Liikatoiminnan oireet ja parantuminen

Voiko olla mitään kauheampaa kuin nämä liikatoiminnan oireet? Minulla oli alussa heti ne kaikki mitä vaan voi olla.....Nyt sain jodihoidon 2viikkoa sitten ja edelleen rinnassa se ahdistava tunne ja käsissä vielä tutinaa kuitenkin välillä tuntuu jo hyvältä. Miten kauan tämä helvetti kestää ja elämä tuntuu taas normaalilta.Sydän on rauhoittunut. Millon uskaltaa taas aloittaa liikunnan oikein kunnolla?
Kertokaa kokemuksisitanne ja miten olette pärjännyt.
5567
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

moi, käy lekurissa.. ehkäpä saat jotakin jos sydän hakkaa kovasti. Mulla on propral käytössä tarvittaessa. Siitä vuosia kun itse sain r.j hoidon jotain 6-7 viikkoa sen jälkeen uudet labrat, olin jo kovasti mennyt vajaatoimintaan silloin. Koska sulla otetaan kontrolli kokeet miltä näyttää ? ei kannata liikaa rehkiä ennen kuin kroppa ok. Hyvää jatkoa

Äänestä
  • Miten pian sulla rupes auttaan se jodihoito. Olin ensin 8 päivää jodihoidon ottamisen jälkeen ilman tyratzolia mutta huono-olo vaan yltyi ja nyt olen lääkärin määräyksestä ottanu sitä 4 tabl. päivässä. Mutta tämä ihme-olo vaan jatkuu ja kolme viikkoa on jo kulunut! syke ei ole enää korkee mutta rinnassa tuntuu se outo ja ahdistava-olo, kädet tärisee. Olen jo kärsinyt kohta 2 vuotta näitä oireita kun lääkäri ei tajunnut näitä oireita ja labrat oli kohillaan. Miten voi elämä mennä kauheeksi yhtä äkkiä!!!!!!!!!!!!!

    Äänestä

  • Apua! kirjoitti:

    Miten pian sulla rupes auttaan se jodihoito. Olin ensin 8 päivää jodihoidon ottamisen jälkeen ilman tyratzolia mutta huono-olo vaan yltyi ja nyt olen lääkärin määräyksestä ottanu sitä 4 tabl. päivässä. Mutta tämä ihme-olo vaan jatkuu ja kolme viikkoa on jo kulunut! syke ei ole enää korkee mutta rinnassa tuntuu se outo ja ahdistava-olo, kädet tärisee. Olen jo kärsinyt kohta 2 vuotta näitä oireita kun lääkäri ei tajunnut näitä oireita ja labrat oli kohillaan. Miten voi elämä mennä kauheeksi yhtä äkkiä!!!!!!!!!!!!!

    elämä meni just kauheeks, kun nää oireet vaan paheni minullakin.
    En ole enää ihan nuori, mutta harrastan aktiivisesti kilpa-urheilua
    ja syön terveellisesti ym. joten kun todettiin nyt tämä liian toimiva kilppari niin olempa ihmeissäni.

    Jostain luin että tämä ei ole elämäntapasairaus - miksi kuitenkin sanotaan sitten että stressi voi vaikuttaa...?

    Minulla vapisee kädet, ajoittain äklöttää, en nuku öisin, kauheita hikoilupuuskia. Yöt kun valvoskelee, niin päivällä on entistäkin väsyneempi...

    Nyt odotan kutsua sairaalan polille tutkimuksiin.

    Äänestä

  • veit sanat suustani kirjoitti:

    elämä meni just kauheeks, kun nää oireet vaan paheni minullakin.
    En ole enää ihan nuori, mutta harrastan aktiivisesti kilpa-urheilua
    ja syön terveellisesti ym. joten kun todettiin nyt tämä liian toimiva kilppari niin olempa ihmeissäni.

    Jostain luin että tämä ei ole elämäntapasairaus - miksi kuitenkin sanotaan sitten että stressi voi vaikuttaa...?

    Minulla vapisee kädet, ajoittain äklöttää, en nuku öisin, kauheita hikoilupuuskia. Yöt kun valvoskelee, niin päivällä on entistäkin väsyneempi...

    Nyt odotan kutsua sairaalan polille tutkimuksiin.

    Hei, minulla on myös ollut kilpparin liikatoimintaa alk. 2005 ja se on hoidettu Tyrazolilla ja annostus on heitellyt 1 -6/päivässä riippuen arvoista jotka siis on heitelleet laidasta laitaan. En näin jälkikäteen tajua miksi lääkitys kesti noinkin kauan vaikka arvot heittelehti edestakaisin.

    Nyt vasta pari viikkoa sitten koko kilppari on joka tapauksessa leikattu kokonaisuudessaan pois, ja olen kuin toinen ihminen!!! :)
    Kaikki oireet jotka liikatoimintaan kuuluu on poissa! Ihanaa! Saan syödä Tyroxinia (1/päivä) lopun ikääni, mutta elämän laatu on kuitenkin niin paljon parempi.

    Minullekin harkittiin radiojodi-hoitoa, mutta koska minulla on myös Basedow-silmäsairaus, niin se suljettiin pois. No, nyt voin todella hyvin, ja olen innoissani alkanut liikunnan (kevyesti näin alkuun)...
    Katsotaan nyt sitten, miten jatkossa, koska kilpparisairaudet ovat todellinen mysteeri...

    Äänestä

  • filmgurun kirjoitti:

    Hei, minulla on myös ollut kilpparin liikatoimintaa alk. 2005 ja se on hoidettu Tyrazolilla ja annostus on heitellyt 1 -6/päivässä riippuen arvoista jotka siis on heitelleet laidasta laitaan. En näin jälkikäteen tajua miksi lääkitys kesti noinkin kauan vaikka arvot heittelehti edestakaisin.

    Nyt vasta pari viikkoa sitten koko kilppari on joka tapauksessa leikattu kokonaisuudessaan pois, ja olen kuin toinen ihminen!!! :)
    Kaikki oireet jotka liikatoimintaan kuuluu on poissa! Ihanaa! Saan syödä Tyroxinia (1/päivä) lopun ikääni, mutta elämän laatu on kuitenkin niin paljon parempi.

    Minullekin harkittiin radiojodi-hoitoa, mutta koska minulla on myös Basedow-silmäsairaus, niin se suljettiin pois. No, nyt voin todella hyvin, ja olen innoissani alkanut liikunnan (kevyesti näin alkuun)...
    Katsotaan nyt sitten, miten jatkossa, koska kilpparisairaudet ovat todellinen mysteeri...

    Niin, minua nyt jännittää, että kun maanantaina menen polille, niin käy kuten sinulle ensin, että aloitetaan se hoito, etsitään sopivaa lääkemäärää ja sitten on mahdollisuus, että se todella alkaa heitellä, ja voi tulla vajaatoimintaa, niinkuin olen myös täältä netistä lukenut....

    Kerroit, että kilppari leikattiin lopulta pois. Kuinka kauan siitä on aikaa?
    Olisi ihanaa saada terveys kuntoon, että taas jaksaisi olla iloinen. Nyt päivät kuluu väsyen ja ihmetellen, yöt osittain valvoen.

    Kyselen itseltäni, että tässäkö tää nyt on, sairauksien alku....?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


En jaksa enää kauan kirjoitti:

Voiko olla mitään kauheampaa kuin nämä liikatoiminnan oireet? Minulla oli alussa heti ne kaikki mitä vaan voi olla.....Nyt sain jodihoidon 2viikkoa sitten ja edelleen rinnassa se ahdistava tunne ja käsissä vielä tutinaa kuitenkin välillä tuntuu jo hyvältä. Miten kauan tämä helvetti kestää ja elämä tuntuu taas normaalilta.Sydän on rauhoittunut. Millon uskaltaa taas aloittaa liikunnan oikein kunnolla?
Kertokaa kokemuksisitanne ja miten olette pärjännyt.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu