kysyn ystäväni puolesta että onko mahdollista adoptoida lapsi jos on yksihuoltaja ja on jo yksi
biologinen lapsi?
ja itseäni kiinostaa uusio perheet ja adoptio eli edelisestä parisuhteesta on kaksoset ja nykyisen mieheni
kanssa haluaisimme adoptoida lapsen, onko tälläinen mahdollista?
tietääkö kukaan siitä uudesta adoptio laista joka tulee voimaan syksyllä, minkälainen se on?
luin vain hesarista että sen lain pitäisi rajoittaa itsenäistä adoptiota muuta en sitten tiedä
kysymys adoptiosta jos on jo biolapsi
3
394
Vastaukset
- Wms
koska sinulla kerran on mies. Adoptoida voitte, jos olette aviopari, sillä avopari ei saa Suomen lakien mukaan adoptoida. Kotimaan adoptiossa on vaatimuksena lapsettomus, mutta ulkomaiseen adoptiojonoon pääsevät myös ne perheet, joilla on ennestään lapsia. Minun tuttavapiirissäni monet yksilapsiset perheet ovat adoptoineet toisen lapsen ulkomailta, joten kyllä se onnistuu.
- liinukka22
en minä ole yksin huoltaja mutta ajatelin kysä myös ystäväni puolesta joka taas on jo hänellä on ennestään yksi lapsi ja olisi kiinostunut adoptoimaan toisen.
- Wms
liinukka22 kirjoitti:
en minä ole yksin huoltaja mutta ajatelin kysä myös ystäväni puolesta joka taas on jo hänellä on ennestään yksi lapsi ja olisi kiinostunut adoptoimaan toisen.
Siis ystäväsi saa Suomen lakien mukaan periaatteessa adoptoida, mutta käytännössä se voi olla vaikeata. Yksinäiselle henkilölle tuskin lasta monessakaan maassa mielellään annetaan. Kuten edellä sanoi, kyseeseen tulee vain ulkomainen adoptio, koska kotimaiseen adoptioon vaaditaan lapsettomuus. Ystäväsi osakkeet parenevat, jos hän avioituu. Uusperhe voi aivan hyvin adoptoida lapsen tai lapsia -ulkomailta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64093Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va902175Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J51909- 47824
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?185790Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34778- 34771
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35762Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119745- 35724