Miten olette hoitaneet asumisen asuntonne myynnin aikana? Oletteko vuokralla jossain ja maksatte samaan aikaan sekä vuokraa että omistusasuntonne vastiketta ( mahdollista jäljellä olevaa lainaa), oletteko jo hankkineet uuden omistusasunnon (mahdollinen kahden asunnon loukku), vai asutteko nykyisessä ja odottelette, että menee kaupaksi ja sitten vasta mietitte uuden hankkimista / väliaikaisesti vuokralle.
Jos asuu myynnin aikana omassa asunnossa, niin saako ostajan kanssa yleensä hyvin sovittua muuttoaikataulun, jotta ehtii "alta pois". Olisi mielenkiintoista kuulla näistä kommentteja.
Miten asuminen myynnin aikana (asunto-osake)?
2
651
Vastaukset
En ole vielä kertaakaan tavannut asunnonmyyjää, joka olisi muuttanut vuokralle myynnin ajaksi. Tietysti jos uusi asunto on jo hankkittu, niin sinne on saatettu muuttaa ja jättää vanha tyhjilleen.
Vapautumisaikaa saat varmasti pari-kolme kuukautta, ilman että se karsii ostajaehdokkaiden määrää, ja jos aiot välillä asua vuokralla, niin mikä estää sopimasta vaikka yhden kuukauden vapautumisajasta.
Lisäksi näkisin itse, kokemusteni kautta, että kalustettu asunto on helpompi myydä, koska ostajat osaavat paremmin hahmottaa tilojen kokoa. Poikkeuksen muodostavat todella "persoonallisesti" sisustetut asunnot, ja sellaiset joissa on pelkästään massiivisia huonekaluja (saavat asunnon tuntumaan todellisuutta pienemmältä).
Eli laita vain asunto myyntiin, ja kun saat kirjallisen tarjouksen, niin mietit vapautumisajan riittävyyttä. Kukaan ei pakota myymään sinulle sopimattomilla ehdoilla (paitsi vouti, mutta siitä ei nyt varmastikaan ole kyse).- V33
Ostotarjoukseen ostajan on määriteltävä vapautuminen, milloin maksu ja paljonko.
Jos myyt välittäjän kautta, kerrot vain välittäjälle mikä on sinulle minimiaika lähteä / millaista vapautumista toivoisit. Välittäjä osaa kertoa ostajalle sinun toiveesi ja ostaja sitten päättää joustaako aikataulussa vai millaisella aikataulullä hän haluaa asunnon tyhjäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986928- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41929