Apocyclin 500 ja pahoinvointi

aijaiaaaii...

n. 0,5-1h lääkkeen ottamisen jälkeen alkaa Pahoinvointi ja röyhtäilyt jota kestää jonkun aikaa...lääkäri käski ottaa ennen ruokailua, mutta aika mahdottomaksi menee, onko muilla tästä lääkkeestä pahoinvointia? ei se mukavaa ole joka kerta kun tabletin ottaa niin kärsiä pahoinvoinnista ja kun Akneni on paha niin pitäisi pois hoitaa.(selässä,kasvoissa, rinnassakin jonkun verran)

Tarvitseeko minun nyt kuitenkaan tämän takia lääkettä lopettaa?... :l

12

1574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rkjowe

      joo mulla on ihan sama juttu!! mut nyt on uloste muuttunut mustaksi! hhmm johtuukohan se tosta lääkkeestä?

      • jsipaa

        Itse olen nyt syönyt noita 500mg tapletteja about 150kpl ja ei ole ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia.


      • 202

        muuttaa ulostetta mustaksi, soitahan lääkärille


    • huganuga

      Kannattaa muistaa sitten, että pari tuntia ennen ja jälkeen lääkkeen ottamisen ei saisi syödä mitään maitotuotteita tai mitään rautaa sisältävää ruokaa.. haittaavat lääkkeen imeytymistä ja näin ollen teho on pienempi.

      Mulla oli kans pahoinvointia tuon lääkkeen kanssa (ei tosin joka kerta lääkkeen ottamisen jälkeen), mutta se on ihan "normaalia", pahoinvoinnista on mainittu lääkkeen sivuvaikutuksissa.

      Itse en kokenut pahoinvointia niin pahaksi, että olisin ajatellut lääkkeen käytön lopettamista. Ehkä kannattaa kysyä, josko lääkäri osaisi neuvoa jotain konstia tahi lääkettä pahoinvoinnin poistamiseksi tai edes pienentämiseksi.

      • jokujonne01

        itse tällähetkellä syön apocyclin 500mg ja noin puolituntia lääkkeen ottamisen jälkeen alkaa "pahoinvointi" aamuin pahoinvointi on pahimmilaan (huonoa oloa, voimaton fiilis, röyhtäilyä ja viimeisenä kolmena aamuna oksentelua) iltaisin yleensä ilmenee vain huono olo. pitäskö ottaa yhteyttä lääkäriin?


    • Tyyt

      En pysty ottamaan tetrasykliiniä tyhjään mahaan (voimakas pahoinvointi), joten otan sen ruoan kanssa tai vähän aterian jälkeen. Kunhan katsoo, ettei ruoka sisällä maitotuotteita (kalsiumia) niin ei hätää. Minua huoletti tämä asia viimeksi reseptiä uusiessani, mutta lääkärin mielestä asiassa ei ollut mitään ongelmaa.

      • aijaiaaaii...

        nyt se oksennus sitten lensi, alussa ei tuntunut mitään mutta sitten tuli taas pahoinvointia, lääke oli ilmeisesti ehtinyt hajota mahassa koska oksennuksen seassa ei näkynyt. Otin banaanin ennenkun lääkkeen suuhuni pistin, mutta lopputulos ei ollut kovin hyvä.


      • aijaiaaaii...
        aijaiaaaii... kirjoitti:

        nyt se oksennus sitten lensi, alussa ei tuntunut mitään mutta sitten tuli taas pahoinvointia, lääke oli ilmeisesti ehtinyt hajota mahassa koska oksennuksen seassa ei näkynyt. Otin banaanin ennenkun lääkkeen suuhuni pistin, mutta lopputulos ei ollut kovin hyvä.

        Joo kyllähän tuo jatkaa ärsytystään,voisiko johtua kun minulla on myös refluksitauti? Pahoinvointi ei kestä kuitenkaan kamalan pitkään 1-2h ja pahenee jos nousee äkkiä ylös tai lähtee liikkumaan, röyhtäykset helpottaa joskus mutta joskus taas meinaa oksennus lentää jos röyhtäisee.


      • nainen 29v
        aijaiaaaii... kirjoitti:

        Joo kyllähän tuo jatkaa ärsytystään,voisiko johtua kun minulla on myös refluksitauti? Pahoinvointi ei kestä kuitenkaan kamalan pitkään 1-2h ja pahenee jos nousee äkkiä ylös tai lähtee liikkumaan, röyhtäykset helpottaa joskus mutta joskus taas meinaa oksennus lentää jos röyhtäisee.

        itsellä apocyclin menossa ja pahoinvointia aina. Ole syönyt roacutanin kerran, apocyclin ja sen vastaavaa lääkettä 4 kertaa. olen 29v. ja edelleen taistelen ihon kanssa :/ Jatkuvasti lääkärit sanovat joillakin pahempi, syö lisää lääkettä. Noh nyt syödään taas.

        Itse otan illalla niin myöhään hetkeä ennen nukahtamista niin ei kerkeä tuntemaan pahoinvointia. Alussa piti syödä 2 päivässä niin silloin oli paha olo, mutta en pystynyt tyhjään mahaan syömään.


      • sdflsdf
        nainen 29v kirjoitti:

        itsellä apocyclin menossa ja pahoinvointia aina. Ole syönyt roacutanin kerran, apocyclin ja sen vastaavaa lääkettä 4 kertaa. olen 29v. ja edelleen taistelen ihon kanssa :/ Jatkuvasti lääkärit sanovat joillakin pahempi, syö lisää lääkettä. Noh nyt syödään taas.

        Itse otan illalla niin myöhään hetkeä ennen nukahtamista niin ei kerkeä tuntemaan pahoinvointia. Alussa piti syödä 2 päivässä niin silloin oli paha olo, mutta en pystynyt tyhjään mahaan syömään.

        Jos tietää, ettei vatsa kestä noita perinteisiä tetrasykliinejä, kannattaa kokeilla Tetralysalia. Itse pystyin kyllä Apocycliniä ja vastaavia käyttämään, mutta vähän vatsa kyllä vähän oireili ja jos otin lääkkeen liian lähellä ruokailua, tuli pahoinvointiakin. Tetralysalista en saanut minkäänlaisia sivuoireita. Johtuu kai siitä, että se on kapselissa ja imeytyy eri tavalla (ohutsuolesta?). Vähän kalliimpi tosin kuin nuo perinteiset antibiootit, mikä varmaan johtuu siitä, että on pakattu sellaisiin liuskoihin, joissa yksittäiset kapselit sitten ovat.


    • pahaolopahaolo

      Itse aloitin Apocyclin-kuurin pari päivää sitten ja aamuinen pahoinvointi on ihan järkyttävää - oksettaa aivan mielettömästi, muutaman kerran olen käynyt kylppärissä kumartelemassakin että josko oksentaisin, sentään en vielä ole mutta kauhulla odotan. Pitää ehkä seuraavaksi kokeilla tetralysalia, ei vatsa kestä tätä.

      Minulle lääkäri tosin suositteli maitohappobakteereja syötäväksi yhtä aikaa tämän kuurin aikana... Pitää käydä kohta apteekista niitä kipaisemassa, toivottavasti auttavat.

    • acnetas

      Söin Oricycliniä puoli vuotta 2 x 500mg/päivä. Loppuaika oli jotain ihan mahdotonta sen pahan olon takia. Mutta akne parani ja oli kaiken sen kärsimyksen arvoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe