Olen 22v., kärsinyt närästyksestä noin kaksi vuotta, lisäksi minulla on paljon allergioita ja krooninen kasvokipu. En oikein jaksaisi, kun kaikki vaivat vain tuntuvat koko ajan pahenevan, refluksi on tämä pahin.
Kävin yli vuoden lääkärissä ilman, että minua ja hätääni kunnolla uskottiin, Zolttia sain kyllä heti mutta kun se ei auttanut, minun ajateltiin tyyliin keksineen koko sairauden. Lopulta tehtiin vatsatähystys ja tulehdushan siellä näkyi. Olin siis ollut ihan oikeassa. Lääkäri kuitenkin vaan edelleen kehotti syömään sitä Zoltia, mikä oli äärimmäisen turhauttavaa.
Menin toiselle lääkärille, sain Nexiumin tilalle (40 mg), lisäksi syön Gavisconia tai Rennietä ja muitakin itsehoitolääkkeitä lähes päivittäin ja ehkä hieman pelottavia määriä, mutten oikein osaa muutakaan, kun on niin hirveä olo. Olen lukenut netistä kaikkea lääkkeiden sivuvaikutuksista ja vaaroista ja huolestuttaa. Lisäksi olen köyhä opiskelija, ja ärsyttää, kun kaikki rahat menevät lääkkeisiin tai lääkäriin. Olen opiskelemassa puheammattiin ja lisäksi harrastan laulamista, mutta kesän jälkeen en ole kyllä siihen pystynyt, kun kurkku on jatkuvasti niin kipeänä ja ääni menee heti. Pitääkö tässä keksiä joku toinen ammatti? Tällä hetkellä uskon, etten voi tehdä ikinä mitään työtä. Olen joutunut luopumaan myös liikuntaharrastuksistani, kun ei vatsa kestänyt. En voi tehdä mitään, mitä muut ikäiseni tekevät: en uskalla nukkua muualla kuin kotona, missä minulla on korotettu sänky. En uskalla mennä ravintoloihin syömään. En uskalla ylipäänsä syödä kuin kotona jotain mautonta riisiä, kun kaikki vaan närästää. Ja tuskinpa voin koskaan tulla raskaaksi tai mitään. Olen erakoitunut kotiin, kun ei kurkku kipeänä oikein jaksa olla sosiaalinen. Kiva elämä. (Toiset ehkä jaksaa ja pystyy, mutta olin jo valmiiksi yliherkkä ja kaikki tämä sairastelu on ollut ihan vika tikki).