Heippa vaan hiihtäjät.

havuja perkele

Se on mukavaa, että nyt on mukavat hiihtokelit ja silleen. Mutta eikö esim: kokonniemen kävely/hiihtoreitti ole tarkoitettu kaikille. Mutta ei näköjään. Heti kun tulee vähänkin lunta niin silloin siellä on kaikki mummot ja papat perk.... " hiitämässä" luistelu tyylillä. Ja jos rohkenet kävellä tien laidassa niin hyvänä esimerkkinä tässä muutama päivä sitten eräs vanha rouva huitaisi sauvalla perseelle, kun olin hänen mielestään liian keskellä. Vi... sentään kyllä siellä saa ja pitää kaikkien ulkoilla. Ei pelkästään hiihtäjien.

9

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnonkuntoilija

      Eipäs nyt pistetä tätäkin asiaa mummojen viaksi. Eiköhän pääosa hiihtäjistä ole nuorempaa joukkoa. Osta ittelles sukset ja mene mukaan , jos kateeksi käy!

      • Jacki

        Aivan oikein, jos sinne saadaan ladut muutamaksi kuukaudeksi vuodessa niin pakkoko on mennä sinne ne pilaamaan. Kävely tekee yllättävän pahaa jälkeä laduille ja nostaa hiekkaa pintaan. Eli pysy niillä pyöräteillä nämä muutama kuukausi tai osta sukset!


      • hitaasti hissutellen
        Jacki kirjoitti:

        Aivan oikein, jos sinne saadaan ladut muutamaksi kuukaudeksi vuodessa niin pakkoko on mennä sinne ne pilaamaan. Kävely tekee yllättävän pahaa jälkeä laduille ja nostaa hiekkaa pintaan. Eli pysy niillä pyöräteillä nämä muutama kuukausi tai osta sukset!

        Nytten ei käy hiihtäminen minulle kun on noita vaivoja. Lääkäri on käskenyt kävellä. Metsään tekisi mieli kun on niin kaunista, unohtuu masennus, rahanpuute ja muut murheet. Jos lyöt sauvalla niin ethän lyö kovaa.


      • havuja perkele
        Jacki kirjoitti:

        Aivan oikein, jos sinne saadaan ladut muutamaksi kuukaudeksi vuodessa niin pakkoko on mennä sinne ne pilaamaan. Kävely tekee yllättävän pahaa jälkeä laduille ja nostaa hiekkaa pintaan. Eli pysy niillä pyöräteillä nämä muutama kuukausi tai osta sukset!

        Vai, että pyörätielle. Ja muutama kuukausi. Marraskuusta maaliskuuhun. Mene itte hiihtämään pyörätielle ne muutama kuukausi. siellä voit huudella latua.


      • Hyvä ihminen
        havuja perkele kirjoitti:

        Vai, että pyörätielle. Ja muutama kuukausi. Marraskuusta maaliskuuhun. Mene itte hiihtämään pyörätielle ne muutama kuukausi. siellä voit huudella latua.

        Kuvitellaanpa tälle havuja perkele nimiselle sympaattiselle nettipersoonalle tilanne jossa lapset pelaavat palloa puistossa yleisellä nurmikolla. Menetkö siihen pelikentälle makaamaan ja sanot että tämä on minun puisto myös. Vaikka voisit makoilla/istuskella muuallakin. Tilanne on sama, teet ihmisille kiusaa koska sinulla on oikeus siihen etkä osaa hiihtää. Eli voitko ottaa ihmiset (sellaiset huonot hiihtoa harrastavat) huomioon ja et pilaisi heidän harrastuspaikkoja. Ole niin kiltti vaikka oikeushan sinulla on vaikka hiekottaa ladut ja luistinradat!


      • ja tossulla
        Hyvä ihminen kirjoitti:

        Kuvitellaanpa tälle havuja perkele nimiselle sympaattiselle nettipersoonalle tilanne jossa lapset pelaavat palloa puistossa yleisellä nurmikolla. Menetkö siihen pelikentälle makaamaan ja sanot että tämä on minun puisto myös. Vaikka voisit makoilla/istuskella muuallakin. Tilanne on sama, teet ihmisille kiusaa koska sinulla on oikeus siihen etkä osaa hiihtää. Eli voitko ottaa ihmiset (sellaiset huonot hiihtoa harrastavat) huomioon ja et pilaisi heidän harrastuspaikkoja. Ole niin kiltti vaikka oikeushan sinulla on vaikka hiekottaa ladut ja luistinradat!

        Kertokaapas nyt Wassulla ja Mollella menijät, kuinka leveä sen "ladun" pitää olla? Tarvitsetteko kiitävään ja tyylikkääseen menoonne (jota tosin harvemmin näkee) 15-20m? Tai ehkäpä enemmän? Itse olen joskus taapertanut pururadan reunaa latua ja hiihtäjiä kunnioittaen.

        On selvää, että latuja ei rikota, se on vastuutonta. Ja vaarallistakin. Takavuosina hiihtäjä lehtitiedon mukaan kuoli laskettuaan vahdilla pikkupoikien ladulle kaatamaan hiekkaan. Mutta ei myöskään lyödä sauvalla metsässä liikkujaa. Se on liiottelua. Järki mukaan niin hiihtäjät kuin kävelijätkin!

        Liikunnan iloa kaikille!


    • poluilla

      Älä mee latujen varsia, polkureitit ihania ja saa nauttia luonnosta ihan yksin. ♥

    • miksi?

      se ryntää sinne tehdylle latupohjalle vasta talsimaan:)

      • sohvaperuna8

        että kävelijöillä on aivot päässä. Kuka nyt umpihangessa kävelisi? Kun ei nää "hiihtäjät" näytä pärjäävän edes ladulla.

        Olen sohvaltani seurannut TV:stä maailman luokan hiihtäjien menoa. Aikamoisessa lumipöpperössä välillä painelevat ja lujaa. Se on taitolaji. Omaa kömpelyyttään taitavat täällä kantturat kiukutella. Jostainhan se vikä täytyy löytyä ja jonnekin agressioitaan purkaa.

        En hiihdä enkä kävele. Olen siis puolueeton kommentaattori.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe