paikkaa voi aina vaihtaa tai opetella itse laittamaan oman koiransa, jolloin se on rahallisesti ilmaista. Siinä kuluu vain aika ja hermot.

      Trimmaamisesta saadut satunnaiset tulot katsotaan harrastusluonteiseksi tuloksi, joten mitään järisyttävää et saisi aikaan, vaikka ilmoittelisit jokaiseen mahdolliseen byrooseen.

      Kaunista kevättä
      Sanna

      • napsu

        koirani, se on ainakin minun koiralleni parempi vaihtoehto kuin vieraalle vieminen. Trimmaamisen oppii nopeasti, kunhan vain muistaa olla kärsivällinen ja varovainen.
        Ja teen sen ihan mielelläni:)


      • kikkelitonttu
        napsu kirjoitti:

        koirani, se on ainakin minun koiralleni parempi vaihtoehto kuin vieraalle vieminen. Trimmaamisen oppii nopeasti, kunhan vain muistaa olla kärsivällinen ja varovainen.
        Ja teen sen ihan mielelläni:)

        Hieno homma!


      • Nallukka 11

        On tuo ihme homma Suomessa,jos koira viedään "koirakampaamoon siistittäväksi" ,niin täytyy olla pesty ja takuton,,hah !
        Thaimaassa kun viet koiran "huollettavaksi" ,niin saat pestyn harjatun ja leikatun hyvän tuoksuisena takaisin. Ja mihin hintaan,,,,10€ ei sen enempään !!!


    • stranger

      Jos et ole tyytyväinen koirasi trimmaukseen, opettele trimmaamaan itse!

      Katsotaaan, kuinka kunnolliset trimmaustarvikkeet maksavat, ja lasketaan työ päälle:

      - pöytä alk.100-160 €;
      - sakset alk.50-300 €, menee pilalle esim. pudotuksessa tai 1 kerta likainen hiekkainen koira (tarvitaan erilaisia 3 kpl vähintään);
      - aineet (shampoot, hoitoaiheet, antistatikit yms.) alk.25-50 € pullo;
      - kone terineen alk. 150 € 50-80 € terä;
      - kampoja ja harjoja alk.10 € kpl;
      - erikoisveitsiä yms. alk. 15 € kpl, tarvitaan 3-4 erilaista vähintään; kalliimmillaan 60 € kpl.
      - ja paljon, paljon muuta rodusta riippuen.

      Itse opiskelen trimmaamista ja erikoistun nypittäviin. Jouduin hankkimaan 1000 € edestä työkaluja ja tarvikkeita.
      Suomessa trimmaamista ei opeteta missään, joten kävin ulkomailla (800 € reissu).

      Työ ON raskas ja vaatii taitoa. Sitä paitsi pitää osata käsitellä koiria, varsinkin sellaisia, jotka EIVÄT ole tottuneen käsittelyyn (ja rimpuilevat pöydässä) -selliaseen koiraan trimmaamiseen menee tosiaan aikaa ja hermoja.

      Kyllä kannattaa kokeilla edes kerran harjata vaikkapa koko koira läpi ja pestä kunnolla, ja ottaa aikaa. Niin kysymyksen loppuvat lyhyen.

      • jovain

        Strangerin viestiin semmosta, että jos on tarkoitus trimmata vain oma koira, niin ei kyllä noita kaikkia tarvitse. ;) Vai tarkoititko, että mitä kaikkia rotuja trimmaava tarvitsee? Nimittäin itse omistan villakoiran ja trimmaan sen itse. Hinnat about tämmöiset:
        -pöytä 70€ (alennuksessa tosin)
        -sakset 95€ (huom, vain yhdet, riittää ihan hyvin)
        -shampoot (10€/pullo) (hoitoaineena käytän (silloin kun käytän) samaa, mitä omiin hiuksiinikin, eli en oikeastaan laske sitä...)
        -kone 60-65€ (ei erillisiä teriä)
        -kampoja & harjoja ~6-12€ kpl

        No jaa, siinä ne taitaa olla. Mutta kammat, harjat ja shampoot tarvitsisin, vaikken itse trimmaisikaan, joten...


      • Myöhäinen
        jovain kirjoitti:

        Strangerin viestiin semmosta, että jos on tarkoitus trimmata vain oma koira, niin ei kyllä noita kaikkia tarvitse. ;) Vai tarkoititko, että mitä kaikkia rotuja trimmaava tarvitsee? Nimittäin itse omistan villakoiran ja trimmaan sen itse. Hinnat about tämmöiset:
        -pöytä 70€ (alennuksessa tosin)
        -sakset 95€ (huom, vain yhdet, riittää ihan hyvin)
        -shampoot (10€/pullo) (hoitoaineena käytän (silloin kun käytän) samaa, mitä omiin hiuksiinikin, eli en oikeastaan laske sitä...)
        -kone 60-65€ (ei erillisiä teriä)
        -kampoja & harjoja ~6-12€ kpl

        No jaa, siinä ne taitaa olla. Mutta kammat, harjat ja shampoot tarvitsisin, vaikken itse trimmaisikaan, joten...

        Tämä aihe on kyllä jo todella vanha, mutta päätin silti laittaa oman mielipiteeni:

        Minusta trimmaajilla on oikeus verottomaan palkkaan; useimmat ovat kuitenkin nähneet vaivaa sen harrastuksen eteen.

        Se, että trimmaaja jätti tassut trimmaamatta on epäoikeudenmukaista minusta. Hänen olisi ainakin piänyt kysyä siulta voitko maksaa hiukan lisää siitä, että hän pesee ja kuivaa tassut ennen leikkaamista, ja huomauttaa asiallisesti sanoen, että sakset menevä pilalle kuaisten tassujen leikkaamisesta.

        On tylsää, että täällä solvataan aiheen aloittajaa. Se oli _hänen_ mielipiteensä asiasta, ja minusta hän oli toisinaan asiassaan ihan oikeassa.


      • NoName1092

        "stranger10.4.2007 19:23
        Suomessa trimmaamista ei opeteta missään, joten kävin ulkomailla (800 € reissu)."
        Väärin. Kyllä opetetaan, mutta samassa koulutuksessa tulee kaikkea muutakin ja maksaa aivan sairaasti.


    • ana-73

      Ihme ruikuttaja! 30e ei kyllä ole paljon 45min työstä,vaikka se ei ihan ammattilaisen tekemä olisikaan.Kokeileppa ruveta itse trimmailemaan kotonas,voi hermo mennä! ja tietysti sakset kuluu jos hiekkasia tassuja leikkaa.Ja mitä toisen tuloihin tulee,niin kateellisten panettelua.jos osaisit itse,niin varmasti ottasit käyvän hinnan,sillä esim.kaikki koirat ei paikallaan pysy kunnolla sitä 45min.Vaatii kyllä kärsivällisyyttä.Olen nähnyt!!

      • justme

        Järkyttävää luettavaa, ilmeisesti koko trimmaajien joukkio ärhähti aiheesta. Minusta jokaisessa asiakaspalvelutyössä täytyy pyrkiä olemaan ystävällinen ja jos asiakas toimii väärin, voi siitä huomauttaa ystävällisestikin. Jos on ärsyyntynyt työhönsä ja asiakkaisiinsa, ehkä silloin kannattaisi harkita alan vaihtoa.


    • euroa..

      on kylläkin melko vähän. Meillä kun cockerin käyttää trimmissä tulee hinakksi 40e. Trimmaaja on todella asiallinen ja taitava. Koira on sinne helppo viedä ja kun trimmaaja ka koirakin tuntevat toisensa homma toimii..

      • epskula

        meillä on trimmit ollu 40 € puolitoista tuntii menee, ku trimmaa..
        tosin aika outoo käytöstä ruveta sulle jäkättään, mut oikeesti sen koiran pitäs olla ihan kuiva ja puhdas,
        kun vie trimmaukseen. sillon on helpompi leikata jne jne....


      • Hau
        epskula kirjoitti:

        meillä on trimmit ollu 40 € puolitoista tuntii menee, ku trimmaa..
        tosin aika outoo käytöstä ruveta sulle jäkättään, mut oikeesti sen koiran pitäs olla ihan kuiva ja puhdas,
        kun vie trimmaukseen. sillon on helpompi leikata jne jne....

        Mulla on urakkaan sidotut taksat, jotka sanon koiran tullessa sisään ovesta. Melko tarkan noinhinnan sanon jo puhelimessa. Aikaa varaan 1-4 tuntia/koira -tseäni säästääkseni tavallisimmin 2,5 tuntia. Työn teen koiralle, toissijaisesti itselleni, kolmanneksi ihmiselle; koira rentoutuu ja luottaa.
        Yhden koiran olen joutunut kiinnittämään tankoon. Muutamalle olen turvallisuussyistä laittanut kuonoon kopan.
        Trimmaan koiran, vaikka se olisi mimmosessa kunnossa. Pääasia, että tulee hoidetuksi.
        Yhden omistajan sain itkemään, kun tuli hakemaan koiransa, olin vetäny puliksi - syystä.
        Luotan itseeni. Harvoin soittelen perään ja kyselen, mitä saa tehdä, jos siis tulee yllätyksiä eteen. Asiakkaat on vakuutettu.
        Terät tylsyy nopeasti, sakset ovat itseteroitettavaa mallia, parit trimmaussaksetkin on, mutta hyvin harvoin voin niitä käyttää.
        Pesen ja kuivaan koiran, jos tarpeelliseksi katson.

        Kynnet, johon aina kuuluu tassujen tarkistus 6€.
        Jalkojen trimmaus 1 tunti 15€ - 20€.
        Trimmaus 1,5-2,5 tuntia 35€ - 45€ - ...
        Nyppiminen 2,5 - 4 tuntia 50€ - ...

        Ei tartte polttaa tupakkia eikä juoda kaljaa ... nyhertää hauvan kanssa ja kuuntelee radiota.


    • ohhhoh

      mitä "trimmajia" ja ihmisiä täällä onkaan. Makso mitä mitä maksoi, kyllä asiakaspalvelun on oltava AINA kohillaan, huonosta palvelusta kuulee useampi kuin hyvästä! Eikä kaikki (esim. ne jotka vievt koiraansa trimmiin ekaa kertaa) voi tietä missä kunnossa koiran tulee olla sinne mennessä. Trimmaaja olisi voinut mainita asiasta omistajalle ja kysellä taustoja.. Tuollaista paikkaa en suosittelisi kenellekään.

      Nykyään voi Suomessakin opiskella trimmaajaksi ainakin 2:ssa koulussa, toinen Asikkalassa, toista en muista.
      Vielä kun löytäisi opparipaikan jostain..

      • sheltti

        Muistelen vuoden sisään lukeneeni paikallislehdestä tai muusta pienemmästä lehdestä, että iisalmessa järjestetään vuoden mittaista trimmauskoulutusta. Siis ihan trimmauskoulun tyyppinen, ei mikään lyhyt pintaraapaisu.


    • Vierailijanombertwo

      No huhhuh, ei kovin ystävällinen trimmeri, mutta 30 euroa, on kyllä järkyttävän halpa hinta. Ollaan käytetty koiramme eläinlääkärissä trimmattavana, ja maksanut jonkun 120 e.
      Mutta 30 on tosi halpa.

    • .................

      Meillä trimmi maksaa noin 35 euroa/kerta. Toki, koska koira on melko säännöllisesti näyttelyissäkin, ei koskaan pääse karva ihan hirveään kuntoonkaan. Aikaa menee sen minkä menee. Mutta tämä on todella kokenut rodun trimmaaja, joten rutiinilla homma hoituu nopeasti. Joskus on joku pikku takkukin ollut, mutta ei se ole koskaan haitannut trimmaajaa. Toki pyrin viemään koiran sinne mahdollisimman puhtaana, mutta täyspesua ei saa tehdä juuri ennen trimmausta. Ja aktiivinen koira kyllä myöskin likaantuu. Enkä voi millään pitää sitä koiraa niin, että kiellän siltä sen vaatiman aktiviteetin vain siksi, että se pysyisi puhtaana. Tätä ei trimmaajakaan kannata, tuntee rodun ja sen vaatimukset :D

      Trimmajalla on ihan oma yritys, ja on myöskin ko. rodun kasvattaja. Tämä koira on osittain nypittävä, ja osittain leikottava, moni ajaa ihan koneellakin, mutta tämä trimmaaja käyttää saksia. Jälki on sitäluokkaa, että laatuarvostelussa on lähes poikkeuksetta mainittu hyvä trimmaus.

      Olen mukana trimmauksessa aina, se sopii trimmaajallekkin. Koiraa ei sidota mihinkään, vaan itse nostelen korvia edestä. Samalla kun trimmaaja trimmaa, hän antaa vinkkejä näyttelyyn, mitä kannattaa tehdä, ja mitä kohtaa korostaa esitettäessä. Nämä hiukan vaihtelevat karvanmäärän mukaan.

      Tämän hyvän palvelun saadakseni joudun ajamaan melko kauas. Mutta sitten, jos näyttelyväli ei mene samalla trimmauksella, trimmaa tämä henkilö siistimistrimmauksen näyttelypaikalla, jos on siellä omien kasvattiensa kanssa paikalla.

      En pidä hintaa pahana, en millään, vaikka noita kuluja tuleekin näyttelytahdista riippuen 6-10 kertaa vuodessa. Aika aikaa kutakin, kohta näyttelytahtia hiljennetään, ja kokeisiin ei tartte aina joka karvaa saadakkaan ojoon. Itse en alkaisi näyttelytrimmiä tekemään, koska se ei ammattilaisellakaan tuon enempää maksa. Itselläni nimittäin tuhraantuisi aikaa niin moninkertaisesti, että sitä minulta ei riitä. Enkä katso järkeväksi maksaa hirmuhintoja noista välineistäkään. Seuraava koiramme tulee olemaan taas nimittäin sellainen, joka ei tarvitse minkäänlaista trimmausta, pelkkä pesu ja harjaus riittää. Jos olisi odotettavissa, että seuraavatkin koirat ovat samaa rotua kuin nykyinen, olisi asia eri, ehkä silloin voisin harkita investointia itsekkin.

      Huomioitava seikka on tosin se, että tämä viestiketju on ikivanha. Sen aikaista hintatasoa en itse osaa arvioida, mutta uskoisin, että noussuthan se on näinä vuosina, ei kai mikään tuppaa koskaan laskemaan ainakaan. Mutta vuonna 2011 on mielestäni tuo 35 euroa todellakin kohtuullinen hinta, huomioiden sen, että se menee veronsa hoitavan yrityksen kassaan, ja kuitinkin saa.

    • koiranystava
    • koira3467

      Asiallinen trimmauspalvelu www.ainiku.fi Helsingin Pukinmäessä

      • Toiseksi paras

        On hyvä, mutta riippuu paljon trimmaajastakin. Ekalla kerralla kesti 2.5 tuntia, enkä ollut tulokseen tyytyväinen, hinta 67e, toisella kerralla kesti tunnin (pesu ja trimmaus) ja hinta 65e ja hyvä lopputulos.


    • apuvaaaaa

      onko tietoa missä täällä tikkurilassa hakunilassa tai lähiympäristöstä olisi halpaa kääpiövillakoiran trimmaajaa olisin tosi kiitollinen

    • kissamestari

      30 euroa on TODELLA vähän, etenkin jos kyseessä on kotitrimmi. Kaveri kasvattaa cockereita ja trimmaa sekä koti että näyttelytrimmejä. Kotitrimmi koiran vaikeudesta riippuen 40-60 euroa, näyttelytrimmi kasvateille ilmaiset ja vieraille alkaen 80 euroa.

    • kikkelitonttu

      10euroa ivalossa

    • surullinen123

      nokialla tampereen kupeessa on koiratrimmaamo linea, aivan huono paikka... en suosittele. koira näytti trimmaamisen jälkeen kynityltä kanalta :(

    • terikata

      Ihmettelevälle
      Trimmaa toki itse jos hinta tuntuu kalliilta. Ei kukaan käske trimmaajille viemään. Hinta ei todellakaan kallis kun ajatellaan mikä työ. Trimmaussakset joilla jotain tekee ja pysyvät vähääkään terävinä maksavat 80-300 euroa riippuen terän pituudesta ja trimmikoneen terät 40-80 euroa. Niillä ei todellakaan teee mieli kenenkään leikata hiekkaisia koiria. Te valittajat, perehtykää asiaan ennenkuin tuotte mielipiteenne julki.

      • kikkelitonttu

        Okei!!


      • asiantuntemusta

    • Eemase

      Trimmausta Ylöjärvellä, Valkeakoskella ja Pälkäneellä
      [email protected] Hinta 40-80€ koirasta ja trimmistä riippuen.

      • scheissea

        HAH! Vein koirani PESUUN tuolle akalle. No laumanvartija oli ilman turkia tuon pesun jälkeen.Ilman omsitajan lupaa tehtynä, muunneltua totuutta, miksi teki ja sekin vaihteli, kuka sattui kysymään. Tehnyt kuulema sivutoimena 1,5 vuotta.......Aivan kauhistuksen paikka!Valitettavaa ettei noilla koiranturkinhoitajilla ole mitään koulutusvaatimuksia eikä kattojärjestöä. Kuka tahansa tohelo voi ryhtyä siihen kuten missit laulajiksi.


      • scheissea

        Juu, mutta kuitti ei tule automaattisesti. Ja kun tuli, käsinkirjoitettu kuitti, jonka järjestysnumeroa voi " painaa" vaikka 100 kertaa sen saman, eri asia, mikä menee verottajalle....ja kuitissa ihan muuta, mistä sovittiin. Teki vain ilman lupaa !


    • ???

      Joo on ne trimmausvehkeet kalliita, mutta silti asiakasta ei paranisi lähteä haukkumaan. Ihan perus käytöstapoja pitäisi olla kuitenkin kun kyseessä on kuitenkin palvelun annosta- koko paketista-ei vaan ainoastaa siitä karvan leikkauksesta. Ja tottakai hinta nousee jos trimmaaja joutuu leikkauksen lisäksi tekemään jotain muuta. Myös se kuitti on ihan perus juttu, joka pitäisi aina asiakkaan saada. Että örg vaan itsellenne.

    • Helsinki

      http://www.ainailona.fi/ siinä erinomanen paikka helsingissä. 4 kertaa käytetty ja aina oltu tyytyväisiä. Hyvä palvelu eikä todellakaan kallis (n.50€)

    • byh

      Kyllä se vaan on niin, että trimmausta voisi verrata jopa urheilusuoritukseen. Itse trimmannut ''pimeänä'' ensin perheen koiria ja sitä kautta kaverien ja kaverien kaverien koiria n. 3 vuotta. Suomessa, kun suurin osa trimmaajista on näitä itseoppineita kuten itsekkin. Ja kyllä ne välineet maksaa, että en tosiaan enää ota pöydälleni yhtäkään hiekkatassuista ja muistutan kyllä asiasta aina enne trimmiin tuontia.

    • eikä ollut kalliskaa

      Oulussa suosittelen furpettiä, on koulutettu, koira tykkäsi, vaikkei vielä näyttelytrimmejä teekään.

    • öldijhglädfkjhnläfkj

      Aloittajalle sen verran, että ammattitrimmaajan työ on jumalattoman raskasta. Ei pelkästään sen takia, että kädet väsyy, silmät väsyy, pää väsyy vaan myös sen takia, että trimmiin tuodaan aivan kamalassa kunnossa olevia eläimiä, jotka monesti olisi armeliaampaa laittaa kaksi metriä maan alle kuin enää leikata turkkia.
      Tuodaan myös huopaantuneita takkupalloja joista halutaan näyttelykoira. Arvaa onnistuuko. Ei todellakaan. Trimmaaja ei saa hoitamattomasta eläimestä millään taikatempulla upeaa näyttelytähteä vaikka kuinka yrittäisi.
      Itse otan 25-35e koirasta ja siihen käytetystä ajasta riippuen. Ainuttakaan takkua en aukaise, karvaakaan en pese, ja odotan että koira tuodaan puhtaana/kuivana trimmaukseen. Kaikki nämä asiat sanon aikaa varatessa ja niin, että normaalilla järjellä koiraa tuova ne myös ymmärtää.
      Olen yhteen koiraan pilannut yhden koneen terän ja kahdet sakset kun oli niin ryöttäisessä kunnossa. Sakset voi kyllä teroituttaa, mutta koneen terät ovat sitäkin kalliimpia, eivätkö yleensä tule kummoisina teroituksesta takaisin. Eli tuon 35e trimmauksesta jäin monta kymppiä miinukselle kun jouduin ostamaan uuden terän tilalle.

      Sanon asiakkaalle joka ikinen kerta jos koirassa on jotain vikaa. Totta kai sanon asiallisesti, mutta usein ihmisten mielestä on työkeyttä jos heille sanotaan asioita joita he eivät halua kuulla.
      Olen sanonut että tässä kunnossa en enää koiran turkkia aio laittaa, vaan se tulee käyttää useammin hoidettavana, tai omistajie tulee se itse hoitaa paremmin. Olen sanonut että koiralla oli järkyttävän pitkät kynnet ja selittänyt miksi niitä pitää leikata. Olen sanonut että koirasi muistuttaa enemmän ryhävalasta kuin cockerspanielia, ja selittänyt miksi koira ei saa olla lihava.

      Joku on ottanut nokkiinsa noista eikä tuonut koiraansa enää, mutta so what. Toiset taas ovat sanoneet etteivät ole huomanneet/tajunneet/tienneet ja luvanneet olevansa asian kanssa tarkempia. Tähänkin työhön kuuluu eläinrakkaus, ja suurinta eläinrakkautta on pitää huolta siitä, että eläimet voivat hyvin.
      Minun asiakkaitani ovat koirat, joita kohtelen hyvin ja ammattitaitoisesti. En halua koiran omistajaa mukaan, sillä yleensä koirat ovat rauhallisempia kun omistaja ei ole mukana. Jos joku ehdottomasti vaatii, saa jäädä. Nämäkin tapaukset ovat ensimmäisen kerran olleet katsomassa trimmausta, ja toisella jo pukanneet koiran ovesta sisään ja lähteneet.
      Asiakkaideni omistajille olen asiallinen ja ystävällinen, mutta sanon jos sanottavaa on.

    • 1+1+1

      Ei voi onneksi kukaan vaatia että omistaja poistuu trimmin ajaksi . Itse on koskaan jättäisi koiraani yksin trimmiin enkä myöskään kuuntelisi jos koiraani haukutaan ryhävalaaksi ...huh huh .Todellinen asiakaspalvelia :D Tottakai täytyy epäkohdista sanoa mutta erittäin asiallisesti ja asiakasta loukkaamatta . Ihminen maksaa trimmin joten hän on sinun asiakkaasi .

      Kyllä yleensä on ihan trimmaajan osaamattouudesta kiinni jos ei koirasta saa halutun näköistä ja tätähän ei moni trimmaaja halua kuulla . Jos koiran trimmi ei vastaa toivottua niin toivottavasti ihmiset tajuavat ottaa yhteyttä kuluttajasuojaan tai vaatia hyvitystä samointein .

    • fghghgjghjgh

      Mielestäni kallis jos verottomana tee ilmoitus.

      Asiallinen trimmaaja maksaa verot ja hinnoittelee sen mukaan. Muuten hinta olisi kohtuullinen.

    • öldijhglädfkjhnläfkj

      Selvästikään 1 1 1 ei halua tuoda koiraa minulle trimmiin, no se sopii.
      Selvästikään 1 1 1 ei myös ole koskaan trimmannut koiria, kun kuvittelee että mistä tahansa saa minkä tahansa näköisen. Koiran karva kaikkine laatu ja tyyppieroineen ei ole mitään ihmisen hiusta, josta saa pelkästään muotoilemalla ja muotoiluaineilla mitä tahansa aikaan.

      Kokeilkaa itse, niin tiedätte.

    • trimmaaja
    • typeriä ämmiä ne

      Mikähän siinä on, että venäläiset trimmaajat aina arvostelevat sekä koiraa että omistajaa, haukkuvat ja solvaavat. Ja vielä pimeänä tienataan rahaa. Sitten vielä kehtaavat ihmetellä, miksi venäläisiä inhotaan.

    • Pomeranian

      Hämmästelen suuresti Lauttasaaren Fashiondogiin liittyvää (asiattoman tekstin) kritiikkiä. Meidän on ollut vaikea löytää hyvää trimmaajaa pitkään, mutta kerran Helsingin keskustassa törmäsin todella hyvin trimmattuun koiruuteen, jonka omistaja neuvoi juuri tuonne Lauttasaareen. Sittemmin olemme käyneet lähinnä vain siellä. Jälki on aina ollut moitteetonta. Omalla uroksella kun on tuuhea pitkä pörröinen turkki, jonka leikkaaminen vaatii kärsivällisyyden lisäksi selkeää taitoa ja tämä Olga on hoitanut työnsä meidän tapauksessa kiitettävästi.

      Nyt muutama viikko sitten jouduttiin ottamaan ns. hätäaika trimmaukseen muualta, kun Olgalla oli todella pitkä jono (kertoo jo mielestäni laadusta se, että paikkaan on useiden viikkojen jonot) kävimme Punavuoressa All Fur Dogzissa trimmattavana. Tähän paikkaan olen todella pettynyt. Kolmessa vartissa koira oli kynitty (sanaa trimmaus tässä tapauksessa ei voi käyttää) niin, että paikoittain repsottaa pitkiä karvoja, takkuja edelleen "kainaloissa", kynsien leikkaus jäänyt ilmeisesti hieman kesken tai unohtunut kokonaan). Hinta 60€ tälle käsittelylle oli korkeampi kuin esim. tässä Lauttasaaressa 50€ missä koiralta siistitään kaikki edellä mainitut asiat huolellisesti. Ei auttanut muu kuin tarttua kotona saksiin ja siistiä eläin loppuun.

    • Liisa72

      Meilläkin pari cockeria joiden kanssa vauhtia piisaa... :) Ja, joo varmaan kaikenlaista "ammattilaista" markkinoilla. Onneksi meillä on ainakin täällä Lappeenrannassa erittäin ammattitaitoinen ja kohtuuhintainen trimmaaja: https://iloinenkirsu.fi/collections/koiran-trimmaus

      Vaikka meneekin vähän oman kotikaupungin mainostamiseksi niin pakko suositella täälläkin... ;)

    • geryery

      Itse trimmasin munakarvani. En maksanut itselleni mitään.

    • Mummutiellä

      Autostani puhkesi rengas tienpäällä ja viereeni onneksi pysähtyi nuorimies joka auttoi renkaan vaihdossa.Olin erittäin kiitollinen avusta ja annoin vaivanpalkkaa 30e .Mieleeni ei olisi edes tullut kysyä että maksaako verot tuosta rahasta!!!
      Se että alkuperäinen viestin aloittaja maksoi VAIVANPALKKAA koiransa trimmauksesta ja oli vähällä pilata laiskuuttaan trimmaajan sakset on 30e pieni summa.Ettäs kehtaa vielä kateuttaan edes kirjoitella asiasta!
      Häpeäisi!!

    • Anonyymi

      Kouvolassa jo toinen huono trimmaaja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kauhea paikka! Meidän koira oli tosi epätasaisesti ajettu ja toista koiraa ei suostunut nyppimään, kun liikaa työtä. Töykeä trimmaaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea paikka! Meidän koira oli tosi epätasaisesti ajettu ja toista koiraa ei suostunut nyppimään, kun liikaa työtä. Töykeä trimmaaja!

        Tuo todella karmeaa. Trimmaaja ei osannut työtään ja lisäksi todella epäsatasisesti ajettu. Lisäksi laskutti vielä 220 €, sikamaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo todella karmeaa. Trimmaaja ei osannut työtään ja lisäksi todella epäsatasisesti ajettu. Lisäksi laskutti vielä 220 €, sikamaista.

        Parturriko laskuri 220€???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parturriko laskuri 220€???

        Olen Parturrin omistaja ja voin vakuuttaa, että meillä ei tuollaisia summia laskuteta eikä töistä kieltäydytä. Uskomatonta puppua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo todella karmeaa. Trimmaaja ei osannut työtään ja lisäksi todella epäsatasisesti ajettu. Lisäksi laskutti vielä 220 €, sikamaista.

        En usko. Parturrin trimmaaja on tosi kiva eikä varmana veloita tommosia rahoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea paikka! Meidän koira oli tosi epätasaisesti ajettu ja toista koiraa ei suostunut nyppimään, kun liikaa työtä. Töykeä trimmaaja!

        Tunnen Parturrin trimmaajan. Ei taatusti kieltäydy töistä eikä ole töykeä


    • Anonyymi

      Minä olen käyttänyt Petite Kingdom palveluita ja olen tyytyväinen saamastani palvelusta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1806
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1386
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1309
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1303
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1237
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1028
    Aihe