Voisiko joku selventää

fullidiootti

nämä tekstit:
"en tallenna rtffänä vaan html tiedostona"
"mul on servu elikkäs joku kone mikä on päällä kokoajan"
"laitan ne sinne rootiin ja kun käyttäjä menee servulle, se avaa index sivun sieltä"

Kun kysyin yheltä niin se selitti tollee. Hänellä ei ole aikaa selittää enempää. Eli siis mun tarkotus ois tehä serveri tyylinen sivu. Elikkä miten se tehään notepadil, oon aloittelija näis puuhis. Sitten jos mä saan ne jotenkin "nettiin" ja jos varaan jostain nimipalvelimen niin toimiikse sillee. Miten saan siis toteutettua nämä, voisiko joku selventää.
Riittääkö semmonen 2000-luvun kone missä 1.7ghz prossu, 512 mt muistia ja windows 2000 käyttis. Ja mitä muuta tarvii vai tarviiks mitää. Ja miten se pitää kirjottaa notepadil. Niin ja riittääkö mun netti:
http://www.speedtest.net/result/685780492.png
On joku elisa adls. Oon siis niin tyhmä etten tiedä näist paljoo mitää, voiko joku viisas neuvoa nää selkokielellä?
PS. Onko mitään kirjaa esim. kirjastossa mistä aloittelijat saa selvää?
Ja ei vittuiluja, en oikeesti tiiä näist. Ja turha suositelle mitään suntuubeja, haluun tehä tän tällee.

4

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q

      Weppisivun voi tehdä vaikka sillä Notepadilla. Sivun ulkoasua muotoillaan tekstin sekaan kirjoitettavilla muotoilukomennoilla. Esimerkiksi kun kirjoitetaan <:b>teksti teksti näkyy selaimella lihavoituna. Helpoiten sivujen teko käy jollain sivunteko-ohjelmalla. Myös tekstinkäsittelyohjelmat osaavat tallentaa sivun html-muodossa.

      Sivun selaimelle toimittaa web serveriohjelma. Yleisin niistä on Apache. Se on myös ilmainen.

      Tällä tiedolla pääseekin alkuun. Eli sivujen tekoa ja webbiserverin käyttöä harjoitellaan omalla koneella tai kotiverkossa ennen sivujen tarjoamista nettiin.

      • q

        Piti olla teksti
        Pitää hiukan temppuilla että näkyy oikein.


      • fullidiootti
        q kirjoitti:

        Piti olla teksti
        Pitää hiukan temppuilla että näkyy oikein.

        Voiko frontpagella tehä?


      • Elisan mikrotuki
        fullidiootti kirjoitti:

        Voiko frontpagella tehä?

        Voi ja vihree tussi on kans hyvä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe