Voivoi sentään, naftasukat...

Merikapteeni (AMK)

Nythän asia on niin että konemestarit on suurinpiirtein kaikissa vertailuissa selvästi merikapteeneja jäljessä: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/ammattien-arvojarjestys-1991
Tuossakin naftasukat häviää yli 80 sijalla, melko kirkkaasti sanoisin.
Tuskin kukaan väittää että on hakeutunut konemestarilinjalle omasta tahdosta, vaan valtaosa lienee mukana koska ei muualle aikanaan päässyt. Konemestariksi joudutaan, merikapteeni (amk):ksi päästään. Näin se menee. Muistakaa se.
Sanoohan nyt jo järkikin ettei kukaan valitse 15 vuoden uraa palikkahommissa, kun on mahdollisuus kouluttautua samalle alalle ja saada natsat heti koulun jälkeen. Konejengi kaikenmaailman korjaajia ja sähkömiehiä ja paskahuusinrassaajia (luitte oikein) myöten tunnustaa edes itselleen että on laivalla se b-luokan väki. Seuraavaksi voitaisi ruokailussakin huomioida: kansipäällystölle pihvit kokolihasta, naftasukille jauhelihasta, kansipäällystölle kahvia ja viineri, naftasukille puuroa ja vesitettyä maitoa... jatkakaa joku tästä.
Tietäkää paikkanne. Me ajamme laivaa, te ruuvaatte sitä.

23

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeesti!

      no et sitte käyny koulua loppuun!?

      • Bannattuna

        etta provonakin huono.

        Huru-Ukko


    • Siiffi, eläkkeellä

      Amispoika purkaa katkeruuttaan kun piti tulla kippari ja ei saanut edes puolikkaan jobia. Ehkä käsitykset muuttuu kun saa eka jobin, tosin epäilen sitä jobin saantia tuolla asenteella.

    • Osata muutakin...

      joten revippä sitä vanhaa listaasi UUDESTAAN, Mölli.
      "Reibailut" siivellä ei ole enää mitään......

      • jäähakku

        Tästäkö johtuu että mestarit joutuu "juomaan" kaikki konjakit laivassa, kun muut ei uskalla. (pelko ajaa ihmisen hirveisiin tekoihin)


    • jååpåjåå

      Tuskin tekään sitä laivaa "ajaisitte", jos me kiltit mestarit emme teille koneita käynnistäisi? Voit toki itse tulla niiden käynnistämistä yrittämään, mutta luulen, että jo valvomon ovella menee sormi perseeseen, ja kipittelet takaisin brykalle itkemään.

    • Raste

      ukko parkaa,mutta näin elämä joskus potkii päähän,koita jaksaa ehkä huominen on paremmin.

    • provosoidu

      Kumminkin huudat, Mestari, Mestari, tule auttamaan, olen tyhmä, en osaa.

    • masennu

      Sinä se vaan jaksat,. Ovatko päästäneet pöpilästä hoidosta lomille? Podet melkoista alemmuudentunnetta mestareita kohtaan. Ette te aja mitään laivaa ilman koneosastoa. Kippari joutuu nöyrästi kysymään mestarilta, onko laiva lähtökunnossa. Sen takia konejengi korjaa kun itse ette osaa, muuta kuin rikkoa. Kyllä se on niin ettei kukaan lähde konehommiin, jos ei ole kiinnostunut koneista, kansipäällystöä voisi verrata autokuskiin, niihin ammatteihin mennään, kun ei pääse mihinkään muuhun työhön.

      • bockworth

        He-hee...Oikein sanottu!


      • Bannattuna
        bockworth kirjoitti:

        He-hee...Oikein sanottu!

        komplekseja on?Aloittajan kirjoitus oli selva provo,mutta herkka hipiasi ei sita kestanyt.Vuosien saatos-
        sa tuli todettua,etta kylla meita kaikkia tarvitaan.Muuten,autossa ei konemiehia tarvita.

        Huru-Ukko


      • skebasto
        Bannattuna kirjoitti:

        komplekseja on?Aloittajan kirjoitus oli selva provo,mutta herkka hipiasi ei sita kestanyt.Vuosien saatos-
        sa tuli todettua,etta kylla meita kaikkia tarvitaan.Muuten,autossa ei konemiehia tarvita.

        Huru-Ukko

        hehee, ja taas sitä mennään, liekö jonkun pikkuperämiehen amos-työnä parin kk:n välein "provo s24:ään"..?


      • Auton huoltaja
        Bannattuna kirjoitti:

        komplekseja on?Aloittajan kirjoitus oli selva provo,mutta herkka hipiasi ei sita kestanyt.Vuosien saatos-
        sa tuli todettua,etta kylla meita kaikkia tarvitaan.Muuten,autossa ei konemiehia tarvita.

        Huru-Ukko

        Joku hiippari tuossa kehuu, ettei autossa tarvita konemiehiä. Mistähän autosta on kyse ja huollatko itse koslasi?Ei siellä autossa eukon lisäksi tarvita myöskään kipparia.


      • Bannattuna
        Auton huoltaja kirjoitti:

        Joku hiippari tuossa kehuu, ettei autossa tarvita konemiehiä. Mistähän autosta on kyse ja huollatko itse koslasi?Ei siellä autossa eukon lisäksi tarvita myöskään kipparia.

        menevat kannanotot.Mutta nainhan se on.Lapsilla on lasten asenteet.By to way.Olen omistanut,us-
        komatonta ehka)muutaman autonkin ja yhdessakaan en ole tarvinnut konemiesten apua.Autonasen-
        tajat ovat asia erikseen,mutta heita tuskin valmistuu amiksen merenkulkulinjalta.Heistakaan kukaan
        ei ole roikkunut mukana koko ajan niin kuin te teette.Herrat"besserwisserit".

        Huru-Ukko


      • eläkeseiluri
        Bannattuna kirjoitti:

        menevat kannanotot.Mutta nainhan se on.Lapsilla on lasten asenteet.By to way.Olen omistanut,us-
        komatonta ehka)muutaman autonkin ja yhdessakaan en ole tarvinnut konemiesten apua.Autonasen-
        tajat ovat asia erikseen,mutta heita tuskin valmistuu amiksen merenkulkulinjalta.Heistakaan kukaan
        ei ole roikkunut mukana koko ajan niin kuin te teette.Herrat"besserwisserit".

        Huru-Ukko

        Mulle jäi merillä olosta sellainen käsitys, että on aika lailla eri asia kuin autolla ajo. Näistä nykyajan laivoista en kyllä mitään tiedä, kun nykyisin olen vaan soutuveneen yt kippari/ siiffinä. On mullakin autoja ollut eikä niissä tarvittu merenkulun oppeja eikä kippareita, siiffejä tai tujuja eikä luotseja. Kadun viereenkin pysäköinti onnistui ilman satamapalvelijoita.


      • on autoja
        Bannattuna kirjoitti:

        menevat kannanotot.Mutta nainhan se on.Lapsilla on lasten asenteet.By to way.Olen omistanut,us-
        komatonta ehka)muutaman autonkin ja yhdessakaan en ole tarvinnut konemiesten apua.Autonasen-
        tajat ovat asia erikseen,mutta heita tuskin valmistuu amiksen merenkulkulinjalta.Heistakaan kukaan
        ei ole roikkunut mukana koko ajan niin kuin te teette.Herrat"besserwisserit".

        Huru-Ukko

        Opettele nyt ensin kirjoittamaan. Kerro missä autossa tarvitaan perämiehiä ja kippareita. Yleensäkin tällä palstalla kirjoitellaan merenkulusta, eikä autoilusta. Jos olette niin ihmemiehiä, niin miksi aina kuitenkin pyydetään mestareita auttamaan teknisissä ongelmissa. Lapsellisuudesta puheenollen, mene ja katso peiliin.


      • Martti Koskela
        on autoja kirjoitti:

        Opettele nyt ensin kirjoittamaan. Kerro missä autossa tarvitaan perämiehiä ja kippareita. Yleensäkin tällä palstalla kirjoitellaan merenkulusta, eikä autoilusta. Jos olette niin ihmemiehiä, niin miksi aina kuitenkin pyydetään mestareita auttamaan teknisissä ongelmissa. Lapsellisuudesta puheenollen, mene ja katso peiliin.

        mitä sitä kieltämään, brykä jengi on jotain, montun jengi ei niin mitään.
        NÄIN SE VAAN MENEE S O R R Y ....


      • kansiamis
        Martti Koskela kirjoitti:

        mitä sitä kieltämään, brykä jengi on jotain, montun jengi ei niin mitään.
        NÄIN SE VAAN MENEE S O R R Y ....

        Merikapteeni (AMK) on siitä hauska mies että haukkuu lyttyy koko kansiosastonkin/koulutuksen. Pursimieskin pitäisi mitä luultavammin olla amk:n puolelta.


      • carl sails
        Martti Koskela kirjoitti:

        mitä sitä kieltämään, brykä jengi on jotain, montun jengi ei niin mitään.
        NÄIN SE VAAN MENEE S O R R Y ....

        konemestarit tekevät kuten me heitä pyydämme,eli työllistämme ja käskemme heitä.

        heidän tehtävä on tärkeä,mutta eivät nämä rasvanaamat mitään sen erikoisempia ole verrattuna hyttisiivoojiin.

        jokaisella osansa,mutta ei nyt ammuta yli.kiitos.


      • jo merille
        carl sails kirjoitti:

        konemestarit tekevät kuten me heitä pyydämme,eli työllistämme ja käskemme heitä.

        heidän tehtävä on tärkeä,mutta eivät nämä rasvanaamat mitään sen erikoisempia ole verrattuna hyttisiivoojiin.

        jokaisella osansa,mutta ei nyt ammuta yli.kiitos.

        Mistä alkaen ohjaamosta on alettu määräillä konemestarien tekemisiä? Tähän asti ainakin on lakki kädessä tultu kysymään, että sopiiko mestarille, eli näin se todella menee. En tiedä mistä noita provoja tulee, kun ei niitä laivoissa näe. Yleensä kansipäällystöllä ja mestareilla on hyvät välit ja yhteistyö sujuu.


      • machiner
        jo merille kirjoitti:

        Mistä alkaen ohjaamosta on alettu määräillä konemestarien tekemisiä? Tähän asti ainakin on lakki kädessä tultu kysymään, että sopiiko mestarille, eli näin se todella menee. En tiedä mistä noita provoja tulee, kun ei niitä laivoissa näe. Yleensä kansipäällystöllä ja mestareilla on hyvät välit ja yhteistyö sujuu.

        kyllä,mutta näissä ongelma laivoissa on omat murheensa miehistön yleisen tason kanssa.


    • ei laivoissa ole yhtään turhaa ammattia siitä pitää yhtiöt huolta, koittakaa tulla toimeen keskenänne mitään uhoamista ei tarvita. teitän tarkoituksenne on siirtää lasti paikasta toiseen kiitos

    • 19 vuotta päällikkön

      semmoinko olet, älykääpiö. Merellä ollaan yhtä perhettä, mesut hoitaa koneen, stuju ruoan, ja sinä siivoat ja petaat. Perämiehet ja Kippari hoitavat merenkulullisen puolen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe