Kun ei osaa!!

Peukku pyllyyn

Mulla on ongelma miten saada telkkarin äänet kuulumaan kotiteatterin kautta? Kotiteatteri on LG J10HD malli ja telkku on Finluxin pari vuotta vanha töllö (en muista tältä istumalta mallia). Telkkarin kyljessä on kuitenkin RCA kaapelille paikat muttei kuitenkaan pelitä. Kotiteatterin ja telkun välillä kulkee HDMI kaapeli.

6

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillaanpas näin

Oletko yhtään katsonut tv:n tai kotiteatterin ohjeita tai ylipäätänsä miettinyt asiaa edes hetken vertaa? Jos nyt ensimmäiseen näkemäänsä liittimeen tökkää jotain, kertomatta sen tarkemmin mitä (esim. mihin ne rca:n toiset päät menee), niin tuskinpa toimii. Ja onko kyseessä digitv vai käytätkö erillistä boksia?

• Peukku pyllyssä

Niin olen ostanut kaverilta kotteatterin ja ohjeita en saanut mukaan. Kyselty on mutta kun ei ole löytynyt. Telkkarin ohjeita en löytänyt miljoonan ohjeiden joukosta. Tiedän että ne on tallella mutta kun ei vaan ole löytynyt. Siksi tässä kyselen hieman vinkkeja asian kuntoon saattamiseksi.

Siis mulla on telkkari-kotiteatteri-digiboxi kompinaatio johon nyt pitäisi alkaa rakentelemaan.

• Kokeillaanpas näin
        Peukku pyllyssä kirjoitti:

Niin olen ostanut kaverilta kotteatterin ja ohjeita en saanut mukaan. Kyselty on mutta kun ei ole löytynyt. Telkkarin ohjeita en löytänyt miljoonan ohjeiden joukosta. Tiedän että ne on tallella mutta kun ei vaan ole löytynyt. Siksi tässä kyselen hieman vinkkeja asian kuntoon saattamiseksi.

Siis mulla on telkkari-kotiteatteri-digiboxi kompinaatio johon nyt pitäisi alkaa rakentelemaan.

Niin, ei nyt paljon auttanut, kun et kertonut lisätietoja. Eli mitä liittimiä laitteissasi on ja mitä johtoja sinulla jo on? No, LG:n sivuilta lötyy ladattavat käyttöohjeet käytännössä kaikkiin malleihin, joten surffailepa itsesi ensin sinne.

Sen verran sain muutenkin LG:n sivuillta selville, että laitteessa on audio in. Telkkarissasi pitäisi olla audio out, ja se on tv:n takana. Mutta kun emme vieläkään tiedä tv:si mallia. Tv:n sivussa on vain sisäänmenot, joten niistä ei saa mitään ulos. Scartistakin saa todennäköisesti äänen kotiteatteriin, mutta HDMI on vain kotitetatterista televisioon päin.

• ...

Että ne RCA-paikat telkkarin kyljessä on nimenomaan lähtö- eikä tuloliitäntöjä?

• Judupliut

Asenna Scart-johto töllön ja teatterikoneen välille niin siinä se.
      Teatterikoneen kaukosäätimestä voit valita TV/DVD-näppäimellä kumpaa kuuntelet ellei kone automaattisesti sitä valintaa tee.

• peukku pyllyyn

No niin nyt on ongelma ratkaistu. Viritin telkkarin ja kotiteatterin väliin HDMI piuhan, niin kuin se olikin. Digiboxin ja kotiteatterin väliin laitoin RCA kaapelin ja voila nyt toimii koko setti hienosti. Kiitos kaikille vastauksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      20
      3375
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      11
      2798
    3. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2444
    4. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1837
    5. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      51
      1699
    6. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1428
    7. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1421
    8. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      9
      1411
    9. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      53
      1287
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      262
      1125
    Aihe