Millainen olet työntekijänä

minä suomalainen

Haet johonkin yritykseen töihin ja työnantaja allekirjoittaa kanssasi työsopimuksen ja ottaa sinut tekemään työtä sille työnantajalle.. Sitä työtä mitä työnantajalla on sinulle tarjota.. ja mihin sinun koulutustaustasi vuoksi on edellytyksiä.. Jotkut työnantajat kouluttavatkin työntekijöitä, ottamalla heitä oppisopimuskoulutukseen.. tuosta oppisopimuskoulutuksesta työnantaja saa valtiolta tukea työntekijän palkkakuluihin..

Kuitenkin oli tapa mikä hyvänsä millä perusteella olet töihin päässyt, niin herää kysymys,pystytkö täyttämään työnantajan odotukset ja tekemään sitä työtä mitä hänellä sinulle on annettu tehtäväksi.. Miten teet sen, millainen olet työntekijänä, ihmisenä.. siellä työyhteisössä, entä työajan ulkopuolella.. Tässäkin pohdittavaa teille kaikille ja hieman keskusteltavaakin.

12

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Mulla on asennevika. Mä teen ja aina tehnyt duunit oikein pieteetillä ja sydämellä. Paree ois ollu keskittyä perseen nuolemiseen ja pikkujouluihin.

Ei oo enää vaihtoehtoja, ei mua rengiksi kukaan edes huoli. Syy ei oo mun ammattitaito, ahkeruus tms. Mä vaan oon vittumainen duunari. Net "mukavat" duunariton kuukausipalkalla vuodesta toi seen töissä. Mä idiootti koitin aina tehdä kahden vuoden duunit yhdesä vuodessa. Meitsi paipai, se joku siellä nostaa vieläkin pientä kuukausi palkkaa.

Laskin kerran, pian kolkyt duunipaikkaa kerty. Se on paljon mun alalla, kamuja, jotka koko ikänsä olleet yhdessä paikassa. Yks tuttu on ollut kolmessa paikassa, kaikki kävelymatkan päässä toisistaan. Mä oon kiertänyt koko suomen.

Kymmenisen vuotta ollut freenä. passaa mulle paremmin kuin orjana oleminen. Orjana tosin tienaisi paremmin.

Se on hassuakin. Siis mä otan työt töinä. Perseitä en ikinä ole nuollut, enkä omaani myynyt. Mun mielestä mun palkka tullut aina töistä. Ja tulee edelleen. Mutta yllättävän monen palkka vaikuttaa tgulevan jus anusta nuolemalla, se ihmetyttää. Kun luulisi firmoissa olevan exelit, millä katotaan tulos.... Vai onko se taulukkolaskin sitten pomon anuksessa?

kiintoisa avaus, vaihteeksi.

=DW=

• samperin

Olen tekevinäni työtä ja pomo on maksavinaan palkkaa...
        mikä tässä risoi niin että piti poistattaa!

• Anjaniina

voisi kysyä, että oletko liikakoulutettu työhösi? Täyttääkö työnantajais sinun vaatimuksesi ja miksi olet "halvempiarvoisessa" työssä kuin mitä koulutuksesi edellyttää? Sillä heitäkin on paljon näinä päiviä.

• Entiset ja nykyiset työnantajat saavat sen määrittää ihan itse. Jotain ehkä kertoo se, että sama työnantaja on palkannut minut myös uudelleen ja antanut myös suositukset seuraaville. Kaikki ne viimeisen kahden kymmenen vuoden aikaiset työnantajat tuntevat toinen toisensa.

• Kun taas tulivat nuo verokortit, on parempi että pidän omani mahdollisimman salassa työkavereilta. Tulevat muuten kateellisiksi. Kai se työnantajan arvostus siinä näkyy kun ei itse ole noita korotuksia tarvinnut pyydellä.

• grethen

kateelliseks tulee, ei kukaan,

• Näpsä!

1. En ainakaan hae työtä jonka työnkuva ei vastaa sitä kuvaa mitä haluan tehdä eli en hae jotain työpaikkaa mainostamalla itseäni ja sitten kun olen saanut paikan niin alkaisin inisemään että haluankin tehdä sitä ja sitä enkä tykkää tästä työstä mitä mulle teetetään, vaikka työhaastatelussa olis työnkuva selkeästi tullut esille.

2. Sitoudun työhöni ja pyrin tekemään sen niin hyvin ja huolellisesti kuin mahdollista. Siitä minulle maksetaan palkka eikä kahvihuoneessa muiden selän takana panettelusta eikä työkavereiden huoneissa kiertelystä ja mukavien juttelusta työajalla.

3. Pyrin tulemaan toimeen kaikkien kanssa vaikkei joku henkilö välttämättä kauheasti.
      Kynnysmatoksi en kuitenkaan alistu ja itsensä puolustaminen on oikeutettua jos joku tulee haastamaan tahallaan riitaa.

• MeSelf

huolehdin siitä et talous pyörii ja raha siitä on palkkani...oli, nyt he maksavat minulle kun en tee työtä, mut vain osan pienen maksavat, mut eise haittaa koska puuttuvan osan haen muualta, kukaan ei vie minulta tulostani uudesta/vanhasta nyt :)

Mut onhanse hienoo, ettei työttymyys näy ja sopimus valtion kans firmoille, työllistä.. ja sit seuraava ja seuraava työtön joka on kummiskin työtön.. eikä etes vuotta töissä.

• Meriläinen

Hakemalla olen tähän työhän päässyt, kuusi soittoa ja yksi käynti. Olen koko ajan kirjoittant että pitää tehdä töitä työnhakemisen eteen, paitsi jos on niin tunnettu työmarkkinoilla että kysytään kotoa.
      Itse olen paljon muutellut joten täällä ei niin tuttua ollut, edellisessä pienessä kylässä soitettiin kotoa ja kysyttiin välillä olis kaksikin työpaikkaa.

Ilmeisen luotettava olen kun eivät pois potkineet nyt kun oli YT ja osa sai lähteä.

• Soveltuvuustesteissä ovat väittäneet minusta mm.
      - nopea ja tehokas
      - tuloshakuinen
      - innostava
      - alaisistaan huolehtiva
      Jääköön tähän.

Viimeiset työt? Kaksi viimeistä toistaiseksi sopimusta ja 5 määräaikaista on minulle tarjottu kotiin.

Pystyvyyttäni en ole ensimmäisen työsuhteeni alun jälkeen epäillyt.
      Eikä ole ollut syytäkään.

Periaatteeni on että työ työnä, vapaa-aika vapaa-aikana.

• hyvä työnantajalleni.

• Cloetta...

ja se riittää minulle ja on riittänyt työnantajallekin. Pääsin nykyiseen työhöni ihan kysymällä. TÄmä tapahtui reilut kuusi vuotta sitten. Saan tehdä itsenäisesti työtä ja niin paljon (tai vähän) kuin haluan. Ihan totta. Teen jatkuvasti määräaikaista ja se sopii minulle. Iän myötä osaa jo aikansa organisoida niin, ettei tule kiire eikä stressi. Toisaalta tietää myös mihin rahkeet riittää, niin ei tule otetuksi liiian vaikeita toimeksiantoja. Palkka on suht hyvä ja työtehtävät tarpeeksi vaativia. Opiskelen myös koko ajan.

Työyhteisössä taidan olla pääosin ideoijan roolissa sekä uusien suunnitelmien ja projektien suunnittelija ja osin myös toteuttaja. TYkkään tehdä tiimityötä mutten vieroksu yksinäänkään tehtävää työtä. Työssäni olen hyvällä tuulella ja maanantaitkin tuntuvat ihan mukavilta päiviltä. TYöajan ulkopuolella olen olen aika lailla samanlainen. TYössäni en tosin kiukuttele koskaan, kotona sitten on päin vastoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      47
      2241
    2. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      49
      2158
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      1934
    4. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      289
      1315
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      79
      1289
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      64
      1226
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      58
      1024
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      63
      1002
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      25
      942
    10. Kai jaksat vielä?

Olisi sääli jos et…
      Ikävä
      73
      865
    Aihe