Autonvuokraus alpeilla

Laskutoimitus

Muutama kysymys niille joilla on kokemusta:

1. Saako vuokra-auton ajaa maasta toiseen (esim Genevesta Ranskan puolelle Chamonix:iin tai Bergamosta Sveitsiin) ?

2. Sisältyyko tiemaksut vuokraan (käsittääkseni maksut ovat auto- ei henkilokohtaisia) ?

3. Pääseekö autolla perille (voiko olla varma että ei tarvitse lumiketjuja jos ei ole erikseen mainittu esim. vuokramökin tiedoissa että tarvitsee)

4. Saako lisävarusteena suksiboksia, vai pitääkö suosiolla vuokrata pitkä farkku

5

1343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lion king

kokemuksia on riittävästi että voin sanoa että ainakin paikasta ö paikkaan x voit ihan rauhassa ajella, itse olen ajanut monta kertaa saksan munchenistä söldeniin ja kapruniin eikä ole mutkia matkassa ollut.

suksiboksista ei ole hajua, auto on ollut aina senverran tilava ettei bokseille ole ollut kysyntää :P

• jejep

Olen vuokrannut auton mooonta kertaa keskieuroopassa ja ei ongelmia. Saksa-itävalta-ranska akselilla saat ajalle ihan vapaasti mutta esim. italiaan ei kaikkia automerkkejä saa viedä.

Tiemaksut luonnollisesti ei kuulu vuokraan vaan ne maksetaan itse. Itävallassa pitää ostaa vignetti ja niin edelleen. Autoissa on yleensä kesärenkaat talvellakin ja lisämaksusta saat kitkat. Kannattaa ottaa vähintään ketjut, itse valitsen tosin aina talvirenkaat vaikka ne kivasti hintaa nostaakin. Mutta pari kertaa olisi ollut kesärenkailla kusessa. Ja boxin saa myös vuokrattua lisähintaan. Jos majoitus sijaitsee korkeammalla ja sinne ajetaan serpentiiniä pitkin, voi ketjuja joutua lumisateen jälkeen käyttämään että perille pääsee.

• Laiska late

Missä vuokra ketjussa on näin että että jollain autolla ei mennä vaikkapa Italiaan ?
        Miten sitä valvotaan vai onko omalla vastuulla ?
        Mikä auto tai autoluokka olisi sellainen jolla voi ajaa esim Italiaan tai vastaavasti millaisella autolla ei saa
        mennä Italiaan ?

• myllevä
        Laiska late kirjoitti:

Missä vuokra ketjussa on näin että että jollain autolla ei mennä vaikkapa Italiaan ?
        Mikä auto tai autoluokka olisi sellainen jolla voi ajaa esim Italiaan tai vastaavasti millaisella autolla ei saa
        mennä Italiaan ?

MEILLÄ OLLUT ERUOPCAR AINA JA EI OLE IKINÄ KUKAAN HINTTARI TULLUT KÄHYILEMÄÄN MINNEKKÄS MATKALLE JA MISTÄ TULLUT, EUROPCAR ANTAA KAIKEN TAKUUN JA JOS TULEE ONGELMIA NIIN ANNAT VAAN NIILLE JOTKA KYSELEE JOTAIN NIIN SEN EUROPCAR KORTIN NIILLE NIIN SANOVAT ETTÄ HYVÄÄ MATKAA JA TERVETULOA UUDESTAAN :D

• jejep
        Laiska late kirjoitti:

mennä Italiaan ?

Eri ketjuilla eri säännöt. Mutta esimerkkinä vaikka kerran Europcarilta parin vuoden takaa niin bmw ja mersu oli kielletty italiaan ilman erillistä lupaa. Eihän sitä kukaan valvo, mutta jos käy onnettomuus niin voi tulla ongelmia maksajan kanssa. Mutta jos vuokraa compct, intermediate tai normaalin tila-auton, ei ole tällaisia ongelmia koska ne perusmerkkejä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      106
      6756
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      378
      6387
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      61
      3198
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      113
      2689
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2330
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      20
      1677
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1495
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe