Jylkynkankaalta on viime aikoina tullut myyntin paljon rivi- ja luhtitalokohteita. Onko siihen joku erityinen syy? Näkyyvät olevan pääasiassa noin 2006 rakennettuja ja tietyn rakennusfirman tekosia, mutta johtuuko se vain siitä, että siellä ei muita ole?
Onko se niin kamala paikka, että sieltä pitää lähteä karkuun heti verovapauden edellyttämän 2 v asumisajan jälkeen, vai onko kyse vain nuorten perheiden joukkosiirtymästä ok-talomarkkinoille?
Jylkynkangas
21
5286
Vastaukset
vastaus:
1. kaatopaikka vieressä, haisee
2. Rottia juoksentelee pihoilla
Että on pitänyt olla melko vähä-älyinen tai täysin tietämätön joka sinne on rakentanut tai ostanut asunnon. Itse ihmettelin alunperinkään koko jylkynkankaan alueen rakentamista. - ei pakollinen
Asuntoalueessa ei ole mitään vikaa rauhallista ainakin minun mielestä täällä on. Elämäntilanteet ja tarpeet muuttuu kaikilla. Loppujen lopuksi ei tällä alueella nyt kumminkaan kovinpaljon ole asuntoja myynnissä.
- kämppä haussa
Eli asuinalueessa ei ole mitään vikaa, jos laittaa silmät ja nenän kiinni? Vai onko se todellisuus jossain näiden vastausten välillä? Jos jollakulla on vielä yksilöidympiä kokemuksia Jylkynkankaasta ja asuntoyhtiöistä sielläpäin, kertokaapa mielipiteenne. Onko kaatopaikasta oikeasti jotain haittaa, ja onko Jylkynkankaalla jotenkin pahempi tilanne kuin muilla lähiseudun asuinalueilla?
Siellä niitä rottia myrkytetään tämän tästä, eikä rotat niin tyhmiä ole että myrkkyä söisivät ja kaatopaikka haisee ihan oikeasti. Talkkarin kertomaa tämän.
- vähän älykkäämpi
rottamiehen vastaukset ovat taattua Suoli24 laatua. Tältä keskustelupalstalta on turha odottaa saavansa asiallisia vastauksia. Yritän siitä huolimatta. Rottia ei ole siis Jylkynkankaalla näkynyt. Eikä vähä-älyisiä, tai "täysin tietämättömiä". Olen asunut Jylkynkankaalla jo muutaman vuoden, (en silti vähä-älyinen) juuri näissä 2006 rakennetuissa luhtitaloissa, mitä on muutama myynnissä. Vuonna 2008 tuli kuluneeksi 2 vuotta kohteen valmistumisesta, sinä vuonna oli 1 asunto taloyhtiön 23:sta myynnissä (ja myytiin). Eli myyntivoittojen verotuksen vapautumisen piikkiin noita muutamaa 2009 loppuvuodesta myyntiin tullutta kohdetta on turha laittaa. Itse emme ole asuntoa myymässä, vaan viihdymme oikein hyvin. Nuoria lapsiperheitä näissä lähinnä asuu, ja lisää tilantarvetta voi tulla useilla perheillä. Normaalia muuttoliikettä.
Kaatopaikka haisee joskus, ehkä keskimäärin 2 kertaa kuukaudessa muutaman tunnin kerrallaan. Joskus useammin, joskus on pitkiäkin taukoja. Joku toinen alueella asuva voinee vahvistaa tämän jos sattuu lukemaan (eikä ole keskeyttänyt ketjun lukemista rottamiehen kommentteihin)? Samat hajut haisevat Linnanmaalla ja Kaijonharjussa asti, eipä ole Oulussa montaa täysin hajutonta kaupunginosaa.
Omasta puolestani suosittelen "Jylkkyä", varsinkin jos pitää rauhallisuudesta. Hiihtoladulle pääsee lähes suoraan omasta pihasta. Bussit tuovat kaupungilta hyvinkin myöhään viikonloppuöisin. Täällä ei ongelmallisia kanssaeläjiä ole näkynyt, kuten monessa kaupungin vuokra-asuntojen täyttämässä Oulun kaupunginosassa. - kämppä haussa
vähän älykkäämpi kirjoitti:
rottamiehen vastaukset ovat taattua Suoli24 laatua. Tältä keskustelupalstalta on turha odottaa saavansa asiallisia vastauksia. Yritän siitä huolimatta. Rottia ei ole siis Jylkynkankaalla näkynyt. Eikä vähä-älyisiä, tai "täysin tietämättömiä". Olen asunut Jylkynkankaalla jo muutaman vuoden, (en silti vähä-älyinen) juuri näissä 2006 rakennetuissa luhtitaloissa, mitä on muutama myynnissä. Vuonna 2008 tuli kuluneeksi 2 vuotta kohteen valmistumisesta, sinä vuonna oli 1 asunto taloyhtiön 23:sta myynnissä (ja myytiin). Eli myyntivoittojen verotuksen vapautumisen piikkiin noita muutamaa 2009 loppuvuodesta myyntiin tullutta kohdetta on turha laittaa. Itse emme ole asuntoa myymässä, vaan viihdymme oikein hyvin. Nuoria lapsiperheitä näissä lähinnä asuu, ja lisää tilantarvetta voi tulla useilla perheillä. Normaalia muuttoliikettä.
Kaatopaikka haisee joskus, ehkä keskimäärin 2 kertaa kuukaudessa muutaman tunnin kerrallaan. Joskus useammin, joskus on pitkiäkin taukoja. Joku toinen alueella asuva voinee vahvistaa tämän jos sattuu lukemaan (eikä ole keskeyttänyt ketjun lukemista rottamiehen kommentteihin)? Samat hajut haisevat Linnanmaalla ja Kaijonharjussa asti, eipä ole Oulussa montaa täysin hajutonta kaupunginosaa.
Omasta puolestani suosittelen "Jylkkyä", varsinkin jos pitää rauhallisuudesta. Hiihtoladulle pääsee lähes suoraan omasta pihasta. Bussit tuovat kaupungilta hyvinkin myöhään viikonloppuöisin. Täällä ei ongelmallisia kanssaeläjiä ole näkynyt, kuten monessa kaupungin vuokra-asuntojen täyttämässä Oulun kaupunginosassa.Kiitos ensimmäisestä kunnollisesta vastauksesta. Mitä mieltä olet niiden luhtitalojen laadusta? Kuuluuko äänet naapurista, onko mitään muita ongelmia?
- vähän älykkäämpi
kämppä haussa kirjoitti:
Kiitos ensimmäisestä kunnollisesta vastauksesta. Mitä mieltä olet niiden luhtitalojen laadusta? Kuuluuko äänet naapurista, onko mitään muita ongelmia?
Se riippuu pitkälti naapureista, onko kantapääastujaa, tai teknon yömyöhään kuuntelijaa. Itse en ole kokenut naapurista kuuluvia ääniä liian häiritsevinä. Ehkä äänieristys on kohtalaisen hyvä, tai sitten naapurit, tai jotain siltä väliltä.
Potentiaalisena miinuspuolena Jylkynkankaalla tulevaisuudessa on 2,5km päähän Haukiputaalle suunniteltu jätekeskus. Se, tuleeko jätekeskusta ollenkaan on käsittääkseni vielä auki, tuleva jätteenpolttolaitos antanee Ruskon jätekeskukselle vielä lisävuosia. Tämä ei ihan lähivuosien asia oman käsitykseni mukaan ole, eikä tarkkaa tietoa ole minkä tyyppisiä ongelmia keskus voisi alueelle aiheuttaa.
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=816032
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=834192
- Jylkkäri
Olemme asuneet täällä omakotitalossa kaksi vuotta, eikä todellakaan ole minkäänlaisia aikomuksia muuttaa. Alue on lapsiperheen unelma: rauhallinen, mutta leikkikavereita ja turvallinen leikkipuisto löytyy. Kauppa ja koulu 1.-9.lk on pyörätien päässä, ja matkaa 1 km. Itse asuimme aiemminkin Jylkynkankaalla mutta rivitalossa. Tiedän useita, jotka ovat muuttaneet Jylkynkankaan rivi- tai luhtitalosta saman alueen omakotitaloon tai erillistaloon
Rottia täällä ei todellakaan juoksentele :D Kesät suurin piirtein asumme pihalla, ja tongimme kukkapenkkejä, ja lasten kanssa möyritään leikkipuiston maastossa. Kaatopaikka haisee harvakseltaan, ehkä parina päivänä kuussa, mutta haju ei ole mitään verrattuna esimerkiksi paperitehtaan löyhkään, josta opiskeluaikana kärsimme Heinäpäässä.
Suosittelen muuttamaan alueelle, jos tykkää luonnossa liikkumisesta, rauhallisuudesta ja sietää sitä, että palvelut ovat 1 -3 kilometrin päässä. Tervetuloa!- en menis ostaan
kun Nokia menee Aasiaan. Monet parin lapsen inssiperheet myyvät kämpän pois ennen henkilökohtaista konkurssia. Omakotitaloja on myöskin myynnissä Oulussa kovasti samasta syystä. Mutta jos 800m2 tontilla on ne talot, niin voiko puhua omakotitaloasumisesta?
- kämppä haussa
en menis ostaan kirjoitti:
kun Nokia menee Aasiaan. Monet parin lapsen inssiperheet myyvät kämpän pois ennen henkilökohtaista konkurssia. Omakotitaloja on myöskin myynnissä Oulussa kovasti samasta syystä. Mutta jos 800m2 tontilla on ne talot, niin voiko puhua omakotitaloasumisesta?
Ilmeisesti myöskin yliopistolaiset myyvät nyt kiireesti asuntonsa ennen yliopiston ja omaa konkurssia? No, tuosta tonttiasiasta voisin olla melkein samaa mieltä. Jossain muualla (kuin Suomessa) talot rakennetaan ihan reilusti seinä kiinni toisen seinään, jolloin pienet tontit saadaan parhaiten hyödynettyä.
Kiitos asiallisista vastauksista. - oerfil
kämppä haussa kirjoitti:
Ilmeisesti myöskin yliopistolaiset myyvät nyt kiireesti asuntonsa ennen yliopiston ja omaa konkurssia? No, tuosta tonttiasiasta voisin olla melkein samaa mieltä. Jossain muualla (kuin Suomessa) talot rakennetaan ihan reilusti seinä kiinni toisen seinään, jolloin pienet tontit saadaan parhaiten hyödynettyä.
Kiitos asiallisista vastauksista.Jylkynkankaaltakin löytyy isoja paritaloja, joissa kuin kaksi omakotitaloa seinät kiinni toisissaan.
- general pancho
Onkohan ketju vaikuttanut positiivieseti ostopäätöksiin kun kohteet ovat kadonneet etuovesta :)
- tilapäistä
Taisivat pitää tuumaustauon. Nyt on yhdestä 8 (?) asunnon talosta 4 asuntoa myynnissä, ja pariin naapuritaloonkin pääsee. Voihan se sattumaakin olla, mutta väkisinkin epäilyttää?
- Jukolainen
Itsekin olen Jylkynkankaalla asunut kohta viis vuotta ja olen tykännyt, aivan ihastuttava paikka. Kaikki suhteellisen lähellä, ihanat maastot ym. Kaatopaikkaista ei ole ollut ongelmaa, tosiaan saattaa haista joskus, mutta hyvin harvoin, talven aikana ehkä useammin mutta voi mennä taas useitakin kuukausia ettei haise. Ja rottia en ole nähnyt koskaan, enkä ole keneltäkään kuullut että olisivat nähneet.
Tämä on hyvä paikka asua! Itse ajattelimme vaihtaa kohta isompaan ja edelleen Jylkynkankaalta jos mahdollista!- hogioiioopp
Itse en muuttaisi niihin lintupönttökyliin joissa haisee paska ja on jos mitä meluhaittaa.
- Tyttö, 16v
En menisi kehumaan Jylkynkangasta, mutta onhan se mukava asuinpaikka lapsiperheille: rauhallinen, puisto lähellä.. mutta niin, kaikki muu onkin sitten kaukana. Bussiyhteydet ovat mitä surkeimmat, ja lähikauppa on kallis..
Ruosteojakaan ei oikeen miellytä silmää, mikä rajaakin Jylkkärin sopivasti eristyksiinsä muusta maailmasta. (Rottia on näkynyt viimeksi vuonna 2007 minun silmiini.) Niin ja se kaatopaikka haisee, ja paljon. Rekkoja menee yhtenään viereisellä Alakyläntiellä. Muutan heti pois kun voin. - jylkkyläinen
Suosittelen suhtautumaan näihin s24 palstan kommentteihin isolla varauksella ja huumorilla. Jos haluat oikeita kokemuksia jylkynkankaasta niin tee retki alueelle ja pidä aistit avoinna. Jos sinulla on lapsia niin ota lapset mukaan ja mene paikalliseen leikkipuistoon jossa voit kysyä ihmisiltä mieltymyksiä alueesta. Se että jollain teinillä on kotiolot pielessä ja haluaa kotoa pois, ei tee alueesta huonoa. Itse 3vuotta olen alueella asunut ja yhtään rottaa en ole havainnut ja kaatopaikasta sen verran että pari kertaa kuussa ihan max ja ei haju kyllä elämistä haittaa
- Tyttö, 16v
Kotiolot pielessä..? Jylkynkangas on vain kaukana kaikesta, siksi haluan muuttaa pois ja niin kuin jokainen terve teini jossain vaiheessa tahtookin. :)
- jylkkyläinen _
Ei kannata muuttaa tänne
kaatopaikan haju oli taas pari päivää - asukas vuodesta 2004
Joo, ei kannata muuttaa tänne! (Me ei haluta tänne marisijoita = hankalia naapureita.)
- Anonyymi
Vaikka vanha aloitus, niin pakko kommentoida, että aivan ihana paikka asua. Rauhallista ja viihtyisää. Kaatopaikka ei ole minun nokkaani haissut ja rottia en ole nähnyt ikinä. Siilejä on ja oravia sekä rusakoita. Huuhkajan, palokärjen ja pohjantikan olen nähnyt ihan vasta tässä asuinalueella. Lähiöhäiriköitä ei kaivata tänne. Rauhalliset ihmiset tervetuloa. Itse olen asunut reilu 6 vuotta ja viihtynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529