Aina palelee varpaat kun hiihtää vaikka olisi millaisia sukkia. mikä lämmittäisi, sanomalehti?
samoin palelee sormet...
Millaiset sukat monoihin
8
5869
Vastaukset
- Monot...
Minulla on muutama vuosi sitten hankitut Salomonin monot, joissa ei palele kyllä yhtään varpaat, vaikka vaan tennissukat jalassa monojen sisällä. Sormet kyllä herkästikin palelee hiihtohanskoilla ja siksi olenkin siirtynyt tavallisiin ohuisiin sormikkaisiin, joita laitan kahdet päällekkäin. Minkähänlaiset olisivat hinta/laatu suhteeltaan hyvät hiihtohanskat?
- Zivagga
Mitähän hemmetin järkee on hiihdellä tennissukilla jotka on puuvillaa ja kerää itseensä jalkamehut?
Kyllä mä kallistun ilman muuta näihin urheiluliikkeiden "teknisiin sukkiin", saapi kyllä sivakoida lämpimin ja kuivin jaloin.
Mutta onhan eroja monoissa sekä ihmisten verenkierrossakin... - Monot...
Zivagga kirjoitti:
Mitähän hemmetin järkee on hiihdellä tennissukilla jotka on puuvillaa ja kerää itseensä jalkamehut?
Kyllä mä kallistun ilman muuta näihin urheiluliikkeiden "teknisiin sukkiin", saapi kyllä sivakoida lämpimin ja kuivin jaloin.
Mutta onhan eroja monoissa sekä ihmisten verenkierrossakin...eroja verenkierrossakin. Ei hikoa jalat niin no problem. Alusasut eivät kyllä ole puuvillaa.
- Zivagga
Monot... kirjoitti:
eroja verenkierrossakin. Ei hikoa jalat niin no problem. Alusasut eivät kyllä ole puuvillaa.
Kyllä on monoissa eroja. Esim. salomonin monoissa (mulla ei muista kokemusta) kilpamonot on vilpoisemmat kuin kuntohiihtäjän monot, sisäkenkä on erilainen. Tässä on kanssa ihmisillä opettelemista, kaikki ostavat kilpahiihtoon tarkoitettuja monoja "kun sillä ja sillä hiihtäjällä" on sellaiset, mut ei ajatella sitä, onko ne juuri itselle käytännölliset. Mutta eihän siinä mitään, jos ne vehkeet saa sitten ihmiset liikkumaan, hyvä niin.
- 19
Ethän kiristä monoja naama irvessä? Tiukalla pitää olla mutta ei niin että veri ei kierrä.
Puuvilla ei ole yleensäkään hikiliikuntaan hyvä materiaali. Vuoristourheilussa on vanha sanonta "cotton kills". Ei toki hiihdossa kuole, mutta se puuvilla imee itsensä märäksi jalkahikeä. Tämän jälkeen lämpöarvot ovat nolla.
Koita teknistä sukkaa. Mielummin sekoitekangasta, jossa on merinovillaa reilusti polypropeenin/-esterin kanssa. Ei ollenkaan puuvillaa. Maksavat tosin reilusti enemmän kuin tennissukat. - lämmin tulee
Jos on herkät jalat, osta monosuojat ja käytä kunnollisia hiihtosukkia. Ei palele sen jälkeen. Lisäksi herkkänäppiselle suosittelen lobster-hanskoja, lämpimämmät ja paremmat kuin kahden sormikkaan viritelmät.
Itellä on Salomonin kilpamallin pertsan monot. Niillä tarkenee yhtälailla kuin halvemmilla harrastajan monoilla. Kun pakkasta on tarpeeksi, laitan monosuojat päälle aivan kuten halvemmilla harrastajan monoilla. Kyllä tarkenee. - Ekologisempaakin
Huopa/villapohjalliset ja villasukat!
- Lumilautasukka
Itse viittäkymppiä lähestyessä siirryin käyttämään ns. lumilautasukkia. Pitkä varsi lähes polveen asti, ei saumoja. Yleensä ohuet varpaiden ja kantapään kohdalta, mutta muualla lämmintä materiaalia tarpeeksi. Yksi sukka riittää.
Etenkin pertsatessa ei akillesjänteen seutu kylmety.
Itse käytän ns. paksuja hyvin suojattuja salomonin perus monoja joilla voi vetää lenkkiä 25 asteen pakkasessa.
Puolen kilon hiilikuitumonot on vaan liian kylmiä tässä iässä. Tiedä sitten, jos niihin vetää sen sadekatoksen päälle, pärjääkö sitten kylmemmässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486328Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki794396- 483955
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t213296- 1973000
- 402722
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132599törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202576- 1531556
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3251508