Volvo S80 2.0

volvos80

Eli kysyisin, että millainen auto on tämä hinnat alkaen Volvo S80 (Volvo S80 2.0 Hinta: 41 033.36 €).

Kannattaako ostaa vai kannattaako laittaa lisärahaa peliin, että saa vähän enemmän varustellun Volvon käyttöönsä. Esimerkikisi mitä värisävyjä tuohon perushintaiseen Volvoon on valittavissa ja millaiset ajovalot siinä on?

Kiitos mahdollisista vastauksista etukäteen :)

11

2760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä auto

      Minulla oli edellinen työsuhdeauto vitoskoneellinen S80 automaattilaatikolla, ja välillä olisi ohituksissa kaivannut hieman lisää potkua. Oliko siinä kaksisataa heppaa. Moottoritekniikka toki kehittyy kokoajan. Eli tässä kommentoin, vaikken edes tiedä, että onko se jokin volkkarimainen kaksoisahdettu voimanpesä mutta jos ihan perusmoottori, niin aika pieneltä isoon koriin vaikuttaa..

      Eikös nuo väri- valo- ja tehoseikat selviä nettisivuilta? Itselläni jäi hyvät muistot autosta ovien tiivisteitä ja etupään palloniveliä lukuunottamatta.

    • 3+17

      Järkivalinta on S80 1.6 DRIVE.

      4000€ halvempi
      kulutus litran pienempi
      halvempi vakuutus
      suorituskyky riittävä

    • oma päätös tehty

      Uusi 60:nen on ainakin minun silmälle suuri edistysaskel volvolta. Ensimmäisten tulo Suomeen tosin tapahtunee syksyllä, mutta minä olen päätynyt odotella uutuutta. Nykyinen S80 on vain kolmas facelift vuonna 1999 esitellystä ensimallista. Aika ajanut ominaisuuksien ohi. Kehitysrahat menneet jo useamman vuoden uusiin kolme- ja kuusikymppisien suunnitteluun.

      • S80 2,5T

        Uusi S80 ei ole mikään facelift vuonna 1999 esitellystä mallista ja aika ei ole millään tavoin ajanut tuon mallin ominaisuuksien ohi. Kaikkea sitä höpistäänkin. Omistan tuollaisen uuden S80 2.5T:n ja voin sanoa, että on erinomainen auto kaikin puolin. Tuskin se TM:n uusimman testin voitto S80:lle ihan turhasta tuli ja taakse jäi mm. upouusi Mersun E-sarja. Sekä sisä- että ulkomuotoilu on lisäksi onnistunut tuossa S80:ssä. Tyylikäshän tuo uusi S60 myös on, ei siinä mitään ja kyllä sekin minulle kelpaisi muuten, mutta tiloista ei vielä tiedä ja ne voi olla aika pienet.


    • Ota isompi

      Mielestäni tuo kaksilitrainen, 145hv/190Nm on aika tehoton tuohon painoluokkaan. Kyllä siinä on persus hiessä rekkaa ohittaessa. Liikkeellelähtökin vaatinee kaasun käyttöä niin, ettei siitä taloudellistakaan ajamista välttämättä tule. Mukavuudesta nyt puhumattakaan. 2.5T:n vastaavat tiedot 230hv/340Nm tietävät paljon mukavuutta isolle Volvolle. Siitähän kai siinä autossa loppejonlopuksi ajmisesta onkin kysymys..?

    • S80 2,5T

      Yhtä mukava, hiljainen ja samanveroinen ajettavahan tuo 2.0 l bensamalli on kuin muutkin ja värivalikoima on ihan samanlainen kuin muissakin malleissa. Valot volvoissa on aina olleet hyvät, mutta xenonit kannattaa ilman muuta hankkia. TM testissä Volvossa oli parhaat kaukovalot ja valojen arvosana 9 ja Audi A6:ssa oli surkeimmat valot ja ne on Audissa surkeat xenoneinakin. Mieluummin ottaisin suunnilleen saman hintaisen 2.0D mallin kuin tuon aneemisen 2 l bensakoneen, joka ei kyllä hääppöinen moottori ole noin isoon autoon. Tuossa 2 litran dieselissä on kuitenkin jo hyvä vääntö ja tuossa bensakoneessa se on aika onneton. Onhan em. moottoreista tehty lehdissä rinnakkaiskoeajoja ja kaikissa on suositeltu mieluummin dieseliä ja todettu tuon bensakoneen olevan Volvoon huono vaihtoehto.

      • köyhää.

        ole vakiona xenoni-lamput?


      • Volvossa
        köyhää. kirjoitti:

        ole vakiona xenoni-lamput?

        Vakiona ovat Momentum-varustetasosta alkaen.


      • volvonomistaja

        Suosittelen itsekkin tuota 2.0d mallia. Suorituskyky on aivan rittävä. Samantasoinen, ellei jopa parempi, kuin vanhassa 2.4d moottorissa (163hp). mm tekniikan maailma mittasi kestotestissä olleesta v70 2.0d koneesta 149hp ja 377nm. Myös muissa testeissä on mitattu yli 145hv ja 350nm eli kyllä tuo moottori on tuohon autoon todella hyvä. ei varmasti jää jalkoihin. Tuo 2.0l bensakone on fordin 145 hp kone ja sitä on monessa testissä moitittu laiskaksi ja vanhanaikaiseski. ainakin tuon bensakoneen jättäisin kokonaan pois vaihtoehdoista. Itselläni on kokemusta vain volvo ksenon valoista, Olivat tuuliasin mittauksissa ylivoimaiseti tehoikkaimmat. (kilpilijoina: mbE, bmw 500. citroen c6, audi a6) kaukovaloissa ksenonien rinnalle syttyvät lisäkaukovalot ( halogeenit)


      • Heppoo
        volvonomistaja kirjoitti:

        Suosittelen itsekkin tuota 2.0d mallia. Suorituskyky on aivan rittävä. Samantasoinen, ellei jopa parempi, kuin vanhassa 2.4d moottorissa (163hp). mm tekniikan maailma mittasi kestotestissä olleesta v70 2.0d koneesta 149hp ja 377nm. Myös muissa testeissä on mitattu yli 145hv ja 350nm eli kyllä tuo moottori on tuohon autoon todella hyvä. ei varmasti jää jalkoihin. Tuo 2.0l bensakone on fordin 145 hp kone ja sitä on monessa testissä moitittu laiskaksi ja vanhanaikaiseski. ainakin tuon bensakoneen jättäisin kokonaan pois vaihtoehdoista. Itselläni on kokemusta vain volvo ksenon valoista, Olivat tuuliasin mittauksissa ylivoimaiseti tehoikkaimmat. (kilpilijoina: mbE, bmw 500. citroen c6, audi a6) kaukovaloissa ksenonien rinnalle syttyvät lisäkaukovalot ( halogeenit)

        Aloittajan kannattaa mennä Volvo-auton kotisivuille - sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto hintoineen yms yms


    • eraser-08

      miinuksena että ei saa automaatilla, mikä on nykypäivää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe