Jos on yksin tai pariskunnan voimin liikkeellä ilman lapsia, niin pelkällä käsimatkatavaralla pärjää pidemmänkin reissun. Ihmettelen joskus, mitä ihmisillä oikein on niissä isoissa pakaaseissa? Mukaan pakattavia tavaroita pitää miettiä vähän sen tilatarpeenkin kannalta. Esimerkiksi neulepaita voi olla tolkuttoman iso ja tilaa vievä mutta puuvillainen, eikä lämmitä yhtään. Sitten monet raahaa lenkkitossuja siltä varalta, että innostuu yhtäkkiä juoksemaan vieraassa kaupungissa. Naisilla tuntuu oma hiustenkuivaaja olevan tärkeä, vaikka hotelleissa järjestään on sellaiset.
Käsimatkatavaralla pärjää
32
1433
Vastaukset
- paljon matkustava
Aikoinaan mekin matkustelimme korkeintaan kerran vuodessa, jos edes niinkään usein. Silloin tottumattomina pakkasimme kaiken mahdollisen mukaan JOS sattuisi matkalla tarvitsemaan. Nykyään kun on kokemusta ja lentomatkoja kertyy 4-5 kpl vuodessa pois suomesta, on ymmärtänyt sen, että vähemmälläkin tulee toimeen. Viikon matkan eteläeuroopassa tulee loistavasti toimeen käsimatkiksella (max paino 10 kg), jopa naisväki, tosin joudun vähän emännän meikkejä ottamaan omaan minigrip pussiini.
Suurin osa ihmisistä jotka vetävät perässään sitä hirveän kokoista matkalaukkuaan, eivät koko loman aikana tarvitse sieltä kaikkea mukana ollutta.
Lisäksi kässärien kanssa matkustettaessa ei tarvitse odotella laukkuhihnalla, ja jännittää että kuinka paljon se laukku tällä kertaa on rikki.
Matkustaminen on siis todella helppoa ja käytännöllistä vain pelkkien kässärien kanssa.- Traveller2
Hoh hoijaa teidän jutut!
- gear3
Traveller2 kirjoitti:
Hoh hoijaa teidän jutut!
Olen samaa mieltä eli käsipakaasilla pärjää mainiosti ainakin viikon. Jos ostan jotain ihmeempää, niin lähetän sen postissa kotiin ja kyllä se aina tulee. Miksi pitäisi raahata puolet omaisuudesta mukana? Olen joskus haastatellut kanssamatkustajia siitä, että miten ollaan varustauduttu tulevaan lomaan...
ompi mukana oma kahvinkeitin, omat juhlamokat, varmuuden vuoksi kaurahiutaleita jne. Itkeäkö vai nauraa? - matkalaukkukostaja
gear3 kirjoitti:
Olen samaa mieltä eli käsipakaasilla pärjää mainiosti ainakin viikon. Jos ostan jotain ihmeempää, niin lähetän sen postissa kotiin ja kyllä se aina tulee. Miksi pitäisi raahata puolet omaisuudesta mukana? Olen joskus haastatellut kanssamatkustajia siitä, että miten ollaan varustauduttu tulevaan lomaan...
ompi mukana oma kahvinkeitin, omat juhlamokat, varmuuden vuoksi kaurahiutaleita jne. Itkeäkö vai nauraa?Nimittäin se, mitä minä taas olen ihmetellyt miksi jotkut raahaavat niitä järjettömän kokoisia "käsimatkatavaroita" koneen matkustamoon.
Varmaan on kovinkin kannattavaa lähettää ostoksia postilla kotimaahan, kun ne voisi tuoda ilmaiseksi samalla lennolla mukanaan? - gear3
matkalaukkukostaja kirjoitti:
Nimittäin se, mitä minä taas olen ihmetellyt miksi jotkut raahaavat niitä järjettömän kokoisia "käsimatkatavaroita" koneen matkustamoon.
Varmaan on kovinkin kannattavaa lähettää ostoksia postilla kotimaahan, kun ne voisi tuoda ilmaiseksi samalla lennolla mukanaan?Mutta puhuinkin kanssamatkustajista, enkä itsestani. Mulla on käsipakaasissa vaihtovaatteet ja hammasharja ja kosmetiikka sekä uimapuku ja kirjallisuutta. Valitsen asuinpaikkani niin, että että siellä voi valmistaa ateriat enkä suinkaan raahaa mukana mitään ruokatarvikkeita.
Ja jos teen hankintoja, niin ne on toinen juttu.
Pointti on, että kamat tulee perille eikä tarvitse jäädä lentokentälle norkoilemaan tulevatko tavarat perille. Se maksaa ajallisesti enemmän kuin matkalaukun odotus ja sitäpaitsi pääsee heti veks kentältä toope. - asdfjöasdfjl
Nimittäin se, mitä minä taas olen ihmetellyt miksi jotkut raahaavat niitä järjettömän kokoisia "käsimatkatavaroita" koneen matkustamoon.
Varmaan on kovinkin kannattavaa lähettää ostoksia postilla kotimaahan, kun ne voisi tuoda ilmaiseksi samalla lennolla mukanaan?Mitähän ostoksia nykyään kannattaa edes tehdä? Kaikissa paikoissa on samat paskat saatavilla, kiitos globalisaation. Parempi kun käyttää lomansa rentoutumiseen ja paikkojen katseluun kuin jonkun turhan paskan keräämiseen. Niitä rantarolexeja voi tilata netistäkin jos sellaisen haluaa ja viina on aika halapaa jo alkossakin.
- että joo
asdfjöasdfjl kirjoitti:
Mitähän ostoksia nykyään kannattaa edes tehdä? Kaikissa paikoissa on samat paskat saatavilla, kiitos globalisaation. Parempi kun käyttää lomansa rentoutumiseen ja paikkojen katseluun kuin jonkun turhan paskan keräämiseen. Niitä rantarolexeja voi tilata netistäkin jos sellaisen haluaa ja viina on aika halapaa jo alkossakin.
onko sun shoppailu rantarolexeja ja viinaa? Hohhhoijjaaa... Tiesitkö, että Suomi on yksi maailman kalliimmista maista järkyttävine veroineen? Käytännössä kaiken saa ulkomailta halvemmalla.
En ole esim. ostanut suomesta vaatteita 5 vuoteen...ja nyt puhutaan jostain muista kuin aidoista piraateista. - Samsonite2
Mitä h:vettiä se kenellekään kuuluu raijaako matkalaukkuja mukana vai ei? Käsimatkatavaran max. paino yleensä 5-8 kiloa.
- ei onnistu
Kun on atoopikko ja piilareiden käyttäjä niin nesteet viikoksi ylittää jo sallitun rajan. Ja mistä sinä tiedät miksi joku vie lenkkitossut matkalle? Itse käyn yleensä patikoimassa jolloin patikointivarusteet on oltava matkassa. Jos naisella on hiustenkuivaaja niin mistä tiedät että se nainen yöpyy hotellissa? Hostelleissa kun ei hiustenkuivaajia ole.
Kaikki eivät matkusta kuin sinä, vaikka se asia taitaa olla sulle liian vaikea ymmärtää.- Pitkäletti
Seurattuani tätä keskustelua, on nyt minunkin sanottava sanaseni.
Olen itsekkin piilarien käyttäjä, mutta..... lähtiessäni lomalle otan tietenkin AINA myös lasit mukaan. Tämä siksi, ettei tarvitse murehtia nesteistä.
Yövyn kyllä aina hotelleissa, joten fööniä en tarvitse mukana. Lenkkarit kylläkin, mutta ne ei paljon paina, jos on malttanut ostaa kunnolliset.
Summasummaarum, käsiksillä pärjää hyvin tällainen vaativampikin neito. !0 kg tavaraa muka on hitsin paljon, tietysti muistettava ostaa se kevyt matkalaukku. Isoisänaikaiseen 6 kilon laukkuun ei todellakaan mahdu tavaraa kuin 4,9 kg. Sillä ainakin Ryanairilla hyväksytään 10,9 kg painava käsimatkis, pääasia on että luku 11 ei täyty. - matkalaukkukostaja
Pitkäletti kirjoitti:
Olen itsekkin piilarien käyttäjä, mutta..... lähtiessäni lomalle otan tietenkin AINA myös lasit mukaan. Tämä siksi, ettei tarvitse murehtia nesteistä.
Yövyn kyllä aina hotelleissa, joten fööniä en tarvitse mukana. Lenkkarit kylläkin, mutta ne ei paljon paina, jos on malttanut ostaa kunnolliset.
Summasummaarum, käsiksillä pärjää hyvin tällainen vaativampikin neito. !0 kg tavaraa muka on hitsin paljon, tietysti muistettava ostaa se kevyt matkalaukku. Isoisänaikaiseen 6 kilon laukkuun ei todellakaan mahdu tavaraa kuin 4,9 kg. Sillä ainakin Ryanairilla hyväksytään 10,9 kg painava käsimatkis, pääasia on että luku 11 ei täyty.Yleisestihän lentoyhtiöillä tuo käsimatkatavaran paino on 7-8 kg.
Mutta kyllä kait sitä pärjää ilman tuotakin laukkua?
Kyllähän sitä jokainen yhden viikon pärjää samoissa vaatteissakin. - grammanviilaaja
Pitkäletti kirjoitti:
Summasummaarum, käsiksillä pärjää hyvin tällainen vaativampikin neito. !0 kg tavaraa muka on hitsin paljon, tietysti muistettava ostaa se kevyt matkalaukku. Isoisänaikaiseen 6 kilon laukkuun ei todellakaan mahdu tavaraa kuin 4,9 kg. Sillä ainakin Ryanairilla hyväksytään 10,9 kg painava käsimatkis, pääasia on että luku 11 ei täyty.Käytän kertakäyttöpiilareita ja roskiin sitä mukaan matka etenee. Yleensä ostan paikanpäältä lisää kun tuppaavat maksamaan murto-osan suomessa.
Tuo matkalaukun paino on tärkeä pointti. Meillä on Haglöfsin taskuun menevä 550g "matkalaukku". Takas tullessa kamat siihen. Aivan sama vaikka myöhästyisi. 10kg käsimatkatavaralla pärjää erittäin hyvin ellei harrasta jotain erityisvälineitä vaativia harrastuksia.
Pitää vain käydä läpi yksitellen jokainen pakattu tavara REISSUN JÄLKEEN. Eli mitä et tarvinnut. Sitten seuraavalta reissulta se pois. Tämä kun on saatu käytyä läpi niin sitten aloitetaan käymään läpi kaikki tavarat missä voidaan pienentää painoa tai muuttaa ns. matkustusmalliin. On tosi paljon tuotteita/välineitä/vaatteita, joissa nämä painot ja koot on huomioitu. Vaeltamisessa tämän on oppinut. Aivan turhaa kantaa roinaa tunturiin, ja matkoille.
Ja joka päivälle ei tarvitse ottaa sukkia, alusvaatteita, t-paitoja vaan pesee vaikka kerran kaikki reissun aikana niin puolella määrällä pärjää. - Neiti N
Yleisestihän lentoyhtiöillä tuo käsimatkatavaran paino on 7-8 kg.
Kyllähän sitä jokainen yhden viikon pärjää samoissa vaatteissakin.käsimatkatavaran paino on 12-15 kiloa. Ryanairilla 10 kiloa.
Tuolla määrällä todellakin pärjää, myös esim föönejä ja kihartimia on matkamalleja jotka ei paina oikein mitään.
Eli minäkin käytän vain matkustamoon vietävää laukkua. - matkalaukkumies
Neiti N kirjoitti:
käsimatkatavaran paino on 12-15 kiloa. Ryanairilla 10 kiloa.
Tuolla määrällä todellakin pärjää, myös esim föönejä ja kihartimia on matkamalleja jotka ei paina oikein mitään.
Eli minäkin käytän vain matkustamoon vietävää laukkua.hyvä ihminen katselemaan noilta lentoyhtiöiden sivuilta noita matkalaukkusäädöksiä, ennen kuin tulet kirjoittelemaan ihan perättömiä.
- phineas
Yleisestihän lentoyhtiöillä tuo käsimatkatavaran paino on 7-8 kg.
Kyllähän sitä jokainen yhden viikon pärjää samoissa vaatteissakin.voi kätevästi vetäistä useamman vaatekerran päälleen matkan ajaksi kaikki taskut täyteen puhelimen laturia, hammasharjaa, kameraa ja muuta roinaa. Vinkki: käytä isoa hattua, niin saat senkin alle mahtumaan kivasti tavaraa.
- typykkäinenkin
grammanviilaaja kirjoitti:
Käytän kertakäyttöpiilareita ja roskiin sitä mukaan matka etenee. Yleensä ostan paikanpäältä lisää kun tuppaavat maksamaan murto-osan suomessa.
Tuo matkalaukun paino on tärkeä pointti. Meillä on Haglöfsin taskuun menevä 550g "matkalaukku". Takas tullessa kamat siihen. Aivan sama vaikka myöhästyisi. 10kg käsimatkatavaralla pärjää erittäin hyvin ellei harrasta jotain erityisvälineitä vaativia harrastuksia.
Pitää vain käydä läpi yksitellen jokainen pakattu tavara REISSUN JÄLKEEN. Eli mitä et tarvinnut. Sitten seuraavalta reissulta se pois. Tämä kun on saatu käytyä läpi niin sitten aloitetaan käymään läpi kaikki tavarat missä voidaan pienentää painoa tai muuttaa ns. matkustusmalliin. On tosi paljon tuotteita/välineitä/vaatteita, joissa nämä painot ja koot on huomioitu. Vaeltamisessa tämän on oppinut. Aivan turhaa kantaa roinaa tunturiin, ja matkoille.
Ja joka päivälle ei tarvitse ottaa sukkia, alusvaatteita, t-paitoja vaan pesee vaikka kerran kaikki reissun aikana niin puolella määrällä pärjää.kanssamatkustajien härnäämiseksi pitääkin ottaa useampi suuri laukku mukaan:) Tyhjänä edestakas mutta sounot.
No joo. Thaimaahan tms jos menee niin käsimatkatavarat ihan ok. Hellevaatetta löytyy ja ihan helposti ja ilman tuhansia euroja.
Mutta jos eurooppaan menee niin ei todellakaan innosta juosta kaupoissa etsimässä niitä vaatteita, ei sitten yhtään. Itsellä ainakin tarve käyttää useampaa kuin kolmea paitaa monen viikon reissulla. Puhumattakaan muista vaatteista ja kenkiäkin pitää olla ainakin kahdet. Paitsi jos rannalla vaan oleilee niin sitten sandaaleilla pärjää.
Mutta loppujen lopuksi, mitä se kellekään kuuluu, että minkälainen reppu tai rinkka tai laukku kenelläkin on. Nauttikaa matkasta, niin mekin teemme. - Maalimamatkaaja.
grammanviilaaja kirjoitti:
Käytän kertakäyttöpiilareita ja roskiin sitä mukaan matka etenee. Yleensä ostan paikanpäältä lisää kun tuppaavat maksamaan murto-osan suomessa.
Ja joka päivälle ei tarvitse ottaa sukkia, alusvaatteita, t-paitoja vaan pesee vaikka kerran kaikki reissun aikana niin puolella määrällä pärjää.kanssa, meillä molemmilla on 20 kg laukut plus tietenkin käsimatkatavarat tappiin saakka 10 kg. Kyllä matkoilla pitää olla tavarata vaikka ei tarviiskaan. Etelän lämmössä on syytä olla jussivillapaitaa ja villasukkaa ettei lämpöhalvaukset yllätä. Spriikeitin jolla voi kokata hotellin parvekkeella, samoin pallogrilli kun ei niihin hotellien pihagrilleihin viitsi tupata. Hiilisäkki vaan on turhan tilaa vievä pussukka. Kumisaappaat on aina oltava kun lomakohteessa voi sataa. Ompelukonekin meinattiin kerran ottaa mukaan. Mutta se yksinään painoi 24 kg. Lomakohteessa kun voi kretonki revetä niin se on hyvä ommella heti.
Muija alkaa kutomaan villasukkia jo joululta, että on sopivan monta paria mukana kesällä. Itse alan pakata matkatavaroita jo helmikuussa kun heinäkuun loma tulee usein niin yllättäen. Äkkilähtöä alamme kytätä kesäkuussa ja sen on oltava täysin varustein kuten lentokenttäkuljetus ja ehdottonmasti suomenkielinen matkaopas. Mielellään kanarian saarille jossa olemme olleet 17 kertaa, Lähikylpylässä kerran ja toisen kerran Tallinnassa.
Kerran ei saatu äkkilähtöä vaikka istuin matkalaukkujen päällä juhannuksesta heinäkuun loppuun. Olisi perkele pitänyt purkaa laukut, niin sitten lähdettiin samoilla varusteilla Tallinnan risteilylle ja sinne sai ottaa Singerinkin (ompelukone) mukaan. Oli haipakka reissu. Takaisin tullessa eksyttiin helsingissä ja jouduttiin Vantaalle kun noustiin väärään linikka-autoon.
Olen sitä mieltä että 50 kilon tavaroilla pärjää vaativammankin reissun. - aamunpelastus
Maalimamatkaaja. kirjoitti:
kanssa, meillä molemmilla on 20 kg laukut plus tietenkin käsimatkatavarat tappiin saakka 10 kg. Kyllä matkoilla pitää olla tavarata vaikka ei tarviiskaan. Etelän lämmössä on syytä olla jussivillapaitaa ja villasukkaa ettei lämpöhalvaukset yllätä. Spriikeitin jolla voi kokata hotellin parvekkeella, samoin pallogrilli kun ei niihin hotellien pihagrilleihin viitsi tupata. Hiilisäkki vaan on turhan tilaa vievä pussukka. Kumisaappaat on aina oltava kun lomakohteessa voi sataa. Ompelukonekin meinattiin kerran ottaa mukaan. Mutta se yksinään painoi 24 kg. Lomakohteessa kun voi kretonki revetä niin se on hyvä ommella heti.
Muija alkaa kutomaan villasukkia jo joululta, että on sopivan monta paria mukana kesällä. Itse alan pakata matkatavaroita jo helmikuussa kun heinäkuun loma tulee usein niin yllättäen. Äkkilähtöä alamme kytätä kesäkuussa ja sen on oltava täysin varustein kuten lentokenttäkuljetus ja ehdottonmasti suomenkielinen matkaopas. Mielellään kanarian saarille jossa olemme olleet 17 kertaa, Lähikylpylässä kerran ja toisen kerran Tallinnassa.
Kerran ei saatu äkkilähtöä vaikka istuin matkalaukkujen päällä juhannuksesta heinäkuun loppuun. Olisi perkele pitänyt purkaa laukut, niin sitten lähdettiin samoilla varusteilla Tallinnan risteilylle ja sinne sai ottaa Singerinkin (ompelukone) mukaan. Oli haipakka reissu. Takaisin tullessa eksyttiin helsingissä ja jouduttiin Vantaalle kun noustiin väärään linikka-autoon.
Olen sitä mieltä että 50 kilon tavaroilla pärjää vaativammankin reissun.Tähän ei voi muuta sanoa, kuin että näin on ja pysyy. Lisää tällaisia sepustuksia, näitä on kiva lukea. Kiitos edelliselle kirjoittajalle, et ole romaania harkinnut?
- Maalimamatkaaja
aamunpelastus kirjoitti:
Tähän ei voi muuta sanoa, kuin että näin on ja pysyy. Lisää tällaisia sepustuksia, näitä on kiva lukea. Kiitos edelliselle kirjoittajalle, et ole romaania harkinnut?
Ei ole vaikea arvata, onko se matkailuromaani jonka painopiste sijoittuu Gran Kanarialle vai salapoliisiromaani Tallinan matkailusta. Ehkä molempia. Itse lähden kyllä Roomaan seuraavaksi - ilman matkatavaroita.
- phineas
Maalimamatkaaja kirjoitti:
Ei ole vaikea arvata, onko se matkailuromaani jonka painopiste sijoittuu Gran Kanarialle vai salapoliisiromaani Tallinan matkailusta. Ehkä molempia. Itse lähden kyllä Roomaan seuraavaksi - ilman matkatavaroita.
älä tule takaisin.
- Kassi-Kaisa
Itse reissaan töitten puolesta usein, ihan liikaakin. Tällöin yritän pärjätä niillä käsipakaaseilla, eli päälle se perusjakkupuku/housut ja kassiin vaihtoalusvaatteet ja pari paitaa. Näillä yleensä pärjää sen viikon, hotelleissa on yleensä peruspesuaine, kassiin tarvitse meikit ja hiustuotteet, mutta näistä voi ottaa ne pienet plot.
Mutta jos menen viikoksi lomamatkalle, ilman muuta otan ruumalaukun mukaan. mennessä se on yleensä lähes tyhjä, mutta takaisin tullessa on siinä yleensä tuliaisia ja uusia vaatteita.
ostan lähes kaikki vaatteet aina matkoilta, samoin kosmetiikan, parfyymit, laatuviinit, kengät. Näitä ei kaikkia voi todellakaan pakata niihin käsikasseihin, enkä postittamisessa näe mitään mieltä.
Omien kahvien ja lihapullien raahaaminen on toinen äärilaita, mutta lienee nykypvänä enemmän legendaa kun totta. Jos on jokin paha allergia, omien eväiden kannon vielä ymmärtää. Eräs tuttava on maitoallegikko (siis maitoproteiini, ei laktoosi-intoleranssi) ja lisäksi pähkinä- ja sitrushedelmä allergikko. Vietettyään pari kertaa hengenvaarassa Etelämaisissa sairaaloissa, en yhtään ihmettele, että raahaa osan ruokatarvikkeistaan mukanaan!
Eli matkan tarkoituksen, keston ja määränpään varmasti kukin kassinsa pakkaa. Mitä enemmän reissaa, sen tarkemmin ehkä vielä valitsee ne tavarat joita mukanaan raahaa.
Mutta mitä se minulle kuuluu, mitä joku toinen kantaa mukanaan, toinen tarvii ne villasukat nukkuessaan,minä voin nukkua hyvin vaikka viileässä nakuna ;)- lentokentällä töissä
käsimatkatavaran oikea paino on 8kg.... ainaki suomessa...
- aina.
lentokentällä töissä kirjoitti:
ilman minkäänlaisia matkatavaroita. Jos tarvitsen jotain,ostan sen matkakohteesta. Näin matkustaminen on helppoa.
- n. 20 lentoa/vuosi
Kassi Kaisa, asenteesi on oikea.
Huomaa, että olet keirtänyt muutakin kuin kehä kolmosta. - hlfkjsahl
lentokentällä töissä kirjoitti:
jep, mutta kun on normikokoinen laukku niin koskaan en ole havainnut, että niitä punnittaisiin..
- pesulle ja vaihtoon
Toki, joku pärjää samalla hikisellä paidalla 10 pvää. Joku toinen haluaa vaihtaa paidan ja alusvaatteet edes parin päivän välein. Hiuksetkin pitäisi pestä ja hampaat harjat. saatetaan tarvita takkia ja sateenvarjoa, yhtenä päivänä on hellettä ja sandaalit olisi kivammat jalassa kun nauhakengät.
Kukin taplaa tyylillään. Ilman matkatavaroita reissaavatkin kyllä vähän ihmetyttä. Sen hikisen ja likaisen tyypin vieressä ei muuten ole niin kauhean kivaa istua lentokoneessa tuntikaupalla.- äsken punntsin
Isoon pesukoneeseen mahtuu 7 kg pyykkiä, ajattele jos kaikki tämä olisi sinulla mukana. On se ihme jos et sillä pärjää.
Peruspaita painaa n. 250g, niitä menee kiloon jo 4 kpl - jöfls
äsken punntsin kirjoitti:
Isoon pesukoneeseen mahtuu 7 kg pyykkiä, ajattele jos kaikki tämä olisi sinulla mukana. On se ihme jos et sillä pärjää.
Peruspaita painaa n. 250g, niitä menee kiloon jo 4 kplns. tekniset t-paidat painaa n. 100g kipale.
Kiloon saa mahtumaan 10 t-paitaa
- cohiba
Olin Havannassa 2 viikkoa avon kanssa eika mitaan ongelmaa.
Ennen lahtoa sain kovAsti neuvoja,etta jopa vessapaperit pitaisi olla mukana.
Pah.
Vaan jopa kentalla nahtiin MAHTAVAN kokoisia matkalukkuja!!!- leppoisaamatkaa
ostaa paluumatkaa varten ulkomailta kaksi kertaa vuodessa uusia laukkuja. Alkoi tuntua hölmön touhulta, tuhlaukselta.
Tulee teetettyä ja ostettua vaatteita, joten eivät mahdu käsimatkataroihin.
Vuosi sitten ostettiin ranta-alustaa yms ja niidenkin ostaminen kaksi kertaa vuodessa turhan päiten tuntuu tuhlaukselta. Eivät mahdu käsimatkatavaroihin.
Lentopallo, miksi ostaisin kaksi kertaa vuodessa uuden kun käyttöä on lähinnä rantalomalla?
Uikkareita tulee ostettua paljon, koska myös kuluvat/kulahtavat auringossa ja vedessä. Käytän niitä kesällä päivittäin myös Suomessa, koska en ole työelämässä. Toki kelit ei aina Suomessa....
Tämä aihe on ihan yhtä ihmeellinen kuin, miksi naapurilla on mersu tai bemari tai lada tai toytota? Miksi ostaa liput matkatoimistosta kun voi itse räätälöidä matkan kuten tahtoo? Miksi mennä Eurooppaan? Miksi mennä Thaimaahan? Miksi mennä Brasiliaan?
Joillakin voi olla siellä "lomamaassa" sukulaisia tai oma asunto ja viedään mukana mennessä yhtä jos toista tavaraa. Ihan niinkuin Suomessa ihmiset raahaa roinaa mökille ja takaisin.
Kukin tekee niinkuin itse tahtoo, eikä siitä tarvitse esim. kanssamatkustajille alkaa luennoida, että mitä tässä meidän laukussa nyt on. Ihme jos jotain edes kiinnostaa.
Toki joku voi tästäkin keskustelusta oivaltaa, että ei sitä kahvinkeitintä tarvitse ottaa, ellei ole varannut pariksi kuukaudeksi kämppää, jossa ei keitintä ole ja maassa niin kalliit/huonot keittimet, että parempi Suomesta tuoda oma halpismalli mukana :)
Minua ei ainakaan yhtään kiinnosta, että mitä muiden laukuissa on. Aika tyhjä laukku meillä mutta isohkoa tuotetta sisällä. Helpottiko ketään? - unohdinpa
leppoisaamatkaa kirjoitti:
ostaa paluumatkaa varten ulkomailta kaksi kertaa vuodessa uusia laukkuja. Alkoi tuntua hölmön touhulta, tuhlaukselta.
Tulee teetettyä ja ostettua vaatteita, joten eivät mahdu käsimatkataroihin.
Vuosi sitten ostettiin ranta-alustaa yms ja niidenkin ostaminen kaksi kertaa vuodessa turhan päiten tuntuu tuhlaukselta. Eivät mahdu käsimatkatavaroihin.
Lentopallo, miksi ostaisin kaksi kertaa vuodessa uuden kun käyttöä on lähinnä rantalomalla?
Uikkareita tulee ostettua paljon, koska myös kuluvat/kulahtavat auringossa ja vedessä. Käytän niitä kesällä päivittäin myös Suomessa, koska en ole työelämässä. Toki kelit ei aina Suomessa....
Tämä aihe on ihan yhtä ihmeellinen kuin, miksi naapurilla on mersu tai bemari tai lada tai toytota? Miksi ostaa liput matkatoimistosta kun voi itse räätälöidä matkan kuten tahtoo? Miksi mennä Eurooppaan? Miksi mennä Thaimaahan? Miksi mennä Brasiliaan?
Joillakin voi olla siellä "lomamaassa" sukulaisia tai oma asunto ja viedään mukana mennessä yhtä jos toista tavaraa. Ihan niinkuin Suomessa ihmiset raahaa roinaa mökille ja takaisin.
Kukin tekee niinkuin itse tahtoo, eikä siitä tarvitse esim. kanssamatkustajille alkaa luennoida, että mitä tässä meidän laukussa nyt on. Ihme jos jotain edes kiinnostaa.
Toki joku voi tästäkin keskustelusta oivaltaa, että ei sitä kahvinkeitintä tarvitse ottaa, ellei ole varannut pariksi kuukaudeksi kämppää, jossa ei keitintä ole ja maassa niin kalliit/huonot keittimet, että parempi Suomesta tuoda oma halpismalli mukana :)
Minua ei ainakaan yhtään kiinnosta, että mitä muiden laukuissa on. Aika tyhjä laukku meillä mutta isohkoa tuotetta sisällä. Helpottiko ketään?ei oikein käsimatkatavaroihin mahdu tai riippuu tietysti muista varusteista. Ulkönäöstä et voi aavistaa, että kuka sukeltaa. Räpylät ei mahdu mun käsiveskaan.
- suklari
unohdinpa kirjoitti:
ei oikein käsimatkatavaroihin mahdu tai riippuu tietysti muista varusteista. Ulkönäöstä et voi aavistaa, että kuka sukeltaa. Räpylät ei mahdu mun käsiveskaan.
raahata mukana. Vuokraamme laitteet ja varusteet aina paikan päältä, vaivatonta ja suht koht edullista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693