Moi. Nyt olisi omatoimimatkailijalle tarjolla varsin kiintoisa kohde: Ojo del Tormenton luomutila Alcutarissa. Tilalla on tarjolla monenlaista majoitusta parin tunnin päivittäistä talkootyötuntia vastaan, viikonloput vapaat. Lisätietoja perustamassani yahoogroupissa: http://groups.yahoo.com/group/ojodeltormento/ . Hommat ovat melko kevyitä, yleensä puutarhanhoitoon liittyviä.
Reissu Alcutariin on helppo liittää osaksi laajempaa Andalucian/Espanjan visiittiä, täällä Sierra Nevadan alueella on hyvät bussiyhteydet useimpiin vuoristokyliin. Kelikin suosii tällä hetkellä, aurinkoa ja keskipäivällä ehkä tuommoinen 20 astetta, cafe con lechen tarkenee hyvin juoda ulkoterassilla. Mantelipuut alkavat kohta olla kukassa ja appelsiinien sato kypsä, kohta täällä alkaa oliivien korjuu.
terveisin, Jukka V.
Orgiva/Andalucia
Alcutar, Sierra Nevada
2
331
Vastaukset
- Tapas-Papa
Hienoa seutua. Alcutar on Berchulesin kupeessa, ja lähistöltä löytyvät Alpujarran ja samalla koko Sierra Nevadan kansallispuiston hienoimmat ulkoilureitit. Puerto de la Ragua ei myöskään ole kaukana.
Olemme käyneet aktiivilomilla noilla seuduin useamman kerran. Kahdella ensimmäisellä kerralla majoituimme Treveleziin Alpujarrassa, sitten yövyimme Capileirassa ja myöhemmillä kerroilla Calahorrassa, Sierra Nevadan puiston pohjoispuolella.
Patikointireiteille löytyy suomenkieliset ohjeet, kartat, GPS-välipisteet ja ajo-ohjeet täältä: http://www.topwalks.net/fi/sierra_nevada.htm
Patikoinnin lisäksi kannustan tutustumaan Guadixin luolataloihin, Calahorran linnaan (tuttu elokuvasta El CId) ja tietysti Granadan kaupunkiin kaikkine nähtävyyksineen. Ravintolasuositukseksi laitan "Piedra Ventana"-ravintolan Trevelezistä.
Paras patikointisesonki Sierra Nevadan kansallispuistossa alkaa huhti-toukokuun vaihteessa ja jatkuu yleensä ruska-aikaan eli lokakuun lopulle. Ylimmät huiput kuten Mulhacen luopuvat lumipeitteestään vasta kesäkuussa.- Jukkis2012
Jep, mita olen noita Sierran maisemia katsellut niin olosuhteet ylhaalla tuntuvat vastaavan hyvinkin lapin tunturi-paljakoita tai Gronlannin ylatasankoa ja bonuksena tietysti lumivyoryriski. Tuossa vuodenvaihteen tienoilla joku keski-ikainen brittituristi katosi jaljettomiin Mulhacenilla, en tieda onko miesta vielakaan loytynyt. Pysyttelen itse suosilla lumirajan alapuolella. Kiitos ravintelivinkista, pitaapa kayda testaamassa paikka seuraavan kerran Trevelezissa poiketessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882