Kolisee epätasaisella tiellä, kun auto on nosturilla ja ottaa apumiehen puoleisen renkaasta kiinni ja ravistelee välys tuntuu reilusti on ikäänkuin nupit olis väljät mutta eivät ole ei sisäpuolen eikä ulkopuolen nupit.
Merkkiliikkeessä vaihtoivat sisänupit (turhaan) sanoivat että ne olivat väljät, huonoa oli ammattitaito.
Itse totesin sitten myöhemmin että kolinan aiheuttaa hammastanko mutta mikä siellä kolisee ja voisko sitä mitenkään korjata? Ajettu vasta 65th;km 1.9TDI 06.
Hammastanko
9
1013
Vastaukset
- sama,
vika ollut passateissa jo vuodesta -97. Itsekin vaihdoin sisänupin kun en jaksanut irroittaa suojakumia vian paikallistamiseksi. Vika korjataan vaihtamalla hammastanko, itse ajelen tuolla niin kauan kun katsuri päästää läpi.
- aloittaja
Sitä arvelinkin ettei sitä voi mitenkään korjata, ja ehdin kysellä sen hintaakin, on kuulemma tuhat ekua pyöreästi, siinäpähän sitten koliskoon.
Jäi kyllä mainitsematta että kun laittaa moottorin käyntiin niin tuo välys häipyy lähes kokonaan, muttei kuitenkaan vaikuta kolinaan, renkaatkin tuppaa kulumaan enempi sisäreunaltaan vaikka kaikki kulmat ovat kohillaan.
- - minä vain -
Voisiko olla alatukivarren etummaiset puslat menneet löysiksi/kuluneiksi/väljiksi? Ei ole kovin kallis eikä paha remontti, jos vaikka osoittautuisi turhaksikin...
- aloittaja
Oli syksyllä jossa oikein vartavasten niitä testattiin, mutta katsastajakin sanoi että ovat virheettömät.
Tuo eturenkaitten kuluminenkin viittais johonkin välykseen, nelipyöräsuuntaus on tehty ja ne olivat
kohillaan, auto on kyllä hyvä ajaa menee suoraan eikä tuijaile.
Oliskohan sitten jotenkin puslat löystyneet? - - minä vain -
aloittaja kirjoitti:
Oli syksyllä jossa oikein vartavasten niitä testattiin, mutta katsastajakin sanoi että ovat virheettömät.
Tuo eturenkaitten kuluminenkin viittais johonkin välykseen, nelipyöräsuuntaus on tehty ja ne olivat
kohillaan, auto on kyllä hyvä ajaa menee suoraan eikä tuijaile.
Oliskohan sitten jotenkin puslat löystyneet?Kyllähän iskaritkin saattaa vanhemmiten rueta kolisemaan - noiden 65 tkm ajettujen nyt periaatteessa pitäisi vielä olla (ajettavassa) kunnossa, mutta väittäisin kyllä, että iskarin vaihdolla kyyti kuitenkin vähän paranee ja alustan äänetkin saattaa hiukan vaimeta. Boge:n iskarit siellä varmaan on alunperin ja pari niitä maksaa n. 155 e. Iskareiden alapää on tuubikiinnityksellä ja ovat sikäli keljut vaihtaa, ettei jousijalka sovi täyspitkänä tulemaan pois paikaltaan...
- välys
- minä vain - kirjoitti:
Kyllähän iskaritkin saattaa vanhemmiten rueta kolisemaan - noiden 65 tkm ajettujen nyt periaatteessa pitäisi vielä olla (ajettavassa) kunnossa, mutta väittäisin kyllä, että iskarin vaihdolla kyyti kuitenkin vähän paranee ja alustan äänetkin saattaa hiukan vaimeta. Boge:n iskarit siellä varmaan on alunperin ja pari niitä maksaa n. 155 e. Iskareiden alapää on tuubikiinnityksellä ja ovat sikäli keljut vaihtaa, ettei jousijalka sovi täyspitkänä tulemaan pois paikaltaan...
tuntuu, näkyy ja kuuluu hammastangossa kun tunkkaa renkaan ilmaan. Ei taida iskarin tai tukivarsien vaihdot auttaa.
- - minä vain -
välys kirjoitti:
tuntuu, näkyy ja kuuluu hammastangossa kun tunkkaa renkaan ilmaan. Ei taida iskarin tai tukivarsien vaihdot auttaa.
Eipä se sitten auta - onkohan tuo kiinassa vai turkissa tehty se hammastanko, kun nyt jo on väljä...
- Jusa 1.9tdi -97
- minä vain - kirjoitti:
Eipä se sitten auta - onkohan tuo kiinassa vai turkissa tehty se hammastanko, kun nyt jo on väljä...
Hammastangosta voit säätää välyksen pois,mutta älä liiaan kireälle muuten ei palauta ohjausta,puolikierosta kerrallaan ja kokeilua.
- Anonyymi00009
443
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.167495- 244277
- 993745
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi133174- 923129
- 553039
- 332757
- 462564
Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei132210Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa -kaudesta
Unelmia Italiassa -sarja on ollut supersuosittu ja uutta kautta on odotettu. Nyt on tullut se aika, että TV-katsojat pää82015