Nyt tiukkana perinnönjaossa

handek

Vanhempi meinailee ostaa pankinasuntoa Helsingistä, nuorempi nurse- opiskelija tarvitsee rahaa muuten.
Sanoin että tottakait te saatte, olen valmis myymään tämän talorohjon loppukesästä, ja muuttamaan johonkin keskustan hikikaksioon.

Mutta kehotin silti miettimään. Maya kalenterin mukaan vedenpaisumus/maailmanloppu tulee 2012.
Eli kannattaako Helsingissäkään sijoittaa satojatuhansia vedenalaiseen maailmaan?

Karjalan vaaraseudut nostavat neliöhintansa satumaisiin lukuihin, kuten kainuu ja lappikin.
Kaikki jotka ovat muutama sata metria merenpinnan yläpuolella.

27

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • handek

      Joensuun seutuvilta, ja Kolin perinteisestä(maailman vanhimmasta), kallioperästä.
      Sotuvenheillä saapuu eteläisistä ja läntisistä osin maata kuivapaikkaa hakevia ihmisiä...

      Täällä heille tarjotaan karjalanpiirakat satamassa sekä siirretään Outokummun ehtynyttä kaivosta jyrsimään.
      Täytyyhän piirakat jotenkin ansaita...
      Yhteyttä täältä haetaan Sotkamon ja Kuusamon kuvernementteihin, jonne on myös rantautunut porukkaa.

      Uusi kieli määrätään itä- suomesta, kaikkien on puhuttava mie/sie murretta. Ellei sana maistu, ainahan voi pulahtaa takaisin aaltoihin...

      • handek

        Kahdessa kaupuingin korkeimmassa tornitalossa. Pääministerini Väyrynen on tähystäjänä, hän kun näkee asioista molemmat puolet...
        Kalastaja ja puutarhuri/maanviljelijä ovat arvostetuimmat ammatit. Kaupallinen ala kun vetää niin huonosti...


      • handek
        handek kirjoitti:

        Kahdessa kaupuingin korkeimmassa tornitalossa. Pääministerini Väyrynen on tähystäjänä, hän kun näkee asioista molemmat puolet...
        Kalastaja ja puutarhuri/maanviljelijä ovat arvostetuimmat ammatit. Kaupallinen ala kun vetää niin huonosti...

        Suomalaiset jaetaan murreryhmittäin.
        Itä- murretta puhuvat ovat virkamiehiä ja johtohenkilöitä. (500v virhe oikaistaan).

        Hämäläiset saavat yksinkertaisempia, vähemmän järkeä vaativia tehtäviä, pohjalaiset maata puskemaan ja järjestyksenpitoon.
        Varsinaissuomalaiset tulkeiksi ja vakoojatehtäviin, pääkaupunkiseutulaiset sekahommiin. Niihehän he ovat kuitenkin tottuneet... Joku aito stadilainen hoviin.


      • handek
        handek kirjoitti:

        Suomalaiset jaetaan murreryhmittäin.
        Itä- murretta puhuvat ovat virkamiehiä ja johtohenkilöitä. (500v virhe oikaistaan).

        Hämäläiset saavat yksinkertaisempia, vähemmän järkeä vaativia tehtäviä, pohjalaiset maata puskemaan ja järjestyksenpitoon.
        Varsinaissuomalaiset tulkeiksi ja vakoojatehtäviin, pääkaupunkiseutulaiset sekahommiin. Niihehän he ovat kuitenkin tottuneet... Joku aito stadilainen hoviin.

        Talvella sukset/potkuri. Hevosella voi ajaa omistaessaan.
        Kesällä potkulauta/pyörä sekä polkupyörä. Jalakulkemisista myönnetään Antti Ahvenen patsaalla diplomi, jota voi pitää työliikunnan ohella rintanäkyvänä.

        Ruokaa säännöstellään siihen mittaan, että yli 25 painoindeksin omaavat saavat koppia 6kk, missä viettäen heidät saatetaan taas indeksin ala-rajalle.


      • handek
        handek kirjoitti:

        Talvella sukset/potkuri. Hevosella voi ajaa omistaessaan.
        Kesällä potkulauta/pyörä sekä polkupyörä. Jalakulkemisista myönnetään Antti Ahvenen patsaalla diplomi, jota voi pitää työliikunnan ohella rintanäkyvänä.

        Ruokaa säännöstellään siihen mittaan, että yli 25 painoindeksin omaavat saavat koppia 6kk, missä viettäen heidät saatetaan taas indeksin ala-rajalle.

        Numeroon, yläville seuduille. Krhm. oikeastaan minä joudun puhumaan, kun Väyrynen valvoo sisävesiliiikennettä...
        Muudan laiva tulee, ja puretaan vain Kurdien toimesta. Luotettavien.
        Saivathan he vihdoin Hukanhaudan, jos nyt ei ihan omaa valtiota, ainakin oman kaupunginosan...

        Siirrellään Keskussairaalan kellaleihin, turvalliseen paikkaan, ymmärretähän. Ei niitä nyt ihan kaikille voi demokratiassakaan . Vähästä ei voi jakaa?


      • handek
        handek kirjoitti:

        Numeroon, yläville seuduille. Krhm. oikeastaan minä joudun puhumaan, kun Väyrynen valvoo sisävesiliiikennettä...
        Muudan laiva tulee, ja puretaan vain Kurdien toimesta. Luotettavien.
        Saivathan he vihdoin Hukanhaudan, jos nyt ei ihan omaa valtiota, ainakin oman kaupunginosan...

        Siirrellään Keskussairaalan kellaleihin, turvalliseen paikkaan, ymmärretähän. Ei niitä nyt ihan kaikille voi demokratiassakaan . Vähästä ei voi jakaa?

        Tulossa, hohhoijaa. Maata valloittamaan. Ruotsalaisen venettä vastaan laitan muutaman Romanian romanin kumiritsoin ja ilmakiväärin. Thats enough.

        - Autsista auts, Svante osuiko sinuun, kyllä osui vastaa Runo, satans, i mitt ögä.
        - No, hjärtaan ottaa jo muutenkin on paha olo.
        - Onko sulla nuuskaa?
        - Satans!
        Vene käänsi suuntansa.

        - Sjöman älskar havets ploo


      • Siiri'
        handek kirjoitti:

        Tulossa, hohhoijaa. Maata valloittamaan. Ruotsalaisen venettä vastaan laitan muutaman Romanian romanin kumiritsoin ja ilmakiväärin. Thats enough.

        - Autsista auts, Svante osuiko sinuun, kyllä osui vastaa Runo, satans, i mitt ögä.
        - No, hjärtaan ottaa jo muutenkin on paha olo.
        - Onko sulla nuuskaa?
        - Satans!
        Vene käänsi suuntansa.

        - Sjöman älskar havets ploo

        Mie pissin housuihin. Ja se on siun vika.


      • handek
        handek kirjoitti:

        Tulossa, hohhoijaa. Maata valloittamaan. Ruotsalaisen venettä vastaan laitan muutaman Romanian romanin kumiritsoin ja ilmakiväärin. Thats enough.

        - Autsista auts, Svante osuiko sinuun, kyllä osui vastaa Runo, satans, i mitt ögä.
        - No, hjärtaan ottaa jo muutenkin on paha olo.
        - Onko sulla nuuskaa?
        - Satans!
        Vene käänsi suuntansa.

        - Sjöman älskar havets ploo

        2 sotavenettä, keinolaguniin.
        - Here is Her Majestic...

        Puhu sie Paavo Englantia, kun paremmin osaat.
        Väyrynen tarttuikin Isopuhujatorveen.

        - Here is speaking Paavo Väyrynen.........

        - God Heaven! Tämä täytyy olla barbaarien asuttama maa.
        Käntäkää kurssi 180 astetta.


      • handek
        Siiri' kirjoitti:

        Mie pissin housuihin. Ja se on siun vika.

        Moni näkee väin näissä jonon lauseita, moni ymmärtää huumorin.
        Kiva jotta joku kikattaa:)))


      • handek
        handek kirjoitti:

        Numeroon, yläville seuduille. Krhm. oikeastaan minä joudun puhumaan, kun Väyrynen valvoo sisävesiliiikennettä...
        Muudan laiva tulee, ja puretaan vain Kurdien toimesta. Luotettavien.
        Saivathan he vihdoin Hukanhaudan, jos nyt ei ihan omaa valtiota, ainakin oman kaupunginosan...

        Siirrellään Keskussairaalan kellaleihin, turvalliseen paikkaan, ymmärretähän. Ei niitä nyt ihan kaikille voi demokratiassakaan . Vähästä ei voi jakaa?

        Itse joudun tehtävissäni autoa tosin käyttämään, olkookin sitten kylän ainoa Hummer Metropolitan.

        Nähdäkseen ongelmat, on pystyttävä nopeasti liikkukumaan kaupungin eri osissa.
        Nopea johtaja on tehokas ja ymmärtävä.
        Myös yksoaviollisuus ei kerkiä kohdata itseäni.

        Jos makaa monen naisen kanssa, on myös monen sydamen (ZenZiitaZaa) 1756 ekr-


      • kasakkatyttösi
        handek kirjoitti:

        Moni näkee väin näissä jonon lauseita, moni ymmärtää huumorin.
        Kiva jotta joku kikattaa:)))

        myös naurattaa...että veet valuu silmistä!!!

        Ja minä jos kuka ymmärrän sinua,Hande,heh heh :-DDDDDDDDDDDD


    • Ihhailijatar

      Hyvä Hande! Sinua huomattavasti heikkolahjaisemmat olettavat täällä kirjailijaa
      ja kolumnistia. Mielikuvituksettomat tunarit.

      • handek

        Nämä nyt on näitä. Tekee vain mieli joskus vain turauttaa joukkoon. Hovi kun tahtoo aina puhua omiaan...
        Pitää siihen joku katkos aina välillä laittaa. Kas kun eivät ole sen viisaampia.


      • Monta näkökulmaa

        Hande ON lahjakas;)) Hyvä Hande....itsekseni täällä sieluni silmillä jo tuon kuvaamasi edessäni hyvinkin näin;)) Vitsi....ei nyt vaan tänään jaksa olla mitenkään pessimistinen. Friidulla kun on kolmivuotis HÄÄPÄIVÄ...Friidun mies muisti. Sai Friidu kymmenen eriväristä kaunista ruusua. Tämä Friidun mies kun on näköjään kovin luova myös...ei tarkkaan muistanut....mikä on Friidun lempiväri;))) Toi sitten vähän joka väriä....tämä kultsukkani ja suukon Friidu sai;)...Toinen kundikin tässä himassa nyt...Munkkikahvit tässä juuri...)) nooh, juhlapäivänä sallitkoon....Friidu kun nyt laihduttaa...ja laihduttaa ja laihduttaa;)))

        tsau:Friidu


      • Ihhhailija
        Monta näkökulmaa kirjoitti:

        Hande ON lahjakas;)) Hyvä Hande....itsekseni täällä sieluni silmillä jo tuon kuvaamasi edessäni hyvinkin näin;)) Vitsi....ei nyt vaan tänään jaksa olla mitenkään pessimistinen. Friidulla kun on kolmivuotis HÄÄPÄIVÄ...Friidun mies muisti. Sai Friidu kymmenen eriväristä kaunista ruusua. Tämä Friidun mies kun on näköjään kovin luova myös...ei tarkkaan muistanut....mikä on Friidun lempiväri;))) Toi sitten vähän joka väriä....tämä kultsukkani ja suukon Friidu sai;)...Toinen kundikin tässä himassa nyt...Munkkikahvit tässä juuri...)) nooh, juhlapäivänä sallitkoon....Friidu kun nyt laihduttaa...ja laihduttaa ja laihduttaa;)))

        tsau:Friidu

        Friidu, olenko sanonut sinulle koskaan kuinka ihana oletkaan.


    • ...

      Tässä ite kans vähän samaa miettinyt. Osake o n vanhassa sikalanmontussa, liekö edes merenpinnan yläpuoilella nytkään. Mökki on vanhalla merenpohjalla rannikolla, metät on suota ja yhteiset rannat, ne on siis valmiiksi meren rannalla.

      Ei oo kestänyt laskea tarkemmin, mutta pelkään, että kun vesi nousee parimetriä, mun omaisuus on tosiaankin helpommin tarkasteltavissa snorkkelilla.

      Pitäs kiiruusti hankkia läänityksiä kainuusta tai lapista, tai oikeestaan muuttaa jonnekin uralille. Tulee meinaan ahdast apikapuoliin, kun kaikki suomalaiset tunkee jonnekin julmalle ölkylle. Jos haahuilet hesasta luukkua, koita ostaa korkeesaari, se on nimensä mukaan saari ja korkeella.Toinen vaihtoehto on Linnanmäki, seh'n on siis mäellä ja siellä on veres maailomanpyöräkin, ei sukat kastu ainakaan siinä.

      Mutta asiaa kirjoitit, vesi tulee nousemaan. Pitäiskin mennä uimakouluun kun en oikein osaa uida.

      =DW=

      • handek

        Kun vanha toisillepuhuja myöntää jotain jollekin.
        Edistyksen kasvua?


      • suvun ex-pellot

        Onks siellä vielä se Domino?


      • ...
        suvun ex-pellot kirjoitti:

        Onks siellä vielä se Domino?

        Kymmenen vuotta sitten siellä oli Meiju Suvas keikalla, nykytilannetta en tiedä.


        =DW=


    • MeSelf

      Mut ajattelun tapaan, eihänse meitä koske... :)

      • handek

        He ennustivat niin pirun tarkasti kaikesta?


    • Onneksi minulla on vain yksi perijä ja hän saa tehdä perinnöllään ihan mitä lystää.

      • handek

        Miljoonaperintö!!!!


      • Varmasti vauras.

        Hän saa tehdä tyhjällä muovikassilla made in Valintatalo v. 1989 (käytetty) mitä lystää.
        Vaatteet vien etukäteen johonkin avustus-konttiin.


      • 00000

        pointti, olla ainoa lapsi, kuin olen. Eipä tarvi jakaa.


      • Varmasti vauras. kirjoitti:

        Hän saa tehdä tyhjällä muovikassilla made in Valintatalo v. 1989 (käytetty) mitä lystää.
        Vaatteet vien etukäteen johonkin avustus-konttiin.

        Minä en edes tiedä mitä kaikkea hän perii, koska omianikaan saamiani perintöjä en ole vielä lunastanut ulos.


    • xxxyyy

      Juu nyt kiireellä kylälle hakemaan lisää lastia, ehdit juoda muut aineet ja perinnöt alta ennen kuin se vesi tai ylimääräiset jakajat sitten tulee sinnekin asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe