Hankitko hoitopöydän vai sylihoidatko?

Pöydätön

Mie aloin tässä pohtia, että onko enemmän sääntö kuin poikkeus nykyään, että vauvaperheessä on hoitopöytä? Itse olen työssäni aika montaa vauvaa pyöritellyt, ja harvemmin sitä hoitopöytää tai muuta alustaa tulee käytettyä (kun se pitäisi aina laittaa sitä varten kuntoon lasten välillä :D). Tietysti jos kovin tehokkaat soossit on niin voi levittää pyykkiin menevän pyyhkeen sängylle riisumisen ajaksi... mutta en minä ole ajatellut mitään hoitopöytää hankkia.

14

529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 39+2

ilman muuta,

• Ninnaliinuska

ainakin hoitopöytä on ollut ihan ehdoton, alakaappiin sekä parille hyllylle saa sitten kaikki tarvittavat vauvan vaatteet, vaipat, voiteet ja täten myös helposti aina käden ulottuvilla. Koin sen tosi hyväksi esikoisen kohdalla ja aion myös hyödyntää tulevan vauvan kanssa.

Nämä on kuitenkin makuasioita ja jokainen kokee sen käytön tarpeellisuuden niin eri tavalla.

• lklkl

Säästää selkää kun saa vaihtaa vaippaa/hoitaa vauvaa oikealla korkeudella. Kaikki tarvikkeet on valmiina käden ulottuvilla. Itse sain lainaksi hoitopöydän. En välttämättä raaskisi ostaa uutta, kun käyttöaika on lyhyt ja ilmankin pärjää.

• rjryjt

en hanki, vessassa on iso taso, pehmuste siihen ja hyvä on

• kjknkj

Ei oikeanlainen hoitopöytä varmaan ole turha vauvaiän jälkeenkään. Meillä oli hoitopöydällä kukkia ja vaatteita kaapeissa. Se oli sellane iso puinen. Siis tämä oli silloin kun olin lapsi eli 90-luvulla.

• tämmönen v56

taso ja siinä pehmuste. Se on paras. On meillä lainassa hoitopöytäkin, mutta tympeä aina retuuttaa vessaan asti pesulle, kun khh:ssa hana on vieressä. Mieluummin puen pientä niin, koska sylissä alkuun hankala pukea. Nyt kun vauva jo istuu ja on jämäkkä niin onnistuu sylissäkin pukeminen. Sylipukemisen sanotaan kyllä parantavan vauvan motoriikkaa, mutta mun selkä ei sitä kyllä kestä.

• ---

Me ostettiin hoitopöytä ja tyttö on nyt 3kk. Ensimmäiset pari kuukautta vaihdoin vaipat ja vaatteet hoitopöydällä aina, mutta nykyään menee paljon helpommin meidän sängyllä. Pääsee samalla makoilemaan tytön viereen ja seurustelemaan. Tytölläkin paljon turvatumpi olo jotenkin, kun äiti on lähempänä :)

• skngjl

vauvalle, sekä alustat :) Helpompi ja kivempihan se on kuin sängyllä vaihdella.. Ja hoitoalusta on helppo pyyhkäistä jos jotain pääsee siihen sotkemaan.

• 38+2

Joo hankin kyllä. Ja kokemuksesta tiedän etten siinä tuu tälläkään kertaa vaihtamaan juurikaan vaippoja mut on kiva kun on paikka missä vauvan tavarat ja vaatteet on. Oon yleensä vaihtanut sängyllä, sohvalla tai lattialla =)

• Hoitopöytä

on valmiina odottamassa helmikuun tulokasta. Kaikki tavarat käsien ulottuvilla ja vauvan vaatteet laatikoissa, kun ei muutakaan kaappitilaa vauvaa varten ole. Eikä kodinhoitohuonetta jonka tasoa voisi hoitopöytänä käyttää. Sitten kun vauva sen verran iso, ettei vaippoja tule siinä enää vaihdettua, irrotetaan hoitotaso ja säilytetään vaatteet edelleen samassa lipastossa.

• ...Mieheni työpaikalla oli käyttämättömänä Ikean apupöytä.Pöytä on täyspuinen,kahdella hyllyllä varustettu juuri sopivan korkuinen.Käskin miestäni kysymään,joutaako pöytä meille,ja nyt se ajaa meillä hoitopöydän asemaa.Laitoin hyllyille korit,koristelin vauvamaiseksi,ruuvasin jalkaan pyyhekoukun ja ostin hoitoalustan päälle.Lopputulos on tosi persoonallinen,mutta käytännössä päästään kokeilemaan vasta jonkun ajan kuluttua..Olen muutenkin,pienissä rahoissa kun olen,käyttänyt ompelutaitojani ja luovuutta vauvakodin rakentelussa..Ja nauttinut siitä!

• parempi vaihtoehto

Ei sen tosiaan tarvitse olla mikään virallinen ja oikeaoppinen hoitopöytä:D Meillä on kirppikseltä ostettu pieni ruokapöytä, jonka korkeus on juuri sopiva. Siihen on pistetty päälle hoitoalusta ja nätit korit. Tilaa on paljon enemmän tarvikkeita varten kuin virallisilla hoitopöydillä, joten minusta ehdottomasti parempi vaihtoehto, edullisempi ja oikeastaan nätempi myös! Vauvan vaatteille meillä on suuri lipasto, joka on liian korkea hoitopöydäksi, mutta myös tuohon pöydän päälle mahtuu muutama pinkka vaatteita.

Minä halusin hoitopöydän nimenomaan sen takia, että siinä vaipat ja muut tarvikkeet ovat käden ulottuvilla, eikä tarvitse ottaa rasvoja sun muita sänkyyn tai sohvan päälle. Selkääni haluan myös säästää.

• jenia

En raaskinut ostaa hoitopöytää, eikä se pieneen asuntoon mahtuisikaan. Ostettiin muutamalla kympillä pinnasängyn päälle tuleva taso ja laitettiin vauvan hoitotarvikkeet viereiseen vaatekaappiin hyllyille. Yhtä helppo ottaa sieltä kuin hoitopöydältäkin. Ja jotenkin ollaan fiksoiduttu hoitotasoon, kun nyt 1,5 vuotiaankin vaipat yhä vaihdellaan tason päällä.. tietty housuvaipat saa vedettyä muuallakin, mut teippivaipat helpompi kiinnittää kun toinen jaksaa nipinnapin vielä sen aikaa makoilla.. :)

• hniuguioycfvlhb

Mulla kaks lasta ja kolmas tulossa.Hoitopöytää en ole koskaan hankkinut enkä aio hankkiakaan.Turha kapistus viemässä vaan tilaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe