Provera vai Lugesteron?

Kumpikohan noista olisi parempi keltarauhashormoni? Olen tosi herkkä kaikille lääkeaineille ja pelkään hulluna sivuvaikutuksia. Mulla on pari erittäin ikävää kokemusta Primolut Norista, joilla yritin siirtää kuukautisia joskus. Sain siitä ihan hirveät sivuoireet ja masennusherkkänä ihmisenä meni monta viikkoa että pääsin takaisin balanssiin. Nytten sitten gyne sanoi että se on ihan PAKKO käyttää jotain keltarauhashormonia, koska kohtu tallella ja estrogeenilaastari käytössä. Minkälaisia kokemuksia muilla on näistä kahdesta tuotteesta? Molemmista olis resepti, että kummalla sitä uskaltaisi aloittaa....

6

4836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttänyt myös

Proverasta ei kokemusta, mutta Lugesteronista kylläkin. Lugesteron on luonnollista ja itse en saanut mitään merkittävää sivuvaikutusta. Primolut Noria olen kans pari kertaa käyttänyt ja mulla myös huonoja kokemuksia, mutta tehokasta se on kylläkin tyhjentämään kohdun.

• Kova laki

Ehdottomasti ota Lugesteron. Se on luonnollista keltarauhashormonia, joka on hyvin turvallista ja hyvin siedettyä. Vielä parempi voisi olla Progesteron, jota käytetään emätinpuikkoina. Synteettisestä progestiinista, kuten Primolut Nor, on lähinnä haittaa. Niin kuin synteettisistä hormoneista yleensäkkin tapaa olla. Ne kun eivät toimi likimainkaan niinkuin omat, luonnolliset hormonisi.

• *dolfina

Mulle Lugesteron aiheuttaa ihan sietämätöntä huimausta. Se tuntuu jo yhden kapselin jälkeen, olo on kuin jossain toisessa todellisuudessa. Eikä mulle sopinut Primolutkaan. Kaikkein parhaiten on sopinut Terolut. Se on synteettinen mutta muistuttaa luonnollista kaikkein eniten näistä progestiinivalmisteista. Proveralla on vähän huono maine.

• Siis tuntuuko tuo huimaus vielä seuraavana päivänkin? Eli mulla on Lugesteroni määrätty otettavaksi illalla. Semmoista vaan vielä tiedustelisin että vaikuttaako vielä seuraavana päivänäkin tuo huimaus?

• käyttänyt myös
        Pirkko-Liisa kirjoitti:

Siis tuntuuko tuo huimaus vielä seuraavana päivänkin? Eli mulla on Lugesteroni määrätty otettavaksi illalla. Semmoista vaan vielä tiedustelisin että vaikuttaako vielä seuraavana päivänäkin tuo huimaus?

Sivuvaikutukset ovat tosi yksilöllisiä ja itse en ole saanut huimausta tästä keltiksestä. Silloin, kun sain reseptin, niin gyne sanoi, että sen voi myös laittaa suoraan emättimeen. Luovuttiin silloin siitä vaihtoehdosta, koska käytin jo paikallishoitona Ovestinia ja gynen mielestä alapäähän tulisi siten laitettua jo liikaa tavaraa, kun annostuksen pitäisi muistaakseni silloin olla vielä suurempi. Voisit kyllä kysäistä gyneltäsi sitä vaihtoehtoa..

• *dolfina
        Pirkko-Liisa kirjoitti:

Siis tuntuuko tuo huimaus vielä seuraavana päivänkin? Eli mulla on Lugesteroni määrätty otettavaksi illalla. Semmoista vaan vielä tiedustelisin että vaikuttaako vielä seuraavana päivänäkin tuo huimaus?

Mulle se huimaus tulee noin tunnin kuluttua tabletin ottamisesta ja sitä kestää noin neljä tuntia. Eli kun viimeksi yritin ottaa näitä ja otin aamulla yhden niin aamupäivä töissä oli tosi kummallinen, pelottava, mutta iltapäivää kohti olo normalisoitui. Ne suositellaan otettavaksi illalla, mutta niitä ei suositella lainkaan sellaisille, joille tulee helposti huimausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2533
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1798
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1618
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1613
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      8
      1148
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      978
    7. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      94
      965
    8. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      945
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      884
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      65
      867
    Aihe