Juopon ruokavalio

asidophilus.

Mitan hoidatte syömäpuolen kun on todella pitkä putki päällä? Itse olen vanhan koulukunnan tenuttajia ja kun on ryyppy päällä ruokavalio koostuu lähes yksin omaan lenkkimakkarasta ja piimästä.

Usein aloitan myös päivä drinkillä, jossa on puolet kossua ja puolet piimää. Se pitää vatsan hyvässä kunnossa.

78

10166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hernekeppi

että mitä on syöty, vai onko syöty mitään?
      Viimeisessä pitkässä kännäyksessä painoa hävisi 8 kiloa 65 kilon rangasta.

• laihiskelle

Voisiko tuosta vetää sen johtopäätöksen, että pitkä ränni on oivallinen keino laihduttaa.

Oletteko muuten koskaan nähneet lihavaa rapajuoppoa? Minä en, kaikki on hoikkia ja sporttisessa kunnossa!

• Hernekeppi
        laihiskelle kirjoitti:

Voisiko tuosta vetää sen johtopäätöksen, että pitkä ränni on oivallinen keino laihduttaa.

Oletteko muuten koskaan nähneet lihavaa rapajuoppoa? Minä en, kaikki on hoikkia ja sporttisessa kunnossa!

Sporttinen kunto tässä tapauksessa tarkoittaa rapakuntoa ja aliravitsemusta. Sen huomaa itsekin, kun ei oikein jaksa laahustaa edes muutamaa sataa metriä hakemaan kaljaa, tuuli meinaa paiskata nurin, ja koirat pyrkivät kuseskelemaan kintuille.

• katkokävelyä
        Hernekeppi kirjoitti:

Sporttinen kunto tässä tapauksessa tarkoittaa rapakuntoa ja aliravitsemusta. Sen huomaa itsekin, kun ei oikein jaksa laahustaa edes muutamaa sataa metriä hakemaan kaljaa, tuuli meinaa paiskata nurin, ja koirat pyrkivät kuseskelemaan kintuille.

nyt tuskin voi kovin sporttiseksi menoksi sanoa.

Tunnen kaksi viinaan menehtynyttä lähipiiristä, mutta ei kai ne kovin rapajuoppoja kai olleetkaan, kun toinen oli aika pullea ja toisella oli ihan valtava maha muuten hoikassa varressa. Eivät siis ehtineet rapajuoppouden poluille, ennenkuin viina tappoi...

• .
        laihiskelle kirjoitti:

Aktiivivaiheessa oleva alkoholismi pistää ihmisen tuhoamaan itseään, paitsi suoranaisesti viinalla, myös syömättömyydellä. Keho tarvitsee päivittäin ravinteita tuottaakseen lihaa, verta ja kudoksia ja pitääkseen yllä elintoimintoja. Ilman ravintoa se alkaa rappeutua, siis tuhoutua.

• hukkaputkiko

..että aamusta iltaan asti ja välillä yölläkin vähintään pari alkoholiannosta tuntiin. Voiko sanoa putkeksi, jos viikon ajan vain iltaisin juo ja käy seuraavana päivänä töissä vaikka krapulassakin? Mun pisin putki on tähän mennessä ollut kolme päivää, siis tuollainen "iltaputki".

• Hernekeppi

että viinaa ei oteta ainoastaan sammuneena.

• huikkaa hei

Kyllä putki on sitä, että ollaan 24/7 humalassa. Ei silloin voi töissä käydä. Päivä aloitetaan viinalla, sitä juodaan niin kauan kunnes sammuu/nukahtaa. Ja heti kun herää, uutta huikkaa kitusiin.

• -Tapuli

Alko, baari, kauppa, baari, himaan syömään ja juomaan, unta, baari, kauppa, himaan nukkuun, Alko, baari, kauppa x vähintään pari viikkoa. Ennen kun olin töissä, välissä promillet saatto laskea alle puolentoista. Nyt ei ole sitä ongelmaa, kielsivät Koskenkorvan juomisen työaikana.

• Lasolarska

Minulla meni paljon eineksiä. Vv. 1992-98 olin käytännössä joka päivä kännissä vaikka kävinkin töissä. Sen jälkeen v. 1998 ja vv. 2000-2004 olin Lasoltuurijuoppo (blendattua Lasolia ja kepardia). 2004- tämä päivä olen kuivahuikkaava krooninen alkoholisti - noin joka 3. päivä olen kännissä. Nykyisinkin menee paljon eineksiä ja viime aikoina olen mieltynyt rasvattomaan jugurttiin. Ylipainoa on n. 7 kiloa.

• Oolofi

Syön kyllä hyvin. Nykyään vähempi hampurilaisia ja pitsoja. Yleensä kokkaan itse ison kattilallisen makaronia ja syön sitä jauhelihamössön kanssa.

Ai niin tässä kysyttiin putkisyömisestä. No, itse en enää nykyään pidä ryyppyputkia, mutta silloin kun olin koko päiväjuoppo, niin tuli syötyä paljon pitzaa, joskus jopa 3 pitzaa päivässä. Pääkallopatakin oli suosittu ruoka, kun ainekset on edulliset niin jäi enempi rahaa alkoholiin.

Nykyään mieluummin syön kuin juon. Olen tullut vanhaksi ja mukavuudenhaluiseksi.

• Oolofi
        Oolofi kirjoitti:

Syön kyllä hyvin. Nykyään vähempi hampurilaisia ja pitsoja. Yleensä kokkaan itse ison kattilallisen makaronia ja syön sitä jauhelihamössön kanssa.

Ai niin tässä kysyttiin putkisyömisestä. No, itse en enää nykyään pidä ryyppyputkia, mutta silloin kun olin koko päiväjuoppo, niin tuli syötyä paljon pitzaa, joskus jopa 3 pitzaa päivässä. Pääkallopatakin oli suosittu ruoka, kun ainekset on edulliset niin jäi enempi rahaa alkoholiin.

Nykyään mieluummin syön kuin juon. Olen tullut vanhaksi ja mukavuudenhaluiseksi.

Oikeastaan ainut ero oli se, että juopotellessa en syönyt karkkia enkä muutakaan makeaa. Usein huikan kyytipoikana on ollut suolapähkinöitä. Kerran kun oltiin yhden kaverin kanssa baarissa, niin siellä ei ollut suolapähkinöitä. Piti ostaa Pringlessejä. Oli aika ylihintaisia, mutta silloin kaveri tarjosi. Sen jälkeen kun ne oli syöty, tehtiin niistä purkeista rummut ja alettiin soittaa mussiikkia lyijykyniä rumpukapuloina käyttäen. Sitten kun kaveri alkoi ''laulaa'', niin baarimikko(tosin se oli nainen) sanoi, että jos ei se melskaus lopu, niin painukaa helvettiin. No ei ihan sanatarkasti, mutta se oli se idea siinä.

• pitkällä putkella

Lyhyen putken aikana ei kannata oikeastaan syödä laisinkaan, näin alkoholin miellyttävä vaikutus maksimoituu.Lyhyellä putkella tarkoita alle 2 viikkoa kestäviä juominkeja.

Pidempien putkien aikana kannattaa ainakin vitamiinipillereitä napsia sekä ruokaisia juomia, kuten liköörejä.

• Maroolofi

Eikö viisaampaa olisi olla alunperinkin dokaamatta?

''ruokaisia liköörejä'' Anna mun nauraa!

HOHO!

• 1+1=1
        Maroolofi kirjoitti:

Eikö viisaampaa olisi olla alunperinkin dokaamatta?

''ruokaisia liköörejä'' Anna mun nauraa!

HOHO!

Aloitus koski juopon ruokavaliota. Onko pahakin lukihäiriö? Hae jostain vertaistukea sairauteesi, et voi siitä koskaan parantua, mutta elinikäiseen toipumiseen sinullekin on annettu armo.

• Ei suoranaisesti ruokavaliosta. Kuitenkin lopetettuani suomalaisten pikahiivahartsitärkkelys kaljojen litkimisen (juon ulkomaalaisia, tai esim. Laitilan pienpanimon oluita) on ripulointi lakannut tyystin. Lisäksi otan pidempien juomisten aikana vahvoja tiamiini (b1 vitamiini) tabletteja n. 4 päivässä. Jälkioireet selvästi lieventyneet (varsinkin korvien välistä). Kun taloon tuli infrapuna-sauna, on yölliset kohmelo hikoilut loppunut lähes kokonaan. Ruokana putken aikana koitan syödä terveellisesti, käytän täysjyvä-viljaa ja kalaa yms. Ruokajuomana vihreää teetä/olutta

• ...

Vatsantoiminnasta huolehtiminen on erittäin tärkeää. Syödä pitää juopotellessa, vaikka puolipakolla. Lihalientä, piimää ja lenkkimakkaraa, hampurilainen, ihan mikä vaan huilaa. Ja juopotellessa jo pitää koittaa valmistautua alasajoon. Vitamiinipillereitä kannattaa popsia ja magnesiumia. Jos oikein meinaa ripuloida, silloin uhkaa nestehukka. Pitää vaikka väkisellä juoda välillä vettä ja ottaa ripulilääkettä. Luulen, että nestehukalla on aika iso osuus kaameissa kankkusissa putken jälkeen. Jokainenhan sen tietää, kuinka karmea jano krapulassa on.

Alas-ajo nyt on asia erikseen. Mutta se pitää tehdä jos on pitempi putki takana. Alasajo voi viedä viikonkin. Parista viikosta voi selvitä parissa päivässä.

• velliperse
        ... kirjoitti:

Vatsantoiminnasta huolehtiminen on erittäin tärkeää. Syödä pitää juopotellessa, vaikka puolipakolla. Lihalientä, piimää ja lenkkimakkaraa, hampurilainen, ihan mikä vaan huilaa. Ja juopotellessa jo pitää koittaa valmistautua alasajoon. Vitamiinipillereitä kannattaa popsia ja magnesiumia. Jos oikein meinaa ripuloida, silloin uhkaa nestehukka. Pitää vaikka väkisellä juoda välillä vettä ja ottaa ripulilääkettä. Luulen, että nestehukalla on aika iso osuus kaameissa kankkusissa putken jälkeen. Jokainenhan sen tietää, kuinka karmea jano krapulassa on.

Alas-ajo nyt on asia erikseen. Mutta se pitää tehdä jos on pitempi putki takana. Alasajo voi viedä viikonkin. Parista viikosta voi selvitä parissa päivässä.

en tiedä miksi on näin mutta ennen vanhaan kun oltiin pelireisussa niin 6 kpl isoa kaljaa otettiin pohjille tyhjään mahaan ja mentiin syömään. sitten vedetiin isolla mukilla kossukolaa ja oltiin aamulla seitsemältä kotona. Joskus meni pe ja sitten la ja su. Maanantaina oli krapulat ja morkkikset kaiken töppäilyjen jälkeen sitä luokkaa että ei uskaltanut hakea postia ja öisin huusi äitiä apuun. Ei koskaan kolmea päivää enempää ei ikinä. Hehto kännejä tuli vedettyä niinkuin suomalainen urpo vetää. Nyt kymmenen vuoden päästä kun juon viinipullon niin en nuku yöllä ja jos juon sen toisen pullon vielä seuraavana ehtoona niin huudan suoraa huutoa yöllä.

• Turpohiiva.
        velliperse kirjoitti:

en tiedä miksi on näin mutta ennen vanhaan kun oltiin pelireisussa niin 6 kpl isoa kaljaa otettiin pohjille tyhjään mahaan ja mentiin syömään. sitten vedetiin isolla mukilla kossukolaa ja oltiin aamulla seitsemältä kotona. Joskus meni pe ja sitten la ja su. Maanantaina oli krapulat ja morkkikset kaiken töppäilyjen jälkeen sitä luokkaa että ei uskaltanut hakea postia ja öisin huusi äitiä apuun. Ei koskaan kolmea päivää enempää ei ikinä. Hehto kännejä tuli vedettyä niinkuin suomalainen urpo vetää. Nyt kymmenen vuoden päästä kun juon viinipullon niin en nuku yöllä ja jos juon sen toisen pullon vielä seuraavana ehtoona niin huudan suoraa huutoa yöllä.

Vanhemmiten ryyppääminen ei ole yhtä kivaa kuin nuorena ja kuntokin kehnonpi. Sulla on hyvä meininki, kun saa kankkusen vähästäkin, etkä jaksa juoda viikkotolkulla. Sitä kun liikaa rännää, tulee se vaihe, että ei uskalla selvitä. Just kankkusten ja morkkisten pelossa. Sen takia putket venyy ja kun siihen laskee sen alasajovaiheen, melkoista ajan tuhlausta noin kokonaisuutena.

Tosta selviämisen pelosta ei monesti ole kirjoitettu täällä. Sen vaan tietää aamusta, että parempi ottaa kalja kuin olla ottamatta. Kun siinä vaiheessa net möröt ja pelkotilat iskee kimppuun ja fyysinen krapula. Muutamalla kaljalla pääsee normi "olotilaan". Siitä sitten hiljakseen kun saa poikki ok. Heikkoluotoiset juopot lähtee paariin tai alkoon, pro-juoppo hakee kaupasta kaljaa ja makkaraa ja samalla kirjastosta luettavaa. Kun pelkotiloissa ajatus pitää saada kiinnitettyä johonkin ulkopuoliseen asiaan, ei omaan napaan. Samalla lailla ne liskojen yöt tulee aikanaa ja valvoa pitää muutama vuorokausi. Mutta kun fyysinen krapula edes on poissa, sen kestää paremmin.

Ja jäkätykset voi lähettää AA.n pääkonttoriin ameriikkaan.

• .
        Turpohiiva. kirjoitti:

Vanhemmiten ryyppääminen ei ole yhtä kivaa kuin nuorena ja kuntokin kehnonpi. Sulla on hyvä meininki, kun saa kankkusen vähästäkin, etkä jaksa juoda viikkotolkulla. Sitä kun liikaa rännää, tulee se vaihe, että ei uskalla selvitä. Just kankkusten ja morkkisten pelossa. Sen takia putket venyy ja kun siihen laskee sen alasajovaiheen, melkoista ajan tuhlausta noin kokonaisuutena.

Tosta selviämisen pelosta ei monesti ole kirjoitettu täällä. Sen vaan tietää aamusta, että parempi ottaa kalja kuin olla ottamatta. Kun siinä vaiheessa net möröt ja pelkotilat iskee kimppuun ja fyysinen krapula. Muutamalla kaljalla pääsee normi "olotilaan". Siitä sitten hiljakseen kun saa poikki ok. Heikkoluotoiset juopot lähtee paariin tai alkoon, pro-juoppo hakee kaupasta kaljaa ja makkaraa ja samalla kirjastosta luettavaa. Kun pelkotiloissa ajatus pitää saada kiinnitettyä johonkin ulkopuoliseen asiaan, ei omaan napaan. Samalla lailla ne liskojen yöt tulee aikanaa ja valvoa pitää muutama vuorokausi. Mutta kun fyysinen krapula edes on poissa, sen kestää paremmin.

Ja jäkätykset voi lähettää AA.n pääkonttoriin ameriikkaan.

...nimittäin siitä ainoasta elämästä, joka jokaisella meistä on. Sen voi käyttää paremmin kuin juomiseen, juomisen suunnitteluun ja juomisesta toipumiseen. Oikeus juomiseen on toki jokaisella, pakko ei ole lopettaa, mutta hullua se on.

• .....
        ... kirjoitti:

Siideristä ja kaljasta 95 prosenttia on vettä joten ei tarvitse vettä juoda.

• rapea kalapala

Syön yleensä kalapuikkoja humalassa.

• tukka putkella

Putken aikana kannattaa välttää kännikokkausta, varsinkaan uuniin tahi paistinpannulle ei pidä laittaa mitään. 5 tuntia uunissa muhinut pakastepizza ei ole herkkua ja paistinpannulle unohtuneet (kun kokki sammuu kesken kaiken) tekeleet aiheuttaa tulipalovaaran.

Eineksiä mikrossa, piimää, kylmää makkaraa, halpoja roiskeläppiä kylmänä, multivitaa. Niillä mennään jos putki venyy yli viikon mittaiseksi. Itse kyllä osaan jo varautua putkiin, jolloin ostan jääkaapin täyteen helposti nautittavaa ravintoa.

Alle viikon putkissa ei syömisellä ole niin väliä, alkoholista kyllä saa energiaa. Vitamiini pillereitä silti kannattaa ottaa.

• RipaRuokailija
        tukka putkella kirjoitti:

Putken aikana kannattaa välttää kännikokkausta, varsinkaan uuniin tahi paistinpannulle ei pidä laittaa mitään. 5 tuntia uunissa muhinut pakastepizza ei ole herkkua ja paistinpannulle unohtuneet (kun kokki sammuu kesken kaiken) tekeleet aiheuttaa tulipalovaaran.

Eineksiä mikrossa, piimää, kylmää makkaraa, halpoja roiskeläppiä kylmänä, multivitaa. Niillä mennään jos putki venyy yli viikon mittaiseksi. Itse kyllä osaan jo varautua putkiin, jolloin ostan jääkaapin täyteen helposti nautittavaa ravintoa.

Alle viikon putkissa ei syömisellä ole niin väliä, alkoholista kyllä saa energiaa. Vitamiini pillereitä silti kannattaa ottaa.

Harvinaisen hyvä ketju, lukuunottamatta paria hihhulointiviestiä. Käytännön neuvot ruokavaliossa ja syömisen ja vitamiinien tärkeys juomaputken aikana ovat kullanarvoisia. Myös riittävä veden nauttiminen alkoholin kanssa läträtessä on tosiaan hyvä muistaa. Itsellä mainitut keinot ovat toki hallussa, mutta tälläkin palstalla on paljon aloittelijoita, jotka eivät välttämättä tiedä kaikkia niksejä maksimoidakseen juomauransa pituuden. Myös vanhoilta tekijöiltä välillä pakkaa unohtumaan perussäännöt ravinnonsaannissa ja liian pahan krapulan aikaansaamisessa.

• reipas juoppo
        RipaRuokailija kirjoitti:

Harvinaisen hyvä ketju, lukuunottamatta paria hihhulointiviestiä. Käytännön neuvot ruokavaliossa ja syömisen ja vitamiinien tärkeys juomaputken aikana ovat kullanarvoisia. Myös riittävä veden nauttiminen alkoholin kanssa läträtessä on tosiaan hyvä muistaa. Itsellä mainitut keinot ovat toki hallussa, mutta tälläkin palstalla on paljon aloittelijoita, jotka eivät välttämättä tiedä kaikkia niksejä maksimoidakseen juomauransa pituuden. Myös vanhoilta tekijöiltä välillä pakkaa unohtumaan perussäännöt ravinnonsaannissa ja liian pahan krapulan aikaansaamisessa.

Hyviä vinkkejä. Vaikka olisi silkalla kaljakuurilla, on tosiaan hyvä muistaa juoda paljon vettä. Vaikka melkeen vettähän se kalja on. Putken aikana harvat mitään salaattia vääntää, vaan syöminen tuppaa olemaan hieman yksipuolista, siksi esim. tuo Multivita pilleri päivässä on jees. Sitä kannattaa höystää myös b vitamiini pillereillä sekä Magnesiumilla. Putken aikana niiden syöminen tuntuu turhalta, mutta sitten kun alkaa alasajo, hyödyt huomaa. Ei tule kramppeja ja viekkarit menee leppoisammin ohi.

Mitä enemmän putken aikana syö, sitä parempi.

Tosi putkettajilla tosin on sitten niitä pam pam pampuloita pahimpiin oloihin. Niillä taittuu pahimmat tutinat pelkotilat, antavat jopa unen. Mutta niitä otetaan vasta sitten, kun promillet alkaa olla nollissa.

• maha kuralla

Hyvin ajetun putken aikana ruokapuoli on hoidossa alusta loppuun, mutta sitten on hieman mönkään menneitä putkia, joiden aikana ruokahalu häviää tai unohtuu täysin! Ja sitten alasajossa syömisen aloittaminen on todella riskipeliä! Erittäin hankala tilanne syntyy, jos sekaisella mahalla on mentävä kauppaan kaljan tai muun ravinnon hakuun - ja hirvittävä paine suolessa tahtoo purkautua väkisin. Kotosalla sillä ei olekaan mitään väliä, pienet ripuliulostevahingot saa kätevästi siivottua. Siksipä kannattaa turvautua kavereihin - joku voi kyllä tuoda tarvittavat safkat ja juotavat kaupasta pientä korvausta vastaan. Juoppo ei toista juoppoa jätä!

Minä sain aivan helvetillisen ripulin viime putken jälkeen, kun söin jo ihan normaalisti. Muutama päivä meni, kunnes suolen toiminta palautui ennalleen. Ja muistaakseni olin kuitenkin syönyt suht normisti juomisen ohessa. Kalja se tuon tekee, ilmeisesti!

• Anonyymi
        tukka putkella kirjoitti:

Mulle on tullut sellainen uusi tapa, että kun kajoittelen, niin ryystän samalla myös koko ajan monivitamiiniporetablettijuomia. Saattaa mennä jopa kaksikymmentäkin vitamiiniporetablettia päivässä. Onkohan se terveydelle haitallista? Viime putken lopulla alkoi silmämunat ja iho jo kellertää. Lääkäri epäili sen johtuvan bilirubiinista, mutta itse uskon sen johtuvan vitamiiniporetableteista, nehän ovat keltaisia tai oransseja usein.

t. Oolofi (kolmaskymmenesensimmäinen päivä raittiina)

• ElämäOnni

Piimä on kyllä se paras.
      Näin syksyllä rouskuja tai suppiloita metsästä, ryöppäys ja hakataan silpuksi ja reilusti suolaa päälle. Mukaan yksi sipuli ja ranskan kerma. Sitten jälkiuunileipää, voita ja tuota sienisalattia reilusti päälle ja perään lasi kylmää piimää. Kossua et tarvitse, en minäkään enää.

• RipaRuokailija

Mitenkä tuo edellinen liittyy juopon ruokavalioon. Siitähän tässä ketjussa kai oli kyse. Aikaisemmin olikin muuten jo kommentti tuosta ruuanvalmistuksesta hellalla tai uunissa. Aiheutin kymmenkunta vuotta sitten palokunnan tulon paikalle, kun torkahdin ruokaa paistinpannulla paistaessa. Tuli vaan paljon käryä ja palovaroitin alkoi huutamaan. Naapurit olivat hälyttäneet palokunnan. Havahduin kyllä itse ja tuuletinkin jo ennenkuin palomiehet olivat paikalla. Promilleja oli vain 1,2 eli aika kevyt känni, mutta jokin sitten vaan nukutti. Mutta nykyään se tosiaan on mikroaaltouuni kun ruokaa humalassa valmistaa.

Nolo juttu, koska sitä vaan haluaa juopotella rauhassa eikä häiritä ketään.

Jos sitten haluaa lopettaa putken ja kärsiä krapulan niin kannattaa muistaa ulkoilu. Raitis ilma ja fyysinen väsymys auttaa kummasti toipumisessa. Usein kuuluu ihmisten puhuvan, että kotona makoilu, rasvainen ruoka ja runsas neste vasta jälkikäteen olisivat ihmelääkkeitä. Luulen, että näissä on kyse satunnaisista viikonloppujuopoista, ei todellisista alan ammattimiehistä/naisista.

• amatööri-putkettaja

Mitenkä tuo edellinen liittyy juopon ruokavalioon. Siitähän tässä ketjussa kai oli kyse. Aikaisemmin olikin muuten jo kommentti tuosta ruuanvalmistuksesta hellalla tai uunissa. Aiheutin kymmenkunta vuotta sitten palokunnan tulon paikalle, kun torkahdin ruokaa paistinpannulla paistaessa. Tuli vaan paljon käryä ja palovaroitin alkoi huutamaan. Naapurit olivat hälyttäneet palokunnan. Havahduin kyllä itse ja tuuletinkin jo ennenkuin palomiehet olivat paikalla. Promilleja oli vain 1,2 eli aika kevyt känni, mutta jokin sitten vaan nukutti. Mutta nykyään se tosiaan on mikroaaltouuni kun ruokaa humalassa valmistaa.

Jos sitten haluaa lopettaa putken ja kärsiä krapulan niin kannattaa muistaa ulkoilu. Raitis ilma ja fyysinen väsymys auttaa kummasti toipumisessa. Usein kuuluu ihmisten puhuvan, että kotona makoilu, rasvainen ruoka ja runsas neste vasta jälkikäteen olisivat ihmelääkkeitä. Luulen, että näissä on kyse satunnaisista viikonloppujuopoista, ei todellisista alan ammattimiehistä/naisista.

Monasti alasajovaiheissa haluaisi kuikuilla kotona känny äänettömällä, ahdistus ja tärinä iskee ja ihmiset pelottaa. Mutta silti olisi hyvä käydä vaikka rauhallisella kävelyllä illan mittaan, jonka päälle ruokaa. Ihan oikeasti olo paranee ulkoilmassa, vaikka jalat vatkaisivatkin. Todellinen pro-juoppo ottaa iltalenkin ja ruuan päälle pari keppanaa tai lonkeroa, jolloin unen saantikin helpottuu. Amatööri-putkettaja (joka olen kyllä itsekin) korjaa liian nopeassa tahdissa jo aamupäivällä, jolloin pitäis vaan kärvistellä!

• Maroolofi
        amatööri-putkettaja kirjoitti:

Monasti alasajovaiheissa haluaisi kuikuilla kotona känny äänettömällä, ahdistus ja tärinä iskee ja ihmiset pelottaa. Mutta silti olisi hyvä käydä vaikka rauhallisella kävelyllä illan mittaan, jonka päälle ruokaa. Ihan oikeasti olo paranee ulkoilmassa, vaikka jalat vatkaisivatkin. Todellinen pro-juoppo ottaa iltalenkin ja ruuan päälle pari keppanaa tai lonkeroa, jolloin unen saantikin helpottuu. Amatööri-putkettaja (joka olen kyllä itsekin) korjaa liian nopeassa tahdissa jo aamupäivällä, jolloin pitäis vaan kärvistellä!

Viime putken aikana söin:

1. Broileripitzan.

2. Kinkku-ananas-pitzan.

3. Pekonihampurilaisen ranskalaisilla.

4. GiFu-pastillereja.

5. Pari suolapähkinää.

6. Ehkä jotain muutakin, mutta en muista mitä.

Tosiaan, kun söi hyvin, niin kankkunen ei kolmen päivän putken jälkeen ollut niin paha eikä vatsakaan ollut niin löysänä. Tosin tähän varmaan vaikutti myös se, että en juonut olutta kuin nimeksi.

• .....

Niin kauan kun ei tule krapulaa on toimittu oikein. Morkkikset nyt tulee melkein joka kerta. Ja se on ihan eri asia.

• mister q

Nykyään saa hyviä ja monipuolisia einesaterioita kaupasta. Niissä on vitamiiniä ja vaikka mitä! Ei tarvi vain lenkkimakkaralla mennä.

Ne on turvallisia valmistaa mikrossa. Joku tuolla jo totesi, että kaikenlainen uunin ja hellan käyttö tosi putkessa on syytä lopettaa. Siitä ei vaan tule mitään muuta kun harmia.

Magnesium ja B vitamiinin tankkaus on tärkeää. Vaikka ei se putken aikana paljon kiinnosta.

Oletteko pohtineet, on väliä, vetääkö putken läpi kaljalla ja miedoilla, vai tiukalla viinalla? Kaljassahan nyt on jotain vitamiineja, mutta lieneekö hyötyä, kun ne ripulina lentää pönttöön.

• Wishy-mies

B-12 vitamiinia useamman päiväsuositusmäärän nauttiminen paria tuntia ENNEN kun rupeat ryyppäämään auttoi ainakin itselläni 2-3 päivän putken jälkioloihin todella positiivisesti. Pidempään ränniin ei auttane kun tasottavilla alasajo jos pysyy sisällä. Kauppojen luontaistuotehyllyiltä löytyy ainakin sellanen tuote kun B-Vitamin Long, pari-kolme sellasta. Paskaltahan ne maistuu, mutta tärkeetä on, että ne ehtii imeytyä elimistöön ennen holin nappailua. Holi heikentää pirusti vitamiinien imeytymistä. B-12 muuttuu foolihapoksi ja varastoituu maksaan. Alkoholi kulututtaa siis sitä ja kun sen vaje tulee, niin se aiheuttaa osaltaan sitä huonoa oloa. Apteekista saa sitten myös vähän kovempaa kamaa ILMAN reseptiä. Sen nimi on Betolvex ja se on suoraan jo foolihappoa joka sisältääkin melkoset pitoisuudet ruokakaupan nappeihin verrattuna. Toimii pirun hyvin. 100 kpl purkki Betolvexia maksaa siinä 25 euron hujakoilla ja yks riittää, kunhan se vain imeytyy ennen kun rupeet kaataan. Toki nestevajaus edesauttaa krapulan syntyä myöskin. Holi kun tunnetusti poista nestettä elimistöstä enemmän kun sitä holin muodossa sinne kaadat. Jos malttais ennen sammumista kipata reippaasti ihan vaan vettä niin aamu kiittää kyllä.

• 60 pulloa

Kaljassa tosiaan on b vitamiiniä. Ei tarvitse juoda kuin 60 pulloa päivässä ja tarve on tyydytetty.

• Aloitteleva hanu

Tätä olen itsekkin kokeillut mutta tuntuu että aika loppuu kesken.

• Anonyymi

Lehdessä luki, että saadakseen tarvittavan päivittäisen B-vitamiiniannoksen tulisi juoda kolmekymmentäkahdeksan pulloa keskiolutta vuorokaudessa.

t. Oolofi

• kakkelstein

Karjalamäyris tai pari päivässä ja pussillinen hk:n halvimpia lihabullia pitää juopon kuin juopon liikkeessä.

Vielä monivitamiini, d-vitamiini, sinkki sekä magnesium -pillerit säännöllisesti niin jaksaa.

• Uskokeeee...

Juopon kakkosvihollinen viinan jälkeen on heikko syöminen kännäyskuurin aikana.
      Päivittäin ennen juomista pitää syödä, kännäyksen aikana pitää syödä, ja kännäyksen loppuessa ennen nukkumaan menoa pitää syödä.
      Muuten krapula iskee maksimaalisena.

• .....

Ei pidä paikkaansa. Vain sillä mitä illalla syöt ennen nukkumaanmenoa on väliä. Kaikki muu vie kännistä terävimmän terän pois.

• Anonyymi
        ..... kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Vain sillä mitä illalla syöt ennen nukkumaanmenoa on väliä. Kaikki muu vie kännistä terävimmän terän pois.

Yleensä ennen nukkumaanmenoa ei voi syödä, kun se illan viimeinen ''pala'' on juurikin kalja.

t. Oolofi

• aliappilas

Albert Einstein kertoi "olevansa vakuuttunut, että luonnostaan alkukantainen ajattelumme on väistämättä riittämätön ymmärtämään elävän eliön kaltaista monimutkaista kokonaisuutta ja että vain kärsivällisyydestä ja alistumisesta on terveen huumorintajun ja OMAA RUUMISTA KOSKEVAN PIITTAMATTOMUUDEN ohella jotain apua".(Albert Einsteinin elämänkerta).

Hän ei pitänyt lääketiedettä varsinaisena tieteenä. Juoppo voi olla piittaamaton omaa ruumista kohtaan. Mutta siitähän onkin jotain apua.

• jimi påndriks

Jos juoppo syö illalla raskaasti, siinä on riski. Tulee oksu ja sitten siihen tukehtuu. Tämä tyyli on ollut monen mm. muusikon kohtalo.

• wq

jos kaljaa ottaessa syö niin ei se kalja toimi ollenkaan vitamiinit otan aamulla tuntia ennen juomista viimeksi join 40 päivää kolmena viimeisenä päivänä soin kunnolla ja join noin 10 kaljaa aamulla hieman huono olo puoleen päivään mennessä olin jo täysin kunnossa en ymmärrä miten 3 päivän juomisella saa krapulan.

• salajuopon poika

90-luvulla opiskelijana keksin hyvän krapulanehkäisyjuoman. Aamuyöllä kun kiskaisi naamaansa kattilallisen lihalientä niin krapula tuntui vähäisemmältä nautitun rasvaisen suolaliuoksen jäljiltä.

Eräänä päivänä herättyäni kävelin keittiöön ja jo ovella alkoi naamaa kuumottaa kun kaksi levyä hellasta hohkasi punaisena.

Olin kääntänyt viereisenkin hellannappulan päälle kun oli pitänyt sammuttaa se lihaliemen lämmitykseen käytetty levy.

Kyllä sitä tunsi itsensä fiksuksi, vaikkei sen pitempi putki ollut kyseessä.

• Maroolofi

No. Viimeksi kun ryyppäsin, niin söin lähinnä nuudeleita, koska ne maksaa about 50 centtiä per pussi. Kaverit myös tarjosi vähän lihapiirakkaa. Siinä vaiheessa kun oli vielä rahaa enempi, niin kävin hakemassa paikallisesta pitzan ja kaupastakin ostin jonkun pakastepitsan.

Kyllä minäkin makkarasta tykkään. Esim. riisiryynimakkara on tosi hyvää tenutusruokaa. Mutta se pitää paistaa ensin!

Jos on ylipaino-ongelmia, niin kaljapaasto on kyllä aika hyvä laihdutuskeino. Ei syö paljon, mutta juo sammioittain olutta aamusta iltaan, niin siinä kyllä elimistö mukavasti puhdistuu. Sen kuurin jälkeen vaan ns. arkeen palaaminen on tosi rasittavaa niin henkisesti kuin fyysisestikin.

• master chef

Sain päähäni viime putken aikana valmistaa broilerin koipia noin 4 promillen humalassa.
      Koivet oli koomisen näköisiä, kun saivat muhia uunissa 9 tuntia. Käry oli kämpässä mahtava. Kaiken lisäksi vielä yritin syödä niitä koipia, ajatellen, että onpas rapsakka kuori.

• Eeva - Leena

Kaljottelu oli iloinen asia. Viikolla töissä evääksi riitti maksalaatikko ja päiväkahvi. Työpäivän jälkeen vatsa täytettiin muutamalla kaljatuopilla, muutahan ei tarvinnutkaan. Perjantaisin työajan päättymisen jälkeen useampi kalja ja lopuksi pätkä makkaraa.. Lauantai ja sunnuntai kaljaa , pätkä makkaraa tai lihapiirakka. Näin hyvin itseään ravinneena maanantaina reippaana töihin ja illalla taas muutamalle.. Täytyy myöntää että, joinakin aamuina naama kyllä näytti aika turvonneelta.. Nyt on mennyt kolme vuotta raittiina.

• .....

Alkoholi on kuitenkin loppujen lopuksi melko terveellistä.

• ???++??

Olen ryypännyt ai lihapiirakkka?

• perseenhaju1

Maha prakaa jossain vaiheessa kun on piitkä putki päällä. Siispä piimää naamaan kuin vanhaliiton miehet tekevät

• Kk_fani

Me uudenliiton miehet syömme lidlistä ostettuja eineksiä. Esimerkiksi einespurilaiset ja lihapiirakat ovat uudenliiton juoppojen suurinta herkkua.

Tuossa joulun jälkeen kun kaupat jälleen avautuivat oli sieltä heitetty suuri määrä ruokaa roskiin ja minähän niitä kävin sieltä aivan innoissani hakemassa. Oli leipää, pullaa, jauhelihaa, porsaan pihvejä, MUSTAA MAKKARAA you name it pakastin ihan täynnä ruokaa, joissa oli eräpäivä edellinen tai sama päivä eli täysin pätevää ruokaa.

Nyt onkin lähipäivien ruokavalio koostunut pelkästään näistä roskiksesta kaivetuista hiilihydraattipitoisista leivistä ja pullista. Vielä, kun nämä on yhdistetty kurakaljan kittaamiseen ja erittäin vähäiseen liikkumiseen, niin voitte vain kuvitella mihin mittasuhteisiin ruho on turvonnut. Hemmetti, en ollut tunnistaa eilen yöllä itseäni peilistä, kun sitä erehdyin vilkaisemaan.

• Kaavin_sormilla_pizzaa

Minä menen johonkin halpaan ähläm-pitseriaan ja tilaan 6eur pizzan jota alan sitten syömään hyvin verkkaisesti toisen käden sormilla siten että koko yläkroppani retkottaa pöydällä toinen poski pöytäliinaa vasten. Siitä kaavin pikkuhiljaa sormillani pizzan täytteitä suuhuni.

• TekevälleSattuu

Kerran kävi niin että kun tulin pikkutunneilla baarista kotiin muutamia promilleja päässäni niin aloin tekemään kinkkuvoileipää jota varten piti leikata kunnon siivuja kinkkua. Jotenkin se terävä veitsi lipsahti ja viilsi ison syvän haavan käteeni.
      Verta oli joka puolella, pöydällä ja lattialla ja se iso kinkkukin oli osittain veressä.
      Onneksi en leikannut valtimoon.

• AIeksanteri_suuri

Heräsin kerran siihen kun kaadoin viinaa kurkustani alas, se oli hauska päivä se.

• Anonyymi

Joillain ei ole mitään käsitystä kunnon ryyppyputkista. Ei siinä mitään terveysjuttuja pysty miettii kun on kunnon ränni päällä. Vain alkoholisti ymmärtää alkoholistia.

• Anonyymi

Eiköhän se lähipiirikin ole melkoisen hyvin perillä alkoholistin ongelmista.

• Anonyymi

Normaali ruokavalio. Määrät vähäisempiä.
      3:n vuoden putken aikana en vältellyt mitään normaalisti pöytäämme kuulutta safkaa.
      Ainoa poikkeus oli kaapista närkkiminen. Juustoa, leikkeleitä sellaisenaan.
      Täytekeksejä kaapin ohi kävellessä. En ole tarkemmin ajatellut koko asiaa.

4 - 6:n viikon putken aikana sama periaate kuin vuositasollakin, mutta ympäristöstä johtuen närkkimiset ovat toisen tyyppisiä. Esimerkiksi söin yksin kahden viikon aikana 7,5kg painavan, ilmakuivatun kinkun. Paino luineen. Aina, käydessäni keittiössä täydentämässä juomapuolta, leikkasin siivut seinällä roikkuneesta kinkusta. Selvyyden vuoksi. Otin kinkun seinältä. Nostin sen hellävaraisesti leikkuualustalle ja vedin siitä terävällä veitsellä pari niin ohutta siivua kuin pystyin. Sitten nostin kinkun takaisin seinälle.
      Tämä selvyyden vuoksi irvimishaluisille. Keittiön seinät ovat kaakeloidut lattiasta kattoon.

• Anonyymi

Alkoholihan kuluttaa sokerin verestä, niin halusi tuohon "närkkimiseen" on aivan ymmärrettävää. Keho on jotain vailla sen alkoholin lisäksi.

• Anonyymi

Alkoholissa on kaikki tarvittavat vitamiinit!

• Anonyymi

Sekoitat alkoholin kanamuniin!

t. Akat ja Kristian

• Anonyymi

Kerrankin saan kommentoida.

Raaka kanamuna sisältää kaikki vitamiinit ja hivenaineet. Ainoa huono puoli on kolesterooli, joka tulee keltuaisesta.

-Kk

• Anonyymi

On aivan vítun rasistista, kun en saa vastata suoraan toisen ihmisen postaukseen. Olisi NIIN paljon asiaa.

Hetkinen, unohdin täysin, mistä edes oli kysymys.

• Anonyymi

Kananmua tukkii verisuonet! Toisaalta, alkoholi avaa niitä.

• Anonyymi

Ihminen voisi aivan hyvin elää pelkällä kanamunalla, mutta sen keltuaisen kolesterooli on paha, vaikka nimenomaan se keltuainen on se vitamiinipommi. Valkuaisaineita saa kanamunan muusta osasta tarvittavasti.

• Anonyymi

Tupakointi ja LIIKA suolan käyttö tukkii verisuonet ja johtaa ennenaikaiseen kuolemaan. Alkoholi ei auta YHTÄÄN näihin ongelmiin, pätkääkään.

-Akat ja Kristian

• Anonyymi

Piimää ja sekaan jauhelihaa, nam!

• Anonyymi

Muuten aivan tavallisesti mutta tavallisia hiilareita menee vähemmän.
      Närkin lihaleikkeleitä käsipaloina. Myös jonkin verran jäätelöä.
      Liikkuminen on vähissä.
      4:n viikon aamuisin alkavan putken aikana paino laskee noin 3kg. Kahdesti vuodessa useiden vuosien aikainen havainto.
      Ryyppääminen ja liikkumattomuus syö lihaksia sieltä missä niitä on. Reidet, pakarat, selkä.
      Raittiiden välikuukausien aikana ne saa osittain takaisin mutta vuosien saatossa paino on laskenut. Eikä auta ryyppäämisen aikainen kinkun syöntikään!

• Anonyymi

Ota valmissalaattia salaattibaarista kaupasta tai sitte valmiina pakattuna, semmosta missä on lohta mukana että pysyt ees jossain kunnossa, marjaa ja semmosta kans.

• Anonyymi

Per ze meni epäkuntoon, nyt sieltä syöksyy jatkuvana
      Syöttönä epämääräisiä könttiä, söin eilen liikaa Atrian pakastepizzaa joka kostautuu

Työpaikalla menee vessan putket tukkoon. Onneksi ei ole mun työpaikka, terveyskeskuksen vessaan pääsee ilman yleisavainta.

Asd

• Anonyymi

Potta täynnä. Täytyy tyhjentää saunan taakse,äiti pyyhkii pyllyn ja tuulettaa.
      Asd

• Anonyymi

Söin kännispäissäni paketillisen kanamunia ja pekonia ja nyt krapulassa pasca haisee ihan perceeltä. Semmoseltä määntyneeltä lihalta.

• Anonyymi

Juoppo tietää mitä syö.

• Anonyymi

Aina alkujuomat tyhjään mahaan. Sitte voi taas syödä, kun mukava hiprakka päällä. Varsinkin jos kiskoo vaan bisseä. Täyteen mahaan bissekännit, hyi vittu! Ja näitä suomalaisten panimoiden jätetärkkelyspaskaa kannattaa välttää kuin ruttoa! Loppu mahavaivat kun siirryin täysmallas oluisiin Heineken esim. Lidlin saksalaiset myös hyviä

• Anonyymi

Aamuvirtsalle herätessä kurkkuun yksi olut. Sitten, ennen 9:ää, kahvi ja yksi terävä.
        Päivän juomajakauma riippuu kesällä lämpöolosuhteista. Olutta vain janoon. Talvella olutta vain aamuiseen suun kuivamiseen.
        En ole koskaan osannut juoda olutta aterialla. Syön tai juon olutta. Terävät ovat toinen juttu.

• Anonyymi

Perszeemi jyrähti ja paukahti tänään Helsingistä koilliseen, 2.0 richterin asteikolla.

Asd

• Anonyymi

liiteristä'' ',, hakemaan paiato hyllystä karjalanpiirakoita

• Anonyymi

Tykkään syödä kännissä perunamuussia ja läskisoossia.

Muija laittaa ja ymmärtää mua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe