Olen ASA yliherkkä ja menossa aspiriinisiedätyshoitoon. Jos täällä vierailee henkilöitä, joilla on sama tauti ja siedätys tehty, niin voitteko ystävällisesti kertoa, miten on mennyt siedätyksen jälkeen. Missä teidän siedätyksenne tehtiin?
Yahoolla on Samters group -keskustelupalsta, josta saa paljon tietoa. Kannattaa lukea.
ASA-potilaat
3
485
Vastaukset
- minulla myös
Hei! Minullakin on ASA, mutta en ole ainakaan toistaiseksi ajatellut sitä siedätyshoitoa. Toisaalta minulla ei ole juurikaan tietoa siitä, miten se siedättäminen käytännössä tapahtuu. Eli ollaanko silloin sairaalassa tarkkailtavana samalla, kun sitä lääkettä annetaan vai miten se tapahtuu käytännössä ja miten paljon siihen joutuu varaamaan aikaa? Meneekö käytännössä kokonainen työpäivä per käynti?
Minulla ei ole astmaa, joten siinä mielessä en tarvitse apua. Mutta tuo ASA-yliherkkyys on silti vaikea, ja hankinkin jo liikenneonnettomuuksien yms. varalta käteeni SOS-rannekkeen, minkä sisään kirjoitin allergiastani. Toki tieto löytyy sairaalan tietokoneeltakin, mutta eihän kukaan aina ole kotinurkilla..
Olisi kiva, jos kirjoittaisit tulevaisuudessa omasta siedätyshoitokokemuksestasi. Ehdottiko lääkäri sinulle sitä siedätyshoitoa vai pyysitkö itse?- ASA-potilas
Minulla on vaikea polyyppitauti ja siihen liittyviä muita oireita, minkä vuoksi ASA-siedätyshoitoa yritetään lähiaikoina. Minulle tehdään kahden päivän siedätys ja sairaalassa ollaan 8-16 välillä. Ymmärtääkseni niistä päivistä saa sairauspäivärahan.
Korvalääkärini antoi lähetteen Allergiasairaalaan, kun muut keinot olivat loppuneet.
Kirjoittelen maaliskuun alkupuolella uudelleen, kun siedätys on tehty.
Minkälaisia oireita sinulla on? Useinhan tähän tautiin liittyy astma ja polyyppitauti. - minulla myös
ASA-potilas kirjoitti:
Minulla on vaikea polyyppitauti ja siihen liittyviä muita oireita, minkä vuoksi ASA-siedätyshoitoa yritetään lähiaikoina. Minulle tehdään kahden päivän siedätys ja sairaalassa ollaan 8-16 välillä. Ymmärtääkseni niistä päivistä saa sairauspäivärahan.
Korvalääkärini antoi lähetteen Allergiasairaalaan, kun muut keinot olivat loppuneet.
Kirjoittelen maaliskuun alkupuolella uudelleen, kun siedätys on tehty.
Minkälaisia oireita sinulla on? Useinhan tähän tautiin liittyy astma ja polyyppitauti.Minulla ei ole polyyppitautiakaan tai ainakaan sellaisesta ei ole mitään diagnoosia. Mutta siitepölyallergia on aika paha, mutta siitäkin olen selvinnyt kortisonilla.
Eniten harmia aiheuttaa oikeastaan se, että lääkärin määräyksestä on vältettävä kaikkia mahdollisia riskejä: tietysti niitä kiellettyjä lääkkeitä, mutta myös esim. shampoita ja pesunesteitä yms., joissa on salisyylihappoa. Eilenkin ostin vahingossa rasvaisille hiuksille tarkoitetun shampoon, ja vasta kotona huomasin, että siinäkin on sitä salisyylihappoa.
Myös bentsoehapon suhteen pitäisi olla varovainen. Toistaiseksi en ole kuitenkaan huomannut saavani esim. puolukoista mitään oireita, mutta kertahan se on ensimmäinenkin.. Ja kaikki vahvemmat mausteet ovat kuulemma myöskin vältettävien listalla ( olen kyllä syönyt jalapenojakin ja käyttänyt chili-ja cayenne-mausteita).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172