Psori,nivelet,trexan

-henkka-

Hei psoriaatikot! Onko teillä kokemuksia trexan lääkityksestä?Itse aloitin marraskuussa trexanin lähinnä niveloireisiin. Jonkin verran auttanut iholle mutta nivelet turvoksissa,jäykät ja erittäin kipeät. Ei tosiaan tunnu mitenkään helpottavan niveloireita. Burana 600 ja 800 avulla saan itseni jotenki sängystä ylös ja kituuttelen päivän kivuissa :-( Kertokaa omia kokemuksia.

4

1030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lajitoweri

Mulla oli alkuun annoksena Trexan 1x10mg/viikko, siitä ei juurikaan ollut hyötyä ihoon eikä niveliin. Joulukuun alussa lääkäri tuplasi annoksen ja nyt sekä iho että nivelet ovat vuodenaikaan nähden selvästi paremmat kuin yleensä. Mikä annostus sulla on siinä Trexanissa? Tosin kun olet vasta pari kuukautta syönyt lääkettä olisi kai kohtuutonta odottaa ihan kovin radikaaleja muutoksia. Tsemppiä, kyllä se siitä iloksi muuttuu!

• Lajitoweri edelleen

Miten ketjun avaajalla menee? Kun itse kirjoitin tähän ketjuun tammikuussa, näytti että lääkkeen tuplaus olisi tehnyt todella hyvää. Ja tekihän se, mutta kun alkoi tämä ennätys(?) kuuma kesä, niin oireet pahenivat aika rankasti. Varpaat ei vaivannut, sorminivelet senkin edestä. Huonosti nukuttuja öitä tuli varmaan ennätys määrä. Pakko oli pitää yötäpäivää tuuletinta/ristivetoa päällä, autossa vastaavasti ilmastointia. Nyt kun lämpötilat on laskemaan päin, yötkin menee paremmin. Aurinkoista ja kivutonta syksyä odotellen...

• kärsivä

Olen käyttänyt puolitoista vuotta trexsania 20mg eli 8 klp/viikko. Olo on väsynyt ja vaivun vähän omiinoloihini
      lääkkeen oton jälkeen. Lääke on auttanut jonkin verran, mutta toivottuun tulokseen ei ole päästy. Hiukset ovat harvenneet ja elottomat. Keuhkot vinkuu ja pystyn hengittämään vain pinnallisesti ja kuiva yskä hakkaa
      kokoajan. Se oire on ollut mielestäni vaikein. En jaksa kävelläkään kuin n.100 m ja on jäätävä tasaamaan hengitystä. Lääkkeen sivuvaikutukset ovat siis pahat, mutta niin on psoriaskin luokiteltu minulla vaikea-asteiseksi. Kaksi kuukautta sitten tuli myös kilpirauhastulehdus joka yhdistettiin psoriasikseen. Vaikeaa on, mutta olen jatkanut sinnikkäästi lääkkeen ottoa.

• äöllklkjkjhjh

Haittavaikutuksesi ovat kyllä niin pahat, että mikset ehdota lääkärillesi lääkkeenvaihtoa? Muitakin lääkkeitä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      66
      5151
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      129
      3757
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      48
      3194
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2257
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      450
      1964
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1648
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1365
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      64