Voisiko liityä jotenkin MS:ään?

Plot

Löytyisiköhän täältä kohtalotovereita omalle sairauskertomukselleni?

Syksyllä 2009 kaikki sai alkunsa. Olen aina ollut perusterve nuori naisen alku. Olin aika masentunut ja stressaantunut töistä ja koulusta, masennus johtui siitä että jouduin asumaan yksin koko syksy opiskelupaikkakunnallani. Syyskuun puolessa välissä sairastuin erittäin ikävään ja kivuliaaseen kurkkukipuun joka kesti yli kuusi viikkoa. Samaan aikaan sain ihan järkyttävän pistosmaisen kivun hartiaan, pistos oli jo tuntunut parisen viikkoa välillä voimakkaammin välillä ei niin voimakkaasti. Sitten kipu tuli niin sietämättömäksi että jouduin lähteä terveyskeskuksen vastaanotolle. Kerroin siellä ed.main. tarinan ja he passittivat lähetteen kanssa keskussairaalaan sillä ekg:ssä oli näkynyt jotain pientä "heittoa". Osottautui myöhemmin harmittomaksi sydämen lisälyönneiksi ja painotan, että niittenhän takia en lääkäriin mennyt vaan hartia/kurkku kipujen takia.

Tästä alkoi rumbaaminen yksityisellä sekä kunnallisella lääkärillä. Aloin ahdistua ajatuksesta että sairastan kurkkusyöpää ja sain myös lieviä paniikkikohtauksia. Ennen kurkkukipua sairastin flunssan. Kurkkukipu johtui yksityisen lääkärin mukaan kitaristulehduksesta joka myös hieman märki. Sain lääkäriltä antibioottikuurin (Amoxin muistaakseni). Antibiootti tehosi juuri ja juuri kurkkukipuun, vielä kauan sen jälkeen nielurisani oireilivat mm. tuntui painetta risoissa sekä sellaisia keltasia lönttejä risoissa, (ei ollut anginaa testin mukaan). Syötyäni kuurin loppuun sain kuumeettoman influenssan, rajun sellaisen. Tämän jälkeen alkoi ihmeellinen oireilu joka vielä tänäkin päivänä on osa arkeani.

Antibioottikuurin loputtua tuntui kuin kehossani olisi kulkenut jokin virus/bakteeri läpi joka ikisen lihaksen, tunsin siis kun "virus" siirtyi lihaksesta toiseen. Alkoi kuumotus kämmenpohjissa ja jalkapohjissa, nivelkipuja joka sormessa ja molemmissa kämmenissä. Tikustelua, pistelyä, kihelmöintiä joka puolella kehoa nykyään enimmäkseen käsissä ja jaloissa. Pohjelihakset alkoivat ramppaamaan ja tähän söin magnesiumia joka auttoi. Myöhemmin tuli elohiiri joka puolelle kroppaa. Tässä vaiheessa aloin niin masentua ja ahdistua kun uusia oireita vain ilmeni lisää. Joten kaikki masennuksen ja ahdistuksen oireet olen käynyt läpi.

Nyt tammikuussa olen käynyt nerologilla. Teki "palikka" testit mm. sen vuoksi että pelkäsin ihan mielettömästi sairastavani MS:ssää. Testin mukaan ei ole pelkoa, mutta silti....pelkään. Olen ollut syyskuusta lähtien flunssaisen oloinen ja nyt uudestaan tuo kurkkuni ja nielurisani ovat alkaneet taas oireilla. Minulle tuli myös ihmeellinen punainen täplä ihottuma molemmille puolille selkään ja vatsaan. Silmäni ovat kuivat ja välillä myös kutisevat todella paljon. Pohkeessa on ajoittan tunne kuin joku pitäisi siitä ympäri asti kiinni. Ja nuot pistelyt, polttelut ja kihelmöinnit ovat pysyneet arkipäiväisinä. Lisäksi minulle on tullut paljon pieniä selittämättömiä mustelmia lähinnä molempiin reisiin sekä käsivarsiin. Mistäköhän yhtäkkinen mieltön oireilu voisi teidän mielestänne johtua. Olisiko jotain neurologista tai homeesta tai jostain muusta aiheutuvaa?

Tulipas stoorailtua... mutta olisi kiva kuulla jos jollain toisellakin olisi samankaltaisia oireita tai edes sinne päin. Sekä asiallisia kommentteja muutenkin kaipailisin. Kiitos jo etukäteen vastaajille vaivannäöstä :)

4

1601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikuttaa

      siltä, että olet jäänyt bakteeri-/virusten aiheuttamien sairauksien joukkoon. Oireesi voisivat olla influenssan jälkitilaan liittyviä, allerginen reaktio antibiootille tai mainitsemastasi homeesta johtuva. Oireesi voivat myös osittain psykosomaattisia eli kun psyyke rasittuu eikä sitä saa purettua niin elimistö alkaa sairastaa fyysisesti. Mainitsemasi stressi ja masennus ovat hyviä "syyllisiä". Kun tarpeeksi kauan hakee itsestään jotain sairautta niin ajan myötä alkaa tuntua, että sairastaa sitä.

    • exx-kofeinisti

      Käytätkö kofeiinia (kahvia, energiajuomia, teetä, kolajuomia jne), kofeiinin päivittäiskäyttö aiheuttaa osalle kroonisen myrkytyksen, kofeinismin, joka diagnosidaan aina väärin, joko psyyken vaivaksi, tai sitten jollain neurologisella roskakoppadiagnoosilla, jonka aiheuttajaa ja mekanismia ei tunneta.

      Kofeinismin yhteydessä voi esiintyä suolistohiivan liikakasvua, joka voi aiheuttaa omalta osaltaan monenlaisia oireita iho-oireista keskushermosto-oireisiin. Sienet ja bakteerit erittävät monia keskushermostomyrkkyjä, gliotoksiineja. Kofeinismi aiheuttaa myös vastustuskyvyn alenemista, joka altistaa kaikenlaisille viruksille, homeille ym. oireita eiheuttaville tekijöille, jolloin on mahdotonta sanoa, mitkä oireet johtuvat mistäkin tekijästä. Minulle ilmaantui jopa ihokasvaimia jalkoihin, noin puolen sentin mittaisia pyöreitä kohoumia, jotka irtosivat pian itsestään, ja jättivät ihoon ruskean laikun.

      Kofeiini hajottaa lihassoluja kiihdyttämällä adrenaliinin erittymistä, joka aiheuttaa lihassoluihin kemiallisen epätasapainon, jolloin solu paisuu ja repeää. Solun sisältä vapautuu myoglobiinia, joka pilkkoutuu maksassa, ja verenkiertoon ilmaantuu porfyriineja, veren ja lihan punaista väriainetta, ja voimakasta keskushermostomyrkkyä, joka aiheuttaa mm. voimakasta lihasjäykkyyttä, tuntohäiriöitä, ja psyyken oireilua, jopa psykoosia myöten.

      Pääsin omista oireistani ilman lääkkeitä siirtymällä emäksiseen ruokavalioon, jonka perustana on ehdottomasti kofeiinin täydellinen lopettaminen, sillä se ylläpitää useita kehoa happamoittavia prosesseja, joiden vuoksi virtsahapot kestyvät lihaksiin ja jänteisiin, aiheuttaen polttavia ja pistäviä kipuja. Kofeiini myös tappaa soluja kaikkialla kehossa, aiheuttaen osteoporoosia, rabdomyolyysiä ja keskushermoston solukuoleman kiihtymistä, sekä hippokampuksen alueen vaurioita, jotka aiheuttavat aivosumua eli etenevää dementiaa.

      Jos käytät kofeiinia, poistuvat sen aiheuttamat oireet vuodessa tai parissa kun lopetat täysin ja siirryt emäksiselle dieetille, joka lopettaa solutuhoa aiheuttavat prosessit ja puhdistaa kudoksia niihin kertyneistä myrkyistä, jotka aiheuttavat oireilua.

      http://qmies.blogit.fi/

    • ämmää ja ässää

      Nimittäin tuo märkivä kitarisa,minulla tulehdus/märkiminen äityi niin pahaksi että meinas koko kurkku mennä umpeen! (voi johtaa kuolemaan) No siitä sitten kiireellisenä samana päivänä nukutukseen ja leikkaukseen. Niitä minun angiinoita ja mystisiä kurkkukipuja hoidettiin vuosien varrella monilla antibioottikuureilla,aina tuli takaisin. Lääkäri totesi että tuon märkivän kurkun ainoa hyvä hoito on leikkaus,koska vaikka kuinka söis antibiootteja,niin aina jää joku "pesäke" kytemään sinne kita/nielurisan uumeniin tullakseen taas flunssan yhteydessä esiin.

      Nyt ei tosiaan ole vuosiin ollut mitään kunnollisia kurkkukipuja,mutta eipä nuo leikkauksetkaan houkuttele varmuuden vuoksi?
      Pakko myöntää että flunssatkin on vähentyneet,oliskahan molemmat taudit hieman riippuvaisia toisistaan.
      Minulla myös oli alkava DB2 joka pahensi tulehdusta Ms tauti joka todettiin vuosi takaperin n:39 ikäisenä,että minä taidan olla pian kipujen kävelevä tietosanakirja aina löytyy vastaus....

      Älä nyt säikähdä mutta kun Diabetestä todettiin niin selvisi kipeään täplää selässä syy: sienitulehdus joka on yleistä sokeriaineenvaihdunta häiriöissä DB 2,aina vain söin herkkuja ja ihmeteltiin lääkärin kanssa voiteiden kanssa,mistä kysymys. (ennen diagnoosia) MUTTA ÄLÄ NYT turhaan ala hätäileen,voi olla sinulla vaaratonta ihottumaa!!!

      • Plot

        Ajattelin päivittää tänne hieman tilannetietoja.. Eli kävin terveyskeskuksessa ottamassa borrelioosi verikokeet. Tulokseni oli siinä rajoilla, joten kuun lopussa uusintaverikokeisiin.

        Välissä on myös tapahtunut sellaista että viisaudenhampaan kohdalle nousi kipeä patti. Joten siitä sitten heti hammaslääkäriin. Patti puhkaistiin ja sain kaksi antibioottikuuri päällekkäin. Kuin ihme olisi tapahtunut, kaikki puolen vuoden aikana ilmentyneet oireeni hävisi!! Mutta nyt taas kun kuurista on jo parisen viikkoa on oireet ilmenny pikku hiljaa takaisin :/

        Toivoisin vain että saisin pitkän antibioottikuurin jotta nämä osittain kivuliaat oireet häviäisivät.

        Aurinkoista päivän jatkoa kaikille! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe