Mulla on ongelma miten saada telkkarin äänet kuulumaan kotiteatterin kautta? Kotiteatteri on LG J10HD malli ja telkku on Finluxin pari vuotta vanha töllö (en muista tältä istumalta mallia). Telkkarin kyljessä on kuitenkin RCA kaapelille paikat muttei kuitenkaan pelitä. Kotiteatterin ja telkun välillä kulkee HDMI kaapeli.
Kun ei osaa!!
6
391
Vastaukset
- Kokeillaanpas näin
Oletko yhtään katsonut tv:n tai kotiteatterin ohjeita tai ylipäätänsä miettinyt asiaa edes hetken vertaa? Jos nyt ensimmäiseen näkemäänsä liittimeen tökkää jotain, kertomatta sen tarkemmin mitä (esim. mihin ne rca:n toiset päät menee), niin tuskinpa toimii. Ja onko kyseessä digitv vai käytätkö erillistä boksia?
- Peukku pyllyssä
Niin olen ostanut kaverilta kotteatterin ja ohjeita en saanut mukaan. Kyselty on mutta kun ei ole löytynyt. Telkkarin ohjeita en löytänyt miljoonan ohjeiden joukosta. Tiedän että ne on tallella mutta kun ei vaan ole löytynyt. Siksi tässä kyselen hieman vinkkeja asian kuntoon saattamiseksi.
Siis mulla on telkkari-kotiteatteri-digiboxi kompinaatio johon nyt pitäisi alkaa rakentelemaan. - Kokeillaanpas näin
Peukku pyllyssä kirjoitti:
Niin olen ostanut kaverilta kotteatterin ja ohjeita en saanut mukaan. Kyselty on mutta kun ei ole löytynyt. Telkkarin ohjeita en löytänyt miljoonan ohjeiden joukosta. Tiedän että ne on tallella mutta kun ei vaan ole löytynyt. Siksi tässä kyselen hieman vinkkeja asian kuntoon saattamiseksi.
Siis mulla on telkkari-kotiteatteri-digiboxi kompinaatio johon nyt pitäisi alkaa rakentelemaan.Niin, ei nyt paljon auttanut, kun et kertonut lisätietoja. Eli mitä liittimiä laitteissasi on ja mitä johtoja sinulla jo on? No, LG:n sivuilta lötyy ladattavat käyttöohjeet käytännössä kaikkiin malleihin, joten surffailepa itsesi ensin sinne.
Sen verran sain muutenkin LG:n sivuillta selville, että laitteessa on audio in. Telkkarissasi pitäisi olla audio out, ja se on tv:n takana. Mutta kun emme vieläkään tiedä tv:si mallia. Tv:n sivussa on vain sisäänmenot, joten niistä ei saa mitään ulos. Scartistakin saa todennäköisesti äänen kotiteatteriin, mutta HDMI on vain kotitetatterista televisioon päin.
- ...
Että ne RCA-paikat telkkarin kyljessä on nimenomaan lähtö- eikä tuloliitäntöjä?
- Judupliut
Asenna Scart-johto töllön ja teatterikoneen välille niin siinä se.
Teatterikoneen kaukosäätimestä voit valita TV/DVD-näppäimellä kumpaa kuuntelet ellei kone automaattisesti sitä valintaa tee. - peukku pyllyyn
No niin nyt on ongelma ratkaistu. Viritin telkkarin ja kotiteatterin väliin HDMI piuhan, niin kuin se olikin. Digiboxin ja kotiteatterin väliin laitoin RCA kaapelin ja voila nyt toimii koko setti hienosti. Kiitos kaikille vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708