Bemarilta tulee keväällä ensimmäinen "ekomalli", eli otsikon mukainen 3-sarjalainen 2-litran dieselmoottorilla. Vaikka jo perusmallikin on erittäin taloudellinen, niin on kulutuksesta onnistuttu kuitenkin nipistämään vielä hieman lisää.
Toisin kuin muiden merkkien ekomallit, ei kyseessä ole mikään tientukko, vaan erittäin suorituskykyinen perheauto:
- 0-100 km/h 8.2 s (nopeampi kuin esim. tehokkain Audi A4 diesel 2l koneella...)
- huippunopeus 225km/h
- Teho 163hv
- Vääntö 360Nm
Ja yhdistetty kulutus vain 4.1L/100km. Bemarin tekninen etumatka muihin merkkeihin näköjään vain kasvaa edelleen. Milloinkohan audi tai mese aikoo alkaa valmistamaan oikeasti taloudellisia ja suorituskykyisiä autoja?
Hinta ainakin ulkomailla asettunee samaan kuin perusmallilla, mutta Suomen verotuksessa pienemmästä kulutuksesta on tietenkin etua, hinta voi asettua kotimaassa jopa alemmaksi.
http://www.4wheelsnews.com/frankfurt-preview-2010-bmw-320d-efficientdynamics-edition/
BMW 320d EfficientDynamics Edition
31
2183
Vastaukset
- sdfghj
BMW alkaa tekemään oikeasti suorituskykyisiä autoja? Tai edes oikeasti tehokkaita dieseleitä. Eikös se BMW:n tehokkain diesel ole vain 300 heppanen? Muilla merkeillä on paljon tehokkaampia, joillakin jopa lähes 2x tehokkaampia.
- ------------------
sinunkin kannattaisi keskittää mielenkiintosi niihin kulkupeleihin, joihin sinunkin liksoillasi voi joskus olla varaa. Mielestäni on aika turha masturboida jollakin V12 dieseleillä tai superhyperurheiluautoilla, kun edes 10 vuoden bruttotulosi eivät riitä niiden hankkimiseen. Tietenkin esim. mersun ja audin täytyy näillä markkinoilla yrittää päteä, kun perusautot eivät käy kaupaksi.
- MB man
------------------ kirjoitti:
sinunkin kannattaisi keskittää mielenkiintosi niihin kulkupeleihin, joihin sinunkin liksoillasi voi joskus olla varaa. Mielestäni on aika turha masturboida jollakin V12 dieseleillä tai superhyperurheiluautoilla, kun edes 10 vuoden bruttotulosi eivät riitä niiden hankkimiseen. Tietenkin esim. mersun ja audin täytyy näillä markkinoilla yrittää päteä, kun perusautot eivät käy kaupaksi.
Lexus on Bemaria edellä. Esim. urheiluautoissa ja hybrideissä. BMW tulee aina kaikkia jäljessä. MB tietenkin kärjessä.
- urheiluautoja
MB man kirjoitti:
Lexus on Bemaria edellä. Esim. urheiluautoissa ja hybrideissä. BMW tulee aina kaikkia jäljessä. MB tietenkin kärjessä.
No ei oo ihme jos bmw on jäljessä urheiluautojen saralla. Eihän bmw edes valmista urheiluautoja vaan urheilullisia käyttöautoja. Tässä se onkin onnistunut erinomaisesti. Ferrari 430 ja Porsche 911 GT3 on urheiluautoja. Ihmisillä näyttää hämärtyvän käsitys siitä mitä on urheiluautot ja mitä on urheilulliset henkilöautot. Mikään audinmöhkö V12 diesel moottorilla ei ainakaan minun listoillani pääse urheiluatoksi. Edes perus R8:lla ei ole asiaa sinne.
- asdfgss
urheiluautoja kirjoitti:
No ei oo ihme jos bmw on jäljessä urheiluautojen saralla. Eihän bmw edes valmista urheiluautoja vaan urheilullisia käyttöautoja. Tässä se onkin onnistunut erinomaisesti. Ferrari 430 ja Porsche 911 GT3 on urheiluautoja. Ihmisillä näyttää hämärtyvän käsitys siitä mitä on urheiluautot ja mitä on urheilulliset henkilöautot. Mikään audinmöhkö V12 diesel moottorilla ei ainakaan minun listoillani pääse urheiluatoksi. Edes perus R8:lla ei ole asiaa sinne.
pemusellaiset
- 330i e46
kuinka paljon se oikeasti kuluttaa. Yhdessäkään testissä ei ole päästy BMW:n ilmoittamiin. Itse koeajoin jokin aika sitten 520d:n, ja se kyllä kulutti reilusti enemmän kuin tehdas ilmoittaa.
- siinä on ainakin
Mutta tähän säästömalliin tuskin tulee saamaan automaattia tai M-sport pakettia. Muuten kyllä piristävä uutuus.
- sdfghyujikolö
ENÄÄ KUIN ,ETTÄ KÄYTÄNNÖSSÄ PÄÄSTÄISIIN EDES LÄHELLE LUVATTUJA ARVOJA. KIIHTYVYYS LIENEE NOISSA ARVOISSA. PERHEAUTOT TEHOKKAIMMILLA MOOTTOREILLA MENEVÄT AINA ALLE 10 SEKUNNIN NOLLASTA SATAAN. RIPEIMMÄT SINNE 6-7 SEKUNNIN VÄLIIN. JOKU POIKKEUS JOPA NOPEAMMIN. MUTTA MUTTA SE PEMARIN KULUTUS..........LUKEMAAN SAA LISÄTÄ A I N A 1.5 -2 LITRAA.
- -----------------
Jostain kumman syystä toi bemarin 2-litrainen diesel on kuitenkin aina testeissä vähiten kuluttava moottori. Esim. TM:n testissä vuosi sitten 320d oli täysin omilla litraluvuillaan, samoin 520d viimeisimmässä testissä. Suorituskyky on kuitenkin aina parhaasta päästä.
Luvatuista kulutuarvoista ei voi sanoa muuta kuin: harvoin minulla on koeajon yhteydessä tarjottu tilaisuutta EU:n kulutustestin ajamiseen eikä tehdas ole minulle ilmoittanut oman koeajolenkkini kulutusta etukäteen, mutta ilmeisesti en kuulu samaan "VIP"-asiakkaiden kerhoon, kuin tämän palstan "tietäjät"... - rtyuiop
----------------- kirjoitti:
Jostain kumman syystä toi bemarin 2-litrainen diesel on kuitenkin aina testeissä vähiten kuluttava moottori. Esim. TM:n testissä vuosi sitten 320d oli täysin omilla litraluvuillaan, samoin 520d viimeisimmässä testissä. Suorituskyky on kuitenkin aina parhaasta päästä.
Luvatuista kulutuarvoista ei voi sanoa muuta kuin: harvoin minulla on koeajon yhteydessä tarjottu tilaisuutta EU:n kulutustestin ajamiseen eikä tehdas ole minulle ilmoittanut oman koeajolenkkini kulutusta etukäteen, mutta ilmeisesti en kuulu samaan "VIP"-asiakkaiden kerhoon, kuin tämän palstan "tietäjät"...mulla 320 d vie normaaliajossa yli 6,5 litraa aina.
- samanlainen...
rtyuiop kirjoitti:
mulla 320 d vie normaaliajossa yli 6,5 litraa aina.
Ittellä on kans samanlainen eli 320d. Omani on E90 koppaa. Sekalaisessa ajossa, josta kolmannes kaupunkiajoa ja loput autobahnilla keskimäärin 150km/h kulutus on ollu keskimäärin 5,8l/100km. Eli oiskohan syy siihen kulutukseen ratin ja penkin välissä. Epäilisin, että auto menis suomen rajoituksilla omalla ajollani tuonne kohtuu lähelle 5 litran keskikulutusta.
- sikapääääääääääääää
samanlainen... kirjoitti:
Ittellä on kans samanlainen eli 320d. Omani on E90 koppaa. Sekalaisessa ajossa, josta kolmannes kaupunkiajoa ja loput autobahnilla keskimäärin 150km/h kulutus on ollu keskimäärin 5,8l/100km. Eli oiskohan syy siihen kulutukseen ratin ja penkin välissä. Epäilisin, että auto menis suomen rajoituksilla omalla ajollani tuonne kohtuu lähelle 5 litran keskikulutusta.
menee alle 4 litraa vaikka ajan aina täysillä.
- Punto parempi
Fiat Puntolle kuin viisi sekuntia kilometrille, heh heh.
- ajomeees69
Itellä ajossa 2008 vuotinen 525d aut.farmari. Maantiellä pääsee talvella helposti alle 6 ltr/100km kulutuksiin. PK seudulla työajossa 6,5-6,8. Yllättävän pieniä lukuja. Eikä ole mitään taloudellisuusajoa ajeltu.
Toisaalta onko kulutuksella niin suurta merkitystä, litra sinne tai tänne, jos auto maksaa yli 60te?- hooohooohooooooo
maantiekulutus helposti 3,5 litraa satasella. keskikulutuskin alle 5. helposti. ajomukavuus parempi..... mitä muuta vielä tarvitaan
- kokoluokka?
hooohooohooooooo kirjoitti:
maantiekulutus helposti 3,5 litraa satasella. keskikulutuskin alle 5. helposti. ajomukavuus parempi..... mitä muuta vielä tarvitaan
Vai peräti 209 pösö? Tuskin pääsee monella reippaat 200 heppaisella ranskiksella alle 6 litran kulutuksen
- ÄÄÄÄÄLIÖ
kokoluokka? kirjoitti:
Vai peräti 209 pösö? Tuskin pääsee monella reippaat 200 heppaisella ranskiksella alle 6 litran kulutuksen
YHDELLÄKÄÄN VASTAAVALLA PENALILLA. ÄÄÄÄÄÄÄÄLIÖ
- pääsee
ÄÄÄÄÄLIÖ kirjoitti:
YHDELLÄKÄÄN VASTAAVALLA PENALILLA. ÄÄÄÄÄÄÄÄLIÖ
Ääliölle vaan tiedoksi, että kyllä pääsee. Esim bmw 123d menee reippaasti alle 6l/100km ja tehoja löytyy 204 heppaa. Olen kyseisellä autolla n. 10 000km ajellu, joten tiedän tasan tarkkaan mitä se kuluttaa.
- siitähuolimatta BMW
pääsee kirjoitti:
Ääliölle vaan tiedoksi, että kyllä pääsee. Esim bmw 123d menee reippaasti alle 6l/100km ja tehoja löytyy 204 heppaa. Olen kyseisellä autolla n. 10 000km ajellu, joten tiedän tasan tarkkaan mitä se kuluttaa.
kuluttaa meikäläisen normaaliajossa 8,6 litraa, näin talviaikaan. En ostanut sitä säästösyistä vaan muiden asioiden takia. Kyllä ne 4 litraa ja 200hevosta on olemassa. MUTTA EI YHTÄAIKAA. On se ihmeen vaikeaa tunnustaa, että ei bemari ole sen taloudellisempi tänäpäivänä kuin muutkaan autot. Sanoisin jopa päinvastoin.
- Juha1234
siitähuolimatta BMW kirjoitti:
kuluttaa meikäläisen normaaliajossa 8,6 litraa, näin talviaikaan. En ostanut sitä säästösyistä vaan muiden asioiden takia. Kyllä ne 4 litraa ja 200hevosta on olemassa. MUTTA EI YHTÄAIKAA. On se ihmeen vaikeaa tunnustaa, että ei bemari ole sen taloudellisempi tänäpäivänä kuin muutkaan autot. Sanoisin jopa päinvastoin.
Aika lyhyttä pätkää taitaa olla se normaaliajo kun minulla menee talvella kaupunkipyörityksessä 9.5 litraa 2001/530dT:llä. Matkalla menee tasaisella ajolla kesällä 6.4. Sillä välillä ne kulutuslukemat käytännössä on olleet.
Kehitystä on kuitenkin tapahtunut ja paljon. Kymmenen vuotta vanhempi peli ei ikinä kulkenut alle 9 litran, ja kaupungissa meni talvella liki 15.
Sanoisin että käytännön ajossa bmw on tehoihin ja painoon nähden aika säästeliäs peli. Pitää kuitenkin muistaa, kuten kijrjoitit, että ne tehot ja pieni kulutus eivät tapahdu samaan aikaan.
Viralliset eu-kulutukset mitataan ymmärtääkseni testipenkissä. Se on yhtä armoton kaikille autoille ja oikeastaan ainoa vertailukelpoinen tulos. Kukin sitten kuluttaa polttoainetta tapojensa mukaan. Eipä kait mikään auto testiajossa pääse optimilukemaan. Muistaakseni moottori on kulutuksen kannalta optimissa vasta 150000 ajettuna.
On 7-sarjan bemarillakin osallistuttu "pisaralla pisimmälle"-kisaan, toisn jääden viimeiseksi mutta tulos oli silti yllättävän hyvä. - beeämvee
siitähuolimatta BMW kirjoitti:
kuluttaa meikäläisen normaaliajossa 8,6 litraa, näin talviaikaan. En ostanut sitä säästösyistä vaan muiden asioiden takia. Kyllä ne 4 litraa ja 200hevosta on olemassa. MUTTA EI YHTÄAIKAA. On se ihmeen vaikeaa tunnustaa, että ei bemari ole sen taloudellisempi tänäpäivänä kuin muutkaan autot. Sanoisin jopa päinvastoin.
Joko ajat koko ajan kiihdytellen ja jarrutellen pelkkää kapunkiajoa, tai sitten autossasi on oikeasti jotain vikaa. Minulla on otsikon mukainen auto, ja "normaaliajossa" (eli kehä 3 sisäpuolista maantieajoa ja jonkun verran ajoa Helsingin keskustassa) polttoainetta kuluu 8,5-9,2 l/100km. Otantaa on noin 20tkm matkalta, ja kulutusta olen seurannut myös tankkausten perusteella.
Autoissa on kuitenkin niin merkittävä teho- ja kokoero, että on aika vaikea uskoa noita lukemia 320dA:lle. - silti........
siitähuolimatta BMW kirjoitti:
kuluttaa meikäläisen normaaliajossa 8,6 litraa, näin talviaikaan. En ostanut sitä säästösyistä vaan muiden asioiden takia. Kyllä ne 4 litraa ja 200hevosta on olemassa. MUTTA EI YHTÄAIKAA. On se ihmeen vaikeaa tunnustaa, että ei bemari ole sen taloudellisempi tänäpäivänä kuin muutkaan autot. Sanoisin jopa päinvastoin.
316 diiseli automaatilla on vienyt mulla 9,4 litraa satasella. Vartti aamuyöllä joutokäyntiä että vähän lämpiää ennen 20km töihin menoa ja sama toisinpäin. Kaupungista ei ole tietoakaan. Nousisi varmaan vielä litralla tai parilla jos joutuisi kaupungissa rassaamaan.
- laatu yleensä maksaa
Eipä tuolla kulutuksella niin kovin suurta merkitystä ole, mutta 2008 mallista 320dA mallia tankatessa tulee monesti ajateltua että eikö se tosiaan tuon enempää vie :) Tankin tilavuus on 61 litraa ja se riittää yli tuhannen kilometrin ajoihin. Sen lisäksi että auto on helvetin hyvä ajaa, niin on se kyllä edullinen myös ylläpitää.
- jokumuu .
bmw maksaa??? vertailetko kulutusta siihen vanhaan 244 volvoon minkä aikoinaan omistit? HEI HALOO se on tätä päivää, että riisseleillä ajetaan yli tuhat kilometriä tankillisella.
ja omasta mielestäni 2009-mallin 320driisseli on vähän helv......huono ajaa liukkaalla.( auto vaihtuu aivan varmasti tänä vuonna parempaan ja se ei ole bmw.) koko ajan nykii jostain kulmasta. ja kun ottaa kokonan luistoneston pois ei pysty ajamaan ollenkaan. kun ei todellakaan kiinnosta ajaa kahva edellä. - ratissa?
jokumuu . kirjoitti:
bmw maksaa??? vertailetko kulutusta siihen vanhaan 244 volvoon minkä aikoinaan omistit? HEI HALOO se on tätä päivää, että riisseleillä ajetaan yli tuhat kilometriä tankillisella.
ja omasta mielestäni 2009-mallin 320driisseli on vähän helv......huono ajaa liukkaalla.( auto vaihtuu aivan varmasti tänä vuonna parempaan ja se ei ole bmw.) koko ajan nykii jostain kulmasta. ja kun ottaa kokonan luistoneston pois ei pysty ajamaan ollenkaan. kun ei todellakaan kiinnosta ajaa kahva edellä.No melko kädetön taidat olla ratissa, jos ajovakauden hallinnan pitää koko ajan korjata ajoasi. Kaltaisesi kuski ei kykene ajamaan millään autolla joutumatta onnettomuuteen. Vai onko kenties unohtunu laittaa talvirenkaat alle?
- g894jg
ratissa? kirjoitti:
No melko kädetön taidat olla ratissa, jos ajovakauden hallinnan pitää koko ajan korjata ajoasi. Kaltaisesi kuski ei kykene ajamaan millään autolla joutumatta onnettomuuteen. Vai onko kenties unohtunu laittaa talvirenkaat alle?
E90 320d itsellänikin, eikä mitään ongelmia luistoneston tai ajovakauden liiallisessa puuttumisessa. Paitsi jos sitä kaasua polkee samaan malliin kuin kesäkeli ajossa, silloin nappailee kyllä ajovakaudenhallinta korjauksia peliin. Kannattais varmaan opetella hetki ajamaan ilman noita turva-ajolaitteita niin oppisi painamaan ehkä sitä kaasuakin vähän rauhallisemmin. Kitkat vai nastat?
- BUAHHHAAHHAA
ratissa? kirjoitti:
No melko kädetön taidat olla ratissa, jos ajovakauden hallinnan pitää koko ajan korjata ajoasi. Kaltaisesi kuski ei kykene ajamaan millään autolla joutumatta onnettomuuteen. Vai onko kenties unohtunu laittaa talvirenkaat alle?
ET PÄÄSE EDES ÄÄRIRAJOJEN LÄHELLE. AJOHALLINNAN EI TARVITSE PUUTTUA AJOON KOSKA ET PYSTY AJAMAAN LUJAA, MUTKIA REIPPAASTI, JNE. O L E T S U R K I M U S
- BMW 530da
BUAHHHAAHHAA kirjoitti:
ET PÄÄSE EDES ÄÄRIRAJOJEN LÄHELLE. AJOHALLINNAN EI TARVITSE PUUTTUA AJOON KOSKA ET PYSTY AJAMAAN LUJAA, MUTKIA REIPPAASTI, JNE. O L E T S U R K I M U S
Joudut varmaan ajaa tojolla? Minä sentään ajan premium autolla, BMW 530d:llä.
- tojolla
BMW 530da kirjoitti:
Joudut varmaan ajaa tojolla? Minä sentään ajan premium autolla, BMW 530d:llä.
kun et kykene ajamaan
- BMW 530da
tojolla kirjoitti:
kun et kykene ajamaan
milllään Tojon romulla haluaa ajaa??
- poikaparka
BMW 530da kirjoitti:
milllään Tojon romulla haluaa ajaa??
saanut äidiltä lupaa hankkia tojoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968489
- 444177
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371468- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341179Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121150Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29817