Ei siitä ole kokoaikana ollutkaan kysymys.. Mutta missä on sellainen työpaikka joka ottaa myös yli 50 vuotiaita töihin tänä päivänä? Missä on työpaikka joka arvostaa ihmisessä hänen elämän kokemustaan?
Mulle sanotaan mene töihin.. Jos työnantaja ei ota töihin ja palkkaa minua.. minun on huono mennä töihin.. pitkällä aika välillä..
Millä sitten maksetaan puolison hoitomaksut laitoshoidosta, millä maksetaan monet muut asiat jos ei ole töitä..
Se on helppo sanoa mene töihin.. ihmiselle jonka on pitänyt kokea yhtä sun toista.. Ihmiselle jonka toimesta moni sai monen moista oppia ja tietämystä.. Arvostaako työnantaja tuleva sellainen tätä osaamista ihmisessä?
Täällä puhutaan jatkuvasti ettei ole töitä.. onhan maailmassa töitä, mutta onko palkan maksajia.. siitä on kysymys.. ei mistään muusta, sillä työhön liittyy myös se toinen puoli eli palkanmaksu.. jokaisella ihmisellä se on näin..
Minä kysyin yhtä paikkaa tuossa viime syksynä.. sain vastaukseksi me ei voida ottaa sinua töihin, koska heidän pitäs investoida sitten uusi tietokone sulle.. Ja kun he ei palkkaa.. ei heidän tarvitse investoidakkaan.. se päättyi siihen se keskustelu.. eivät tosin hekään tältä paikkakunnalta saaneet kauppoja.. että ei sen puoleen.. molemmin puolin asiat on aina.. myös siihen työnantajaan päin..
Olen aiemmin toiminut monissa tehtävissä.. jo ennen sitä jotakin aikaa.. aikaa jona aikana sain paljon töitä.. Muistan ajan vuoden 2003 alussa kun minulle sanottiin mennessäni erääseen tilaisuuteen, että kuule, sut on valittu yhteen hommaan.. Niin, minut oli valittu hommaan ja multa etukäteen ei oltu kysytty mitään.. Toki sitten kun homma alkoi siitä mulle ilmoitettiin.. että he on sut valinneet siihen.. teetkö sitä ja sitä.. Näin se meni silloin.. Se oli kivaa aikaa kun sai huomata olevansa yhteiskunnalle hyödyksi jollain tavoin.. Ei tarvinnut istua kotona ja ihmetellä syntyjä syviä.. silloin oli tekemistä ja touhua..
Ja jos mieheni ei olis halvaantunut niin toki.. mikä ettei perustaisin oman yrityksen.. ja voisin tässä rinnallakin.. jos olis yhtiökumppani.. kaveri.. kun omasta miehestä ei terveytensä vuoksi ole siihen..
Tällaisia asioita keskustelen yhä ja pohdin..
Menen heti töihin jos joku tarjoaa minulle töitä
36
574
Vastaukset
En minäkään oikein usko tuohon "tarjoaa töitä". Itse niitä pitää kysyä.
Edellisen työpaikkani sain puhuttua itselleni kun olin lapsenlapsen kanssa bussiretkellä Puuhamaassa. Kysyin vain että tarvitsevatko he sijaista ja seuraavalla viikolla soitettiin kotiin.
Nykyisen työpaikkani sain sen edellisen työpaikan kontakteilla. Joten luulisin, että itse kysymällä se löytyy jos on löytyäkseen. Kerran minut on palkattu siten että työnantaja oli valinnut minut työkkärin listoilta ja sain osoitus töihin lapun.- minä suomalainen
Minä kysyin yhtä paikkaa tuossa viime syksynä.. sain vastaukseksi me ei voida ottaa sinua töihin, koska heidän pitäs investoida sitten uusi tietokone sulle.. Ja kun he ei palkkaa.. ei heidän tarvitse investoidakkaan.. se päättyi siihen se keskustelu.. eivät tosin hekään tältä paikkakunnalta saaneet kauppoja.. että ei sen puoleen.. molemmin puolin asiat on aina.. myös siihen työnantajaan päin..
Ja olen laittanut tässä rinnalla joka viikko vaikka kuinka monta hakemusta, joistain paikoista ei tule edes vastausta minkään moista, onko valittu vaiko ei.. Ja eikös joissain tapauksissa kutsuta myös haastatteluun, varsinkin jos on useampi hakija..
Ja sitten joistakin paikoista on tullut vain kirje että valittu se ja se.. Noissa kirjeissä ei oo ollut edes sitä.. minkä ammatin ja koulutustaustan omaava ihminen siihen hommaan on valittu.. Nimet vain.. Mulla oli yhteenkin paikkaan hakiessani koulutustausta se mitä ne vaatiikin siinä ja kokemustakin mulla on kyseiseen hommaan.. joten siksi ihmettelen.. että miksi ei valittu?
Kun aiempina vuosina ihan kysyttiin että tuletko mukaan? Siksi minä hieman ihmettelen näitä asioita, että miten ne noin on nykyään ja sitten se, että tuokin paikka joka ei minua palkannut sen takia että heidän olis pitänyt tietokone hankkia, niin sekin aikoi myöhemmin ottaa yhteyttä kuitenkin ja mitään ei oo kuulunut.. aikoivat jonkin minuun liittyvän 2006 vuoden asian selvittää ja sitten palaavat asiaan.. Mitään ei oo kuulunut ja tuostakin on jo pari kuukautta.. Mistähän on siis kyse? Kun tietäisi? - Oma kone
minä suomalainen kirjoitti:
Ja olen laittanut tässä rinnalla joka viikko vaikka kuinka monta hakemusta, joistain paikoista ei tule edes vastausta minkään moista, onko valittu vaiko ei.. Ja eikös joissain tapauksissa kutsuta myös haastatteluun, varsinkin jos on useampi hakija..
Ja sitten joistakin paikoista on tullut vain kirje että valittu se ja se.. Noissa kirjeissä ei oo ollut edes sitä.. minkä ammatin ja koulutustaustan omaava ihminen siihen hommaan on valittu.. Nimet vain.. Mulla oli yhteenkin paikkaan hakiessani koulutustausta se mitä ne vaatiikin siinä ja kokemustakin mulla on kyseiseen hommaan.. joten siksi ihmettelen.. että miksi ei valittu?
Kun aiempina vuosina ihan kysyttiin että tuletko mukaan? Siksi minä hieman ihmettelen näitä asioita, että miten ne noin on nykyään ja sitten se, että tuokin paikka joka ei minua palkannut sen takia että heidän olis pitänyt tietokone hankkia, niin sekin aikoi myöhemmin ottaa yhteyttä kuitenkin ja mitään ei oo kuulunut.. aikoivat jonkin minuun liittyvän 2006 vuoden asian selvittää ja sitten palaavat asiaan.. Mitään ei oo kuulunut ja tuostakin on jo pari kuukautta.. Mistähän on siis kyse? Kun tietäisi?sähköpostia sinne. Olisikomuka ollutseyksi paikka pelkästä tietokoneen hankinnasta kiinni? Ei tietokoneen investointi ole mikään summa ihmisen palkkaamisen rinnalla. Kyllä ne palkatpaljon kalliimmaksitulee. Olisit luvannut maksaa sen oman tietokoneesi ja kokeillut että mitä siihen olisivat sanoneet:)))
- 2006
Kun aiempina vuosina ihan kysyttiin että tuletko mukaan? Siksi minä hieman ihmettelen näitä asioita, että miten ne noin on nykyään ja sitten se, että tuokin paikka joka ei minua palkannut sen takia että heidän olis pitänyt tietokone hankkia, niin sekin aikoi myöhemmin ottaa yhteyttä kuitenkin ja mitään ei oo kuulunut.. aikoivat jonkin minuun liittyvän 2006 vuoden asian selvittää ja sitten palaavat asiaan.. Mitään ei oo kuulunut ja tuostakin on jo pari kuukautta.. Mistähän on siis kyse? Kun tietäisi?ei miellyttänyt se asia vuonna 2006!! Selvä kuin pläkki!
- minä suomalainen
2006 kirjoitti:
ei miellyttänyt se asia vuonna 2006!! Selvä kuin pläkki!
kyllä se heitä miellytti se asia.. mutta saattaa olla että sitä joka tuon asian on mulle hommannut vuonna 2006 se ei miellyttänyt, että se on siitä kiinni.. No, sekin olis selvinnyt kun mulle olisivat pirauttaneet tai laittaneet mailia..
Kun aiempina vuosina ihan kysyttiin että tuletko mukaan? Siksi minä hieman ihmettelen näitä asioita, että miten ne noin on nykyään ja sitten se, että tuokin paikka joka ei minua palkannut sen takia että heidän olis pitänyt tietokone hankkia, niin sekin aikoi myöhemmin ottaa yhteyttä kuitenkin ja mitään ei oo kuulunut.. aikoivat jonkin minuun liittyvän 2006 vuoden asian selvittää ja sitten palaavat asiaan.. Mitään ei oo kuulunut ja tuostakin on jo pari kuukautta.. Mistähän on siis kyse? Kun tietäisi?varmasti tuo jatkuva hakeminen ja aina pitää selittää elämäänsä tuntemattomille ihmisille, tyhjän takia. Se on kamalaa.
Mulla on hoitoala ja siitä kolme koulutusta, joten ymmärrät varmasti, että jopa kotoa väkisin haetaan. Seurakunnan lastenohjaajan ja sosiaalipuolen lastenkoti hommia olen tehnyt, nyt olen yksityisellä ja neljäksi vuodeksi on luvattu töitä. Toivotaan vaan, että helmikuussa saatais toi mun sydän jotensaki kuntoon. minulla on kyllä rauhallinen ja fyysisesti helppo työ, sellaista oleskelua kuin ihan kotonakin, joten vajaakuntoisena pärjään.Ensimmäisen "oikean" kesätyöpaikan sain 14-vuotisena itse hakemalla paikan päällä.
3kk meni rattoisasti.
Sen jälkeen minulla oli ainakin parikymmentä haalariduunia, myöhemmin myös vakituisia.
Kaikki itse haettuja.
Toimihenkilönä, perheellisenä, 7 vakituista työsuhdetta ja niiden jälkeen 10 määräaikaista.
Alkupään vakituiset hain itse.
Viimeiset vakituiset ja kaikki määräaikaiset on minulle tarjottu.
Perustuen juuri noihin aikaisempiin kontakteihin ja tuttavieni tietoisuuteen etten aseta mitään reunaehtoja työn, palkkauksen, paikkakunnan enkä työn keston suhteen.
Vielä eläkeukkona minua ahdisteltiin askarointiehdotuksilla.
Kotimaan hakureisuni ulottuivat Haminasta Tornioon, Kuopiosta Tampereelle.
Skandinaviassa vaihdoin valtakuntaa kuudesti. Levottomat jalat ja hyvät työmarkkinat.
- Meriläinen
Mie olin 15 vuotta pätkätöissä.
Ei ne mulle kotiin niitä töitä tuoneet.
Jatkuvasti sai kysellä ja olla aktiivinen.
Muutin työn perässä milloin minnekin, välillä olin systerin nurkissa viikot ja kotiin neljän sadan päähän viikonloppuisin.
Tänä päivänä pitää olla valmis menemään sinne missä töitä on.
Mutta täällä palstalla työttömyyden itkeminen ja oman vaikean elämän valittaminen ei varmaan auta.
Jokaisella meillä on omat tuskamme ja omat vaikeutemme, ei meistä yksikään ole ilman niitä.- minä suomalainen
kuka sen sitten hoitaa jos sun pitää olla reissuhommissa ja minunkin tapauksessa kun mies on laitoksessa hoidossa, niin kuka on illalla laittamassa lapsille ruokaa? Tuolloin olet varmaan ollut nuori ja sulla ei oo ollut lapsia huollettavana.. Mulla on alaikäisiä lapsiakin vielä.. Mielestäni heidänkin perään pitää jonkun katsoa.. kun lapsen isälle kävi niin kuin kävi.. Ja jos hän kotiin tulee tarvitsen tänne kotia hänelle ainakin kaksi hoitajaa jotka on vuorotyössä, mä itse koitan pärjätä yöt.. On hän sen verran vaikeasti hoidettava vielä tässä vaiheessa.. Hänellä kun on se hahmotushäiriökin.. eli vasen puoli on pimeä puoli..
Kyllä mä olen sitä mieltä että työn pitää löytyä tästä lähi ympäristöstä.. tuokin oli etätyö.. työnantaja oli ihan toisella paikkakunnalla mä vain olisin työn tehnyt täällä.. Näin mä olen ennenkin tehnyt.. Pätkätöillä ja sijaisuuksilla olen minäkin kitkutellut ja työn ohessa opiskellut. Vanhat kontaktit on minulla ollut aina se mikä on pelastanut. Suositukset edellisiltä ja hyvät ja lämpimät välit entisiin työkavereihin, työnantajiin ja asiakkaisiin niin niillä niitä sijaisuuksia on poikinut.
- minä suomalainen
kuka sen sitten hoitaa jos sun pitää olla reissuhommissa ja minunkin tapauksessa kun mies on laitoksessa hoidossa, niin kuka on illalla laittamassa lapsille ruokaa? Tuolloin olet varmaan ollut nuori ja sulla ei oo ollut lapsia huollettavana.. Mulla on alaikäisiä lapsiakin vielä.. Mielestäni heidänkin perään pitää jonkun katsoa.. kun lapsen isälle kävi niin kuin kävi.. Ja jos hän kotiin tulee tarvitsen tänne kotia hänelle ainakin kaksi hoitajaa jotka on vuorotyössä, mä itse koitan pärjätä yöt.. On hän sen verran vaikeasti hoidettava vielä tässä vaiheessa.. Hänellä kun on se hahmotushäiriökin.. eli vasen puoli on pimeä puoli..
Kyllä mä olen sitä mieltä että työn pitää löytyä tästä lähi ympäristöstä.. tuokin oli etätyö.. työnantaja oli ihan toisella paikkakunnalla mä vain olisin työn tehnyt täällä.. Näin mä olen ennenkin tehnyt..että tuossa yksi sanoo että olisit sanonut että maksat sen koneen.. No, ei mulla oikein ylimääräistä ole.. kyllä tässä tarkkana on pitänyt olla ja monelle kaupustelijalle joka on soittanut on pitänyt sanoa ei.. kun ei oo varaa niin ei oo varaa hankkia jotain..
Toki mielelläänhän sitä laittaskin asioita.. mutta tarvis ensin töitä jotta sitten jos se on oikeaa työtä niin vois siitä ansaitulla elannolla jotain laittaakin..
Kukahan se sitten hoitaa nuo maksut, jos sattus niin ikävästi käymään ettei töitä saiskaan.. No, toivottavasti niin ei käy.. ja jossain vaiheessa tulee lisää töitä... - minä suomalainen
miljoona kirjoitti:
Pätkätöillä ja sijaisuuksilla olen minäkin kitkutellut ja työn ohessa opiskellut. Vanhat kontaktit on minulla ollut aina se mikä on pelastanut. Suositukset edellisiltä ja hyvät ja lämpimät välit entisiin työkavereihin, työnantajiin ja asiakkaisiin niin niillä niitä sijaisuuksia on poikinut.
sä oot hoitoalan ihminen, minä taas kaupan- ja hallinnon sekä koulutusalan ihminen, vakuutusalaa unohtamatta.. sekin kuuluu mun alaan.. hoitoala on tullut tutuksi kun olen katsonut miten mun miestä hoidetaan.. niin sitä kautta.. ja aikoinaan kun lapsi oli hoidossa niin lastenhoito alakin tuli tutuksi, näin miten hoitaja heitä hoiti.. itte olin silloin opiskelija..
- Meriläinen
että tuossa yksi sanoo että olisit sanonut että maksat sen koneen.. No, ei mulla oikein ylimääräistä ole.. kyllä tässä tarkkana on pitänyt olla ja monelle kaupustelijalle joka on soittanut on pitänyt sanoa ei.. kun ei oo varaa niin ei oo varaa hankkia jotain..
Toki mielelläänhän sitä laittaskin asioita.. mutta tarvis ensin töitä jotta sitten jos se on oikeaa työtä niin vois siitä ansaitulla elannolla jotain laittaakin..
Kukahan se sitten hoitaa nuo maksut, jos sattus niin ikävästi käymään ettei töitä saiskaan.. No, toivottavasti niin ei käy.. ja jossain vaiheessa tulee lisää töitä...Kotoonka sie viestittelet tänne?
Silloin sulla on kotona kone ja useat ihmiset tekee kotoaan töitä.
Mutta kaiken takana on se että itse pitää kysellä ja kysellä ja vielä kerran kysellä.
Jos sie osaat tietokoneen käytön niin itse asiassa sulla on koko suomi käytössäs.
Mutta jälleen sun täytyy itse tehdä työ sen homman hakemiseen.
Työttömän työtä on työn etsiminen.
Nyt huomenna vaan otat koko suomen ja alat kysellä töitä joita voit tehdä koneella kotoa käsin.
Voi kun mulla oliskin ollut helpot hommat jos olisin joku tietokoneen ymmärtäjä.
Tiedän että moni tekee mökillään onnellisena töitä jne.
Mie oon aina tehnyt raakaa työtä jossa on itse henk.kohtasesti oltava työmaalla.
Kun siivous -rakennus -ym ihmisten auttamistyö ei käy koneella. Eikä tää nykynen tehdastyö. - Meriläinen
miljoona kirjoitti:
Pätkätöillä ja sijaisuuksilla olen minäkin kitkutellut ja työn ohessa opiskellut. Vanhat kontaktit on minulla ollut aina se mikä on pelastanut. Suositukset edellisiltä ja hyvät ja lämpimät välit entisiin työkavereihin, työnantajiin ja asiakkaisiin niin niillä niitä sijaisuuksia on poikinut.
Voimia sulle miljoona tähän hetkeen ja sydämeen.
- t.l.
On tänäpäivänä alaikäisiä lapsia, monelllakin. Minulla oli kymmenvuotias ja kaksitoistavuotias viisikymmppisenä :) Ystävättäreni lapsi oli seitsemän vuotias, kun äiti täytti viisikymmentä vuotta.
Se vaan tuntuu ehkä hassulta tällä palstalla, kun ikäjakauma on kymmenen vuotta viidestä-kuuteenkymmeneen. No tämä nyt vain tälläsenä sivulauseena :).
Mut alotukseen. Kyllä se on hankalaa meitin iäs uuden työpaikan saanti, no sijaisuuksia saattais olla tarjolla jopa pitkiäkin. Riippuen alasta ja työkokemuksesta sekä alueesta missä asuu ja miten on ylipäätään työtä tarjolla. - 8+8
Meriläinen kirjoitti:
Kotoonka sie viestittelet tänne?
Silloin sulla on kotona kone ja useat ihmiset tekee kotoaan töitä.
Mutta kaiken takana on se että itse pitää kysellä ja kysellä ja vielä kerran kysellä.
Jos sie osaat tietokoneen käytön niin itse asiassa sulla on koko suomi käytössäs.
Mutta jälleen sun täytyy itse tehdä työ sen homman hakemiseen.
Työttömän työtä on työn etsiminen.
Nyt huomenna vaan otat koko suomen ja alat kysellä töitä joita voit tehdä koneella kotoa käsin.
Voi kun mulla oliskin ollut helpot hommat jos olisin joku tietokoneen ymmärtäjä.
Tiedän että moni tekee mökillään onnellisena töitä jne.
Mie oon aina tehnyt raakaa työtä jossa on itse henk.kohtasesti oltava työmaalla.
Kun siivous -rakennus -ym ihmisten auttamistyö ei käy koneella. Eikä tää nykynen tehdastyö.puhuu aina ristiin, ei se työ varmaankaan koneeseen kaatunut, jos kotoa tehtävää etätyötä.
Meriläinen kirjoitti:
Voimia sulle miljoona tähän hetkeen ja sydämeen.
Olen saanut sellaisia ACE.n estäjiä ja olo on paljon kevyempi nyt, helmikuun kahdeksas meen ultraan. Sit tietää riittääkö pelkkä katsominen vai tarvitaanko kenties jotain muuta haarakatkokseen.
Minulla ei ole ollut siihen varaa.
Kun siirryin vakituiseen työhön ulkopaikkakunnalle olivat penskamme jo yläasteikäisiä ja vaimo istui osa-aikaisesti marketin kassalla.
7-vuotta me siinä. Matkaa ensin 125km, toisessa paikassa 225km. Maksoin itse asumisen ja matkat.
5-vuotta kestäneen pätkimiseni kestot olivat välillä 2pv -> 7kk.
Ainoa huoli oli pihamme auravalli. Sen verran tärkeänä minun perjantaisia kotiin paluujani iltaruskoni aurinko piti, että aina oli auravalli pihaliittymästämme pois.
Jäätyäni kotiin kokoaikaisesti eipä mokoma enää lumikolaan tarttunut.- Meriläinen
laiska-lasse kirjoitti:
Minulla ei ole ollut siihen varaa.
Kun siirryin vakituiseen työhön ulkopaikkakunnalle olivat penskamme jo yläasteikäisiä ja vaimo istui osa-aikaisesti marketin kassalla.
7-vuotta me siinä. Matkaa ensin 125km, toisessa paikassa 225km. Maksoin itse asumisen ja matkat.
5-vuotta kestäneen pätkimiseni kestot olivat välillä 2pv -> 7kk.
Ainoa huoli oli pihamme auravalli. Sen verran tärkeänä minun perjantaisia kotiin paluujani iltaruskoni aurinko piti, että aina oli auravalli pihaliittymästämme pois.
Jäätyäni kotiin kokoaikaisesti eipä mokoma enää lumikolaan tarttunut.Valintojahan me joudutaan kaikki tekemään elämässämme.
Ehkä siksi nautin nyt paikoillani kun aikani juoksin levottomuuden sekä "pakon" tähden.
En kyllä koskaan ajatellut että pakko ajoi työn perässä juoksemaan. Mutta kyllä se niin oli.
Haluan aina ajatella että olen vapaa tekemään mitä haluan, se helpottaa jopa pakollisia valintoja.
Joka tapauksessa uskon että kaikki menneet päätökset on meidät tuoneet tilanteeseen jossa olemme.
Minun päätöksistäni johtuu että elän yksin. Ja perheelliset on aikoinaan valinneet toisen tien eikä se välttämättä ole tuonut helppoa elämää. - minä suomalainen
8+8 kirjoitti:
puhuu aina ristiin, ei se työ varmaankaan koneeseen kaatunut, jos kotoa tehtävää etätyötä.
Kuules, tietokoneen hankintaan se työ kaatu, kun se yritys sano, että sen pitäs hankkia kone, jos mut ottaisi hommiin, Mutta kun ei ota mua töihin, ei tarvi hankkia konettakaan, niin yksinkertaista se on. Ja tietysti sitten, ei heille tullut niitä kauppojakaan mitä he kenties olisivat saaneet mun kautta.
Ja puhut että Pirre puhuu ristiin, ketä Pirreä nyt tarkoitat, kun täällä on monta Pirre-nimistä? Ja se Pasasen Pirre on ihan oikea henkilökin.. noilla muilla ne nikit on kuten tämäkin nikki tällainen keskustelu nimike.. Oikea nimi on sinullakin varmaan joku muu kuin 8 8, vai? - minä suomalainen
Kuules, tietokoneen hankintaan se työ kaatu, kun se yritys sano, että sen pitäs hankkia kone, jos mut ottaisi hommiin, Mutta kun ei ota mua töihin, ei tarvi hankkia konettakaan, niin yksinkertaista se on. Ja tietysti sitten, ei heille tullut niitä kauppojakaan mitä he kenties olisivat saaneet mun kautta.
Ja puhut että Pirre puhuu ristiin, ketä Pirreä nyt tarkoitat, kun täällä on monta Pirre-nimistä? Ja se Pasasen Pirre on ihan oikea henkilökin.. noilla muilla ne nikit on kuten tämäkin nikki tällainen keskustelu nimike.. Oikea nimi on sinullakin varmaan joku muu kuin 8 8, vai?ja miksi säkin oot sen Pirren ottanut silmätikuksi joka asiassa? Onko sulla jotain henkilökohtaista, oletko nähnyt hänet livenä? Millainen ihminen tuo Pirre on oikeassa elämässä.. Meneppäs käymään kylässä ja tule sitten kertomaan tänne. Eikös vain?
- marja-tellervo
Jos olet yksinäinen ihminen, eikä asuntovelkoja, niin helppoahan se on silloin työn perässä mennä, vaikka Kiinaan.
Asuntoveloistakin pääset eroon, jos asut paikkakunnalla, jossa asuntokaupoissa on kysyntää. marja-tellervo kirjoitti:
Jos olet yksinäinen ihminen, eikä asuntovelkoja, niin helppoahan se on silloin työn perässä mennä, vaikka Kiinaan.
Asuntoveloistakin pääset eroon, jos asut paikkakunnalla, jossa asuntokaupoissa on kysyntää.Taisin mainita että ennen penskojen tekoa muutimme vaimon kanssa kolmesti.
Sitten, etsiessäni känttyä muualta olivat tenavamme yläasteikäisiä.
Eipä tuosta perheestä mitään haittaa ollut.
Muutama perheellinen tuttavani on ollut 6:n kk:n jaksoja veropakolaisena ulkomailla.
Eivät perheet näytä kärsineen ratkaisusta!
Siirtotyöläisyys parantaa velanmaksukykyä!- marja-terllervo
laiska-lasse kirjoitti:
Taisin mainita että ennen penskojen tekoa muutimme vaimon kanssa kolmesti.
Sitten, etsiessäni känttyä muualta olivat tenavamme yläasteikäisiä.
Eipä tuosta perheestä mitään haittaa ollut.
Muutama perheellinen tuttavani on ollut 6:n kk:n jaksoja veropakolaisena ulkomailla.
Eivät perheet näytä kärsineen ratkaisusta!
Siirtotyöläisyys parantaa velanmaksukykyä!Olin minäkin aviossa miehen kanssa, joka lähti ma ja tuli pe ja lapset oli alle koulu-ikäisiä. (tosin hänen asumiskulunsa matkoilla maksoi työnantaja, kaupparatsu, kun oli)
Lähinnä nyt ajattelinkin näitä onnettomia, jotka ovat jo työn perässä muuttaneet ja uskoneet työn jatkuvuuteen. Hankkineet asunnon, josta yhä velkaa. Työn perässä pitäisi taas lähteä ja sielläkin asua.
Vanha velallinen asunto ei mene kaupaksi. Huikeat tulot pitää olla, jos kahdesta asunnosta joutuu maksamaan.
Yksinäisen ihmisen, jolla ei ole omaa asuntoa on helponpi lähteä, vaikka sitten sinne veropakolaiseksi :-). - Meriläinen
marja-tellervo kirjoitti:
Asuntoveloistakin pääset eroon, jos asut paikkakunnalla, jossa asuntokaupoissa on kysyntää.Olimpa naimisissakin tuona aikana.
Ukko jäi kotiin makaamaan ja minä lähdin yleisillä kulkuneuvoilla kulkemaan maailmalle.
Emma ole enää naimisissa, jostain syystä.
Rahat on riittänyt paremmin yksin.
Jotkut perheet kulkee yhdessä ja puhaltaa yhteen hiileen kaikilla se ei niin käy.
Jokainen ihminen elää omien ratkaisujensa mukaan.
Ja riskejäkin on otettava ja itsensä eteen työtä tehtävä, muuten saa vain valittaa.
- ...
Kyllä mäkin mieluusti olisin vakkari kuukausipalkalla, kukaan ei enää huoplint :DDD
Freenä elellessä tympeintä on tulopuoli. Voipi olla, ettämarraskuulla sai hyvin massia, voihan se olla,että nyt pariin kuukauteen on tullut syötyä kaapistw kaurapuuroa. Tää on vähän tällaista,
Niinsii. Otappa huomioon free. Riippuu ammatista, onnaako vai eikö. Free on käytännössä yrittäjä, mutta tekee duunia muille. Vaikee selostaa, jos kiinnostaa, on meistä netissä tietoa.
Maalima on täynnä tekemätöntä työtä, palkan maksjat vähän hakusessa.
=DW=Pottumoisetkin hommat sieti kun takaraja oli tiedossa.
Ylivoimainen etu oli myös oman ajankäytön säätelymahdollisuus pätkien välillä..
Kun piti vapaata niin kellään ei ollut nokan koputtamista.
Ensimmäisen määräaikaisen jälkeen kokeilin vielä toistaiseksi sopimusta mutta ajatus jokainen arkiaamu samaan paikkaan lähtemisestä tympäisi.
Se viimeinen toistaiseksi muutettiin yhteisellä sopimuksella määräaikaiseksi.
On sanottava että siinä vaiheessa kun lähdin singahtelemaan leivän perässä pitkin Suomea, olivat penskamme jo yläasteikäisiä.
Avion alkuvuosina perhe kulki mukana.
- RIMMIR
www.uranus.fi
www.adecco.fi
www.mil.fi
www.monster.fi
www.mol.fi
tyopaikat.oikotie.fi
www.duunia.net
www.tyopaikat.com
www.uratie.fi
www.addici.com
www.ura-arena.fi
Näihin vaan täytyy itse jättää rekisteröityä ja jättää se CV sisään. Sitten joka viikko päivität sen CV:N niin se on aina esillä mahdolliselle työnantajalle.
Jos et kuitenkaan saa omalta paikkakunnaltasi töitä niin ehdotan niiden lastesikin takia muuttamaan paikkakuntaa. Jospa heille aukenisi parempi tulevaisuus koulutusmahdollisuuksineen muualla.
Ja he sitten voisivat saada ilta/viikonloppu, kesätöitä.
Koita kuntoilla ja lenkkeillä että jaksat ja saat voimia. Raskasta se on kun tuki ja turva sairastuu, on varmaan lapsillannekin ikävä tervettä isäänsä.- minä suomalainen
kun nuorin poikani olis tarvinnut kaveria tekemään sitä puujuttua mitä tekivät tuolla ennen mieheni sairastumista. Silloin mä näin sen miten poikani kaipaa isäänsä, ja etenkin sitä tervettä isää takasin.
Mutta miten aivohalvauksen ja etenkin kaksi aivoleikkausta läpi käynyt tois puoleisen halvauksen ja negletinn omaava mies saadaan terveeksi.. Minä olen tuhat kertaa rukoillut jumalaa että auttas, Mutta väliin se on kun kuuroille korville rukoilemista. Minä tosin tiedän että jumala ei koskaan vastaa heti. Se vastaa aina hieman eri tavalla, niin se on ennenkin tehnyt.. Mm. vuosia sitten kun itkin kanssa että mistä saan töitä.. silloin jumala auttoi.. se sanoi mulle katso tuolta ja mene sen ja sen ihmisen luo.. minä tein niin ja sain puolen vuoden määräaikaisen pestin.. Se oli hieno tunne.. kun sai töitä..
Moniko teistä osaa sitä arvostaa sitä tunnetta,minä senkin tunteen osaan arvostaa.. kun joku sanoo.. saat vähän aikaa olla töissä, että saat muuta ajattelemista..näin pienistä asioista minä osaan nauttia.. kun määräaikaisistakin työsuhteista.. - minä suomalainen
kun nuorin poikani olis tarvinnut kaveria tekemään sitä puujuttua mitä tekivät tuolla ennen mieheni sairastumista. Silloin mä näin sen miten poikani kaipaa isäänsä, ja etenkin sitä tervettä isää takasin.
Mutta miten aivohalvauksen ja etenkin kaksi aivoleikkausta läpi käynyt tois puoleisen halvauksen ja negletinn omaava mies saadaan terveeksi.. Minä olen tuhat kertaa rukoillut jumalaa että auttas, Mutta väliin se on kun kuuroille korville rukoilemista. Minä tosin tiedän että jumala ei koskaan vastaa heti. Se vastaa aina hieman eri tavalla, niin se on ennenkin tehnyt.. Mm. vuosia sitten kun itkin kanssa että mistä saan töitä.. silloin jumala auttoi.. se sanoi mulle katso tuolta ja mene sen ja sen ihmisen luo.. minä tein niin ja sain puolen vuoden määräaikaisen pestin.. Se oli hieno tunne.. kun sai töitä..
Moniko teistä osaa sitä arvostaa sitä tunnetta,minä senkin tunteen osaan arvostaa.. kun joku sanoo.. saat vähän aikaa olla töissä, että saat muuta ajattelemista..näin pienistä asioista minä osaan nauttia.. kun määräaikaisistakin työsuhteista..itse olen omin käsin tehnyt.. mieheni kanssa.. minä en tästä niin vain lähde..Oli tämä pelkkää korpea silloin kun aloitettiin raivaamaan.. ajettiin 100 kuormaa maata että saatiin puunkannot piiloon mullan alle.. Siitä tehtiin nurmikko ja myöhemmin ajettiin lisää maata että saatiin pottumaa.. siinä min'ä viime vuonna kasvatin pottuja.. yksin lapiolla tein penkit.. Ne on kuule sellaisia arvoja jota ei monilla ole.. Ja tästä min'ä en luovu.. en mistään hinnasta..
- RIMMIR
itse olen omin käsin tehnyt.. mieheni kanssa.. minä en tästä niin vain lähde..Oli tämä pelkkää korpea silloin kun aloitettiin raivaamaan.. ajettiin 100 kuormaa maata että saatiin puunkannot piiloon mullan alle.. Siitä tehtiin nurmikko ja myöhemmin ajettiin lisää maata että saatiin pottumaa.. siinä min'ä viime vuonna kasvatin pottuja.. yksin lapiolla tein penkit.. Ne on kuule sellaisia arvoja jota ei monilla ole.. Ja tästä min'ä en luovu.. en mistään hinnasta..
et voi ottaa sitä mukaasi sille viimeiselle matkalle. Mutta jos voit auttaa lapsiasi ja itseäsi sekä sairasta miestäsi muutamalla toiselle paikkakunalle helpottaaksenne elämäänne niin miksi sitä ei voi tehdä?
- minä suomalainen
RIMMIR kirjoitti:
et voi ottaa sitä mukaasi sille viimeiselle matkalle. Mutta jos voit auttaa lapsiasi ja itseäsi sekä sairasta miestäsi muutamalla toiselle paikkakunalle helpottaaksenne elämäänne niin miksi sitä ei voi tehdä?
lähetä mulle sähköposti osoitteesi kerron siinä tarkemmin, kun mitä tällä julkisella palstalla. Ja miksi minua kotoani olet ajamassa pois, mikä sulla on siinä motiivi?
Se on maallista, mutta tunnearvoja ei voi mitata rahalla. Kerro mulle tarkat henkilötietosi siinä sähköpostissa jonka lähetät mulle. Otan sitten sinuun yhteyttä.
Tässä vaiheessa tämä keskustelu saa jäädä tähän. Koska nämä asiat menee semmoiseksi että nyt on puhuttava tämän jälkeen jo oikeiden ihmisten kanssa, joillaka on myös oikea nimi, eikä vain tekonimi kuten joku RIMMIR, joka mielestäni ei ole oikea nimi. Siksi pyydän lähetä mulle sähköpostia ja mainitse siinä kuka olet ja mistä olet.. elikkä tarkat henkilö- ja yhteystietosi. - minä suomalainen
RIMMIR kirjoitti:
Miestäni on hoidettava joka tapauksessa oli hän missä hyvänsä. Muuttuuko asiat sen paremmaksi paikkakuntaa vaihtamalla. Jos tänne rakentaa ne palvelut mitä hän tarvitsee, niin silloinhan se lisää vain tämän alueen työllisyyttä, ja tuo työtä täällä oleville ihmisille..
Valtio voi tukea tämän alueen kehittymistä.. ja uutta innovaatiota kuten kotisairaala mallia. Siitä jo julkisuudessa on ollut paljon puhetta että tuetaan ihmisten kotona asumista,järjestämällä kotiin sellaiset palvelut ja talo sellaiseksi, että ihminen voi asua ja elää kotioloissa.. Tämä tarkoittaa sitä että hoitajat käy kotona ihmistä hoitamassa ja saavat saman palkan silti kunnalta kun mitä jos olisivat kunnan töissä jossain kotipalvelussa tahi vanhusten huollossa. Ja vaimo voi hoitaa miestä siinä rinnalla yöaikaan omaishoidon tuen turvin. Tuo omaishoidon tuki on nykyään vain aika pieni.. sillä ei oikein nelihenkisen perheen ruokaa edes osteta, joten jostain pitäs saada lisä tuloja.. tahi ruoan hinnan on tästäkin vielä laskettava alemmas.
- ...
Mettätyöiyä, lumihommia, siivoomista, vaikka mitä. Yks kattokin pitäis tehdä ja siltaan laittaa uudet lankut.
Valitettavasi mulla ei oo massia, edes ostaa tarvikkeita, saati maksaa palkkaa kenellekään.
Tää on just se juttu. Maailma täynnä tekemätötä työtä, mista perkeleestä niitten duunien tekemiseenrhat saatas? Huvittavaa, mun tulot nyt on mitä on. Mutta mä olen maksanut palkkaa monellekintyypille. Kun työmies on aina palkkansa ansainnut.. Meinaan vaan, että palkkaduunarin jälkeen mun pitänyt aina lantrata hernerokkaa vedellä paljon, että saa talouden tasapainoon.
Ihan samaa se on isommissakin busineksissa. Jos maksamalla saa itelleen tulosta, kandee maksaa. Nyt ei kannata maksaa vanerin tekemisestä, viisainta lopettaa tehtaat. Ja tätä ei kommarit tajua.
=DW=- 16+20
heti eläkkeelle, jos joku sitä minulle tarjoaisi!
- Rekryyli
ja mitä varten kun laitoin sulle että lehdessä kirjoitettiin että reskontranhoitajista, kirjanpitäjistä ja palkanlaskijoista on huutava pula ja kysyin että osaatko tehdä niitä töitä ja laitoin että rekry-messuille kannattis mennä. Oliko siinä viestissä jotain poistamisen arvoista??????
Laita paikkavahti mol:n työpaikoista sähköpostiosoitteeseesi.SInne tulee joka päivä avoimettyöpaikat niiltä aloilta joista haet töitä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all241885Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔551723- 301440
- 701116
- 521059
- 54900
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j22885- 49873
- 24864
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?176847