Mielipiteitä Pienoismallit.net-sivusta

autorakentelija

kusee ja kunnolla: eihän siellä tälläinen aloittelija uskalla edes kysyä mitään kun jo huudetaan, että "käytitkö hakua!?". Mitä virkaa ko. sivustolla on, jos ei saa kysyä pienoismalleihin liittyviä asioita ja vaikka jotain asiaa oliskin käsitelty vuonna 1, niin ainahan uutta tietoa on voinut tulla esiin ko. aiheesta :D

27

1618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oi9n0

      Liity IPMS-Finland nimiseen järjestöön, järjesstää mm. mallinäyttelyitä, jäsenkokoontumisia kerran vk. ym. Täällä ei aloittelijaa katsota kieroon, ikäjakautuma on 0-90 v.Niin ja julkaisee jäsenlehteä.

      • TRR1

        Heh. Ehkeivät IPMS:n vanhukset katso junnuja kieroon, onhan se kiva kun vanhat sedät saavat nuoria poikia seurakseen. Mutta kaikkia muita jotka yrittävät tuoda uusia ideoita savustettaan pihalle. Mynttinen & Teerijoki anyone?

        IPMS on kyllä niin vanhoillinen ja kaavoihin kangistunut vanhojen pierujen salakerho, ettei toista olekaan.


      • lenskamallari
        TRR1 kirjoitti:

        Heh. Ehkeivät IPMS:n vanhukset katso junnuja kieroon, onhan se kiva kun vanhat sedät saavat nuoria poikia seurakseen. Mutta kaikkia muita jotka yrittävät tuoda uusia ideoita savustettaan pihalle. Mynttinen & Teerijoki anyone?

        IPMS on kyllä niin vanhoillinen ja kaavoihin kangistunut vanhojen pierujen salakerho, ettei toista olekaan.

        saitti se vasta sisäänpäinlämpiävä onkin. Miten helvetissä aloittelija voi saada tietoa, jos hän ei saa kysyä?

        Pienoismallia ei saa sanoa siellä kitiksi! :D


      • minä vaan ihmettelen
        lenskamallari kirjoitti:

        saitti se vasta sisäänpäinlämpiävä onkin. Miten helvetissä aloittelija voi saada tietoa, jos hän ei saa kysyä?

        Pienoismallia ei saa sanoa siellä kitiksi! :D

        että mikä ihme siinä haun käytössä on niin hirvittävän vaikeeta ?
        Hyvin suurella todennäköisyydella asiaa on käsitelty jo aikaisemmin, jopa useampaan kertaankin.

        Ote foorumin säännöistä:
        "Uuden keskustelun aloittaminen
        Tarkista aina ennen uuden keskustelun aloittamista, ettei aiheesta ole jo aloitettu keskustelua. Muista myös lukea tarkasti alueiden kuvauksiin, jotta keskustelu menee oikealle alueelle"


      • Prop Master
        minä vaan ihmettelen kirjoitti:

        että mikä ihme siinä haun käytössä on niin hirvittävän vaikeeta ?
        Hyvin suurella todennäköisyydella asiaa on käsitelty jo aikaisemmin, jopa useampaan kertaankin.

        Ote foorumin säännöistä:
        "Uuden keskustelun aloittaminen
        Tarkista aina ennen uuden keskustelun aloittamista, ettei aiheesta ole jo aloitettu keskustelua. Muista myös lukea tarkasti alueiden kuvauksiin, jotta keskustelu menee oikealle alueelle"

        ...juuri tuollaisten TÄYSIN sääntöihin suuntautuneiden heebojen takia minäkin, jopa ammattilaisena en pienoismallit.net sivustolle edes halua liittyä. Jos edes hiukan lontoo taipuu suosittelen liittymään johonkin ulkolaiseen saittiin, siellä ei ole ns. "tyhmiä kysymyksiä" eikä naputeta ja narista jos sattumoisin jokin topic onkin jo olemassa.

        Suorastaan hävettää härmäläinen toiminta. Nyt kun olen palannut taas Suomeen pitää varmaan meidän aloittelijoiden avata "oma" sivusto, jossa saa kysyä "tyhmiä", tosin Gerald Wingrove kertoi minulle ettei sellaisia olekaan. :) Samaa linjaa jatkoi myös hyvä ystäväni Ed Maggiani.


      • Riitasointu, harmi!
        Prop Master kirjoitti:

        ...juuri tuollaisten TÄYSIN sääntöihin suuntautuneiden heebojen takia minäkin, jopa ammattilaisena en pienoismallit.net sivustolle edes halua liittyä. Jos edes hiukan lontoo taipuu suosittelen liittymään johonkin ulkolaiseen saittiin, siellä ei ole ns. "tyhmiä kysymyksiä" eikä naputeta ja narista jos sattumoisin jokin topic onkin jo olemassa.

        Suorastaan hävettää härmäläinen toiminta. Nyt kun olen palannut taas Suomeen pitää varmaan meidän aloittelijoiden avata "oma" sivusto, jossa saa kysyä "tyhmiä", tosin Gerald Wingrove kertoi minulle ettei sellaisia olekaan. :) Samaa linjaa jatkoi myös hyvä ystäväni Ed Maggiani.

        En kylläkään usko että ulkomaalaiset on keskimäärin yhtään sen avarakatseisempia kuin suomalaisetkaan. Siellä isossa maailmassa vaan viestien volyymi on niin suuri että kukaan ei sitä kokonaisuutta kunnolla hallitse, eikä siksi tunne suurta kutsumusta ruveta pomottamaan että kuka saa mistäkin keskustella, miten, missä säikeessä ja millä asenteella.


      • liian kireä pipo ?
        Prop Master kirjoitti:

        ...juuri tuollaisten TÄYSIN sääntöihin suuntautuneiden heebojen takia minäkin, jopa ammattilaisena en pienoismallit.net sivustolle edes halua liittyä. Jos edes hiukan lontoo taipuu suosittelen liittymään johonkin ulkolaiseen saittiin, siellä ei ole ns. "tyhmiä kysymyksiä" eikä naputeta ja narista jos sattumoisin jokin topic onkin jo olemassa.

        Suorastaan hävettää härmäläinen toiminta. Nyt kun olen palannut taas Suomeen pitää varmaan meidän aloittelijoiden avata "oma" sivusto, jossa saa kysyä "tyhmiä", tosin Gerald Wingrove kertoi minulle ettei sellaisia olekaan. :) Samaa linjaa jatkoi myös hyvä ystäväni Ed Maggiani.

        Taidat olla kyllä äärimmäisen herkkähipiäinen herneprinsessa, jos suutut siitä, että muut aivan ystävällisesti huomauttavat haku-toiminnan käytöstä. Usein kun vielä on annettu linkit vanhoihin keskusteluihin, missä kyseistä asiaa on käsitelty.

        Haulla saisit todenäköisesti tarvitsemasi tiedot heti, eikä tarvitse odottaa pari päivää muiden kommentteja.

        Enkä ole huomannut, että foorumilla olisi alottelijoille huudettu, oli kysymys sitten kuinka "hölmö" tahansa.


      • jeepuli
        lenskamallari kirjoitti:

        saitti se vasta sisäänpäinlämpiävä onkin. Miten helvetissä aloittelija voi saada tietoa, jos hän ei saa kysyä?

        Pienoismallia ei saa sanoa siellä kitiksi! :D

        elä vittuule, perkeleen apina


    • slot KING

      ... toi on jokaisen foorumin sairaus jossa maleksiin kuolleita besserwissereitä, tieto on valtaa mutta sitä ei jakseta jankuttaa kaikille jatkuvasti samasta asiasta... oletetaan että uusi harrastaja etsii itse ensin perus tiedot ja sitten lähestyy näitä neropatteja takavasemmalta.
      Mun mielestäni nää keskustelupalstat on keskustelua varten eikä mikään haku moottori, wikipedia tai google on taas sitä varten... ??? ei jummarra

      • museokamatsu

        Rautatiemuseon sivuilla on myös näitä muumioita,ei ne tollot ilmeisesti edes tajua enään mitään.Sitten jos niille jotain yrittää järkevästi sanoa...


      • Mallarimies
        museokamatsu kirjoitti:

        Rautatiemuseon sivuilla on myös näitä muumioita,ei ne tollot ilmeisesti edes tajua enään mitään.Sitten jos niille jotain yrittää järkevästi sanoa...

        Kummaa itkua sellaisista sivuista, joissa asioista oikeasti keskustellaan ja löytyy tietoa. Jos on tarve muita keskustelijoita nimitellä tolloiksi ym. ei toisaalta ole mikään ihme jos lentää ulos ja pitää tulla tänne itkemään kovaa kohtaloaan.


      • slot KING
        Mallarimies kirjoitti:

        Kummaa itkua sellaisista sivuista, joissa asioista oikeasti keskustellaan ja löytyy tietoa. Jos on tarve muita keskustelijoita nimitellä tolloiksi ym. ei toisaalta ole mikään ihme jos lentää ulos ja pitää tulla tänne itkemään kovaa kohtaloaan.

        ... jos sitä et tollo tajunnut, kuulunet samaan kastiin.

        Kyllähän sieltä löytyy tietoa, ja auttavaa kirjoittajaa mutta yleisesti enemmistö on juuri aina tarjoamassa tuota hakumoottorin käyttöä, perkele, keskustelu palstalla kuuluu keskustella asiasta, sitä varten ne on tehty, jos ei jaksa muuta kuin antaa vinkin käyttää hakua, ja samalla buustata omaa meriittiään joka on jos minkä niminen mitä useamman jutun kirjoitat palstalle. Jos se sun kohdallas esim. koostuu pääsääntöisesti "käytä hakua" robottisesta maininnasta, et taida olla kovinkaan kokenut harrastaja kuitenkaan, tai vaikka olisitkin, jo et muuta enää jaksa kirjoittaa, älä sitten kirjoita mitään, menikö pointtini, joka ei ole kohdistettu sinuun henkilökohtaisesti mitenkään, perille ??


    • Käytä hakua! :D

      on saitin webmasterissa, joka yritää tukahduttaa keskustelun. Ei todellakaan aloittelijalle soveltuva keskustelufoorumi.

      • slotteri juntti

        .. se webmasteri


    • hukassa...

      tuolla sivustolla. Hyviin tapoihin mielestäni kuuluu vastata kysymyksiin asiallisesti eikä tiuskimalla enshengenvetoon että "käytä hakua" Oikeasti jos ei muuta sanottavaa kysyjälle löydy kuin "Käytä hakua" niin sillon mielestäni voisi pitää suunsa kiinni. Hakua on hyvä käyttää ja sillä löytyy vastaus useimpiin kysymyksiin vanhoista keskusteluista, mutta mielestäni ei silti ole väärin esittää kysymystä uudelleen jos haluaa selkeän ja ajankohtaisen vastauksen. Monessa asiassa on saattanut tieto ja käytäntö muuttua ajan kuluessa ja siten vanhojen viestien tieto vanhentunutta. Uusille keskusteluille on aina tilaa samoin kuin uusille harrastajille ja varsinkin rakennussarjoille. Tosiasia taitaa tuollakin sivustolla olla että siellä on muutama ns. mätämuna jotka pilaavat hyvän hengen turhalla tiukkapipoisuudella, puhumattakaan niistä jotka päivystävät sivustolla ikäänkuin etsien jotain negatiivistä asiaa mitä pääsisi piikittelemään/pätemään. Myyntipalstalla valitetaan hinnoista jne. Saitti tarjoaa runsaasti informaatiota harrastajille mutta aktiivikäyttäjäksi en silti alkaisi. Lopuksi vielä tämä vanhentamis/säistämis innostus, mikä siinä oikein viehättää niin paljon että pitää moittia toista mallaria jos hän ei malliansa säistä? Monia upeita malleja näkynyt ilman minkäännäköistä säistämistä, ja mielestäni näin on ok, mutta aina löytyy joku joka vaatii sitä kahviläiskää siihen lokasuojan päälle joka luutnantti Töppösen kupinpohjasta jäi vuonna 1943 syksyllä kun Suomi oli juuri vallannut Siperian ;D Ok viiminen esimerkki oli selvää fiktiota, mutta ei jokaisen lentohärvelin tarvi näyttää siltä kuin se olisi pudonnut maahan 3 kertaa ja kerran nostettu järvenpohjasta. Sama pätee myös panssarivaunuihin, kai nekin on joskus olleet uusia? Siviilipuolen mallit jäävät liian vähälle huomiolle sivustolla, ilmeisesti se sota ei jatkunut tarpeeksi kauan. T:Yks sivusta seurannut

      • slot KING

        ... hieno mielipide :)


    • Muikkupäällikkö

      Kyllä pienoismalli harrastusta aloittavilla on paljonkin erilaisia kysymyksiä, jotka
      ovat pidemmän aikaa harrastaneelle täysin selviä.
      Itse olen ajatellut alkaa tekemään dioraamaa ja minulla on hyvin vähän tietoa
      kuinka dioraama tehdään ja mitä kaikkea materiaaleja tarvitaan.
      Olen tuolta pienoismalli.net sivulta tietoa hakusanalla etsinyt ja kyllähän siellä
      on tietoa aika paljon, mutta ei sielläkään kaikkea tietoa ole.

      Sitä vartenhan foorumit ovat, että sieltä voi myös kysyä ja saisi myös vastauksiakin, eikä
      negatiivista suhtautumista kysyvään harrastajaan.
      Olen minä sieltä muutaman kerran jotain pienoismalleihin liittyvää kysynyt ja
      on myös vastattu ihan asiallisesti.
      Hakua kannattaa kokeilla ja jos sieltä ei löydy, niin kyllähän silloin on ihan oikein, että
      kysyy.
      Mun mielestä on parempi vastata asiallisesti, kuin vastata, että käytä hakua.
      Sellainen vastaus ei ole vastaus, koska kysyjähän on voinut käyttää jo hakua.

    • enkäytähakua

      mainostaa olevansa aloittelijoiden asialla, mutta kun siellä kysyy jotain, niin vastaukseksi tulee tuo "käytitkö hakua?"-juttu.

      Siis mikä ihmeen keskusteluspalsta sellainen on jossa ei saa keskustella?

      Missään muualla ei törmää vastaavaan ilmiöön.

      Ei pidä tuomita kaikkia kyseisen saitin kirjoittajia, koska siellä on vain muutama valvoja, jotka käyttävät asemaansa väärin.

      Törkeätä on myös se, että leimataan häiriköksi, jos kritisoi saitin toimintatapoja.

      En suosittele ja olen sitä mieltä, että vastaalkajilla pitäisi olla oma keskustelupalsta, jossa saa kysyä tyhmiä ja sanoa pienoismallia kitiksi...

      • käytänhakua

        Mikä teistä on niin vaikeaa siinä haun käyttämisessä? Kyllähän sen nyt ymmärtää, että kun aloitat uuden keskustelun esimerkiksi kysyt jotakin, muita kiinnostaa tietää, että KÄYTITKÖS SITÄ HAKUA ennen kuin aloitit keskustelun, jos et käyttänyt sitten siellä ruvetaan pikkuhiljaa neuvomaan!!!


      • uhg oierg iejgierjeo
        käytänhakua kirjoitti:

        Mikä teistä on niin vaikeaa siinä haun käyttämisessä? Kyllähän sen nyt ymmärtää, että kun aloitat uuden keskustelun esimerkiksi kysyt jotakin, muita kiinnostaa tietää, että KÄYTITKÖS SITÄ HAKUA ennen kuin aloitit keskustelun, jos et käyttänyt sitten siellä ruvetaan pikkuhiljaa neuvomaan!!!

        ensinnäkin haku ei välttämättä toimi kunnolla, ei muka löydä mitään haetuilla sanoilla tai palauttaa miljoona aiheeseen täysin liittymätöntä juttuketjua.
        Toisekseen, alkuperäisessä vuosia vanhassa juttuketjussa on voinut olla kuvia selventämässä asiaa jotka ovat sittemmin poistettu tehden koko juttuketjun tyhjäksi. Sama koskee linkkejä toisiin sivustoihin, nekin ovat voineet jo kuoleentua.

        Muistakaa tämä kun seuraavan kerran tekee mieli tölväistä että käyttäkää hakua!


    • Palaanpas piruuttani

      Vielä vanhaan aiheeseen.
      Kun minä joitakin vuosia sitten typeränä seiskaluokkalaisena aloittelin mallailijan uraani, satuin törmäämään tähän kyseiseen sivustoon. Minä siellä kyselin paljon typeriä kysymyksiä, mutta kyllä niihin aina jaksettiin vastata. Olen nyt ainakin tähän asti jakanut mallailua, ja olen siinä myös kehittynyt, Pitkälti Pienoismallit.net:in ansiosta. Niin että minun mielestäni turhaan valitatte. Älkää nyt kuitenkaan vetäkö palkokasveja sieraimiin, jos satutte tämän lukemaan.
      Minusta Pienoismallit.netin haku on myös toiminut moitteetomasti.

    • mie vaan

      hyvä sivusto se on,olen löytäny paljon apuja sieltä,ainoo vaan mikä haittaa on ku kaikista tai melkein kaikista malleista joku aina löytää jotain napisemista,ite en kehtaa laittaa omia kuvia sinne ku "virhe" lista ois aika pitkä. Mutta ehkä joku päivä kun saan täydellisen mallin tehtyä ni sitten...

      • supamallailija

        Jokaisellahan on omat syynsä siihen miksi mallejaan työntää näytille. Parasta antia omasta mielestäni on juuri tuo muiden kritiikki. Muutaman viikon kun nysväät "sitä kahvikupin läiskää siihen sturmin lokarin päälle", alkaa malli omissa silmissä jo näyttää aivan muulta kuin mitä se muiden silmissä on. Ns. virheitä jää, tulee työtapaturmia jne joita itse ei edes huomaa. Tässä kohtaa kanssamallareiden kertoma nousee arvoon arvaamattomaan, ja omalla kohdalla yritän seuraavaan sitten petrata. Ehkä sitten joskus tulee se "täydellinen teos" josta puutteet on karsittu.
        Ne ovat sitten mielipide-eroja kun puhutaan säistämisestä ja sen tekemättä jättämisestä. Itse säistyksen luonnonmukaisuudessa toimii taas sitten tuo kommentointi.
        Itse käyn sivuilla aktiivisesti ja pidän Mynttisen tyylistä ko. sivuston pyörittämisessä. Aika moni näköjään on eri linjoilla. Onhan noita vaihtoehtoja, jokainen äänestäköön jaloillaan jos siltä tuntuu.


    • Virhelista lyhenee

      Palaanpas tähän...

      Kirjoittaja "mie vaan" laita ihmeessä mallejasi näytille Pienoismallit.nettiin. Sillä ei ole mitään väliä, kuinka pitkä virhelista on. Vain tekemällä oppii.

    • amikset rulettaa

      en itte näe mtn vikaa kyseisessä sivustossa

    • azazaza

      VAI NIIN!!

      pienoismallit.net sivustossa on se paha vika että kaikki pitää tehdä juuri niinkuin 100v sitten jossain vitun koneessa on ollut!!

      jos tahtoo vähänkään modata konetta "ei niin"alkuperäisen näköiseksi niin kyllä tulee kritiikkiä yms..

      minä sain jäähyn tästä asiasta kun huomautin tämän yleisesti siellä

      kalle rantasella se kusi vasta on päähän noussutkin perkele!!

      vitun sisäsiittoiset apinat joilta ei saa kysyä aloittelija mitään!!

    • mr.aftermarket

      hyvä autonrakentaja, mene FCMA:n sivuille niin sinulle ei naureta ja saat taatusti asiantuntevaa neuvontaa. On sama minkä ikäinen olet, olet aina yhtä tervetullut. katso www.FCMA.fi foorumi niin läytyy juttua automalleista ja mallareista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe