keskenmenosta 4 vko,raskaanako?:O

kan_trinen

sain keskenmenon siis joulukuun 17 päivä(muistaakseni)kuitenkin niin,että nyt torstaina 14.1 siitä oli tasan 4 viikkoa. tuolloin joulukuussa minut ultrattiin kahteen kertaan,ensin yksityisellä,ja sen jälkeen TYKSissä,kohtu todettiin tuolloin jo täysin tyhjäksi,joten liekö ollut sitten tuulimuna,en tiedä. joka tapauksessa,raskaushormoni oli tuolloin 17.12 enää 20(yksiköistä en tiedä mitään,lääkäri sanoi vaan että enää 20),vuotoa ei kestänyt kuin muutaman päivän,ja oireetkin loppuivat jo seuraavana päivänä vuodon alkamisesta.
nyt sitten tuossa pari tuntia sitten tein raskaustestin,joka näytti haaleaa plussaa. toiveet ei oo kovin korkeella,pelkään uutta keskenmenoa,mutta olisiko todella mahdollista olla näin pian jo uudestaan raskaana?
ehkäsyä ei olla käytetty,kun lääkäri sanoi että koska kohtu oli tyhjä ja kaikki näytti muutenkin hyvältä,saimme heti jatkaa yrittämistä...
jotenka siis,toistan vielä ton kysymyksen,voisinko mä todella olla nyt jo uudestaan raskaana?O.o

11

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kan_trinen

      kertokaa nyt joku...? :] soitan tietty huomenna neuvolaan ja kysyn,mutku se on vasta huomenna...nyt joku selviytymistarina tähän jooko,valakaa muhun uskoa :p

      • kjskis

        Mä sain keskenmenon rv12, mulla näytti kotitesti haamua viel 6 viikon päästäki. Vaik kohtu olikin tyhjentynyt normaalisti. Mut yks tuttava sai keskenmenon ja oli raskaana siitä kolmen viikon päästä uudestaan. Et voi olla kummin vaan. Mulle lääkäri sano et koti testi voi näyttää positiivisti ensimmäisiin kuukautisiin asti.. Ja mul oli just niin, ekojen menkkojen jälkeen alko kotitesti näyttää taas negaa..


      • kjskis
        kjskis kirjoitti:

        Mä sain keskenmenon rv12, mulla näytti kotitesti haamua viel 6 viikon päästäki. Vaik kohtu olikin tyhjentynyt normaalisti. Mut yks tuttava sai keskenmenon ja oli raskaana siitä kolmen viikon päästä uudestaan. Et voi olla kummin vaan. Mulle lääkäri sano et koti testi voi näyttää positiivisti ensimmäisiin kuukautisiin asti.. Ja mul oli just niin, ekojen menkkojen jälkeen alko kotitesti näyttää taas negaa..

        Nii ja siis mulla verikokeis oli se arvo 4viikon jälkeen keskenmenosta 9, ja silti kotitesti näytti haamuu vaik se ei edes ollu niitä kaikkein herkimpiä testejä...


      • kan_trinen
        kjskis kirjoitti:

        Nii ja siis mulla verikokeis oli se arvo 4viikon jälkeen keskenmenosta 9, ja silti kotitesti näytti haamuu vaik se ei edes ollu niitä kaikkein herkimpiä testejä...

        kiitos vastauksesta!:)
        ehkäpä mä en sitte vielä intoile...olo vaan siinä mielessä tuntuu "raskaalta" että oon ihan yhtäkkiä muutaman päivän ajan ollut nyt ihan tajuttoman väsyny,lisäks alavatsalla on sellanen ihme "painontunne" ja rinnat tuntuu hassuilta...ei oo kipeet,eikä arista,mut tuntuu vaan omituisilta...mutta odottelen varmaan pari viikkoa vielä,ja intoilen sit vasta,jos menkkoja ei sitten sillon vieläkään kuulu:)


      • kan_trinen
        kan_trinen kirjoitti:

        kiitos vastauksesta!:)
        ehkäpä mä en sitte vielä intoile...olo vaan siinä mielessä tuntuu "raskaalta" että oon ihan yhtäkkiä muutaman päivän ajan ollut nyt ihan tajuttoman väsyny,lisäks alavatsalla on sellanen ihme "painontunne" ja rinnat tuntuu hassuilta...ei oo kipeet,eikä arista,mut tuntuu vaan omituisilta...mutta odottelen varmaan pari viikkoa vielä,ja intoilen sit vasta,jos menkkoja ei sitten sillon vieläkään kuulu:)

        eli mulla oli siis keskenmenon aikaan viikkoja 5-6 en osaa tarkkaan sanoa,kun pillereiden jälkeen heti ekakierrosta tärppäs.


      • kjskis
        kan_trinen kirjoitti:

        eli mulla oli siis keskenmenon aikaan viikkoja 5-6 en osaa tarkkaan sanoa,kun pillereiden jälkeen heti ekakierrosta tärppäs.

        kannattaa soittaa lääkäriin ja pyytää lähete verikokeisiin, siitähän sen näkee onko uutta vai vanhaa raskautta, laskeeko vai nouseeko se verikoe arvo.


    • minnu77

      Plussasin tossa marraskuun alussa joka sit meni viikkoa myöhemmin no se melkein jo joulukuun puol välii kun tein r.testin joka näytti vahvaa plussaa eli km oli just 4-5 viikkoa kun olin jo uudelleen raskaan ja verikoekkin sen todisti...

    • Isukki -06

      Meillä vaimolla tuli neljä vuotta sitten keskenmeno raskausviikolla 8-9, joka oli helmikuun 2. viikko. Vaimo kävi sitten jälkitarkastuksessa muutama viikko keskenmenon jälkeen, jossa lääkäri totesi että kohtu on puhdas. Kuukausi jälkitarkastuksen jälkeen käytiin sitten uudelleen samaisella lääkärillä (koska testi näytti kahta viivaa), jolloin ultrassa näkyivät jo sydänäänet, raskaus n. 6 vko:lla. Lääkärikin pyöritteli vähän aikaa kalenteria, että onko se edes mahdollista, ja totesi vielä lopuksi, että ei oo ennen omalle kohdalle vastaavaa tapausta sattunut. Laskettu aika oli sitten 15.11. ja tyttövauva syntyi 21.11.

      Kaikkea hyvää teille!

      • kan_trinen

        kiitos teille ihanat ihmiset vastauksistanne,valaa pikkasen toivoa tähänkin epäuskoiseen c(:
        nyt tosta haamuplussasta on sit,mitä viikon verranko?

        Oireilu alkaa nostaa päätään,rinnat aristaa,huonoa oloa,vähän sellasta huimauksen tapastakin,kiukuttaa,ärsyttää kaikki mahdollinen :D niin ja finnejäkin löytyy:normisti päivää ennen menkkoja tulee yks,mutta nyt se tuli jo pari viikkoa sitten,ja toi kaverinsakkin mukanaan:D
        muuten menee tosiaan ihan normaaleihin menkkaoireisiinkin,mutta rinnat mulla ei oo ikinä olleet kipeät muuten kuin kahdessa raskaudessani(ennen aikojaan päättyneissä:( ),ja sit noi finnit ei oo mulla normaaleja. ai niin,ja lämmötkin on toista viikkoa koholla.
        mutta mietinkin,että voisko keskenmeno sotkea noi hormonit sen verran pahasti,että menkkaoireetkin yllättäen muuttuis?
        En anna itelleni lupaa ainakaan vielä uskoa raskauteen. huomenna soitan tk:hon ja pyydän päästä verikokeisiin,niin näkee sieltä sitten sen hormonin määrän:)


      • kan_trinen
        kan_trinen kirjoitti:

        kiitos teille ihanat ihmiset vastauksistanne,valaa pikkasen toivoa tähänkin epäuskoiseen c(:
        nyt tosta haamuplussasta on sit,mitä viikon verranko?

        Oireilu alkaa nostaa päätään,rinnat aristaa,huonoa oloa,vähän sellasta huimauksen tapastakin,kiukuttaa,ärsyttää kaikki mahdollinen :D niin ja finnejäkin löytyy:normisti päivää ennen menkkoja tulee yks,mutta nyt se tuli jo pari viikkoa sitten,ja toi kaverinsakkin mukanaan:D
        muuten menee tosiaan ihan normaaleihin menkkaoireisiinkin,mutta rinnat mulla ei oo ikinä olleet kipeät muuten kuin kahdessa raskaudessani(ennen aikojaan päättyneissä:( ),ja sit noi finnit ei oo mulla normaaleja. ai niin,ja lämmötkin on toista viikkoa koholla.
        mutta mietinkin,että voisko keskenmeno sotkea noi hormonit sen verran pahasti,että menkkaoireetkin yllättäen muuttuis?
        En anna itelleni lupaa ainakaan vielä uskoa raskauteen. huomenna soitan tk:hon ja pyydän päästä verikokeisiin,niin näkee sieltä sitten sen hormonin määrän:)

        Voi että,pakkohan se on näin anonyyminä hehkuttaa,kun ei vielä tässä "oikeassa elämässä" uskalla. Tein äsken testin,taas kerran,ja aivan selvä plussa siihen ilmestyi saman tien. Ihan hirveästi tsemppiä kaikille keskenmenon kokeneille. Vain toinen keskenmenon kokenut voi oikeasti ymmärtää miltä se tuntuu.
        Itselläni kävi nyt hyvä tuuri,ja raskauduin heti km:n jälkeen,iklman yksiäkään menkkoja välissä,mutta en todellakaan uskalla antaa itselleni lupaa iloita ennenkuin se maaginen 12 viikkoa on tullut täyteen.
        Joka tapauksessa peukkuja kaikille!kyllä se lapsi sieltä toivottavasti jokaiselle meistä siunaantuu:)

        (ja koko sydämestäni pahoittelut jos jotakuta loukkaa tällaisen asian kertominen tällaisella palstalla!)


      • jeji
        kan_trinen kirjoitti:

        Voi että,pakkohan se on näin anonyyminä hehkuttaa,kun ei vielä tässä "oikeassa elämässä" uskalla. Tein äsken testin,taas kerran,ja aivan selvä plussa siihen ilmestyi saman tien. Ihan hirveästi tsemppiä kaikille keskenmenon kokeneille. Vain toinen keskenmenon kokenut voi oikeasti ymmärtää miltä se tuntuu.
        Itselläni kävi nyt hyvä tuuri,ja raskauduin heti km:n jälkeen,iklman yksiäkään menkkoja välissä,mutta en todellakaan uskalla antaa itselleni lupaa iloita ennenkuin se maaginen 12 viikkoa on tullut täyteen.
        Joka tapauksessa peukkuja kaikille!kyllä se lapsi sieltä toivottavasti jokaiselle meistä siunaantuu:)

        (ja koko sydämestäni pahoittelut jos jotakuta loukkaa tällaisen asian kertominen tällaisella palstalla!)

        Ihanaa kuulla hyviäkin uutisia!
        Toivottavasti raskautesi etenee hyvin ja onnea jo nyt sinulle.
        Itse sain keskenmenon tasan viikko sitten ja aika koville on ottanut niin henkisesti kuin fyysisestikin.
        Osaako kukaan sanoa onko normaalia, että vatsa on edelleen todella kipeä?
        Toivon koko sydämestäni meille kaikille vielä ihanaa vauvan odotusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe