Onko valkoinen väri samalla kertaa nautinto ja kirous? Itse tykkään eniten valkoisesta väristä autossa, ja uusi auto haussa. Onko kova riski ottaa tuo väri? Onko edelleen niin ettei valkoista saa myytyä helpolla ja ruostuuko sen värinen auto helpommin kuin metallinhopea? Minusta sen pesu ja vahaus on helppoa koska ei naarmut näy, ei myös pöly ja pienet oviklommot.
Mitä mielipuolta olette?
Valkoinen väri uuteen?
6
1632
Vastaukset
- Ostaisin vieläkin
Valkoinen ei ruostu sen herkemmin kuin muukaan väri, maalihan ei ruostu vaan pelti. Valkoisessa ruoste vain näkyy selvemmin. Itse ainakin olin erittäin tyytyväinen valkoiseen väriin, pesu ja vahaus olivat todellakin vaivattomampia kuin tummissa väreissä. Ja mikä parasta pölyyntyminen kuivilla keleillä ei näkynyt ja auto näytti vastapestyltä pitkän aikaa. En ainakaan empisi auton ostoa siksi, että se on valkoinen.
- mf....
Olen täysin samaa miltä .
Ainostaan sohjokelin liat näkyvät hyvin .
Edelliset Volkkarit oli valkoisia , sen jälkeen tumma met.viininpunainen Mondeo ,joka sitten oli aina paskanen .
Nykyinen 10 v ikäinen met. hopea Avensis - aina puhtaan näköinen vaikka pesen vain neljä -viisi kertaa vuodessa . - hygtfrde
mf.... kirjoitti:
Olen täysin samaa miltä .
Ainostaan sohjokelin liat näkyvät hyvin .
Edelliset Volkkarit oli valkoisia , sen jälkeen tumma met.viininpunainen Mondeo ,joka sitten oli aina paskanen .
Nykyinen 10 v ikäinen met. hopea Avensis - aina puhtaan näköinen vaikka pesen vain neljä -viisi kertaa vuodessa .Ei maali ruostu väristä riippumatta.
- - minä vain -
Metalliväristähän joutuu ostessa usein maksamaan lisähintaa, mutta kun menet vaihtamaan, ei lisähinnasta puhuta enää mitään.
Perusväri on sikälikin hyvä, että jos satut imuroimaan jonkun pienen naarmun tai kiveniskun autoosi, niin sen saa paikkavärillä peitettyä niin, ettei sitä äkkiä katsottuna juuri huomaakaan. Metallivärillä tilanne on toinen, pienenkin naarmun huomaamaton korjaaminen on kotikonstein lähes toivotonta.
Nykyään taitaa perusväreissäkin olla lakka pinnassa, joten tavallisen ja metallihohtomaalin kestossa ei ole eroa. Kalliimpi metalliväri on pelkästään satsaus auton ulkonäköön. - reace
Uskaltaako ostaa valkoisen japsimerkin (Toyota), kun kotitalon parkkihalli on talvisin ja sateella kostea (kehno tuuletus), lattia märkä ja ilma aika kostea? Onko ostettava metallivärillä?
- ohoi
> Onko valkoinen väri samalla kertaa nautinto ja kirous? Itse tykkään eniten valkoisesta väristä autossa, ja uusi auto haussa. Onko kova riski ottaa tuo väri?
Miten sen nyt ottaa. Valkoista voisi luulla vaikeaksi sen takia, että lika näkyy hyvin, mutta käytöntö on kyllä varsin toisenlainen. Musta on puhtaanapidon kannalta ihan järkky ja auto on pesun & vahauksen jälkeen puhdas max. 2 tuntia. Nimin. kokemusta on. Sitten alkaa jo auton päälle laskeutunut siitepöly yms. näkyä. Myös sormenjäljet näkyy kivasti. Metalliväreissäkin näkyy olevan niin, että mitä tummempi väri, sitä helpommin lika näkyy.
Toki vaaleassa autossa näkyy tummat kuraroiskeet ... ja ruoste, mutta kuka nyt haluaa ostaa itselleen sellaisen UUDEN auton joka ruostuu käsiin?
> ruostuuko sen värinen auto helpommin kuin metallinhopea?
Tämä ero ruostumisessa on kuulemma johtunut siitä, että metalliväreissä on kirkas lakkakerros päällä = paksumpi maali pellin suojana (pohjamaali metallimaali lakka). Nykyään ei kyllä voi enää tämänkään varaan laskea, koska - ainakin osa - ei-metalliväreistäkin koristellaan lakalla ja väitetäänpä muutoinkin näiden ei-metallivärien olevan parempia.
Ja edelleen, jos wanhoja wiisauksia muistellaan, niin se vältettävä väri on ollut punainen - ei valkoinen. Ja syynä ei ole ruostuminen, vaan punaisen värin haalistumistaipumus.
> Onko edelleen niin ettei valkoista saa myytyä helpolla
Eikös se mene niin, että liikkeeseen tarjottaessa auto on aina harmillisesti väärän värinen tai väärin varusteltu, joten hyvitys ei sen takia ole kovin hyvä ;-D
Itse ainakin kuulun siihen ryhmään, joka voisi valkoisen auton ostaa - joihinkin autoihinhan se on melkeinpä "pakollinen" valinta (esim. 500).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182582Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162081919Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591619Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491446Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1991296- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511115Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13897