Olen syönyt pari vuotta Efexoria, annosta on vähennetty ja nyt haluaisin lopettaa ko. lääkkeen
käytön. Lääkäri sanoi vai että senkun lopetat. Yritin olla pari päivää ottamatta, tuli hirveä huimaus, sydämen tykytys ja väsymys, aivan tsombi olo. En pystynyt olemaan ilman lääkettä, pakko oli taas jatkaa.
Miten pystyn lopettamaan tämän? Lääkäri (työpaikkalääkärini) ei ottanut mitään kantaa vieroitusoireisiin, sanoi vaan että pian ne ohi menee... En pysty tuossa tilassa olemaan töissä, teen tarkkaa työtä rahojen kanssa,en voi olla tsombina töissä.
käytön. Lääkäri sanoi vai että senkun lopetat. Yritin olla pari päivää ottamatta, tuli hirveä huimaus, sydämen tykytys ja väsymys, aivan tsombi olo. En pystynyt olemaan ilman lääkettä, pakko oli taas jatkaa.
Miten pystyn lopettamaan tämän? Lääkäri (työpaikkalääkärini) ei ottanut mitään kantaa vieroitusoireisiin, sanoi vaan että pian ne ohi menee... En pysty tuossa tilassa olemaan töissä, teen tarkkaa työtä rahojen kanssa,en voi olla tsombina töissä.
Vastaukset 2
Vanhimmat
Mulla aiheutti kyseisen lääkkeen lopettaminen samoja oireita. Ne kesti noin pari viikkoa, ja meni pikku hiljaa pois.
Ne vieroitusoireet pitää vaan kestää, kyllä ne menee ajan myötä ohi. Tietysti ihmisestä ja annoksesta riippuen kauanko ne vieroitusoireet kestää.
Heippa, kyllä psyykelääkkeiden, rauhoittavien yms. lopetus tulee tapahtua asteittain. Esim jos normaali annos hoidon aikana ollut 30 mg, lopetus tulee kestää parisen viikkoa, pari päivää 25 mg, pari päivää 20 mg, pari päivää 15 mg jne. Näin jää moni paha vieroitusoire tulematta.