Kutsuntojen passaaminen

ttinooo

Nythän kävi niin, että poikaystävä skippasi loka/marraskuussa kutsunnat "koska en pääse armeijaan kuitenkaan". Myöskään jälkeenpäin se ei ottanut yhteyttä mihinkään eikä ole vieläkään käynyt esittämässä sitä maagista, vapauttavaa lääkärintodistustansa.
Meillä on tarkoitus lähteä ulkomaille maaliskuun aikana, joten tuleeko lentokentällä ongelmia jos se ei vielä siihenkään mennessä tee mitään asian eteen, tai siis voidaanko siltä evätä pääsy koneeseen tms?
Ja mihin sen nyt pitäisi mennä ilmoittautumaan? Suoraan poliisille?
Olis hienoa, jos joku tietäisi ja sivistäisi muakin, niin saataisiin täällä päässä asiat hoidettua.

7

1222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulmuri

että kutsunnoihin ei tulla, se on ihan hyvä, vielä on Suomessa valitettavasti tämä nuorten miesten alistussysteemi voimassa, mukamas toteutetaan jotain vanhaa horinaa sodasta ja muuta höpinää

• ............

Kyl mä uskoisin että voidaan evätä koveeseen pääsy.
      Kaveril kävi niin et se jätti menemät niin poliisit tuli seuraaval viikol korjaamas jätkän talteen ja vei seuraavan päivän toisen paikkakunnan kunsunta tilaisuuteen

• wertu

Ja matka katkeaa, mutta eivät ole vissiin ehtineet muilta kiireiltään etsikellä, koska ennenpitkää tyypit just löytyvät noissa passintarkastuksissa tai käryävät liputta ajamisesta tms.
      Ei muutaku käymään sotilaskonttorissa ja voihan sitä selitellä että: tuliko mulla moka vai onko se todistus tullu automattisesti tänne ja asia on jo selevä?

• ...

Ensinnäkin: inttiin ei päästä, sinne otetaan.

Toisekseen: ei kukaan sitä kentällä kyylää, mutta kyllä viranomaiset aikanaan sitten ottaa yhteyttä. Ei ne nyt niin himokkaasti kutsunnoista pois jääneitä jahtaa.

• sadfs

Paikallinen aluetoimisto on oikea paikka mihin ottaa yhteyttä. Etsi vaikka mil.fi sivuilta. Todellakin voivat pysäyttää lentokentällä. Lennot ja matkat maksettu, mut elä välitä. Voit sitten yksinäs tutustua ulkomaisiin herkkupeppuihin ilman että saamaton poikaystäväs on pyörimässä eteisessä.

• Al-ala-ala

Ihme jos se jätkäsi osasi edes lentolippuja tilata jos on tuollainen saamaton urpo.

Ei kutsunnoista selvitä unohtamalla ne ja uskomalla että viranomaisetkin unohtivat.

Käyköön ao. jätkäsi edes esittämässä jonkun syyn/tekosyyn lykkäystarpeelleen. Sittenkin on vähintään sivari edessä.

• ttinooo

Jeps, kiitos vastauksista. Aluetoimistoon se sitten otti yhteyttä, sopi postittavansa lääkärintodistuksen sinne ja sitten kun se on saapunut ja oikeaksi todettu, niin hakukin poistuu.
      Lentoliput varasi ja maksoi saamattoman urpon ei-niin-saamaton tyttöystävä tällä kertaa ;)

Junttimaista touhuahan tuollainen on ollut, mutta eipä se nyt mun asiani ole tuomita. Itsehän hölmöilee ja hölmöilyistään sitten kärsii jos niikseen on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2019
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1220
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1028
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      819
    7. 75
      786
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      20
      769
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      719
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe