Tarkoitus olisi siis tehdä uudet seinät kipsilevystä purettuun kylpyhuoneeseen. Mites tuota kipsilevyä on helpointa sahata määrämittaan, vai onko paras tapa mattopuukolla viilto ja siitä taittaa poikki? Entäs miten onnistuu reiän teko läpivientejä varten? Olen ymmärtänyt että noi koolaus puut kannattaa laittaa 30cm välein olenko oikeassa? Elikkäs laitanko ensin lattia- sekä kattorajaan vaaka asentoon puut ja nurkkiin pysty asentoon ja alan siitä sitten latomaan niitä pysty koolauksia 30cm välein. Mites nuo koolingit kiinnitetään siihen betoniseinään betoniruuveilla vai miten ja millaista puu tavaraa siinä pitäisi käyttää? Entä pitääkö kipsilevyn nurkkiin, ylä ja alareunoihin jättää rakoa ja kuinka paljon? Huone korkeus on noin 240cm, niin minkälaisin välein kipsilevy ruuveja pitäisi laittaa? Sitten tämä asia mikä eniten mietityttää, et kun alan vedeneristämään tuota seinää niin tarviiko noihin kipsilevyn nurkkiin, saumoihin, ruuvin reikiin ym. laittaa ensin jotain massaa ja mitä, vai riittääkö että laitan niihin vain kuitukangasnauhat ja vedeneristemassan? Ennen vedeneriste massan levitystä ilmeisesti laimentamaton kosteussulku seinän pintaan?
Kaikki vinkit ja vastaukset kysymyksiin tervetulleita!
APUA KIPSILEVYN ASENNUS?
3
1788
Vastaukset
- taasasialla
Mikä eihme ihmisillä on nk. nollasta aloittaa joku homma. Menee vain, rahaa,aikaa ja materiaaleja sekä lopputulos on surkea.
Jos on kyse asuntoyhtiöstä, niin hyväksyttävän lopputuloksen voi tehdä vain luvat omaava henkilö.
Jos kyse omakotitalosta, niin myyntivaiheen riski on todella suuri. Ammattilaisen hinta tulee takaisin korkoineen. Jos et teidä miten Gyprok-levyä käsitellään ja miten ruuvataan, niiin jätä homma muille.- jossaa
Jaa mitkä oli ne luvat jotka vaaditaan jos saa kysellä....?
- omakotiomalupa
jossaa kirjoitti:
Jaa mitkä oli ne luvat jotka vaaditaan jos saa kysellä....?
jos ei asu omakotitalossa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263724- 822577
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448