kuukautiset synnytyksen jälkeen

rosa

koska teillä on alkanut kuukautiset synnytyksen jälkeen? onko ollut samanlaisia tuntemuksia ennen menkkoja kuin aikaisemminkin? mielenkiinnosta vaan kyselen kun vauva on 7kk eikä menkkoja ole tullut.imetän kyllä eikä vauva saa paljoa muuta ruokaa. sen takia ne varmaan eivät vielä ole tulleet.varmaan aika yksilöllistä tuokin.olen miettinyt, että mistä voi epäillä olevansa uudestaan raskaana jos raskaudesta ei ole mitään oireita.itselläni oli tämän vauvan kanssa niin paljon erilaisia vaivoja, että kai sen huomaisi jos olisin raskaana.

24

59048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ä76

Mulla tuli ekat menkat 4kk synnytyksestä, vaikka täys imetän. Seuraavista en viel tiedä tuleeko vaiko ei..
      Yllätyin itsekkin näin varhaisesta paluusta menkkoihin. Menkakivut hiukan hellittäneet aiemmista.

• jolie

Mulla alko 16 päivää synnytyksestä, eli ovulaatio oli ollut 2 päivää synnytyksen jälkeen. Näinkin voi käydä! Oikein odotin että saisi olla ilman kuukautisia vielä jonkin aikaa, mutta elimistö päätti toisin.

• tuo taisi...
        jolie kirjoitti:

Mulla alko 16 päivää synnytyksestä, eli ovulaatio oli ollut 2 päivää synnytyksen jälkeen. Näinkin voi käydä! Oikein odotin että saisi olla ilman kuukautisia vielä jonkin aikaa, mutta elimistö päätti toisin.

olla ihan vain jälkivuotoa, joka oli tauonnut ja alkoi sitten vain uudelleen. Ei ovulaatio voi olla kaksi päivää synnytyksen jälkeen.

• Mam

Minulla ovat menkat olleet pois aina niin kauan kuin olen yölläkin syöttänyt. Siis kauan, en taida viitsiä edes kertoa kuinka kauan. Ja kyllä ennen menkkojen alkuja on oireilu ollut samanlaista kuin ennenkin.

• äitiliini

Mulla kaksoset 8 kk ja menkat alkoi 3 kk synnytyksestä. Imetin 4 kk sitten alkoi maito ehtyä. Ihan normaalisti ja samalla tavoin alkoi menkat kuin aina ennenkin. Olen kuullut että ne voivat olla jopa vuodenkin synnytyksestä poissa.

• Krista

Mulla tuli ekat menkat 30 päivää synnytyksen jälkeen.Täysimetän kyllä ja voi olla että ne jää vielä pois,täytyy katsella josko seuraavia kuukautisia kohta alkaa kuulumaan,toivottavasti ei.Mäkin olin varautunut siihen että kuukautiset on poissa koko imetyksen ajan,näköjään toisin kävi.

• Ope

Hei vaan, mulle tehtiin toisen synntykseni jälkeen kaavinta, koska istukka ei meinannut irrota. Nyt tytteli on jo 6kk, eikä yksiäkään kunnon menkkoja ole vielä tullut. Pari kertaa on ollut vaaleaa vuotoa n. kk välein eli ilmeisesti kone toimii, vaikka vuotoa ei vielä ole ehtinytkään kertyä. Eka synnytuksen (sektio) jälkeen menkat tuli heti 6 viikkoo synnytyksestä. Molempia olen imettänyt pitkään.

• Karamelli
        Ope kirjoitti:

Hei vaan, mulle tehtiin toisen synntykseni jälkeen kaavinta, koska istukka ei meinannut irrota. Nyt tytteli on jo 6kk, eikä yksiäkään kunnon menkkoja ole vielä tullut. Pari kertaa on ollut vaaleaa vuotoa n. kk välein eli ilmeisesti kone toimii, vaikka vuotoa ei vielä ole ehtinytkään kertyä. Eka synnytuksen (sektio) jälkeen menkat tuli heti 6 viikkoo synnytyksestä. Molempia olen imettänyt pitkään.

Kaikkien kolmen synnytyksen jälkeen minulla on menkat alkanu noin 2-3kk:n päästä, mut tämän viimeisimmän (poika täytti just vuoden) ne jäi parin kerran jälkeen pois, ilman että olen raskaana. Kuulemma hyvin normaalia imettävälle. Sain tablettireseptin gyneltä, jos menkat ei ala kuukauden päästä imettämisen lopettamisesta.

Raskauden ehkäisystä pitää silti huolehtia, vaikka menkkoja ei oiskaan... ;)

• äpä

eikä vielä kuukautisia. ensimmäisen raskauden jälkeen alkoi 2kk jälkeen. Ensimmäistä imetin 13kk ja tätä toistakin imetän vielä. Raskaana en ole, piti tehdä testi kun itseänikin piinaa kun kuukautiset ei ala...

• ninnukka

Mun kuukautiset alkoi n. 2kk synnytyksestä, sen jälkeen kun olin aloittanut keltarauhashormonipillerit. Siitä lähtien kuukautiset tuli kahden viikon välein. Lopetin pillerit kun en kestänyt jatkuvia vuotoja, sen jälkeen ei menkkoja ole kuulunut. Onkohan tämä sitten ihan normaatlia vai voisinko olla taas raskaana? Poika on nyt 8kk.

• piia

eka lapsen jälkeen 10kk päästä alkoi menkt, tokan syntymän jälkeen 6viikon päästä. ekaa imetin 9kuukautta yötä päivää. toista olen täysimettänyt koko ajan

• Hups

Imetin lastani 11 kk asti ja menkat tuli noin kuukauden päästä imetyksen loputtua. Nyt siis se sotkeminen alkoi...

• kahden lapsen äiti

Hei!

Itsekin mietin pitkään synnytyksen jälkeisten kuukautisten alkamisajankohtaa.

Kuopus nyt 4kk, eikä kuukautiset vielä ole alkaneet. Laitoin googleen hakusanaksi:

synnytyksen jälkeiset kuukautiset, ja menin tohtori.fi sivustolta lukemaan asiasta.

Mielestäni siellä oli kerrottu selvästi asiasta. Kannattaa käydä lukemassa sieltä!

• 8kk ikäisen äiti

Itselläni alkoivat ensimmäiset kuukautiset tasan 8kk synnytyksestä. Täysimetystä 5kk ikään asti, ja edelleen imetän useasti päivällä sekä yöllä pari kertaa. Kaksi viikkoa jälkivuodon loppumisesta tuli muutaman päivän niukkaa vuotoa, jota silloin luulin kuukautisiksi, mutta taisikin olla jonkinlaista "jälkivuodon jälkivuotoa". Ja useampikin raskaustesti tuli tässä välissä tehtyä turhaan...

• ne tuli

1kk päästä kun hedelimällinen olen muutenkin.

• alkoi...

menkat tänään eli vajaa 4 kk synnytyksestä. Täysimetän. Tuntemukset olivat samanlaisia kuin ennen synnytystäkin. Ovulaationkin tunnistin ennen menkkoja.

• Viallinen hana(ko?)

Itse imetin 8kk ja kuukautiset alkoivat n. 2kk imetyksen lopettamisen jälkeen.
      Nyt kuukautiset ovatkin kestäneet tauotta 5vk. Silloin tällöin vähenee ja sitten taas vuoto onkin runsasta. Tämä on jo todella raivostuttavaa :D

• mie vaa

Mulla on neljä lasta. Kuukautiset ovat alkaneet 6-14 kk:tta synnytyksen jälkeen.

kerran ennen kuukautisten alkua oksentelin viikon päivät... luulin että olen raskaana, mutta johtuikin ihan vaan kuukautisten alkamisesta. Vatsakipua on ollut normaalia kauemmin ennen kuukautisten alkua.

Eli kyllä ne kuukautiset on tullakseen ainakin jossakin vaiheessa:)

• dfgnhl

Mulla ei menkat koskaan alkaneetkaan, vaan olinkin uudelleen raskautunut, kun esikoinen oli 10 kk. Imetin siinä vaiheessa enää pari kertaa päivässä (tai ehkä kerran, en muista). Yösyötöt meillä jäivät jo 6 kk iässä.

• mietteissään..

moi.. itse olen miettinyt tätä asiaa kans.. elikkäs esikoinen synty melkee 4kk sitte, en imetä ollenkaa, ja kuukautisia ei vaan kuulu.. olen miettinyt että voiko tulla raskaaksi vaikka ei ole ollut luomu kuukautisia synnytyksen jälkeen?? :) ollaan muuten käytetty kortsua, mutta yhesti se jäi pois.. oisi kiva jos vastaisitte ihan asiallisesti kysymykseeni :) kiitos..

• ffhgfhfghnbfgh

Totta kai voit, eka ovishan on n. 2 vkoa ennen ekoja menkkoja. Jos hedelmöitys on tapahtunut tuolloin, ei menkkoja sit oo tullutkaan. Mut varmaan nyt jo tiedät että oletko vai etkö :D

• Christina

Heippa
      Mulla olisi sellaista kysyttävää kuin synnytyksen jälkeisistä kuukautisista.
      Synnytin Tammikuussa pojan, imetän ja syön minipillereitä. Maaliskuun alussa sain ensimmäiset kuukautiseni. Nyt Helmikuun loppuun mennessä minulla on jo neljättä kertaa kuukautiset. Eli kuuden viikon sisällä neljättä kertaa. Onko kenelläkään muulla ollut mitään tällaista??

• kdjiffjidsjlö

Ei oo kokemusta, mutta neuvolassa sanottiin, et jos minipillerit ottaa, niistä voi aiheutua epäsäännöllisiä välivuotoja. Eivät siis oo varsinaisia menkkoja... Ihme ettei sulle kerrottu tosta sivuvaikutuksesta...

• äitiliini...

Hmm.. itselläni ei ole menkkoja kuulunu sitten sen kerran kun aloin syömään cerazettea, jotka kuitenkin lopetin.. Testejä on tullu tehtyä jo monta, viimeisin testi tais olla 2.11., mut negaa näyttää aina vaan.. Synnytyksestä kohta 6kk, osittaisimetin 4kk, joten pitäsköhän tässä alkaa jo huolestumaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe