Voisiko joku selventää

fullidiootti

nämä tekstit:
"en tallenna rtffänä vaan html tiedostona"
"mul on servu elikkäs joku kone mikä on päällä kokoajan"
"laitan ne sinne rootiin ja kun käyttäjä menee servulle, se avaa index sivun sieltä"

Kun kysyin yheltä niin se selitti tollee. Hänellä ei ole aikaa selittää enempää. Eli siis mun tarkotus ois tehä serveri tyylinen sivu. Elikkä miten se tehään notepadil, oon aloittelija näis puuhis. Sitten jos mä saan ne jotenkin "nettiin" ja jos varaan jostain nimipalvelimen niin toimiikse sillee. Miten saan siis toteutettua nämä, voisiko joku selventää.
Riittääkö semmonen 2000-luvun kone missä 1.7ghz prossu, 512 mt muistia ja windows 2000 käyttis. Ja mitä muuta tarvii vai tarviiks mitää. Ja miten se pitää kirjottaa notepadil. Niin ja riittääkö mun netti:
http://www.speedtest.net/result/685780492.png
On joku elisa adls. Oon siis niin tyhmä etten tiedä näist paljoo mitää, voiko joku viisas neuvoa nää selkokielellä?
PS. Onko mitään kirjaa esim. kirjastossa mistä aloittelijat saa selvää?
Ja ei vittuiluja, en oikeesti tiiä näist. Ja turha suositelle mitään suntuubeja, haluun tehä tän tällee.

4

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q

Weppisivun voi tehdä vaikka sillä Notepadilla. Sivun ulkoasua muotoillaan tekstin sekaan kirjoitettavilla muotoilukomennoilla. Esimerkiksi kun kirjoitetaan <:b>teksti teksti näkyy selaimella lihavoituna. Helpoiten sivujen teko käy jollain sivunteko-ohjelmalla. Myös tekstinkäsittelyohjelmat osaavat tallentaa sivun html-muodossa.

Sivun selaimelle toimittaa web serveriohjelma. Yleisin niistä on Apache. Se on myös ilmainen.

Tällä tiedolla pääseekin alkuun. Eli sivujen tekoa ja webbiserverin käyttöä harjoitellaan omalla koneella tai kotiverkossa ennen sivujen tarjoamista nettiin.

• q

Piti olla teksti
        Pitää hiukan temppuilla että näkyy oikein.

• fullidiootti
        q kirjoitti:

Piti olla teksti
        Pitää hiukan temppuilla että näkyy oikein.

Voiko frontpagella tehä?

• Elisan mikrotuki
        fullidiootti kirjoitti:

Voiko frontpagella tehä?

Voi ja vihree tussi on kans hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      245
      14091
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      60
      7187
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      199
      6872
    4. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      101
      4749
    5. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      25
      4728
    6. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      74
      4667
    7. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      74
      4347
    8. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      75
      4122
    9. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      101
      3911
    10. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      93
      3711
    Aihe