Löydetty netistä (The Independent lehti, uutiset, 19.01.2010)
Ryanair is in talks with Finnish airports near the Russian border on flights to help the airline attract more Russian customers.
The addition of airports in Finland will depend on Ryanair’s ability to reach agreements that will compensate for high airport fees, Erik Elmsaeter, Ryanair’s Nordic marketing chief, said today in an interview in Stockholm.
Lappeenranta Airport, currently Ryanair’s only airport in south-eastern Finland, already gets about 70pc of its clients from Russia, Elmsaeter said. The Finnish-Russian border lies 230 kilometers from St. Petersburg, a city with almost 5 million inhabitants.
Tässä uutinen.
No niin, neuvotellaan, mutta siis... eihän sieltä löydy muita kenttiä kuin Lappeenranta juuri. On Kuopion lentoasema, sinne on kuitenkin Pietarin asukkaille aivan liian pitkä matka, Mikkelin kiitorata liian lyhyt, Savonlinna... no ehkä yksi vaihtoehto se on, Joensuu - niin, sekaan ei venälaisille ihan sopivalta kuulosta. Olisi vielä Uitti, sijainti OK, mutta sinnehan siviililiikennetta ei päästetä. Mitkä ihmeen kentät?
Ryanair neuvottelee (?!?)
8
649
Vastaukset
- Jutun kuullut
ainakin Turun kentän käytöstä Finavian kanssa. Se ei tosin auta yhtään venakkojen liikenteeseen.
Lisäksi Turku kuulemma neuvottelee Easyjetin ja jonkin kolmannenkin yhtiön kanssa kentän käytöstä.
Tämä tosin toisen käden tietoa, itse en ole juttua lukenut. Siis muiden lukemaa ja kertomaa.- asioita seuraillut
Kyllähän Turun lentokentän käytöstä jatkuvasti neuvotellaan, mutta kuka neuvottelee ja kuka kuuntelee on sitten eri asia. Se, että Ryanairin tai Easyjetin kanssa neuvotellaan, ei tarkoita vielä mitään, vaan kyse on kauppaamisesta. Enkä sano tätä ilkeyttäni, olen itse Turusta.
On mahdollista, että esim. jotain massakohteita avattaisiin Turusta. Esim. vaikka Saksaan tai Lontooseen. Ja varmaan vielä niin tapahtuukin, mutta milloin, se jää nähtäväksi.
- nyt suomeksikin
Ryanair harkitsee uusille kentille levittäytymistä itäisessä Suomessa. Kohteena ovat venäläismatkailijat.
Irlantilaislentäjä neuvottelee suomalaisten, lähellä Venäjän rajaa olevien lentokenttien kanssa uusista reiteistä, joilla on tarkoitus houkutella venäläisiä matkustajia.
Yhtiön pohjoismaiden markkinointijohtajan Erik Elmsäterin mukaan uusien kenttien mukaantulo riippuu valtiollisesta lentokenttäoperaattori Finaviasta.
– Lentokenttien lisääminen Suomessa riippuu siitä, onko Finavia halukas myymään kenttiä tai laskemaan niiden kustannuksia, Elmsäter sanoi uutistoimisto Bloombergille.
Tällä hetkellä Ryanairin ainoa kenttä rajan läheisyydessä on Lappeenranta, joka jo nyt saa kaupungin arvioiden mukaan 70 prosenttia matkustajistaan Venäjältä.
Ryanair aloitti Suomen-liikennöinnin Tampereelta huhtikuussa vuonna 2003.- itse kirjoitit?
Vai unohditko mainita lähteen?
- nyt suomeksikin
itse kirjoitit? kirjoitti:
Vai unohditko mainita lähteen?
Lähde: http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=2010857
- taas tarvitaan
kun asiat on pielessä. Sen kentän nimi on Utti, ei Uitti. Ja kentällä on siviililiikennettä, joskin lähes täysin kotimaisia pienkoneita. Jokin rahtikone on tainnut hevosia sinne kuskata joskus. Tietenkin FR:n tms vaatiman liikenteen tulo on vaikeaa, kun ei edes ole terminaalia olemassa. Ja mitä järkeä olisi ajaa lähes Kouvolaan asti Uttiin, kun matkalla on 70km aikaisemmin jo mainittu LPR:n hiljainen kenttä.
- Mlllll
Lappeenrannan kenttä lienee ainoa kenttä Itä-Suomessa, jonne Ryanairin kannattaa lentää. Syy on se, että sinne on lyhin matka Pietarin alueelta, jossa asuu miljoonia ihmisiä.Lappeenrantaan saadaan myös asiakkaita Kaakkois-Suomesta, Itä-Uudeltamaalta ja pääkaupunkiseudulta.
Mitä tulee Easyjetiin, niin en usko sen avaavan reittejä muualta kuin Helsingistä.
Sen sijaan uskon, että Ryanair aloittaa reittejä myös Turusta, koska siellä on jo halpalentoterminaali. Olisi hienoa, jos Ryanairila olisi useita reittejä Tampereelta, Turusta ja Lappeenrannasta. Lisäksi toivoisin, että Wizzair avaisi reitin tai pari myös Tampereelta. Kakkoskentät haastaisivat kunnolla Helsinki-Vantaan niin kuin asian pitäisi ola ja kuten on muissa Euroopan maissa. Vain Suomessa perinteisesti kansainvälinen lentoliikenne on keskitetty yhdelle kentälle. Nyt tämä asia on muuttumassa nopeaan tahtiin Ryanairin, Wizzairin ja Air Balticin ansiosta. Ei tietenkään saa unohtaa Blue1:n ja SAS:n syöttölikennettä Turusta, Tampereelta ja Vaasasta Skandinaviaan, joka on jatkunut jo vuosia.
Toivoisin,että Finavia tulisi järkiinsä ja myisi Turun ja Tampereen lentoasemien terminaalitoimnnot paikallisille toimijoille, joa hommaan saataisiin vauhtia. Toivottavasti maan hallitus antaa Finavialle sellaisen määräyksen. Lopultahan kyseessä on poliittinen kysymys. Suorat lentoreitit Euroopan kohteisiin ovat tärkeitä maakuntien elinkeinoelämälle. Tampereella Finavialle on tehty jo ehdotus, mutta Finavia ei ole lämennyt asialle.
- huhuu2
Norwegian Joensuuhun??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442797Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 591360
- 941253
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138- 471129