Mikä ihme on tämä "tauti"???

Hämmentynyt!

Eilen tuli yhtäkkinen muutos terveydentilaani - alkoi huippaamaan ja melkein pyörryin. oksetti hieman ja sitten tuli tosi kylmä. Mittasin kuumeen ja se oli noussut 38.2 asteeseen. Tänään on koko päivän ollut 38-39 asteen kuume, joka laski yhtäkkiä takaisin 36.6 asteeseen. Tietääkö kukaan mistä tällainen yhtäkkinen kuumeen nousu ja lasku johtuu?? Vasta pari tuntia sitten olo oli kuin kuolevalla, tällä hetkellä siihen verrattuna olo on todella hyvä.

6

4358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna Vehmersalmelta

Voisiko se olla sitä sikainfluenssaa? Itse pidin taudin 19.11.09-6.1.2010. Minulla se alkoi oksettavalla ololla ja kuivalla yskällä, yskänpuuskan aikana meinasi aina se oksennus tulla, mitään oksennusta ei tosin tullut, kuume seilasi eestaas 36,2 ja 37,3 väliä 2 viikkoa, hirveät lihaskivut ja rauhaskivut ja kylmän tunne ja lopuksi ripuli, 2 kertaa kävin KYS.illä olo oli kuin makaroonilla. Tosi kauhea tauti vaikka ei kovaa kuumetta pitänytkään, nyt on jälkitautina poskiontelontulehdus.

• Midzi81

Kyseessä voi olla myös adenovirus. Itsellä oli kans viime kuusta asti pitkään flunssa, välillä lämpöä, ja maha löysällä. Flunssan aiheuttaa aina jokin virus, ei vilustuminen.

• fishgood
        Midzi81 kirjoitti:

Kyseessä voi olla myös adenovirus. Itsellä oli kans viime kuusta asti pitkään flunssa, välillä lämpöä, ja maha löysällä. Flunssan aiheuttaa aina jokin virus, ei vilustuminen.

Mulla oli viime vuoden marras-joulukuussa vastaavia oireita. Alko peruskunnon heikkenemisellä, oli hieman heikko olo ja kuin tyhjästä tuli tiistaina huimauskohtaus. Jonka jälkeen todella paha olo ja vilun tunne(lämpöä 37.2). Ainoa helpottava asento oli selin makuulla, jalat ylhäällä. Torstaina takas töihin, kunnes taas perjantaina aamulla duunissa huimauskohtaus kuin tyhjästä. Taas todella heikko olo ja vilu joka kesti taas 2-3h. Sen jälkeen lekuriin--> tulehdusarvot ja muutkin kokeet täysin normaalit, mutta lämpöä taas 37.1. Viikonloppuna olo ihan ok paitsi, että pientä heikotusta ja lämpöä 37-37.3. Luulin jo meneväni maanantaina duuniin, mutta yöllä heräsin huimauskohtaukseen. Koko seuraava viikko pientä lämpöä ja heikotusta, mutta ei enää huimauskohtauksia. H1N1-testiä ei otettu.

• onnist
        fishgood kirjoitti:

Mulla oli viime vuoden marras-joulukuussa vastaavia oireita. Alko peruskunnon heikkenemisellä, oli hieman heikko olo ja kuin tyhjästä tuli tiistaina huimauskohtaus. Jonka jälkeen todella paha olo ja vilun tunne(lämpöä 37.2). Ainoa helpottava asento oli selin makuulla, jalat ylhäällä. Torstaina takas töihin, kunnes taas perjantaina aamulla duunissa huimauskohtaus kuin tyhjästä. Taas todella heikko olo ja vilu joka kesti taas 2-3h. Sen jälkeen lekuriin--> tulehdusarvot ja muutkin kokeet täysin normaalit, mutta lämpöä taas 37.1. Viikonloppuna olo ihan ok paitsi, että pientä heikotusta ja lämpöä 37-37.3. Luulin jo meneväni maanantaina duuniin, mutta yöllä heräsin huimauskohtaukseen. Koko seuraava viikko pientä lämpöä ja heikotusta, mutta ei enää huimauskohtauksia. H1N1-testiä ei otettu.

Ajat on muuttunu, muistan seiskyt luvulla, työterveyslääkärin sanat " alle 38 astetta on vain tilapäisiä lämmönvaihteluita, kuume alkaa 38 asteesta, töihin vaan poika"

• tri diwarandi

tuleeko veri? tarkasta oletko raskaana. hyvin tärkeä ettei tule vitsiksi miehelle.

• :)

Itse olen huomannut (kun olen erittäin huono oksentamaan) että jotkin ruuat tai juomat kuten siiderit aiheuttavat minulle ensin pääkivun sitten kuume nousee tunnissa 40 asteeseen ja seuraavana aamuna laskee tunnissa 37 asteeseen. Kummallista mutta vaaratonta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      210
      5484
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      78
      4459
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      80
      3198
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      241
      2650
    5. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      135
      2425
    6. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      103
      1775
    7. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      244
      1387
    8. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      985
    9. Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?

Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall
      Euroviisut
      28
      908
    10. Haluaisitko kaivattusi

kanssa ensiksi seksiä ja sen jälkeen puhumista?
      Ikävä
      62
      906
    Aihe