kuinka moni katsonut? Taitaa olla aika hyvä?
Minä taidan aloittaa katsomisen nyt.
27
224
Vastaukset
- ei perillä asiasta
etten ollenkaan tiedä mistä puhut. Kerro lisää.
- ei perillä....
kyllähän tuo selvensi asiaa, kiehtovaa on.
Olet muuten rekkautunut, onnittelut:) - Heikunkeikku
Kyllä Avatarin kannattaa mennä katsomaan elokuviin, jossa se näytetään kolmiulotteisena.
Jää paljosta paitsi, jos kattelee sitä vaan tavallisena versiona. kuulin nyt tästä Avatarista. Toi alku oli ainaski vähän sellainen,ettei oo ehkä miun maun mukkaa ollenkaa. En tiedä sit, jos näkisi teatterissa tään, just sillee kolmiulotteisena:)
- Heikunkeikku
Nimenomaan 3D.
Onhan se tosi paljon erilaisempaa, jos valkokankaalta näet elokuvan kolmiulotteisena.
Jos kotikoneelta ihailet piirtäjien piirtämiä maisemia, jotka siinäkin näyttävät upeilta, niin ajattelepa, miltä ne kaikki maisemat näyttävät kolmiulotteisina.
Jos vaan suinkin on mahdollisuus mennä katsomaan sitä 3D:nä, niin ei kantsi kattella kotikoneelta.
Piirretyt kohdat JA myös ihmiset ja muut Oikeat maisemat näyttävät kolmiulotteisena valtsun-valtsun hieaanommalta.
Uskokaa nyt vaan mua. Ja jos ette usko, niin kysykää vaikka multa.:) Pitäs alkaa seurailemaa, millon mahtas olla täällä näytäntöjä ja jos tää tulis, pitäski käydä kattomas, se sit elokuvateatterissa:)
- Heikunkeikku
sasus kirjoitti:
Pitäs alkaa seurailemaa, millon mahtas olla täällä näytäntöjä ja jos tää tulis, pitäski käydä kattomas, se sit elokuvateatterissa:)
En tiedä, missä asut, mutta kaikissa elokuvateattereissa ei voi näyttää 3D elokuvia. Esim. monilla pienemmillä paikkakunnilla ei ole tarvittavia välineitä näyttää 3D:nä. Silloin ne näytetään kaiketi tavallisena versiona.
Elikkä kannattaa tarkistaa elokuvateatterin mainoksesta, että lukeeko siinä 3D.
Elikkä ne näytetään eri tavalla. Jos 3D:nä, niin semmosta ei voi katsoa pelkillä omilla silmillään, vaan täytyy katsoa laseilla. Jos taas näytetään tavallisena versiona, niin vaikka olisi semmoset lasit naamas, niin se ei näy kolmiulotteisena.
Taisin selittää aika huonosti. Klups. Heikunkeikku kirjoitti:
En tiedä, missä asut, mutta kaikissa elokuvateattereissa ei voi näyttää 3D elokuvia. Esim. monilla pienemmillä paikkakunnilla ei ole tarvittavia välineitä näyttää 3D:nä. Silloin ne näytetään kaiketi tavallisena versiona.
Elikkä kannattaa tarkistaa elokuvateatterin mainoksesta, että lukeeko siinä 3D.
Elikkä ne näytetään eri tavalla. Jos 3D:nä, niin semmosta ei voi katsoa pelkillä omilla silmillään, vaan täytyy katsoa laseilla. Jos taas näytetään tavallisena versiona, niin vaikka olisi semmoset lasit naamas, niin se ei näy kolmiulotteisena.
Taisin selittää aika huonosti. Klups.Mie kävisin kattoo sen Lpr:nnassa. Nyt onki tullu kulttuuria reippaasti. Kävin torstaina kattomassa teatterissa Akkapakan, oli todella hauska. En tiedä missä paikkakunnilla nää kolme nais näyttelijää käy sitä esittämässä, mut jos sulla osuu se esitys silmiisi, kannattaa mennä kattoo, tosi hauska:)))) Eilen käytiin Kotkan teatterissa katsomassa My Fair Lady, oli ihan hyvä tämäkin:)
- Heikunkeikku
sasus kirjoitti:
Mie kävisin kattoo sen Lpr:nnassa. Nyt onki tullu kulttuuria reippaasti. Kävin torstaina kattomassa teatterissa Akkapakan, oli todella hauska. En tiedä missä paikkakunnilla nää kolme nais näyttelijää käy sitä esittämässä, mut jos sulla osuu se esitys silmiisi, kannattaa mennä kattoo, tosi hauska:)))) Eilen käytiin Kotkan teatterissa katsomassa My Fair Lady, oli ihan hyvä tämäkin:)
No minäpäs pistän korvani taa tuon Akkapakan.
My Fair Ladyn kävin kattomas joulukuussa ja pidin kovasti. Eilen olin oopperassa, Giuseppe Verdin La Traviataa katsomassa. Siitä pidin myös. Ens kuussa meen kattomaan Luolamiestä teatteriin, olisin mennyt aikaisemmin, mutta joka esitys on loppuunmyyty pitkälle asti ja sain liput vasta helmikuun loppuun. - Heikunkeikku
No hyvä, kun uskot. :)
Voishan sitä vähän verrata valokuviin. Sitä kattelee ihastuksissaan maisemaa ja aattelee, että tuostapas minä napsasen valokuvan. Etelän matkalla näkee jos jonkinmoisia vuoria ja laaksoja ja vaikka kuinka yrittää ne otostaa hyvin, niin sitten kun kattelee valmiita kuvia, niin hupsista sentäs, kuvasta on kadonnut luonnollinen "syvyys". Eihän mikään näytä valokuvassa samalta, kuin luonnossa omilla silimillään katteltuna.
Joo, pakko mennä kattomaan elokuvaa elokuviin ja jättää kotikatselut sikseen.
Kun/jos menet, niin muista sitten kertoa, mimmonen se sinun mielestäsi oli. Olivatko maisemat Huomattavasti aidomman tuntuiset, kuin näytöltä katsotut luontopätkät?
- Heikunkeikku
Avatar oli Todella katsomisen arvoinen. Mainio elokuva, kun sai itsekin pujahtaa valkokankaan "sisälle".
Sain lentää liihotella niin ylläällä, että oikein mahanpohjas tuntui. Välillä sain väistellä VALTAVAN sarvikuonomaisen otuksen edestä veks, ettei se polje mua jalkoihin.
Erilainen elokuva. Todella suuri ero kattella kolmiulotteista elokuvaa, kuin tavallista "litistettyä".
Siis, sinä taidat aloittaa katsomisen nyt? Tarkoitatko, että lähdet nyt elokuviin?Kuulostaapa pahalta. En missään nimessä halua kokea mitään tuollaista, joten en aio todellakaan mennä katsomaan tuollaista elokuvaa. Taidan olla oikea nynnyjen nynny.
- Heikunkeikku
miljoona kirjoitti:
Kuulostaapa pahalta. En missään nimessä halua kokea mitään tuollaista, joten en aio todellakaan mennä katsomaan tuollaista elokuvaa. Taidan olla oikea nynnyjen nynny.
No jos sinä olet nynnyjen nynny, niin minä olen sitten nynnyjen nynnyjen nynnyjen Nynny, oikee isoo nynny.
Muut menee esim. huvipuistoissa erilaisiin laitteisiin ja meikäläinen Nynnyjen esiäiti numero ykkönen en uskalla mennä yhtikäs minnekään.
Tukholmassa menin huvipuistoon ja sielä mietin, että on pakko mennä edes johonkin ja niinpä ilokseni äkkäsin, että siellä oli peilisali. Noh, minä menin sitten peilisaliin ittiäni kattelemaan peileistä.
Siis kertakaikkisen kertakaikkiaan, meinasin tappaa sielä itteni. Voitko kuvitella, hyvä miljoona, että peilistä tiiraili minua NIIN valtavapäinen ihiminen, jolla oli pikkuriikkiset jalat, kuin barbienukella, eikä siinä vielä kaikki, tää tyyppi, joka mua katteli sieltä peilistä, niin se oli jotensakin mun näkönen. Naama siis. Paitsi, että se oli aivan suunnattoman Valtava. Minä aloin siinä sitten nauramaan, kun en muutakaan keksinyt, enkä ilennyt itkemään ruveta, niin kävi semmonen juttu, että en meinannut kyetä lopettamaan tätä nauramista. Nauru pursus ja pursus mun suustani. Olin täynnänsä naurua. Ei kivaa, kun en meinannut saada hengitettyä. Ilma ei mahtunut mun suuhuni, kun nauru pökkäs sen ilman pois.
Vedet juoksi virtanaan pitkin naamaa, että pelkäsin senkin takia tukehtuvani. Luulin hukkuvani kyyneliini. Otin siinä hädissäni muutamia perhosuintiliikkeitä ja välillä koiraliikkeitä ja rintauintiliikkeitä. Ikävää, hyvin ikävää. Ja kaikki ihmiset toljottivat minua ja nauramistani ja huitomistani. Ei kivaa, ei kivaa.
Olin läkähtyä, kun joka ainoasta peilistä kurkisteli minun näköiseni ihiminen, paisi kummallisin eri muodoin. Yhdessä olin niin fläskimoosesmainen, että en meinannut mahtua peilin raamien sisään. Yhdessä NIIN laiha ja pitkä, että pelkäsin minun katkeavan. Vaivoin selvisin hengissä tästä peilisaliseikkailusta.
Elikkä nykyään en huvipuistoissa uskalla mennä edes peilisaleihin. Elikkä nynnyjen nynnyjen nynnyjen Nynnymäinen olen.
Avatar ei kuitenkaan pelottanut, kun välillä sain pistää simmut kiinni.
Yli puolet ajasta olin silmät auki. :) - hairioilmoitus
Heikunkeikku kirjoitti:
No jos sinä olet nynnyjen nynny, niin minä olen sitten nynnyjen nynnyjen nynnyjen Nynny, oikee isoo nynny.
Muut menee esim. huvipuistoissa erilaisiin laitteisiin ja meikäläinen Nynnyjen esiäiti numero ykkönen en uskalla mennä yhtikäs minnekään.
Tukholmassa menin huvipuistoon ja sielä mietin, että on pakko mennä edes johonkin ja niinpä ilokseni äkkäsin, että siellä oli peilisali. Noh, minä menin sitten peilisaliin ittiäni kattelemaan peileistä.
Siis kertakaikkisen kertakaikkiaan, meinasin tappaa sielä itteni. Voitko kuvitella, hyvä miljoona, että peilistä tiiraili minua NIIN valtavapäinen ihiminen, jolla oli pikkuriikkiset jalat, kuin barbienukella, eikä siinä vielä kaikki, tää tyyppi, joka mua katteli sieltä peilistä, niin se oli jotensakin mun näkönen. Naama siis. Paitsi, että se oli aivan suunnattoman Valtava. Minä aloin siinä sitten nauramaan, kun en muutakaan keksinyt, enkä ilennyt itkemään ruveta, niin kävi semmonen juttu, että en meinannut kyetä lopettamaan tätä nauramista. Nauru pursus ja pursus mun suustani. Olin täynnänsä naurua. Ei kivaa, kun en meinannut saada hengitettyä. Ilma ei mahtunut mun suuhuni, kun nauru pökkäs sen ilman pois.
Vedet juoksi virtanaan pitkin naamaa, että pelkäsin senkin takia tukehtuvani. Luulin hukkuvani kyyneliini. Otin siinä hädissäni muutamia perhosuintiliikkeitä ja välillä koiraliikkeitä ja rintauintiliikkeitä. Ikävää, hyvin ikävää. Ja kaikki ihmiset toljottivat minua ja nauramistani ja huitomistani. Ei kivaa, ei kivaa.
Olin läkähtyä, kun joka ainoasta peilistä kurkisteli minun näköiseni ihiminen, paisi kummallisin eri muodoin. Yhdessä olin niin fläskimoosesmainen, että en meinannut mahtua peilin raamien sisään. Yhdessä NIIN laiha ja pitkä, että pelkäsin minun katkeavan. Vaivoin selvisin hengissä tästä peilisaliseikkailusta.
Elikkä nykyään en huvipuistoissa uskalla mennä edes peilisaleihin. Elikkä nynnyjen nynnyjen nynnyjen Nynnymäinen olen.
Yli puolet ajasta olin silmät auki. :)olitkin vahingossa ihan tavallisen peilin edessä?
Heikunkeikku kirjoitti:
Yli puolet ajasta olin silmät auki. :)tykkää peileistä. Ja vielä jos ne rumentavat vielä entisestäänkin rumemmaksi niin huh huh. En menisi tivoliinkaan jos ei ole pakko. Niin ja Muumimaailman labyrinttiinkin meinasin eksyä ja jopa sekin oli pelottava kokemus.
- hairioilmoitus
miljoona kirjoitti:
tykkää peileistä. Ja vielä jos ne rumentavat vielä entisestäänkin rumemmaksi niin huh huh. En menisi tivoliinkaan jos ei ole pakko. Niin ja Muumimaailman labyrinttiinkin meinasin eksyä ja jopa sekin oli pelottava kokemus.
noissa labyrinteissä ettei käy kuin siinä "Hohto"-elokuvassa Jack Nickholsonille :/
hairioilmoitus kirjoitti:
noissa labyrinteissä ettei käy kuin siinä "Hohto"-elokuvassa Jack Nickholsonille :/
En ole katsonut sitäkään. Kuulostaa pelottavalta ihan pikku vihjeestäkin jo.
- Heikunkeikku
olitkin vahingossa ihan tavallisen peilin edessä?
...olin tavallisen peilin edessä. Ei kai ny heevetis mulla voi olla metrin levyynen pää, vaikka isoopäinen oonkin.
Ja jalaat. Pieni kengänkoko on, mutta en sentäs vauvan kenkää saa kinttuihini mahtumaan. - hairioilmoitus
miljoona kirjoitti:
En ole katsonut sitäkään. Kuulostaa pelottavalta ihan pikku vihjeestäkin jo.
Se eksyi labyrinttiin ja jäätyi kalikaksi :/
Se eksyi labyrinttiin ja jäätyi kalikaksi :/
Onneksi en ole katsonut. Ja nyt kun tiedän, niin en sitten vahingossakaan katso sitä.
- Taiga.
miljoona kirjoitti:
Onneksi en ole katsonut. Ja nyt kun tiedän, niin en sitten vahingossakaan katso sitä.
muutenkin kamala elokuva,oksettaa vieläkin se kauhuus,hrrrrrrrr :-((((((
- 13+2
Heikunkeikku kirjoitti:
Yli puolet ajasta olin silmät auki. :)Me käymme jokavuosi Linnanmäellä ja parikertaa Särkänniemessä. Ja vempaimista nautin, en meinaakkaan yhteen kertaan jättää mitään laitetta, sinne vain kun yltiöpäinen.
Sain narrattua muutaman vuoden nuoremman siskoni johkin laitteeseen, ja voi kauhistus miten reakoi!
Suorastaan vihree kun alas päästiin, terve ihminen...vaan teki ilkeetä kuulemma.
Noista piirretyistä leffoista, ne taas ei ole mun juttu. Jos oikeisiin elokuviin menisin, on se oltava jotain erityistä. Leffoja tulee maksetulta kanavalta, voi ladata ja katella, ei kukaan häiri rapisemisillaan ja yskimisillään. Voi laittaa paussen ja käydä röökillä välillä..juoda toppakahveet ja jatkaa katselua. 13+2 kirjoitti:
Me käymme jokavuosi Linnanmäellä ja parikertaa Särkänniemessä. Ja vempaimista nautin, en meinaakkaan yhteen kertaan jättää mitään laitetta, sinne vain kun yltiöpäinen.
Sain narrattua muutaman vuoden nuoremman siskoni johkin laitteeseen, ja voi kauhistus miten reakoi!
Suorastaan vihree kun alas päästiin, terve ihminen...vaan teki ilkeetä kuulemma.
Noista piirretyistä leffoista, ne taas ei ole mun juttu. Jos oikeisiin elokuviin menisin, on se oltava jotain erityistä. Leffoja tulee maksetulta kanavalta, voi ladata ja katella, ei kukaan häiri rapisemisillaan ja yskimisillään. Voi laittaa paussen ja käydä röökillä välillä..juoda toppakahveet ja jatkaa katselua.No, ei voi kuin ihailla tuollaista rohkeutta.
nähnyt vielä, mutta saatan sen vielä katsella. Kovasti on kehuttu.
- PA.PA.PA.PA
ja jätän katsomatta. ;))
http://yle.fi/uutiset/viihde/2010/01/vatikaani_tyrmasi_avatar-elokuvan_1364333.html - hairioilmoitus
Täällä palstalla kirjoittelee eräs nainen jonka poika opiskelee (hyvällä menestyksellä) ns. 3D-mallintamista. Se on tietotekniikkagrafiikan vaikein taiteenala ja vaatii osaajaltaan taiteellisuutta ja huipputeknistä osaamista.
"Avatar" on kyseisen elokuvatekniikan huipputuote. Tosin olen kuullut että elokuvan varsinainen idea ja juoni on jäänyt vaisuksi koska siinä on keskitytty nimenomaan tekniseen puoleen.
Itse en ole elkkua nähnyt eli kommentoin vain korvatuntumalla.
Varmastikin kuitenkin katsomisen arvoinen.- hairioilmoitus
Joo minäkin olen graafisen alan ihmisiä ja en ole huono piirtäjä. Ilmankos sun kanssa tuppaa menemään joskus sukset ristiin kun olemme molemmat taiteilijoita.
Ja me taiteijat olemme herkkäsieluisia, helposti suuttuvia ihmisiä :/
Ps. No en mä nyt piirtele mutta lukiossa oli päästötodistuksessa 10 kuvaamataidossa 1984.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all462075Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔571829- 361534
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j331479- 781238
- 621139
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?191989- 58953
- 49913
- 24904