Kokemuksia EWEP:stä / Allianssista?

englantiin

Moikka moikka! Oon suunnitellu painelevani ulkomaille töihin kesäksi, mieluiten Englantiin jonkin sortin työhommiin, ja koska en ole ikinä pahemmin reissannu niin ajattelin lähteä jonkun järjestön kautta. Allianssista olen kuullut aika paljon negatiivista asumisoloista yms. kamalasta rääkkityöstä ja oon vähän skeptinen sen suhteen. Törmäsin netissä sellaiseen järjestöön kuin EWEP (http://www.ewep.com) eli joku European Work Exchange Programme, välittää yli 18-vuotiaille töitä Lontoosta ja muualta Englannista. Järjestö näytti mun mielestä aika hyvältä, mutta toisaalta ainahan kaikki näyttää päällepäin hyvältä... Eli onko joku ollu EWEP:n kautta Englannissa töissä? Miten kaikki sujui, oliko järjestö hyvä, millainen asumissysteemi, millainen työ yms?

Pliiiis kertokaa kommenttejanne! :)

3

1347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsvz

Jos ajattelit tienata rahaa, ei kannata lähteä noiden järjestöjen kautta. Mitä itse joskus aikoinaan niitä tutkin palkka jotain 800e paikkeilla siinä ei hirveästi missää Lontoossa eletä ja esim. kielitaitoa ei hirveästi kerry siivoushommista. Yritä etsiä itsellesi joku homma joka ei ainakaan ole siivousta.

• lk

oon ollut yli kymmenen vuotta sitten ewepin kautta lontoossa töissä. ainoa hyvä puoli oli, että olivat järjestäneet työhaastattelun (ei siis töitä) ja pankkitilin (joka on nuorelle ulkomaalaiselle hankala homma yksinään), kaikki muu olikin sitten ylihintaista soopaa. majoitus oli aivan riistohintainen (puolikkaasta huoneesta yli 2000markkaa(!) kuukaudessa ja kämpässä kaikki paikat reistaili.

itse otin hatkat firman kämpästä muutaman kuukauden kuluttua, hankin uuden työpaikan ja asunnon ihan omatoimisesti ja parempi oli niin.

nykyään uskoisin sun pärjäävän ilman ewepin kaltaisia riistofirmojakin, kunhan selvität ensin sen pankkitiliasian, se sulla on siellä pakko olla jotta saat palkan.

lykkyä tykö

• voijumalauta

Olen tyoskennellyt Ewepin kautta pari kuukautta ja olen ollut todella tyytyvainen. He auttoivat loytamaan toita hommaamalla tyohaastatteluja seka neuvoivat pankkitilin avaamisessa ja uuden kannykkaliittyman hankkimisessa - itse en olisi osannut hoitaa kaikkea! Asuminen on tosi kivaa muiden nuorten kanssa ja kamppa sijaitsee lahella toita mika on hyva. Suosittelen ewepia kylla nuorille jotka ovat epavarmoja lahtemaan itse etsimaan toita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      5979
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      3995
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      3993
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3733
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2527
    7. 33
      2249
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2234
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      447
      1838
    Aihe