Olen ASA yliherkkä ja menossa aspiriinisiedätyshoitoon. Jos täällä vierailee henkilöitä, joilla on sama tauti ja siedätys tehty, niin voitteko ystävällisesti kertoa, miten on mennyt siedätyksen jälkeen. Missä teidän siedätyksenne tehtiin?
Yahoolla on Samters group -keskustelupalsta, josta saa paljon tietoa. Kannattaa lukea.
ASA-potilaat
3
496
Vastaukset
- minulla myös
Hei! Minullakin on ASA, mutta en ole ainakaan toistaiseksi ajatellut sitä siedätyshoitoa. Toisaalta minulla ei ole juurikaan tietoa siitä, miten se siedättäminen käytännössä tapahtuu. Eli ollaanko silloin sairaalassa tarkkailtavana samalla, kun sitä lääkettä annetaan vai miten se tapahtuu käytännössä ja miten paljon siihen joutuu varaamaan aikaa? Meneekö käytännössä kokonainen työpäivä per käynti?
Minulla ei ole astmaa, joten siinä mielessä en tarvitse apua. Mutta tuo ASA-yliherkkyys on silti vaikea, ja hankinkin jo liikenneonnettomuuksien yms. varalta käteeni SOS-rannekkeen, minkä sisään kirjoitin allergiastani. Toki tieto löytyy sairaalan tietokoneeltakin, mutta eihän kukaan aina ole kotinurkilla..
Olisi kiva, jos kirjoittaisit tulevaisuudessa omasta siedätyshoitokokemuksestasi. Ehdottiko lääkäri sinulle sitä siedätyshoitoa vai pyysitkö itse?- ASA-potilas
Minulla on vaikea polyyppitauti ja siihen liittyviä muita oireita, minkä vuoksi ASA-siedätyshoitoa yritetään lähiaikoina. Minulle tehdään kahden päivän siedätys ja sairaalassa ollaan 8-16 välillä. Ymmärtääkseni niistä päivistä saa sairauspäivärahan.
Korvalääkärini antoi lähetteen Allergiasairaalaan, kun muut keinot olivat loppuneet.
Kirjoittelen maaliskuun alkupuolella uudelleen, kun siedätys on tehty.
Minkälaisia oireita sinulla on? Useinhan tähän tautiin liittyy astma ja polyyppitauti. - minulla myös
ASA-potilas kirjoitti:
Minulla on vaikea polyyppitauti ja siihen liittyviä muita oireita, minkä vuoksi ASA-siedätyshoitoa yritetään lähiaikoina. Minulle tehdään kahden päivän siedätys ja sairaalassa ollaan 8-16 välillä. Ymmärtääkseni niistä päivistä saa sairauspäivärahan.
Korvalääkärini antoi lähetteen Allergiasairaalaan, kun muut keinot olivat loppuneet.
Kirjoittelen maaliskuun alkupuolella uudelleen, kun siedätys on tehty.
Minkälaisia oireita sinulla on? Useinhan tähän tautiin liittyy astma ja polyyppitauti.Minulla ei ole polyyppitautiakaan tai ainakaan sellaisesta ei ole mitään diagnoosia. Mutta siitepölyallergia on aika paha, mutta siitäkin olen selvinnyt kortisonilla.
Eniten harmia aiheuttaa oikeastaan se, että lääkärin määräyksestä on vältettävä kaikkia mahdollisia riskejä: tietysti niitä kiellettyjä lääkkeitä, mutta myös esim. shampoita ja pesunesteitä yms., joissa on salisyylihappoa. Eilenkin ostin vahingossa rasvaisille hiuksille tarkoitetun shampoon, ja vasta kotona huomasin, että siinäkin on sitä salisyylihappoa.
Myös bentsoehapon suhteen pitäisi olla varovainen. Toistaiseksi en ole kuitenkaan huomannut saavani esim. puolukoista mitään oireita, mutta kertahan se on ensimmäinenkin.. Ja kaikki vahvemmat mausteet ovat kuulemma myöskin vältettävien listalla ( olen kyllä syönyt jalapenojakin ja käyttänyt chili-ja cayenne-mausteita).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034583Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743851352- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10847