Olen pitkän linjan sinkku. Enemmän tai vähemmän huonoja yrityksiä ja kolauksia takana, jotka on pudottaneet sen riman kohdalleen ja näyttäneet elämän realiteeti selvästi. Nyt kuitenkin eteen on tullut vihdoinkin mies, jonka kanssa kaikki jotenkin loksahtaa luontevasti kohdalleen. Voisi sanoa, että hän on unelmavävy joka osalta. Kaikkien vuosien suossatarpomisen jälkeen tämä olisi nyt tässä ja jotenkin aivan luonnollisesti on tullut elämäään. Ei ole mitään "järkevää" syytä, miksi sanoa ei, kaikki sujuu, mikään ei ole huonosti. Mutta tunteet..
Kun nyt ei sitten tunnu, ei ole tullut sitä tän kanssa minä haluan jaka elämäni- tunnetta. Tämä on se tapaus, jonka kanssa voisi hyvinkin elää, mutta ei se, jota ilman ei voisi elää. Silti tuntuu jotenkin aivan ulkokohtaiselta suhteelta. Tulee se tunne, että jotakin puuttuu ja sitä ei voi sanoiksi muotoilla. Jalat ei ole menneet alta.
Ja se ristiriita, että kun tätähän minä olen aina haaveillut ja halunnut ja nyt sujuisi ja että ei minulla ole varaa jättää tätä tilaisuutta, toista ei ehkä koskaan tule, ja monille ei koskaan ensimmäistäkään. Ja silti se, että joku henkisyys tai lämpö , mitä jotenkin sitäkin on, mutta joku puuttuu. Ja se, että nytkö se rima sitten on jossain aivan utopiassa, kun sitä ei voi edes itselleen selittää.. Ja kun tulee se tunne, että eikö tässä edes riidellä koskaan, että ei tämä voi olla aitoa, joku muovinen suhde, jossa ei ole sisältöä ja mitä sen sisällön sitten pitäisikään olla, kun toinen kuitenkin näkee tämän hyvänä ja itsellä ei ole kuin huonoja kokemuksia.. Ja onko minulla suhteista sitten aivan utopistiset käsitykset, mutta minähän se omaa elämääni elän silti..
Niin vaikea tilanne, kaikki olisi ulkokohtaisesti tarjolla helposti ensimmäistä kertaa elämässä ja nyt sitten minäkö tässä teen ongelmaa tyhjästä? Auttakaa..
unelmavävy ja silti ei tunnu
11
936
Vastaukset
- Voi näitä naisia
". Jalat ei ole menneet alta. "
Ei tätä taas.
Ei niiden jalkojen ole tarkoitus mennä alta. Se on harvinaista herkkua tai sitten merkki vain himosta joka ei kestä pitkään.
"Ja silti se, että joku henkisyys tai lämpö , mitä jotenkin sitäkin on, mutta joku puuttuu. Ja se, että nytkö se rima sitten on jossain aivan utopiassa, kun sitä ei voi edes itselleen selittää.. Ja kun tulee se tunne, että eikö tässä edes riidellä koskaan, että ei tämä voi olla aitoa, joku muovinen suhde, jossa ei ole sisältöä ja mitä sen sisällön sitten pitäisikään olla, kun toinen kuitenkin näkee tämän hyvänä ja itsellä ei ole kuin huonoja kokemuksia.. Ja onko minulla suhteista sitten aivan utopistiset käsitykset, mutta minähän se omaa elämääni elän silti.."
Siis pitäisi riidellä, mekastaa, räiskyä? Sekö on suhteen sisältö? Tunnekuohut ja dramatiikka?
Kun asiat menevät hyvin niin elämä on tylsää ja suhde ilman sisältöä? Aika karmivaa tekstiä.
Oiskohan noin että nuo sinun huonot kokemukset ovat opettaneet sinulle huonon mallin myös ihmissuhteisiin. Nyt edessä on täydellinen kaavailtu suhde ja tunteesi eivät syty kun se ei noudata sitä huonoa mallia jota kaipaat.
Jos tunnet lämpöä jne. niin siitä voi kehittyä jotain.
Itse sanoisin että olet huonoilla suhteilla pilattu ja todennäköisesti tulet loppuelämäsi samaa virhettä toistamaan ennen kuin osaat tyytyä johonkin ja odottaa muutakin kuin "jalkojen lähtemistä alta".
Sikäli hassua että joudut tyytymään ehkä siihen joka oli alunperin se josta unelmoit. ;)- hämmentynyttä asiaa
ei kun tämä tuntuu vain sellaiselta yhteistyösuhteelta, yya-sopimus. En tarkoita riitaa huonossa mielessä,tuo oli huono sanavalinta.. kaikki on vain niin jotenkin latteaa myös positiivisten tunteiden osalta. Niin mitäänsanomatonta. Niin muovista tai keinotekoista ehkä. On siinä jotain lämpöä ehkä, tai onko se vain sitä, että on imarreltu, kun saa ihan ihmismäistä huomiota, en tiedä. Siihen nähden, että on sinkku, niin se on lämmintä, mutta siihen nähden, että olisi todella rakastunut tai rakastava ja rakastettu, tämä on jotain määrittelemätöntä keinotekoisen oloista. Minä olen aika temperamenttinen ihminen ja tämä on niin latteaa, että tuntuu epäaidolta, kun ei vaan tunnista itsessään sitä, mitä odottaa, ei siis hyvässä eikä pahassa.. Kuin näyttelisi jossakin näytelmässä jotain roolia, ja odottaa, että se leikki muuttuisi oikeaksi.
Joo totta on, että aiemmat kokemukset on pilanneet monta asiaa, mutta en minä niitä poiskaan elämästäni saa, enkä sitä, mikä olen niiden myötä. - Voi näitä naisia
hämmentynyttä asiaa kirjoitti:
ei kun tämä tuntuu vain sellaiselta yhteistyösuhteelta, yya-sopimus. En tarkoita riitaa huonossa mielessä,tuo oli huono sanavalinta.. kaikki on vain niin jotenkin latteaa myös positiivisten tunteiden osalta. Niin mitäänsanomatonta. Niin muovista tai keinotekoista ehkä. On siinä jotain lämpöä ehkä, tai onko se vain sitä, että on imarreltu, kun saa ihan ihmismäistä huomiota, en tiedä. Siihen nähden, että on sinkku, niin se on lämmintä, mutta siihen nähden, että olisi todella rakastunut tai rakastava ja rakastettu, tämä on jotain määrittelemätöntä keinotekoisen oloista. Minä olen aika temperamenttinen ihminen ja tämä on niin latteaa, että tuntuu epäaidolta, kun ei vaan tunnista itsessään sitä, mitä odottaa, ei siis hyvässä eikä pahassa.. Kuin näyttelisi jossakin näytelmässä jotain roolia, ja odottaa, että se leikki muuttuisi oikeaksi.
Joo totta on, että aiemmat kokemukset on pilanneet monta asiaa, mutta en minä niitä poiskaan elämästäni saa, enkä sitä, mikä olen niiden myötä.Minä voin vähän arvella millainen tuo ulkokohtaisen suhteen tuntu on.
Olen miehenä kokenut monista naisista aivan samaa.
Kuitenkin vaikket mahda mitään sille mitä sinusta on tullut niin kuitenkin voit muokata itseäsi kuten tapahtuvat muokkaavat sinua.
Olet temperamenttinen ihminen mutta kaipaatko vain temperamenttisuutta turhaan suhteelta?
Kysymys kuuluu: Johtuuko tuo muovisuus siitä että suhde oikeasti on vain paperilla tehty sopimus vai siitä ettet osaa suhtautua toisenlaisiin suhteisiin muuta kuin "vuoristorata" suhteisiin.
Osa naisista itseasiassa pelkää suorastaan enemmän "turvallista mutta tylsää" suhdetta koska ajattelee ettei koskaan sopeudu siihen pelkkään toisesta pitämiseen. Monet naiset odottavat varsinkin kokemustensa myötä että mitä suurempi roihu sisällä on niin sitä suurempi potti lopussa odottaa mutta lähes poikkeuksetta siinä käy juuri päinvastoin. Isompi liekki palaa nopeammin jättäen jäljelle vain ne ikävät tuhkat.
Ehkä sinun kannattaa miettiä millaista suhdetta ensin etsit? Ehket etsi edes suhdetta toiseen ihmiseen vaan etsit jotain tunnetta jonka kautta voisi suhteen aloittaa sitten?
Monesti käy niin että tietynlaisten kokemusten myötä toisenlaisten tunteiden kokemuksia on vaikeampi tunnistaa ja että moni ei tajua kuinka ne kehittyvät sekä niitä joutuu kehittämään ajan kanssa.
Esimerkiksi osa ei koskaan opi elämään "arkea" toisen kanssa koska ei opi nauttimaan niistä pienistä hetkistä, juttutuokioista ja huomioista vaan odottaa suurempaa näytelmää jossa asiat tempoilevat edes takaisin.
Osalle on vaikea ymmärtää että suhde ajan kanssa muuttuu tuollaiseksi sekä se että luonnostaan ihmisten saadessa ikää suhteet eivät enää ole niin temperamenttisi vaan halutaan rauhoittua ja asettua.
Onko teillä sinun mielestäsi samankaltaisia mielipiteitä, puheenaiheita, kiinnostuksen kohteita? Oletteko henkisesti lähekkäin että osaatte keskustella ja nauratte samoille asioille?
Osa tapaamistani naisista taas puolestaan etsii tuollaista näytelmää ja tietynlaista "kulissia" kunhan siinä on samalla joku seksuaalinen väreily ilmassa. Tavallaan silloin suhteessa ollaan vain täyttämässä se oma rolli sekä se että saa mahdollisesti hyvää seksiä.
Sinun kannattaa selvittää itsellesi ja samalla myös hänelle mitä etsitte. En tiedä miten suhteenne on alkanut mutta jotenkin oudoksuttaa ettet ajattele teitä yhdessä vaan koet itsesi suhteen ulkopuolelle. - Cajen
hämmentynyttä asiaa kirjoitti:
Joo totta on, että aiemmat kokemukset on pilanneet monta asiaa, mutta en minä niitä poiskaan elämästäni saa, enkä sitä, mikä olen niiden myötä.Itselläni oli samanlainen tunne silloin, kun aloittelimme seurustelua nykyisen kihlattuni kanssa. Ikinä emme riidelleet, huumorintaju osui kohdilleen, hauskaa oli. Silti aina joskus tuntui siltä, että tämä on liian hyvää ollakseen totta. Jotenkin odotti sitä, että toisesta paljastuu jotain, mikä vähentää ihastumista. Jotain, mikä sopii reaalimaailmaan, kaikissa rakastamissani ihmisissä on jotain vikaa.
Mutta jotenkin se vain asettui uomilleen, ajan kanssa. Emme ole vieläkään riidelleet kunnolla, mutta itselleni on ainakin paljastunut joitain pikku vikoja, ja tiedän että poikaystäväni on huomannut myös minussa pikku puutteita. Ehkä se aluksi olikin se, mikä minua jarrutteli. Poikaystävä oli vakuuttunut siitä, että minussa ei ole mitään vikaa. Ehkä ajattelin itse, että hänen pitäisi huomata, etten ole täydellinen ennen kuin suhdetta voisi sanoa oikeaksi. Nyt se on kuitenkin tapahtunut, ja tunnetaan molemmat toisemme hyvät ja huonot puolet.
- varma...
Että itse uskalla heittäytyä ilman turvaverkkoa niihin tunteisiin mitä ehkä on? Kokemusta on, että sieltä tullaan pahimmassa tapauksessa lujaa alas. Mutta toisaalta kokemusta myös on siitä, että olen ollut liikaa varuillani ja pilannut itse lopulta kaiken.
- :P
Naisena pystyn ymmärtämään tuntemuksiasi. Vaikka kaikki olisi ulkoisesti täydellistäkin voi silti olla niin ettei tämä ole sittenkään Se Oikea mies sinulle. Kyllä sen itse tuntee. Jos se jokin puuttuu, niin se puuttuu. Jokin sielujen sympatia, hengenheimolaisuus, syvällinen yhteys ja yhteenkuuluvaisuus väliltänne, asia jota ei voi määritellä eikä järjellä selittää. Ja sitä ei voi löytää eikä rakentaa jos sitä vain ei ole. Silloin ei niillä ulkoisilla asioilla ole merkitystä, jos se olennainen asia puuttuu. Ehkä teitä vain ei ole tarkoitettu toisillenne. Vain sinä itse voit tietää. Mutta mielestäni esim. avioliittoon ei saisi astua ellei ole täysin varma omista tunteistaan, että tämä on nyt tässä, hän on Se Oikea! Että on ehdottoman varma että rakastaa ja on rakastettu! Muuten tekee väärin itseään kohtaan. Ja se jokin tunne että kaikki ei ole oikein vain kalvaa päivästä päivään...
Älä kuitenkaan tee mitään hätiköityjä ratkaisuja vaan anna ajan kulua ja selvittää tunteesi itsellesikin. Ehkä kaikki vielä loksahtaa kaikilta osin kohdalleen, jos ei -sinun on itsesi tehtävä ne valinnat mitä teet asian suhteen.
Toisaalta esim. Intialaiset, jotka menevät järjestettyihin avioliittoihin kumppanien kanssa, joita eivät itse ole valinneet, väittävät että kiintymys ja jopa intohimo syntyy ajan myötä. Ja vertaavat länsimaista avioliittoa kiehuvavetiseksi kattilaksi, joka nostetaan hellalle ja joka jäähtyy, kun taas heidän avioliitoissaan kylmä vesi alkaa pikkuhiljaa kiehumaan. - Kaiken voi selittää
:P kirjoitti:
Naisena pystyn ymmärtämään tuntemuksiasi. Vaikka kaikki olisi ulkoisesti täydellistäkin voi silti olla niin ettei tämä ole sittenkään Se Oikea mies sinulle. Kyllä sen itse tuntee. Jos se jokin puuttuu, niin se puuttuu. Jokin sielujen sympatia, hengenheimolaisuus, syvällinen yhteys ja yhteenkuuluvaisuus väliltänne, asia jota ei voi määritellä eikä järjellä selittää. Ja sitä ei voi löytää eikä rakentaa jos sitä vain ei ole. Silloin ei niillä ulkoisilla asioilla ole merkitystä, jos se olennainen asia puuttuu. Ehkä teitä vain ei ole tarkoitettu toisillenne. Vain sinä itse voit tietää. Mutta mielestäni esim. avioliittoon ei saisi astua ellei ole täysin varma omista tunteistaan, että tämä on nyt tässä, hän on Se Oikea! Että on ehdottoman varma että rakastaa ja on rakastettu! Muuten tekee väärin itseään kohtaan. Ja se jokin tunne että kaikki ei ole oikein vain kalvaa päivästä päivään...
Älä kuitenkaan tee mitään hätiköityjä ratkaisuja vaan anna ajan kulua ja selvittää tunteesi itsellesikin. Ehkä kaikki vielä loksahtaa kaikilta osin kohdalleen, jos ei -sinun on itsesi tehtävä ne valinnat mitä teet asian suhteen.
Toisaalta esim. Intialaiset, jotka menevät järjestettyihin avioliittoihin kumppanien kanssa, joita eivät itse ole valinneet, väittävät että kiintymys ja jopa intohimo syntyy ajan myötä. Ja vertaavat länsimaista avioliittoa kiehuvavetiseksi kattilaksi, joka nostetaan hellalle ja joka jäähtyy, kun taas heidän avioliitoissaan kylmä vesi alkaa pikkuhiljaa kiehumaan.ROSKAA!
"Ja sitä ei voi löytää eikä rakentaa jos sitä vain ei ole"
Sitä nimenomaan tulisi etsiä ja sitä voi rakentaa.
Naismaista horoskooppimaista puppua nuo "sielujen salaiset sympatiat".
"Se Oikea" on pelkkä typerä termi itse selitetylle ilmiölle kun ihminen haluaa niin uskoa. Tuo halu uskoa taas syntyy useasta eri tekijästä johon liittyy yleensä oma halu nähdä toisessa ihmisessä jotain haluttua sekä rakastettavaa.
Moni sulkee oman sydämensä kapea-alaiseksi kiilaksi jolloin vain harvan kanssa koskaan tuntee mitään.
"Toisaalta esim. Intialaiset, jotka menevät järjestettyihin avioliittoihin kumppanien kanssa, joita eivät itse ole valinneet, väittävät että kiintymys ja jopa intohimo syntyy ajan myötä. Ja vertaavat länsimaista avioliittoa kiehuvavetiseksi kattilaksi, joka nostetaan hellalle ja joka jäähtyy, kun taas heidän avioliitoissaan kylmä vesi alkaa pikkuhiljaa kiehumaan."
Nimenomaan. Miehen ja naisen välillä on aina luontaista kemiaa huolimatta yksilöistä mutta me länsimaalaiset olemme niin tarkkaan yksilöityjä ja tarkkaan valikoivia ettemme näe koskaan kenessäkään mitään hyvää ellei se ole juuri nyt minulle se kaikkein sopivin ja ihanin eli Se Oikea.
Tosin, tottahan on ettei kaikki tule toistensa kanssa toimeen eikä tunteita välttämättä kehity ajankaan kanssa mutta nykyäänhän ei ole kiire mihinkään ja jos toiselle ei lupaile mitään niin antaa asioiden kehittyä. Sitten kun on varma ettei se toimi niin kertoo sitten toiselle ettei se tule toimimaan.
"Ja se jokin tunne että kaikki ei ole oikein vain kalvaa päivästä päivään..."
Jos luo tuollaisesta itselleen ongelman niin varmastihan se kalvaa.
"Jokin sielujen sympatia, hengenheimolaisuus, syvällinen yhteys ja yhteenkuuluvaisuus väliltänne, asia jota ei voi määritellä eikä järjellä selittää."
Kaiken voi selittää ja määritellä. Myös tunteet sekä yhteydet ihmisten välillä. Usein kysymys on hyvin yksinkertaisista asioista.
Osa saa vaikkapa elämänsä seksiä toisen kanssa ja ajattelee nyt että "tässä oli sitä sielujen sympatiaa".
Osalla taas kysymys on samoista ajatuksista jotka nousevat jostain samasta kirjasta jne.
Osalla taas siitä että nauretaan samoille asioille.
- rakkausonvaikealaji
:/ Teet vain hallaa itsellesi ja sille miesraukalle. Jos kemiat ei kohtaa niin ne ei vaan kohtaa ja sille ei mitään voi. Tuossa tilanteessa pohtisin kovasti sitä mitä haluan ja "mitä jos?" listaa ajatuksesi vaikka paperille. mitä hyvää suhteessa on, mitä siitä puuttuu ja mitä kaipaat romahdukseen asti.
Jos tuntisin itseni ulkopuoliseksi, niin en kyllä tyytyisi elämään suhteessa sellaisen miehen kanssa ihan jo sen miehen vuoksi jotta hän voi jatkaa ja rakentaa parempaa elämää itselleen ilman että minä jarruttelen epävarmuudellani. Parempi elää yksin sinkkuna kuin yksin suhteessa "vankina?", estettynä(?) elämästä onnellisena. - aamuäree
sinun pitäisi etsiä itsellesi unelmiesi miestä, puolisoa, eikä unelmavävyä? Jos vika onkin vain fokusoinnissasi.
- baby--girl
"Niin vaikea tilanne, kaikki olisi ulkokohtaisesti tarjolla helposti ensimmäistä kertaa elämässä ja nyt sitten minäkö tässä teen ongelmaa tyhjästä? Auttakaa.. "
Niinpä, omalla kohallani vähän sama tilanne. En tiiä mikä mättää, mut siltikää en haluaisi "suhdetta" lopettaa. Onko siis kyse vain läheisyyden kaipuusta, kun nyt ei ole muutakaan, vai onko siinä sit jotai enemmä? Kyllä osaa elämä olla vaikiaa!! :)
"Kun nyt ei sitten tunnu, ei ole tullut sitä tän kanssa minä haluan jakaa elämäni- tunnetta"
Sepä se, mietin sitäkin, että tuleeko sitä tunnetta sit kaikille?
Tää nyt tosi paljon varmasti auttaa sun asiassa. mutta Aattelinpa vaan viestitellä, että et ole ainoa samassa tilanteessa pähkäilevä. :)- ..kertoo
..usein totuuden.
Mulla oli samankaltainen fiilis joskus silloin kun tapasin ex-kumppanini. Olin ollut pitkään sinkkuna ja halu seurustella oli kova. Hänellä oli tarjota kaikkea. Vaikutti täydelliselle, samalla kuitenkin jotenkin "muoviselle", niinkuin sanoit. Kun lohdutti mua, kantoi sylin täydeltä suklaata, kakkuja, karkkia, lehtiä, ruusuja ja lahjoja.
Muistan kerran katselleeni hänen käsiään ja saaneeni inhonväreitä. Mietin kovasti, miksi reagoin niin, koska meillä oli mennyt erittäin hyvin. Ajattelin sen olevan sitoutumispelkoa.
Kuitenkin suhteesta sitten muodostui täydellinen helvetti kun noin vuoden päästä muutimme yhteen. Hänen oikea muovinen, tai oikeastaan saastunut, luonteensa tuli esille. Kukaan ei ole minua kohdellut niin huonosti kuin hän teki. Onneksi aika saman katon alla jäi lyhyeksi.
Kuuntele vaistoasi. Tutustu ajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574