kysyn ystäväni puolesta että onko mahdollista adoptoida lapsi jos on yksihuoltaja ja on jo yksi
biologinen lapsi?
ja itseäni kiinostaa uusio perheet ja adoptio eli edelisestä parisuhteesta on kaksoset ja nykyisen mieheni
kanssa haluaisimme adoptoida lapsen, onko tälläinen mahdollista?
tietääkö kukaan siitä uudesta adoptio laista joka tulee voimaan syksyllä, minkälainen se on?
luin vain hesarista että sen lain pitäisi rajoittaa itsenäistä adoptiota muuta en sitten tiedä
kysymys adoptiosta jos on jo biolapsi
3
377
Vastaukset
- Wms
koska sinulla kerran on mies. Adoptoida voitte, jos olette aviopari, sillä avopari ei saa Suomen lakien mukaan adoptoida. Kotimaan adoptiossa on vaatimuksena lapsettomus, mutta ulkomaiseen adoptiojonoon pääsevät myös ne perheet, joilla on ennestään lapsia. Minun tuttavapiirissäni monet yksilapsiset perheet ovat adoptoineet toisen lapsen ulkomailta, joten kyllä se onnistuu.
- liinukka22
en minä ole yksin huoltaja mutta ajatelin kysä myös ystäväni puolesta joka taas on jo hänellä on ennestään yksi lapsi ja olisi kiinostunut adoptoimaan toisen.
- Wms
liinukka22 kirjoitti:
en minä ole yksin huoltaja mutta ajatelin kysä myös ystäväni puolesta joka taas on jo hänellä on ennestään yksi lapsi ja olisi kiinostunut adoptoimaan toisen.
Siis ystäväsi saa Suomen lakien mukaan periaatteessa adoptoida, mutta käytännössä se voi olla vaikeata. Yksinäiselle henkilölle tuskin lasta monessakaan maassa mielellään annetaan. Kuten edellä sanoi, kyseeseen tulee vain ulkomainen adoptio, koska kotimaiseen adoptioon vaaditaan lapsettomuus. Ystäväsi osakkeet parenevat, jos hän avioituu. Uusperhe voi aivan hyvin adoptoida lapsen tai lapsia -ulkomailta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72183Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32703Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637