Mitenhän tota 2006-mallin puoliautomaattia pitäisi ajaa kun liikenne etenee 4-6 km/h. Olen aikaisemmimmin päässyt ennen kehä-I:n klo 16 ruuhkaa. Tänään se oli täysin tukossa. n. 1km oli pakko tulla ruuhkan mukana ennen kuin pääsin sivukadulle. Ajoin "manuaalilla" että automaatilla ja molemmilla kuului merkkiääni, mitään merkkivaloja ei palanut. Mikä on oikea tapa, vai onko ollenkaan edetä kävelyvauhtia ettei kytkin pala.
Jo pienikin ramppi ylöspäin vaatii manuaalin ja silti kytkin käryää.
automaatti 2006
23
2799
Vastaukset
- lisään
automatisoitu MultiMode-vaihteisto.
Ikä ominaisuus myös, seisot valoissa vaihde päällä, auto lähtee rullaamaan taaksepäin välittömsti ellet pidä jarrua tai paina kaasua. - oikea tapa
Tuollaisessa tilanteessa 5-10m ajoa ja pysähdys on oikea tapa tuollaisella wannabe-automaatilla jos ajattelit ajaa sillä vielä ensi vuonnakin. Jarrua vasten ryömittäminen kytkintä luistattamalla saat vaihteiston (kytkimen) tilttaamaan liian lämpenemisen takia.
- ongelma ajaa
Miten etenet noin kun koko muu letka kahdella kaistalla etenee ryömismisnopeutta. Tästä kuitenkin nyt viisastuneena, siirryn bussikaistalle ja ajan seuraavaan liittymään ja lähden etenemään sieltä sivukatuja kiertäen. Niin lähdin eilenkin kiertäen mutta tunnollisena etenin niin että en mennyt bussikaistalle. Toivotaan että merkkiäänestä huolimatta kytkin ei viottunut. Voiko automaattia rullauttaa vapaalla?
- srtr
ongelma ajaa kirjoitti:
Miten etenet noin kun koko muu letka kahdella kaistalla etenee ryömismisnopeutta. Tästä kuitenkin nyt viisastuneena, siirryn bussikaistalle ja ajan seuraavaan liittymään ja lähden etenemään sieltä sivukatuja kiertäen. Niin lähdin eilenkin kiertäen mutta tunnollisena etenin niin että en mennyt bussikaistalle. Toivotaan että merkkiäänestä huolimatta kytkin ei viottunut. Voiko automaattia rullauttaa vapaalla?
Voit siirtää vapaalle ja takaisin vaihteen päälle vauhdissa. (Liekö kuitenkaan koskaan tarpeellista?)
Koska vaihteisto on rakenteeltaan aivan samanlainen, kuin manuaalikin, kytkintä joutuu luistattamaan ruuhkassa saman verran kuin niissä manuaaleissakin, ei enempää. Perinteinen automaatti soveltuu mateluun paremmin kuin kuluvalla kytkimellä varustetut M-MT:t, DSG:t tai manuaalit. - hyvä tietää
srtr kirjoitti:
Voit siirtää vapaalle ja takaisin vaihteen päälle vauhdissa. (Liekö kuitenkaan koskaan tarpeellista?)
Koska vaihteisto on rakenteeltaan aivan samanlainen, kuin manuaalikin, kytkintä joutuu luistattamaan ruuhkassa saman verran kuin niissä manuaaleissakin, ei enempää. Perinteinen automaatti soveltuu mateluun paremmin kuin kuluvalla kytkimellä varustetut M-MT:t, DSG:t tai manuaalit.Hyvä tietää että voi heittää vapaalle. Kyllä manuaalia joutuu ajamaan 4-6km/h, kytkin pohjaan ja rullaus niin kauan kuin menee vapaalla ja sitten taas kytkimen kanssa liikkeelle ja rullaus vapaalla. Kehä I ruuhka-aikaan Tapiolasta-Leppävaaraan on tälläistä pahimmillaan. Risteäviä teitä on harvassa joten liikenne mataa.
- ei vaikuta hyvältä
hyvä tietää kirjoitti:
Hyvä tietää että voi heittää vapaalle. Kyllä manuaalia joutuu ajamaan 4-6km/h, kytkin pohjaan ja rullaus niin kauan kuin menee vapaalla ja sitten taas kytkimen kanssa liikkeelle ja rullaus vapaalla. Kehä I ruuhka-aikaan Tapiolasta-Leppävaaraan on tälläistä pahimmillaan. Risteäviä teitä on harvassa joten liikenne mataa.
Kyllä on hieman ongelmainen ajaa talvella. Viimeksi tänään tosi pahat käryt kun kaasutin liittymästä motarille. Liittymä oli tietysti jäinen mutta eikö se ole normaalia talvella. Ja sinne motarille täytyy mennä "vauhdilla" kun siellä on jonot. Pari viikkoa sitten, kun pakkasta oli n.-20 astetta, läksin liittymästä ja n. 3 autonmittaa ajettuani tulin jäätikölle, kytkin kärysi tosi pahasti. Ja ne käryt tulee hetkessä. Joko tossa yksilössä on vikaa tai systeemissä on vikaa. Tarvitsen auton ympärivuoden.
- Mekatsu
ei vaikuta hyvältä kirjoitti:
Kyllä on hieman ongelmainen ajaa talvella. Viimeksi tänään tosi pahat käryt kun kaasutin liittymästä motarille. Liittymä oli tietysti jäinen mutta eikö se ole normaalia talvella. Ja sinne motarille täytyy mennä "vauhdilla" kun siellä on jonot. Pari viikkoa sitten, kun pakkasta oli n.-20 astetta, läksin liittymästä ja n. 3 autonmittaa ajettuani tulin jäätikölle, kytkin kärysi tosi pahasti. Ja ne käryt tulee hetkessä. Joko tossa yksilössä on vikaa tai systeemissä on vikaa. Tarvitsen auton ympärivuoden.
Pitääkö se auto nyt rikkoa tahallaan, mene hyvä ihminen Toyota huoltoon, siellä uusimmat softapäivivitykset. Tohon ongelmaan on selkeä ratkaisu.
- 22v autoilua takana
Mekatsu kirjoitti:
Pitääkö se auto nyt rikkoa tahallaan, mene hyvä ihminen Toyota huoltoon, siellä uusimmat softapäivivitykset. Tohon ongelmaan on selkeä ratkaisu.
Siis oletko tosissasi, että noi ongelmat olisi postettavissa jollakin softapäivityksellä?
Missä tossa nyt "mättää". Tiedän että en ole niitä kaikkein kärsivällisempiä ihmisiä, enkä lähde "vedättäin" liikkeelle mutta ihan kohtuuden rajoissa toimin. - m/m-korjamo
22v autoilua takana kirjoitti:
Siis oletko tosissasi, että noi ongelmat olisi postettavissa jollakin softapäivityksellä?
Missä tossa nyt "mättää". Tiedän että en ole niitä kaikkein kärsivällisempiä ihmisiä, enkä lähde "vedättäin" liikkeelle mutta ihan kohtuuden rajoissa toimin.multimodesta että siihen on tehty -06 tähän vuoteen kymmenkunta softaa, jotka on saanut huollossa asennettua kun huomaa valitella "hikasta"
- MM-T
m/m-korjamo kirjoitti:
multimodesta että siihen on tehty -06 tähän vuoteen kymmenkunta softaa, jotka on saanut huollossa asennettua kun huomaa valitella "hikasta"
Olen töissä toyotalla ja erikoistunut mm-t vaihteistoiden( ongelmiin), ei nyt enempää voi kertoa täällä palstalla, ymmärrät varmaan. Tervetuloa käymään.
- Kiitos tiedosta
MM-T kirjoitti:
Olen töissä toyotalla ja erikoistunut mm-t vaihteistoiden( ongelmiin), ei nyt enempää voi kertoa täällä palstalla, ymmärrät varmaan. Tervetuloa käymään.
Kiitos tiedosta
Varaanpa ajan ensi tilassa. - huollossa on
Kiitos tiedosta kirjoitti:
Kiitos tiedosta
Varaanpa ajan ensi tilassa.Noh, huolto ilmoitti viaksi jonkun ohjauslaatikon, jonka vaihto maksaa pitkälle toista tonnia. Auto on ollut minulla 8kk. Kun oikein muistelen, kun auto oli uusi, edellisen omistajan isä joutui auton kanssa vaikeuksiin kun lähti ohittamaan sohjossa (liukas) edellä ajavaa, eli vika on ollut autossa alusta asti. Nyt vain on ollut kolme lämmintä talvea länsirannikolla ja sulalla ja kuivalla tiellä auton kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Kaasutus liukkaalla on ongelma.
- että silleen
huollossa on kirjoitti:
Noh, huolto ilmoitti viaksi jonkun ohjauslaatikon, jonka vaihto maksaa pitkälle toista tonnia. Auto on ollut minulla 8kk. Kun oikein muistelen, kun auto oli uusi, edellisen omistajan isä joutui auton kanssa vaikeuksiin kun lähti ohittamaan sohjossa (liukas) edellä ajavaa, eli vika on ollut autossa alusta asti. Nyt vain on ollut kolme lämmintä talvea länsirannikolla ja sulalla ja kuivalla tiellä auton kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Kaasutus liukkaalla on ongelma.
Ja lisään, edellinen omistaja ei tiedä että softaa olisi koskaan uusittu. (Eikä taida tietää tällaisesta softan korjauksesta pääkaupunkiseudun huoltoliike)
- Rimpuloita ovat
huollossa on kirjoitti:
Noh, huolto ilmoitti viaksi jonkun ohjauslaatikon, jonka vaihto maksaa pitkälle toista tonnia. Auto on ollut minulla 8kk. Kun oikein muistelen, kun auto oli uusi, edellisen omistajan isä joutui auton kanssa vaikeuksiin kun lähti ohittamaan sohjossa (liukas) edellä ajavaa, eli vika on ollut autossa alusta asti. Nyt vain on ollut kolme lämmintä talvea länsirannikolla ja sulalla ja kuivalla tiellä auton kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Kaasutus liukkaalla on ongelma.
Omassa corollassa ei kestä kytkin. Kerran uusattu takuuaikana ja nyt 75 tkm myöhemmin ottaa niin ylhäällä että meinaa usko loppua ottaako ollenkaan. Auto lähes yksinomaa pitkän matkan maantieajossa. Ammatikseni ajaneena osaan kyllä käyttää kytkintä, enkä jarruttele moottorilla vaihteita alaspäin vaihtaen. Aiemmissa autoissa kytkimet ovat kestäneet satoja tuhansia. Artisti maksaa ja artisti vaihtaa merkkiä seuraavalla kerralla kun vaihto tulee ajankohtaiseksi. Väitän että yhdelläkään Suomesta ostetulla Toyotalla ei enää pääse uudesta 100 tkm normaali huolloin, käymättä korjaamolla korjauttamassa auton vikoja.
- nyt kunnossa
että silleen kirjoitti:
Ja lisään, edellinen omistaja ei tiedä että softaa olisi koskaan uusittu. (Eikä taida tietää tällaisesta softan korjauksesta pääkaupunkiseudun huoltoliike)
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Toyota tuli "vastaan" ja kustansi "laatikon". Autolla ajettu n.44 000km.
- vaikutti kulutukseen
Rimpuloita ovat kirjoitti:
Omassa corollassa ei kestä kytkin. Kerran uusattu takuuaikana ja nyt 75 tkm myöhemmin ottaa niin ylhäällä että meinaa usko loppua ottaako ollenkaan. Auto lähes yksinomaa pitkän matkan maantieajossa. Ammatikseni ajaneena osaan kyllä käyttää kytkintä, enkä jarruttele moottorilla vaihteita alaspäin vaihtaen. Aiemmissa autoissa kytkimet ovat kestäneet satoja tuhansia. Artisti maksaa ja artisti vaihtaa merkkiä seuraavalla kerralla kun vaihto tulee ajankohtaiseksi. Väitän että yhdelläkään Suomesta ostetulla Toyotalla ei enää pääse uudesta 100 tkm normaali huolloin, käymättä korjaamolla korjauttamassa auton vikoja.
Nyt aloin katsoa polttoaineen kulutuksia, ennen ohjainyksikön vaintoa 7.1 l/100 km, vaihdon jälkeen 6.5 l/100km. Tankkaukset ja auton mittarin kilometrit mistä laskin.
- vn,n
vaikutti kulutukseen kirjoitti:
Nyt aloin katsoa polttoaineen kulutuksia, ennen ohjainyksikön vaintoa 7.1 l/100 km, vaihdon jälkeen 6.5 l/100km. Tankkaukset ja auton mittarin kilometrit mistä laskin.
on kuin luokkaa isommassa autossa,sen olen todennut aikoja sitten.
- Yjartsa
vn,n kirjoitti:
on kuin luokkaa isommassa autossa,sen olen todennut aikoja sitten.
...mainostetakin "ison auton tuntua" - sloganilla. No joo, korkeus tekee ilmeisesti sen, että soppaa menee enemmän. Meillä - 02 1.3 bensaversio ja ajotietokoneen näyttö 5,6 l/100.
- Diisselisorolla
Yjartsa kirjoitti:
...mainostetakin "ison auton tuntua" - sloganilla. No joo, korkeus tekee ilmeisesti sen, että soppaa menee enemmän. Meillä - 02 1.3 bensaversio ja ajotietokoneen näyttö 5,6 l/100.
meni yli vuosi, enne kuin hokasin että sillä voi lähteä kakkosella liikkeelle manuaaliasennossa, jolloin esim. kaupunkiajelu helpottui huomattavasti. Ei tule enää niitä vyössä roikkumisia, kun yht'äkkiä vaihteisto heittää ykköselle. Toki silloin luistatetaan kytkintä enemmän, mutta siitä en jaksa välittää. Jossain stadin ruuhkassa ei ehkä kannata, missä joutuu miljoona kertaa pysähtymään ja lähtemään. Auto corolla 1.4 D4D MMT - 08.
- webasto+ilmastointi
Diisselisorolla kirjoitti:
meni yli vuosi, enne kuin hokasin että sillä voi lähteä kakkosella liikkeelle manuaaliasennossa, jolloin esim. kaupunkiajelu helpottui huomattavasti. Ei tule enää niitä vyössä roikkumisia, kun yht'äkkiä vaihteisto heittää ykköselle. Toki silloin luistatetaan kytkintä enemmän, mutta siitä en jaksa välittää. Jossain stadin ruuhkassa ei ehkä kannata, missä joutuu miljoona kertaa pysähtymään ja lähtemään. Auto corolla 1.4 D4D MMT - 08.
Kulutusta nostaa webasto talvella ja ilmastointi kesällä. Kun autosta löytyy niin tulee käytettyä.
- ehkä entinen toyota
Rimpuloita ovat kirjoitti:
Omassa corollassa ei kestä kytkin. Kerran uusattu takuuaikana ja nyt 75 tkm myöhemmin ottaa niin ylhäällä että meinaa usko loppua ottaako ollenkaan. Auto lähes yksinomaa pitkän matkan maantieajossa. Ammatikseni ajaneena osaan kyllä käyttää kytkintä, enkä jarruttele moottorilla vaihteita alaspäin vaihtaen. Aiemmissa autoissa kytkimet ovat kestäneet satoja tuhansia. Artisti maksaa ja artisti vaihtaa merkkiä seuraavalla kerralla kun vaihto tulee ajankohtaiseksi. Väitän että yhdelläkään Suomesta ostetulla Toyotalla ei enää pääse uudesta 100 tkm normaali huolloin, käymättä korjaamolla korjauttamassa auton vikoja.
mulla 2 corolla versoa vm.02 ja 04 02:n kytkin hajosi 125 tkm ja 04 jo 90 tkm..en tiedä uskallanko enää ostaa toyotaa..onko tämä mielestänne normaalia....kytkin haisee heti kun vähänki mäkilähtöä...ei puhettakaan, että vetäisin traileria corollalla..
- Ladamiäs
No kyl sitä pitää vatkata pieni vaihde, kun kiihyttää ja useimmiten siinä viel itte kovemmalle. Mut siis, oliks toi nyt uus vai vanha Yaris?
- ei tarvitse vatkata
Multomode mallia 2006. Voi ajaa manuaalilla (ilman kytkintä) tai automaatilla. Automaatilla ajaessa löytyy "kaupunki nappi"Es =nopeammin vaihtava automaattiasento. Automaatti "pyrkii" ajamaan useimmiten vaihdetta 5. (Jyrkässä ylämäessä, kauppakeskuksen parkit ja liukkaalla aina maluaali). Olen ollut tyytyväinen autoon.
Kaasupolkimesta, aivan lattiaan polkaistessa löytyy vielä automaateille tyypillinen "kikdaun" toiminto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän391701Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61361Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421327Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11315- 101313
Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71284Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01264Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11230Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21190Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21173