Esikoinen on 2v. ja toinen syntyy toukokuun alussa. Lasketaanko täten isyyspäiväraha samoin kuin äitiyspäiväraha, eli viimeisen verotuksen mukaan? Vai onko mahdollista saada sama isyyspäiväraha kuin esikoisesta 2007, jos tuolloin tulot ovat olleet paremmat kuin 2009? Vakituinen työpaikka kyseessä, mutta ylitöiden takia tulot ovat 2007 vuodelta paremmat.
Isyyspäivärahan määräytymisestä
1
416
Vastaukset
- on mahdollista
Entisten päivärahojen mukaan on mahdollista saada, jos edellinen lapsi ei ole 3 v, samalla tavalla kuin äidin äitiysrahassa. Kelan sivuilta lainattua:
1) Äitiysrahan, erityisäitiysrahan, isyysrahan ja vanhempainrahan (=vanhempainpäivärahat) määrä lasketaan samalla tavalla.
2) Kaksi lasta kolmessa vuodessa
Voit saada vanhempainpäivärahan edellisen päivärahan perustana olleen työtulon mukaan, jos saat kaksi lasta perättäin kolmen vuoden sisällä. Tällöin seuraavan lapsesi lasketun ajan tulee olla ennen kuin edellinen lapsesi täyttää 3 vuotta. Samoin adoptiovanhemmat voivat saada päivärahan edellisen mukaan, jos adoptiolapsi otetaan hoitoon ennen kuin edellisen adoptiolapsen hoitoon ottamisesta on kulunut 3 vuotta.
Lisäksi voit tietysti tarkistaa asian soittamalla Kelan lapsiperheiden valtakunnalliseen neuvontaan.
PS. Tänä vuonna on käytössä 2008 verotus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329